|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kombryg
Status: Offline
Dni: 5159 (73%)
Postów: 79
Wiek: 52
Częstochowa-Północ
|
Sro 08 Lut 12, 12:23:39 [ŚIR] Skrzyżowanie Niepodległości, Jagiellońskiej i 11 List. |
|
|
Zamieściliśmy dwa artykuły na ten temat na stronie:
http://rowerowy.slask.pl/?p=526
http://rowerowy.slask.pl/?p=545
Chcemy przygotować w oparciu o te materiały opracowanie dla naszych władz samorządowych. Wszystkich chętnych do współpracy zapraszamy do udziału, zgłaszania uwag i komentarzy. |
|
Powrót do góry |
|
endecja_czwa
Status: Offline
Dni: 5342 (75%)
Postów: 373
Wiek: 47
|
Czw 09 Lut 12, 11:07:16 |
|
|
Kawał dobrej roboty. Wysłałbym to jeszcze w formie artykułu do lokalnych gazet.
"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy" |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
kruk
Status: Offline
Dni: 5012 (71%)
Postów: 153
Częstochowa
|
Czw 09 Lut 12, 20:59:07 |
|
|
jest to do rozważenia
najważniejsze jest to aby nie ignorować takich bubli na zasadzie przyzwyczajania się tylko interweniować
jeżeli będziemy ignorować błędy raz to kolejnym razem wykonawcy nie zrobią tego lepiej, 'bo skoro poprzednio to przeszło to dlaczego ma nie udać sie następnym razem...'
Kamil A. Rajczyk
Śląska Inicjatywa Rowerowa
Kamil A. Rajczyk |
|
Powrót do góry |
|
piter
Status: Offline
Dni: 6925 (98%)
Postów: 1426
Wiek: 50
częstochowa-raków
|
Sob 11 Lut 12, 0:24:52 |
|
|
Faktycznie , strasznie się ktoś narobił - kilka fotek i sporo pisania
Dla mnie najistotniejszą rzeczą w tym całym bublu jest to ,że idiota-projektant zupełnie nie wziął pod uwagę ilości osób się tam przemieszczających - zebry dla pieszych zamiast zostać poszerzone , zostały zwężone kosztem wymalowania przejazdów dla rowerzystów - ludzi jest tyle ,że włażą na śluzy i panuje totalny burdel.
Druga sprawa, to to ,że moglibyście się pofatygować w kilka miejsc(skoro już się tym zajmujecie) i dowiedzieć się czy: skrzyżowanie jest oddane do użytku, czyli ma odbiór techniczny.
- Skoro tak, to dlaczego rowerzyści mają wpadać w rozkopane torowisko( w wiadomym miejscu) i kto za ewentualny wypadek ponosi odpowiedzialność.
- Jeżeli nie , to dlaczego przejazd rowerowy jest nie zabezpieczony i nie oznakowany jako teren budowy i także , kto odpowiada za ewentualny wypadek na tym felernym odcinku przez torowisko.
Trzeci element bardzo poręcznej infrastruktury rowerowej , to siatka przy ścieżce rowerowej po zachodniej stronie ul.Niepodległości skutecznie zwężająca jej obszar i nie mająca chyba nic wspólnego z bezpieczeństwem rowerzystów, ponieważ z tego co pamiętam raczej powinna być zachowana jakaś tam wolna przestrzeń , nazywana chyba skrajnią(jak się mylę może mnie ktoś poprawi).
Po mojemu nie ma co się jeszcze "podniecać" cyklami świateł i innymi duperelami jak wysepki i inne "rodzynki". Pamiętajcie ,że do tego całego dziadostwa dojdzie( a właściwie wjedzie) nam jeszcze tramwaj i wtedy zobaczymy wszyscy jaki będzie bajzel , albo "jak wszystko będzie piękniusio działało"
Starczy tych pierdół bo mi znów ciśnienie podskoczyło....
pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
kruk
Status: Offline
Dni: 5012 (71%)
Postów: 153
Częstochowa
|
Nie 12 Lut 12, 0:48:00 |
|
|
pozwól że odpowiem
ad.1. nikt z nas tego nie projektował więc pretensje do pana augustyna i jego pracowników.
ad.2. odbiór techniczny nastąpi na koniec inwestycji. obecnie jest to teren budowy - mowa o całości 'tramwaju na błeszno', łącznie ze wszystkimi jezdniami i chodnikami wykonanymi w ramach tego przedsięwzięcia.
cytując pismo jakie dostaliśmy w sprawie tej budowy a będące pokłosiem raportów z ulic Orkana i Jagiellońskiej w czym uczestniczyła Masa Krytyczna:
"Wyjaśniam, że budowa linii tramwajowej jest obecnie zadaniem w trakcie realizacji, przebudowywane ulice nie zostały zakończone i nie dokonano ich odbioru końcowego. [...]" pod pismem podpisana jest naczelnik wydziału inwestycji i zamówień publicznych, inż. Jolanta Zaborowska. (pismo oczywiście jest do wglądu jeśli chcesz)
co za tym idzie za wszelkie zdarzenia odpowiada tenże wydział i/lub wykonawca.
ad.3. w tekście jest o siatce, braku skrajni i znaku postawionym nad drogą rowerową.
ciebie, piter może nie wzruszać stanie i czekanie, mnie za to mróz wzrusza i takie drobiazgi drażnią.
a co do włączenia do tego wszystkiego tramwaju i uruchomienia wszystkich sygnalizatorów to masz rację - będzie jeszcze gorzej niż teraz.
ale w tym wszystkim chodzi o to właśnie, że dopóki jeszcze budowa jest w toku i nie było ostatecznych odbiorów technicznych by zmusić wydział IiZP do usunięcia bubli, bo później tego sie nie będzie dało bo mzd zawsze ma za mało pieniędzy na poprawki. pewnie wszystkiego sie już nie poprawi bo projekt od początku zakładał promowanie samochodów i tramwaju za to pieszych i rowerzystów mając w głębokim... poważaniu, ale trzeba robić ile sie da by nam ułatwiać.
Kamil A. Rajczyk
Śląska Inicjatywa Rowerowa
Kamil A. Rajczyk |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 6998 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Czw 19 Lip 12, 8:04:49 |
|
|
Genialne oznakowania na drodze dla rowerów na ul Jagiellońskiej przy przystanku autobusowym umiejscowionym w bezpośredniej bliskości chińskiej restauracji. Skąd dokąd prowadzi to przejście dla pieszych?
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
_omar_
Status: Offline
Dni: 4794 (68%)
Postów: 174
Wiek: 41
Częstochowa 1000-lecie
|
Czw 19 Lip 12, 14:41:01 |
|
|
arektacana napisał: | Genialne oznakowania na drodze dla rowerów na ul Jagiellońskiej przy przystanku autobusowym umiejscowionym w bezpośredniej bliskości chińskiej restauracji. Skąd dokąd prowadzi to przejście dla pieszych? |
jak to dokąd? do pierwszych drzwi autobusu i jednocześnie prooosto do kierowcy żeby kupić bilet )))
|
|
Powrót do góry |
|
Sebiq
Status: Offline
Dni: 5985 (84%)
Postów: 691
Częstochowa - Ostatni Groszek
|
Czw 25 Kwi 13, 21:40:19 |
|
|
Zauważam, że na tym skrzyżowaniu stojąc nie wcisnąwszy przycisku wzbudzania sygnalizacji, to można stać do usranej śmierci. Kolejny raz dzisiaj przeleciał mi cykl sygnalizacji, a ja na czerwonym jak pajac... Nie czekałem kolejnego cyklu dla sprawdzenia, czy mam rację, zresztą ludzie już się pojawili i też wcisnęli.
Podobno - na jakimś rowerowym portalu chyba to było - takie rozwiązanie, czyli wymuszenie wciśnięcia przycisku przez rowerzystów, jest niezgodne z jakąś dyrektywą europejską. Prawdą to jest?
No i długość cyklu zielonego światła na przejściach i przejazdach między A-Dongiem a Sezamem. Ręce opadają... Rowerem ciężko jest zdążyć, a co dopiero pieszo. Samochody jadące równolegle (Niepodległości - 11-Listopada) mają sporo dłuższy cykl zielonego światła!
Gdzie można zgłosić te uchybienia? Do MZDiT pisał nie będę, bo nie mam czasu na głupoty. Interesuje mnie jakaś wyższa instytucja.
A tak na marginesie już, to nie lubię tego skrzyżowania. Ostatnio jednak je wybieram, bo koło trasy plebs porozbijał szkło... Masakra na każdym kroku.
"Każdy, kto wykaże zdecydowaną inicjatywę,
może wyrwać się z kieratu codzienności."
Andrzej Zawada, himalaista (1928-2000) |
|
Powrót do góry |
|
kruk
Status: Offline
Dni: 5012 (71%)
Postów: 153
Częstochowa
|
Nie 12 Maj 13, 15:27:19 |
|
|
cześć
przepraszam, że się nie odzywałem - przyczyny pracowe...
do rzeczy - ta sprawa to nie rozporządzenia unijne tylko nasze polskie prawo. są dwa zapisy których się inaczej nie da interpretować niż tego, że rowerzyści muszą mieć detekcję automatyczną (albo stały cykl). w rozporządzeniach jest zapisane, że detekcja dzieli się na wzbudzaną (klawisz) dla pieszych i automatyczną (pętle indukcyjne, wideodetekcję itd) dla pojazdów. A Kodeks Drogowy wyraźnie klasyfikuje rower jako pojazd. z tego wynika, że klawisze dla rowerzystów są nielegalem.
już kilka razy pisaliśmy o tej sprawie do mzd, ale ci mają w d..pie przepisy i robią po swojemu. gdyby ich zasypać kilkunastoma czy kilkudziesięcioma pismami to może dla świętego spokoju by coś zmienili. a jeśli chodzi o wyższą instancję to chyba tylko prokuratura. bo nad mzd sprawuje nadzór prezydent, ale temu odpowiedzi piszą urzędnicy z mzd więc skuteczność jest żadna.
jeśli chcesz pogadać o sprawie głębiej to podeślij mi mejla
pozdrawiam
k.
Kamil A. Rajczyk
Śląska Inicjatywa Rowerowa
Kamil A. Rajczyk |
|
Powrót do góry |
|
Sebiq
Status: Offline
Dni: 5985 (84%)
Postów: 691
Częstochowa - Ostatni Groszek
|
Sro 25 Lis 15, 13:27:13 |
|
|
Parę skrzyżowań, jakie od razu przychodzą mi do głowy, z takimi przyciskami do włączania światła zielonego na przejeździe rowerowym:
- ul. Nadrzeczna z Mirowską,
- al. Jana Pawła II z Warszawską, tj. wokół "ronda JPII",
- ul. Sobieskiego z ul. Nowowiejskiego,
- ul. Sobieskiego z ul. Śląską,
- ul. Jagiellońska z al. Boh. Monte Cassino,
- ul. Jagiellońska z Orkana / Źródlaną...
Czyli rozwiązanie jest nie zgodne z prawem, a nadal funkcjonuje. Co więcej, pojawia się coraz częściej. Brawo. Ale może w tym jest jakiś szerszy zamysł, żeby na przykład rowerzysta skuszony widokiem zielonego światła nie wtargnął na pełnej prędkości na skrzyżowanie? A tak musi przystanąć, se wcisnąć, odczekać...
"Każdy, kto wykaże zdecydowaną inicjatywę,
może wyrwać się z kieratu codzienności."
Andrzej Zawada, himalaista (1928-2000) |
|
Powrót do góry |
|
endecja_czwa
Status: Offline
Dni: 5342 (75%)
Postów: 373
Wiek: 47
|
Sro 16 Gru 15, 16:09:13 |
|
|
Sebiq napisał: | Ale może w tym jest jakiś szerszy zamysł, żeby na przykład rowerzysta skuszony widokiem zielonego światła nie wtargnął na pełnej prędkości na skrzyżowanie? A tak musi przystanąć, se wcisnąć, odczekać... |
A może tak kierowcom samochodów zamontować przyciski do wywoływania zielonego światła, żeby na pełnej prędkości nie wpadali na skrzyżowania?
"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy" |
|
Powrót do góry |
|
Polomon
Status: Offline
Dni: 3119 (44%)
Postów: 6
|
Sob 19 Gru 15, 21:30:54 |
|
|
Moim zdaniem chodzi po prostu o to, że jak nikogo nie ma, to żeby samochody sobie jechały cały czas. Łatwiej jest pieszemu czy rowerzyście nacisnąć przycisk niż kierowcy samochodu. Nie rozumiem dlaczego obruszacie się o takie rozwiązanie. |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 6998 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Nie 20 Gru 15, 9:22:15 |
|
|
Polomon napisał: | dlaczego obruszacie się o takie rozwiązanie. |
Dlaczego?
Bo określona i to ilościowo większa grupa uczestnicząca w ruchu (piesi i rowerzysci) jest dyskryminowana kosztem innej (użytkownicy samochodów). Samochód dojeżdżający do skrzyżowania ma 50 % szans na zielone lub czerwone. Pieszy ma w zasadzie 100 % szans na czerwone. Kretyństwem jest fakt, że na tym samym kierunku ruchu samochody mają zielone a piesi i rowerzyści w tym samym czasie czerwone pomimo, że nie występuje żaden "kurs kolizyjny" i oba światła bez szkody dla samochodów mogły by się zapalać jednocześnie.
Polomon napisał: | Łatwiej jest pieszemu czy rowerzyście nacisnąć przycisk |
Problem w tym, że najczęściej te światła są zaprojektowane tak, że naciśnięcie przez pieszego lub rowerzystę przycisku nie gwarantuje zapalenia dla niego zielonego światła pomimo, że dla tego samego kierunku ruchu mają takie światło samochody. Wystarczy się spóźnić kilka sekund od momentu startu cyklu "zielonego" i będziesz zmuszony w spokoju odstać na czerwonym cały cykl na skrzyżowaniu patrząc spokojnie, jak obok Ciebie jadą w tym samym kierunku co Ty samochody, mające zielone. Nieco irytujące i prowokujace do łamania przepisów.
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy
|
|
|
|