|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vieri
Status: Offline
Dni: 5530 (76%)
Postów: 131
Wiek: 34
Częstochowa - Wyczerpy
|
Czw 03 Wrz 09, 21:02:07 Rowerzyści a Konwencja wiedeńska? :) |
|
|
Niekończące się tematy to to co ja lubię Niestety pytanie do mądrzejszych mam!
Cytat: |
Wyciąg z ustawy prawo o ruchu drogowym:
Artykuł 27.
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.
2. (uchylony).
Artykuł 33.
4. Na przejeździe dla rowerzystów, kierującemu rowerem zabrania się:
__1. wjeżdżania bezpośrednio przed jadący pojazd;
|
Czyli powszechnie wszystkim znany dylemat. Jesteśmy na przejeździe - mamy pierwszeństwo, nie jesteśmy - nie mamy. Spotykamy się nieszczęśliwie z autem na środku przejazdu rowerowego, mamy dylemat. Choć z dobrego źródła wiem, że prawo jest naciągane bardziej na stronę rowerzystów (jako istotki bardziej bezbronne ), to w przepisach mamy cały czas dużą nieścisłość i pole do własnych interpretacji...
.. Jednak konstytucja RP stanowi:
Cytat: |
Wyciąg z Konstytucji RP:
Artykuł 91.
2. Umowa międzynarodowa ratyfikowana za uprzednią zgodą wyrażoną w ustawie ma pierwszeństwo przed ustawą, jeżeli ustawy tej nie da się pogodzić z umową.
3. Jeżeli wynika to z ratyfikowanej przez Rzeczpospolitą Polską umowy konstytuującej organizację międzynarodową, prawo przez nią stanowione jest stosowane bezpośrednio, mając pierwszeństwo w przypadku kolizji z ustawami.
|
po co o tym wspominam.. już wyjaśniam. Otóż w 1988 roku ówczesna PRL ratyfikowała ustalenia Konwencji wiedeńskiej o prawie drogowym. Co to zmienia? Ano tyle, że owa Konwencja stanowi:
Cytat: |
Wyciąg z Konwencji wiedeńskiej o prawie drogowym:
Artykuł 16.
2. Podczas wykonywania manewru zmiany kierunku ruchu kierujący - nie naruszając postanowień artykułu 21 niniejszej konwencji dotyczących pieszych - jest obowiązany przepuścić pojazdy jadące z przeciwnego kierunku na jezdni, którą zamierza opuścić, oraz rowery i motorowery jadące po drogach dla rowerów, przecinających jezdnię, na którą zamierza wjechać. |
Co też wobec powyższych faktów obowiązuje w Polsce, powyżej ustawy. Z tym, że jednak moje pytanie do mądrzejszych. Powyższy przepis obowiązuje w sytuacji, gdy kierujący skręca w drogę poprzeczną tak jak tutaj:
Pierwszeństwo ma i rowerzysta 1 i rowerzysta 2, pierwszeństwa ustępują pojazdy 3 i 4. To wiadomo. Co jednak dzieje się w sytuacji:
W mojej opinii tutaj ma zastosowanie rodzime ustawodawstwo, jednak zwracam się do Was z prośbą o Wasze opinie
Dziękuję,
Pozdrówkowo przepisowo
Vieri |
|
Powrót do góry |
|
piter
Status: Offline
Dni: 7052 (98%)
Postów: 1426
Wiek: 50
częstochowa-raków
|
Czw 03 Wrz 09, 22:16:20 |
|
|
w sytuacji nr2 radzę kierować się po prostu zdrowym rozsądkiem i trafnie ocenić prędkość i odległość samochodów, a prawdę mówiąc - w takiej sytuacji to pierwszeństwa nie mamy...no chyba , że już wjechaliśmy i kierowca nas uprzejmie przepuści |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
Vieri
Status: Offline
Dni: 5530 (76%)
Postów: 131
Wiek: 34
Częstochowa - Wyczerpy
|
Czw 03 Wrz 09, 22:26:31 |
|
|
Czyli różnica jest, tak jak mi się wydawało. Pierwsza sytuacja zawsze mamy pierwszeństwo, druga tylko jak jesteśmy na ścieżce.
Dzięki! |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 7081 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 39
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Czw 03 Wrz 09, 23:22:56 |
|
|
Cytat: | druga tylko jak jesteśmy na ścieżce. |
nie na ścieżce tylko na samym przejeździe - to wielka różnica
sytuacja nr 2 jest adekwatna do sytuacji pieszego - przejść możesz przez pasy po uprzednim upewnieniu się, że nic nie jedzie. Jak już masz chociaż jedną stopę na pasach to kierowca musi Ci ustąpić - to samo można zastosować do drogi rowerowej i przejazdu z rysunku nr 2.
warto też zaznaczyć, że na rysunku nr 1 nie mamy już pierwszeństwa ze strony samochodów nadjeżdżających z lewej strony.. tutaj już ma zastosowanie zapis ze sytuacji nr 2 - więc i tak trzeba uważać. (chyba, że jest inaczej to mnie wyprowadźcie z błędu)
--- edit 04.09.2009 -----
Cytat: | Zielone światło dla rowerów
Posłowie chcą ułatwić życie rowerzystom. Do końca roku zamierzają tak zmienić kodeks drogowy, żeby jego przepisy były podobne do obowiązujących w krajach przyjaznych cyklistom. Policja kręci nosem.
Szybką zmianę przepisów forsuje parlamentarna grupa ds. rozwoju komunikacji i turystyki rowerowej. Liczy 41 posłów, a na jej czele stoi posłanka Ewa Wolak (PO) z Wrocławia. Z miasta, które szczyci się tym, że jest najbardziej przyjazne cyklistom. - W piątek w Ministerstwie Infrastruktury zbiera się zespół, który omówi najważniejsze postulaty polskich rowerzystów - mówi Ewa Wolak. Zespół składa się z przedstawicieli grupy parlamentarnej, urzędników resortu i działaczy organizacji rowerowych. - Chcemy przy wsparciu ministerstwa jeszcze w tym roku znowelizować kodeks drogowy, żeby rowerzyści poruszający się po polskich drogach czuli się bezpieczniej - dodaje posłanka Wolak.
Sprawa jest pilna, bo Polska należy do europejskiej czołówki, jeśli chodzi o liczbę wypadków, w których rowerzyści ponoszą śmierć. Ostatnie dane mówią o prawie 16 zabitych rocznie na milion mieszkańców. Średnia europejska to czterech cyklistów.
- Zmiany, które mają zmniejszyć liczbę wypadków z udziałem użytkowników rowerów, są dość radykalne, ale bez ich wprowadzenia nie ma szans na poprawę bezpieczeństwa rowerzystów - mówi Marcin Hyła, twórca ruchu Miasta dla rowerów.
Czego chcą rowerzyści?
- W tej chwili ustawa pozwala kierowcy samochodu, zamierzającemu skręcić w prawo lub w lewo, zajeżdżać drogę rowerzyście jadącemu wprost. Według proponowanych przepisów, kierowcy musieliby ustąpić pierwszeństwa cyklistom.
- Przy skręcie w lewo w tej chwili rowerzyści powinni ustawić się na lewym pasie. By się tam znaleźć, często muszą zajechać drogę szybciej poruszającym się pojazdom. Proponuje się, by rowerzyści, jadąc prawym pasem, mogli zatrzymać się za skrzyżowaniem i dopiero stamtąd kontynuować poruszanie się w dowolnym kierunku. Tak jest m.in. w Holandii, Niemczech i Danii (te propozycje zapisane są w Konwencji Wiedeńskiej o ruchu drogowym, Polska ratyfikowała ją już w 1988 r., ale wciąż nie dostosowała do niej wszystkich przepisów).
- Lobby rowerowe chce również, by można było przewozić dzieci w specjalnych przyczepkach ciągniętych przez rower. W tej chwili można to robić tylko w specjalnych fotelikach albo, jak mówią obecnie obowiązujące przepisy, "w przyczepie ciągniętej przez ciągnik rolniczy".
- Rowerzyści domagają się też tzw. śluz rowerowych. Na Zachodzie na skrzyżowaniach są wydzielone miejsca przed czekającymi na zmianę świateł samochodami. Dzięki temu cykliści są widoczni i po zmianie sygnalizacji ruszają jako pierwsi.
- Jednym z postulatów jest również otwarcie ulic jednokierunkowych dla dwukierunkowego ruchu rowerowego. W tej chwili polskie przepisy są skomplikowane i niejednoznaczne. W Belgii zarządca drogi ma obowiązek otworzyć ulicę dla rowerów w obie strony, jeśli jezdnia ma więcej niż 3 m szerokości.
Policja: to marzenia ściętej głowy
Zapowiedź zmian cieszy samorządowców z największych miast, takich jak Wrocław, Warszawa czy Gdańsk, które przodują w budowie ścieżek rowerowych. - Chcemy, żeby coraz więcej ludzi korzystało z rowerów. A te propozycje zwiększają bezpieczeństwo cyklistów - mówi Remigiusz Kitliński, oficer rowerowy w gdańskim magistracie.
Policja nie jest przekonana. - Niektóre z postulatów całkowicie wywróciłyby zasadę pierwszeństwa przejazdu - tłumaczy mł. inspektor Marek Konkolewski z biura ruchu drogowego Komendy Głównej Policji. - Nie wyobrażam sobie, żeby rowerzyści mogli skręcać w lewo z prawego pasa. To marzenie ściętej głowy i będziemy temu przeciwni - dodaje.
- Też jeżdżę rowerem i wiele z tych propozycji popieram - ocenia wiceminister infrastruktury Radosław Stępień. - Nie można jednak dopuścić, by niektóre postulaty doprowadziły do spowolnienia ruchu na drogach. Podstawowym celem ma być przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów - dodaje. Obiecuje też, że po doprecyzowaniu szczegółów nowe przepisy przed końcem roku trafią do Sejmu. |
źródło: http://www.emetro.pl/emetro/1,88815,6999730,Zielone_swiatlo_dla_rowerow.html
|
|
Powrót do góry |
|
Vieri
Status: Offline
Dni: 5530 (76%)
Postów: 131
Wiek: 34
Częstochowa - Wyczerpy
|
Pią 04 Wrz 09, 12:19:18 |
|
|
Oczywiście przejazd, to miałem na myśli, pisałem ścieżka. Soreczki. Moje zdanie jest identyczne jak Lukasa, więc tak chyba trzeba to interpretować
Odnośnie artykułu to nie mam pojęcia, czy autor dobrze zrozumiał ustalenia Konwencji. Nie ma tam najmniejszej mowy o tym, aby umożliwić rowerzystom skręcanie z prawego pasa Dla mnie też jest to nielogiczne, bo skręcając w lewo trzeba przemieścić się do osi jezdni (wtedy też kierowcy mogą wyprzedzać prawą stroną, zgodnie z prawem nadmieńmy), a w dodatki uniemożliwia nam to zostanie potrąconym przez wyprzedzającego z lewej, i jadącego choćby na wprost. Nonsens jakiś!
Cytat: | - W tej chwili ustawa pozwala kierowcy samochodu, zamierzającemu skręcić w prawo lub w lewo, zajeżdżać drogę rowerzyście jadącemu wprost. Według proponowanych przepisów, kierowcy musieliby ustąpić pierwszeństwa cyklistom. |
Jadącemu na wprost dodajmy do tego po ścieżce rowerowej i później po przejeździe. Nie można tego uogólniać.
Cytat: | - Przy skręcie w lewo w tej chwili rowerzyści powinni ustawić się na lewym pasie. By się tam znaleźć, często muszą zajechać drogę szybciej poruszającym się pojazdom. |
Cytat: | Proponuje się, by rowerzyści, jadąc prawym pasem, mogli zatrzymać się za skrzyżowaniem i dopiero stamtąd kontynuować poruszanie się w dowolnym kierunku. Tak jest m.in. w Holandii, Niemczech i Danii (te propozycje zapisane są w Konwencji Wiedeńskiej o ruchu drogowym, Polska ratyfikowała ją już w 1988 r., ale wciąż nie dostosowała do niej wszystkich przepisów). |
Takiego zapisu nie widziałem, ale może ktoś świadomy wyprowadzi mnie z błędu.
Pozdrówko |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 7081 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 39
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Pią 04 Wrz 09, 21:49:06 |
|
|
Vieri napisał: | Proponuje się, by rowerzyści, jadąc prawym pasem, mogli zatrzymać się za skrzyżowaniem i dopiero stamtąd kontynuować poruszanie się w dowolnym kierunku. Tak jest m.in. w Holandii, Niemczech i Danii (te propozycje zapisane są w Konwencji Wiedeńskiej o ruchu drogowym, Polska ratyfikowała ją już w 1988 r., ale wciąż nie dostosowała do niej wszystkich przepisów). |
Ten pomysł również wydaje mi się dziwny i kompletnie poroniony do zastosowania na ruchliwych skrzyżowaniach.
Natomiast cała resztę pomysłów popieram i trzymam kciuki.
|
|
Powrót do góry |
|
Fludi (usunięty)
|
Pią 04 Wrz 09, 22:01:47 |
|
|
Nie mam siły czytać tego wszystkiego co tam jest wyżej, ale zgłoszę jedną rzecz...
Niech w czewie ulice typu katedralna, zrobią dwukierunkowe dla rowerów |
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6807 (94%)
Postów: 490
|
Sob 05 Wrz 09, 9:22:08 |
|
|
Lukas napisał: | warto też zaznaczyć, że na rysunku nr 1 nie mamy już pierwszeństwa ze strony samochodów nadjeżdżających z lewej strony.. tutaj już ma zastosowanie zapis ze sytuacji nr 2 - więc i tak trzeba uważać. (chyba, że jest inaczej to mnie wyprowadźcie z błędu)
|
w przypadku powyższych pierwszeństw mówimy o skrętach warunkowych, bo jeśli byłaby sygnalizacja świetlna to wszystko jasne (chyba, że ktoś jest daltonistą)
tak więc obojętnie z której strony skręca samochód to wykonując manewr warunkowy zawsze powinien się zatrzymać, upewnić czy nic nie jedzie i mając pewność, że droga poprzeczna jest wolna ruszyć.
w takim przypadku według definicji samochód powinien nas przepuścić, ponieważ zatrzymując się przed skrzyżowaniem możemy na nie wjechać dlatego, że pojazd silnikowy w tym momencie nie znajduje się w ruchu.
gdy mamy koło na jezdni to dla auta droga jest zajęta więc powinien zaczekać, aż będzie wolna.
w praktyce jednak kierowcy manewr skrętu robią przeważnie z tzw. biegu (wbrew przepisom) oglądając się tylko przez ramię podczas skrętu (często może być dla nas za późno).
w takim przypadku warto zachować zdrowy rozsądek ponieważ nawet gdy mamy pierwszeństwo leczenie może być długie |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 7081 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 39
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Pon 07 Wrz 09, 7:50:45 |
|
|
bikerx napisał: | w praktyce jednak kierowcy manewr skrętu robią przeważnie z tzw. biegu (wbrew przepisom) oglądając się tylko przez ramię podczas skrętu (często może być dla nas za późno).
w takim przypadku warto zachować zdrowy rozsądek ponieważ nawet gdy mamy pierwszeństwo leczenie może być długie |
Zgadzam się z Tobą. Dlatego zawsze i wszędzie trzeba uważać i stosować zasadę żadnego zaufania. Jadąc po mieście i wiedząc, że mam pierwszeństwo zawsze zostawiam sobie pewien bufor bezpieczeństwa. Gdy widzę, że delikwent nie respektuje prawa i próbuje śmignąć przede mną to stosuję małą prowokację i wyjeżdżam np. połową koła i wtedy zazwyczaj jest pisk opon i głupia mina kierowcy. A jeśli takiemu się uda śmignąć przede mną, lub w jakiś inny sposób nagiąć prawo, i akurat jedziemy w tym samym kierunku to bardzo często zdarza się, ze spotykamy się na kolejnym skrzyżowaniu i wymieniamy kilka zdań.
Tutaj natomiast kolejny opis proponowanych zmian:
http://www.rowerowy.bialystok.pl/index.php?art=1100
Przyznam, że jeśli wejdą one w życie to będzie naprawdę lepiej.
|
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7125 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 50
|
Pią 25 Lut 11, 15:20:09 |
|
|
Zmiany w przepisach, uchwalone dziś przez sejm nawiązujące do obowiązującej w Polsce Konwencji Wiedeńskiej:
onet.pl napisał: | Śluzy ułatwiające ruch rowerzystów na skrzyżowaniach, nowe definicje roweru i wózka rowerowego, zasada, że rowerzysta jadący prosto ścieżką rowerową ma pierwszeństwo przed skręcającym samochodem - to zmiany w prawie o ruchu drogowym uchwalone przez Sejm.
Za nowelizacją zmierzającą do zwiększenia bezpieczeństwa rowerzystów głosowało 278 posłów, wstrzymało się 137, nikt nie był przeciw.
Izba jednogłośnie poparła poprawkę wykreślającą zapis nakazujący rowerzyście jadącemu prosto ścieżką rowerową ustąpienie pierwszeństwa samochodowi, który skręca z drogi poprzecznej. Obowiązujący dotychczas przepis - wprowadzony nowelizacją z 2001 - jest sprzeczny z obowiązującą Polskę konwencją wiedeńską o ruchu drogowym.
Podczas prac nad projektem zwolennicy tej zmiany argumentowali, że wprawdzie konwencja ma pierwszeństwo przed prawem krajowym, jednak sprzeczny z nią polski zapis jest przyczyną niewiedzy policjantów i instruktorów prawa jazdy, powoduje też spory przy ustalaniu winy w razie wypadków.
Nowelizacja wprowadza też w prawie polskim znaną od dziesięcioleci w krajach zachodnich śluzę dla rowerów - część pasa ruchu między linią zatrzymania samochodów a skrzyżowaniem. Pozwala ona rowerzystom ustawić się bliżej skrzyżowania i ułatwia skręcanie. Dzięki śluzie rowerzyści wcześniej ruszają po zmianie świateł, są też lepiej widoczni dla kierowców.
Ustawa pozwala rowerzystom, motorowerzystom i motocyklistom korzystać ze środkowego - a nie tylko skrajnego prawego - pasa na rondzie, co ułatwia zmianę kierunku jazdy.
Nowelizacja sankcjonuje jazdę rowerzystów obok siebie - np. rodzica asekurującego dziecko, kolarzy trenujących w peletonie. Pozwala na wyprzedzanie z prawej strony wolno jadących pojazdów.
Jeżeli rowerzysta jedzie z dzieckiem do lat 10, jest zła pogoda albo kiedy chodnik ma co najmniej dwa metry szerokości, a ruch na jezdni jest dozwolony z prędkością ponad 50 km/h - rowerzyście wolno jechać chodnikiem.
Ustawa definiuje rower - także wspomagany napędem elektrycznym - oraz wózek rowerowy, co oznacza dopuszczenie do ruchu przyczepek dla dzieci.
Teraz ustawa trafi do Senatu. |
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/wazne-informacje-dla-wszystkich-rowerzystow,1,4194327,wiadomosc.html
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7125 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 50
|
Czw 28 Lip 11, 8:03:35 |
|
|
Nowe rowerowe przepisy w przystępnej formie obrazkowej:
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
ZIPer
Status: Offline
Dni: 4880 (67%)
Postów: 145
Wiek: 31
Zawodzie
|
Czw 28 Lip 11, 9:42:06 |
|
|
Cytat: | Rower to pojazd (...) pozwalającym osiągnąć prędkość do 25km/h |
To ja nie jeżdżę na rowerze O.o
pozdrawiam,
Grzegorz Szyda
|
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7125 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 50
|
Czw 28 Lip 11, 10:45:34 |
|
|
"Rower to pojazd (...) poruszany siłą mięśni lub silnikiem elektrycznym pozwalającym osiągnąć prędkość do 25km/h"..."
Po elektrycznym nie ma przecinka. Czyli sformułowanie "pozwalającym osiągnąć prędkość do 25km/h" dotyczy ostatniego podmiotu. W tym przypadku "silnika elektrycznego". Jak widać interpunkcja ma swoją funkcję...
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
fasol
Status: Offline
Dni: 5611 (78%)
Postów: 174
|
Czw 28 Lip 11, 16:55:18 |
|
|
Ciekawe kiedy w naszym mądrym kraju wprowadzą ograniczenie prędkości dla rowerów? "Przekroczysz 40 km/h -> dożywotni zakaz jazdy rowerem" |
|
Powrót do góry |
|
kombryg
Status: Offline
Dni: 5286 (73%)
Postów: 79
Wiek: 52
Częstochowa-Północ
|
Czw 28 Lip 11, 23:58:44 |
|
|
Być może się czepiam, ale to sformułowanie powtórzyło już kilka gazet i chyba nawet słyszałem to w jakimś programie telewizyjnym: "na skrzyżowaniu dozwolone jest poruszanie się rowerem środkowym pasem". Wychodzi na to że ktoś coś przekręcił, a dziennikarze powtarzają to bezmyślnie jeden po drugim. Powinno być "środkiem pasa". Chodzi o to, żeby na skrzyżowaniu (także na rondzie!!) i bezpośrednio przed nim uniemożliwić kierowcom wciskanie się na chama po tym samym pasie ruchu obok rowerzysty i zajeżdżanie mu drogi. Jazda środkiem pasa jest dozwolona pod warunkiem, że z tego pasa można opuścić skrzyżowanie w więcej niż jednym kierunku, czyli na przykład jechać na wprost lub skręcić w prawo. |
|
Powrót do góry |
|
proso2
Status: Offline
Dni: 4798 (66%)
Postów: 2
Wiek: 73
Gliwice
|
Wto 02 Sie 11, 20:28:53 |
|
|
Na plakacie jest sporo błędów, które go dyskredytują.
Pierwszym błędem jest uzywanie żargonowego określenia "ścieżka rowerowa", zamiast poprawnego "droga dla rowerów". Potocznie za ścieżki rowerowe niektórzy uważają leśne lub polne ścieżki polecane dla rowerzystów, a to zupełnie co innego niż droga dla rowerów. Używanie nieprecyzyjnego żargonu przy popularyzowaniu przepisów jest co najmniej niestosowne.
Rowerzysta nie zawsze ma pierwszeństwo na przejeździe dla rowerzystów. Plakat przemilcza, że sprawę tą regulują znaki drogowe pionowe, które znajdują się w obrębie tego skrzyżowania.
Niewłaściwa jest definicja roweru, która sugeruje, że po drogach dla rowerów wolno jeździć motorowerom elektrycznym, a nie rowerom, w których pedałowanie jest tylko wspomagane silnikiem elektrycznym. Być może autor plakatu nie rozumie tej różnicy, a jak jej nie rozumie, to nie powinien się brać za uświadamianie rowerzystów, bo tylko narobi szkody.
Kolejny błąd dotyczy szerokości chodnika, który może być dopuszczony do ruchu rowerowego. Przepisy mówia wyraźnie "co najmniej 2 m", a nie "ponad 2 m". Kolejna pała, tym razem z matematyki i logicznego myślenia.
