Nie 06 Mar 05, 2:18:40[porady] - Tuning Manitou Axel ....
Gdy zdazylo Ci sie kupic Manitou Axel Elite i po przejechaniu sie zobaczyles ze amor jest miekki i dziwnie sie zachowuje jak wykozystujesz go w 90%.. mozesz poprawic jego niedogodnosci czytajac ten teXt
Kupujac MAnitou Axel Elite mozesz:
Po 1. Mozesz rozkrecic lewa golen. To znaczy odkrecasz ta mala
srubeczke i zdejmujesz to pokretlo, od naciagu sprezyny, i zobaczysz
srube ktora musisz wykrecic. Gdy to zrobisz mozesz bez problemu
wyjac caly ten mechanizm. Do srodka sprezyny ja wlozylem elastomer.
Dociolem pasek elastomeru na 2/3 dlugosci sprezyny i go tam wlozylem
(do srodka sprezyny:). Mozesz go sobie wlozyc ile bedziesz chcial
tzn. tyle ile bedziesz uwazal, uwazajac zeby amor nie byl ZA twardy.
Ja uzylem elastomeru z RST 281r.
Po 2. Jak rozkrecisz ta lewa golen to zobaczysz jak jest zbudowana
ta cala regulacja napiecia wstepnego. Zauwaz, ze zrobiona jest ona z
2 czesci polaczonych takim malym, plastikowym precikiem.
Mozesz (tak jak ja) pomiedzy te dwie czesci dociac male kolko z
detki (najlepiej dwa) i wlozyc pomiedzy te dwie czesci. Daje to tyle
ze niebedzie stuku plastik-plastik i bedzie poprostu dluzej Ci ten
amor sluzyl.
Po 4. Zeby Axel mial w miare lepsza, niz seryjnie, sztywnosc boczna
musisz przy hamulcach zalozyc brake-booster (tzw. podkowa).
Po 5. Jesli chceszzeby tlumienie dzialalo lepiej (fluid flow ..)
niz dziala to rozkrec PRAWA golen i wymien mu oilej na najgestrzy
jaki dostaniesz na rynku. Duza poprawa regulacji tlumienia odbicia. Poprawa o 200%.
Po 6. Jesli praca tego amora Cie nie zadowala do konca mozesz uzyc
regulacji twardosci wbicia (moj patent:). UWAGA przy tym amor traci
gwarancje! ... Polega to na tym ze gdy odkrecisz korek na lewej
goleni i go wyjmiesz to zauwazysz ze razem z nim wyjdzie taki dosc
dlugi precik z kolkiem na dole. To oto kolko ma takie 4 male
dziurki. Regulacja polega na rozwierceniu lub zakryciu tych dziurek.
Wbijajac amora olej przechodzi przez te dziurki, wiec gdy tych
dziurek jest wiecej to olej przechodzi szybciej i jest bardziej
miekki na wbiciu a gdy dziurek jest mniej to bardziej twardy. NIE
CHODZI tu o twardosc amora tylko o TWARDOSC WBICIA... pogrzebiesz
to zobaczysz wyniki:)
To na tyle co do tego amora... jesli sie przeprowadzi tuning w ten
sposob to naprawde zyska on bardzo wiele na "posluszenstwie" w
czasie jazdy.... Mnie pracuje on doskonale i jestem z niego
zadowolony .. takze pozdrawiam i zycze udanego majsterkowania
ps. nalezy go czesto smarowac w te dziurki micro-lube.. i raz na
500km zdejmowac ta uszczelke co jest przy goleniach i wkladac tam
troche smaru (po to ta uszczelka jest) bo to nie sa golenie pokryte
teflonem tylko Cr-Mo i musza miec jakies smarowanie.
UWAGA: w tekscie wystepuje wyraz "mozesz" wiec jesli nie chcesz to tego nie rob (jesli nie masz jakiegokolwiek pojecia o mechanice lub nie wiesz co to jest "imbus"). Nie daje gwarancji ze u Was bedzie to dzialalo tak dobrze jak u mnie ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach