|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Borys47
Status: Offline
Dni: 4688 (66%)
Postów: 14
Wiek: 35
Poraj
|
Sob 29 Gru 12, 21:22:51 Nowe koła i hamulce |
|
|
Witam.
W nowym sezonie mam w planach wymianę kół i przejście z v-brake'ów na tarczówki. Obecne kółka na obręczach Rigidy, szprychach DT i piastach LX kręcą się całkiem nieźle, ale są dość ciężkie. Poza tym mam zamiar zamontować hamulce tarczowe, a wymiana piast i przeplatanie kół w obecnej konfiguracji ma chyba średni sens.
W związku z tym mam kilka pytań, najchętniej do osób które znają sprzęt z "autopsji" i własnych doświadczeń.
Moja propozycja:
- obręcze DT Swiss XR 4.1d - już zakupione
- szprychy Sapim D-light http://www.velo.pl/produkty/szukaj/?k=46&id=3022
- piasty Novatec NT-D711/NT-D712 http://www.bikestacja.pl/piasty-novatec-d711sb-d712sb-6otw-czarne-p-20594.html?cPath=296_50_57_82
I tu pytanie kolejne - nyple. Alu czy mosiądz? Brat składał jakiś sezon temu koła, poradzono Mu, żeby brał mosiądz, bo alu to zysk kilku gram, a może strzelić. Nie upieram się co do aluminiowych, w sumie tylko drugorzędna kwestia estetyki, bo zamontowałbym czerwone, pod kolor.
Jeśli chodzi o heble, to operuję w kwocie 800-1000 zł za komplet z tarczami. Skłaniam się ku Shimano SLX 2013, Hayes Stoker Trail. Tarcze - szczerze mówiąc nie mam pojęcia. Braciszek śmiga na Accent Blade i jest zadowolony - nie oszczędza na zjazdach, a nigdy ich nie zagotował. Myślę, że przy wadze 68-72 kg starczy, jeśli założę 160 mm na tył, a 180 mm na przednie koło, żeby mieć zapas siły (technikiem jestem średnim).
To z grubsza tyle. Będę wdzięczny za wszystkie opinie, propozycje i podpowiedzi. Z zakupem mi się strasznie nie spieszy, zestaw ma być gotów na pierwsze maratony w końcu kwietnia, minus jakiś tydzień-dwa na przyzwyczajenie się do tarczówek.
Pozdrawiam i z góry dzięki za sugestie |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7043 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Sob 29 Gru 12, 22:03:59 |
|
|
Mnie udało się zmieścić w cenie 1200 zł za hample XT 2012 z tarczami, ale mam CL więc wychodzi drożej.
Myślę, że jeśli na spokojnie poszukasz znajdziesz hamulce bez tarcz w cenie, która Cię interesuje, a tarcze pod 6 śrub, jeśli nie szukasz wylajtowanych aż tak drogo Cię nie wyniosą (ja za swoje dałem ok 200 zł).
Same hamulce polecam, mam 160mm przód i tył i jakość hamowania jest super (też przesiadłem się z V-ek). Moje mają znikomy przebieg ale póki co wszystko jest OK, inaczej niż w XTR, ale o tym niech opowiedzą inni.
Ogólnie polecam,
aha i nie szukaj wersji z radiatorami, są droższe, a jeśli jeździsz XC nie potrzebujesz dodatkowego chłodzenia.
© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved
|
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
Piksel
Status: Offline
Dni: 4724 (66%)
Postów: 263
Podjasnogórska
|
Sob 29 Gru 12, 22:13:31 |
|
|
Obręcze, mogłyby być inne, ale teraz to już bez znaczenia.
Szprychy to dobry wybór, można lżej, ale nie wiem czy ma to sens w przypadku maratonów.
Piasty, no cóż Novatec to na pewno najlżejsze rozwiązanie za ludzkie pieniądze, ale na pewno nie najbardziej solidne.O ile przód jeszcze ok, to tył budzi moje wątpliwości.
Najtańszą sensowną opcją z maszynami jest DT 370, przy czym najtańszą nie znaczy wcale taką tanią.Sporo cięższa od novateca, ale znacznie bardziej solidna.
Oczywiście mam nadzieję, że pamiętasz o tym, że do piast z alu bębenkami powinno się stosować wyłącznie kasety na pająku.
Hamulce, nowe Shimano jest ok, mnie nie odpowiada ten cały servo wave, ale obecnie chyba najsensowniejsze tarczówki w normalnej cenie.
Ew. można pomyśleć o Magurze albo Formuli, w Avidy nie ma sensu się ładować, jakość loteryjna. |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7003 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Sob 29 Gru 12, 22:50:29 |
|
|
Wg mnie możesz zapomnieć o alu nyplach. Miałem i nie polecam najgorszemu wrogowi. Potencjalne problemy nie są warte tych kilku gram...
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
elziomallo
Status: Offline
Dni: 5448 (77%)
Postów: 196
Śródmieście/Wrocław
|
Czw 03 Sty 13, 22:22:46 |
|
|
Ważę 80, mam koła pod v-ki 32x dt revo na mavicach 717 i nyplach alu właśnie, w tym roku przejechały 3 maratony w tym 2 dość ciężkie (obydwa karpacze, bardzo rzadko schodzę z siodła) i poza lekkim podcentrowaniem nie ma z nimi problemu, przy twojej wadze może na przód warto byłoby zaryzykować- w końcu wymiana na mosiądz to żaden problem, a 20g zysku na kole to troszkę jest. Nie wiem jak to się ma do tarcz, może ktoś mądry się jeszcze wypowie.
Do mnie alu nyple przemawiają zwłaszcza w przypadku drogich i lekkich obręczy- jeśli wpadnie coś w koło to powinien polecieć nypel a nie obręcz, co w naprawie jest zdecydowanie mniej kosztowne
Co do piast to na tylne lekkie novateci znajomi maratończycy narzekają, w sezonie łożyska lecą po parę razy zwłaszcza w błocie, no ale oni całego golonkę lecą i trochę grabka DT jest super tylko trafić coś w ludzkiej cenie ciężko, a 240 to już w ogóle. W klasie budżetowej chosen ponoć trochę lepszy.
rower |
|
Powrót do góry |
|
elziomallo
Status: Offline
Dni: 5448 (77%)
Postów: 196
Śródmieście/Wrocław
|
|
Powrót do góry |
|
Borys47
Status: Offline
Dni: 4688 (66%)
Postów: 14
Wiek: 35
Poraj
|
Pią 11 Sty 13, 12:55:53 |
|
|
Ok, dzięki. Miałem lekki problem z internetem, więc nie miałem jak odpowiedzieć.
Hamulce - będę się skłaniał ku SLX 2013, w wersji bez dodatkowego chłodzenia.
Nyple - paręnaście gram chyba nie jest aż tak istotne, nie jestem maniakiem lekkości, a wolę mieć masę rotującą troszkę wyższą, a nie martwic się o problemy z potencjalnymi strzelającymi nyplami. Więc biorę mosiądz.
Trochę zbiły mnie z tropu Wasze opinie o tylnych piastach Novateca. Skoro łożyska są w stanie paść kilka razy w sezonie, to ja dziękuję. Poszukam może jakiejś okazji na te DT.
Piksel - mógłbyś rozwinąć temat obręczy? Dlaczego mogły by być inne? W sumie zanim kupiłem te DT poczytałem trochę w necie, i opinie były pozytywne. |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7003 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Pią 11 Sty 13, 13:41:03 |
|
|
To może ja. W 2011 roku nabyłem koła na obręczach DT SWISS XR 400, piastach DT 370, szprychach sapim - cieniowanych i alu nyplach.
Wklejam Ci tu moje wrażenia opisane w innym dziale:
"Kupiłem je jako całe koła zmontowane w bikestacja.pl. Na początku poczucie, że wszystko musi być dobrze. Wszak piast DT nie trzeba nikomu reklamować. Myślałem, że obręcze również przejmą na siebie jakość szwajcarskiego producenta. Niestety pomyliłem się. Obręcze zawodzą w najważniejszym czynniku, który decyduje o ich funkcjonalności: sztywności. Normalnie masło. Koła musiałem kilkukrotnie centrować. A nie robił tego byle jaki fachowczyna. Podczas pobytu w górach zaliczyłem konkretnego snake`a. Niby nic dziwnego - zdarza się. Ale nigdy przy tej okazji nie udało mi się wgiąć rantów obręczy do wewnątrz! W DT dałem radę, choć to raczej nie powód do zadowolenia. Nie polecam bo to nieporozumienie, żeby tak pod 77 km bikerem zachowywała się obręcz renomowanej firmy i do tego wcale nie najtańsza: wtedy ok 220 zł za sztukę na Allegro.pl
Wytrzymałem niecałe 3000 km i powróciłem do sprawdzonego Mavic`a."
Dodam jeszcze, że pierwszy raz spotkałem się z następującą sytuacją: koło zaplecione, odpowiednio ponaciągane i wycentrowane zmniejszało swoją średnicę wewnętrzną po napompowaniu opon do ciśnienia raptem 3,5 atmosfery. Obręcz była na tyle miękka, że nie wytrzymywała nacisku dętki Efekt był taki, że po napompowaniu szprychy poprzednio super naciągnięte stawały się luźne... Masakra jakaś.
Być może miałem pecha do jakichś trefnych egzemplarzy, ale nigdy więcej obręczy DT...
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7014 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Pon 14 Sty 13, 11:13:27 |
|
|
Jeśli chodzi o piasty mogę polecić moje, przetestowane 1,5 sezonu:
ULTRALEKKIE Piasty A2Z komplet tylko 119g+236g
z jedną uwagą do tej pory nie jeździły w ciężkim błocie.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
magnum
Status: Offline
Dni: 6411 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46
1/2night
|
Pon 14 Sty 13, 14:40:16 |
|
|
co do wcześniejszego postu Arka nt obręczy DT. Ja jeżdżę od 6 lat na DT XR4.1 i nie mam z nimi żadnych problemów, dodam że nie ważę jak Arek 77 kg, tylko kilkanaście (ponad 20) % więcej. , więc, ja polecam DT. Możliwe jest jednak to, że w moim przypadku za sztywnością i wytrzymałością całości przemawia fakt, ze są to koła składane przez fabrykę DT a nie przez miejscowy serwis czy przez samego użytkownika.
"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków" |
|
Powrót do góry |
|
Borys47
Status: Offline
Dni: 4688 (66%)
Postów: 14
Wiek: 35
Poraj
|
Sob 19 Sty 13, 18:17:17 |
|
|
arektacana napisał: | Obręcz była na tyle miękka, że nie wytrzymywała nacisku dętki |
Mam nadzieję, że moje obręcze będą "trochę" bardziej wytrzymałe. Teraz będę miał lekkiego schiza przez kilka pierwszych jazd na DT-kach.
Outsider - http://www.grawitacyjny.pl/p15183-komplet-piast-a2z-xcfi--plus--xcri.html to te? Cena wyższa sporo, ale może warto. Dzięki, pomyśle, poczytam, ale musi się naprawdę opłacać.
Drużyna DSR Author jeździła ostatnio na piastach Dartmoor'a Vee-one i Vee-two, które są dostępne na Wilsona. Czy ktoś z Was ma może doświadczenia z nimi? |
|
Powrót do góry |
|
voit
Status: Offline
Dni: 4627 (65%)
Postów: 465
Wiek: 50
Częstochowa 1000-lecie
|
Sob 19 Sty 13, 23:49:42 |
|
|
Mam je od roku, na razie bez zastrzeżeń. Też brałem u Rafała, podobno to robi Novatec.
|
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7014 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Pon 21 Sty 13, 12:23:28 |
|
|
Tak to te, czy warto, to zależy jaki masz stosunek do wagi.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
Borys47
Status: Offline
Dni: 4688 (66%)
Postów: 14
Wiek: 35
Poraj
|
Nie 03 Mar 13, 21:54:03 |
|
|
No i pyk. Zakupy zrobione, teraz czekam na dostawę części i montaż. Po poradę po wcześniejszym przejrzeniu miliona stron w necie udałem się do Rafała na Wilsona.
Zdecydowałem się na piasty Dartmoora Vee One i Vee two, szprychy Sapima D-light, heble Hayes Stoker Trail, tarcze również Hayesa - przód V7" i tył Wavy Rotor 6".
Pojeżdżę, ocenię, opiszę wrażenia.
Zestaw nie wydaje się mega wylajtowany, ale świadomie zrezygnowałem z super niskiej masy na rzecz zwiększonej odporności i trwałości komponentów. |
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy
|
|
|
|