Następna nieścisłość: namalowana na jezdni śluza, to powierzchnia, a nie przestrzeń.
Nie jest prawdą, że rowerzyście wolno poruszać się środkiem pasa. Ten warunek dotyczy tylko niektórych sytuacji w obrębie skrzyżowania, co plakat skwapliwie przemilcza, po raz kolejny wprowadzając czytelników w błąd.
Ostatnio zmieniony przez proso2 dnia Wto 02 Sie 11, 22:36:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
ZIPer
Status: Offline
Dni: 4880 (67%)
Postów: 145
Wiek: 31
Zawodzie
|
Wto 02 Sie 11, 21:11:53 |
|
|
proso2 napisał: | Pierwszym błędem jest uzywanie żargonowego określenia "ścieżka rowerowa", zamiast poprawnego "droga dla rowerów". | W Częstochowskiej wersji pasuje bardziej "chodnik rowerowy".
pozdrawiam,
Grzegorz Szyda
|
|
Powrót do góry |
|
proso2
Status: Offline
Dni: 4798 (66%)
Postów: 2
Wiek: 73
Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
endecja_czwa
Status: Offline
Dni: 5470 (76%)
Postów: 373
Wiek: 47
|
Pią 28 Paź 11, 11:48:27 |
|
|
W znowelizowanym kodeksie drogowym dopuszcza się możliwość jazdy dwóch rowerów obok siebie, ale jak rozumieć przepis, iż jest to mozliwe o ile nie utrudnia poruszania się innym uczestnikom ruchu?
"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy" |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7125 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 50
|
Pią 28 Paź 11, 12:05:12 |
|
|
Np gdy jedziesz w centrum miasta drogą z jednym pasem w dodatku o dużym natężeniu ruchu, oddzieloną jeszcze od przeciwległego pasa linią ciągłą, umożliwiającą wyprzedzenie rowerzystów jadących obok siebie. Jadąc parą spowodujesz korek na pół miasta. Przepis jest płynny i zostawia duże pole do jego interpretacji... Osobiście nie korzystam z niego "szowinistycznie". Jeśli widzę, że kierowca jadący za mną "się męczy" chowam się za kolegę lub wjeżdżam przed niego robiąc miejsce do wyprzedzenia nas przez samochód. Nic tak nie buduje szacunku w relacjach samochód - rower jak życzliwość na drodze...
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7125 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 50
|
|
Powrót do góry |
|
markon
Status: Offline
Dni: 5188 (72%)
Postów: 452
Wiek: 50
Raków-Zachód
|
Czw 29 Mar 12, 10:30:03 |
|
|
Arku, kolejny raz jestem pod wrażeniem
Bo mnie na uśmiech zawsze stać
|
|
Powrót do góry |
|
voit
Status: Offline
Dni: 4749 (66%)
Postów: 465
Wiek: 50
Częstochowa 1000-lecie
|
Czw 29 Mar 12, 10:47:13 |
|
|
Brawo!!!
Żeby tylko ktoś nie wziął twojego przejęzyczenia (5:48 min) na poważnie.
Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7125 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 50
|
Czw 29 Mar 12, 16:44:56 |
|
|
Hahaha!!! Faktycznie. Odezwała się prawdziwa natura rowerzysty, który ZAWSZE ma pierwszeństwo
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
kruk
Status: Offline
Dni: 5139 (71%)
Postów: 153
Częstochowa
|
Sob 31 Mar 12, 23:01:12 |
|
|
całkiem dobry wywiad.
ja bym jeszcze dorzucił apel do pieszych o to by szanowali oznaczenia co jest chodnikiem a co drogą dla rowerów. chyba wszyscy "uwielbiamy" slalom wokół pieszych na drogach przeznaczonych pod dwa kółka...
Kamil A. Rajczyk
Śląska Inicjatywa Rowerowa
Kamil A. Rajczyk |
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy
|
|
|
|