|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy jesteś zainteresowana/y rozwijaniem mapy? |
Tak, aktywnie. |
|
22% |
[ 2 ] |
Tak, raz na jakiś czas coś dodam. |
|
44% |
[ 4 ] |
Nie. |
|
33% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 9 |
|
Autor |
Wiadomość |
ksero0
Status: Offline
Dni: 4223 (58%)
Postów: 2
Wiek: 35
Częstochowa-Raków
|
Sro 27 Lut 13, 20:53:16 Otwarta mapa rowerowa |
|
|
tl;dr: wspólnie zrobic mapę rowerową dla miasta, okolic i nie tylko; uwzględniającą ruch samochodów, jakość nawierzchni, drogi dla rowerów i trasy w terenie.
Niebawem zrobi się ciepło wiec pewnie cześć z Was powoli zaczyna przeglądać forum w poszukiwaniu nowych tras. W internecie jest oczywiście masa takich informacji, niestety rozproszonych na różnych serwisach. Ich przeglądanie zajmuje troche czasu i nie zawsze jest efektywne.
Wiekszość rocznych przebiegów rowerowych to trasy jednodniowe lub kilkugodzinne w okolicach miasta, w obrębie kilkudziesięciu, kilkuset kilometrów od centrum. Moim zdaniem na forum brakuje mapy skupiającej informacje o trasach szosowych i terenowych na takich dystansach.
Tutaj pojawia się pomysł stworzenia wspólnymi siłami mapy okolicy, która umożliwiała by szybkie planowanie przejazdów i poznawanie nowych tras na podstawie doświadczeń innych forumowiczów.
Niedawno wpadło mi w ręce narzędzie umożliwiające edycję map, zapisywanie, udostepnianie i ponowną edycję (na bazie open street map, open cycle map, bing, zdjęć satelitarnych i wielu innnych). Edytowanie map jest bardzo proste i intuicyjne, naniesienie pojedyńczego szlaku zajmuje kilkanaście sekund.
Teraz moje skromne sugestie dotyczące pomysłu:
- proponuje oznaczać: trasy szosowe, trasy w terenie, drogi dla rowerów w mieście, ciekawe miejsca
- trasy szosowe z podziałem na:
1. średni ale uciążliwy ruch samochodowy (wysoka prędkość pojazdów, wąsko)
2. średni ruch samochodowy
3. niewielki ruch samochodowy
4. drogi o złej nawierzchni
-nie ma sensu oznaczać dróg po których jazda na rowerze jest mało komfortowa ze względu na ruch samochodowy. myśle, że takich nieoznaczonych dróg na mapie powinno zostać najwięcej.
-myślę, że zamiast całych tras(od centrum do Olszyna), lepiej zaznaczać poszczególne odcinki tras (od skrzyżowania do skrzyżowania) i to im przypisywac odpowiednią kategorie, tak aby każdy forumowicz mógł według własnych potrzeb planować przejazd z uwzględnieniem alternatywnych dróg.
I tutaj przykładowa testowa mapka. Zrbiona w 5 minut, więc nie najlepiej przemyślana, ale pokazuje mniej więcej jaką mam koncepcje;) (mapka tylko do testów, jeśli pomysł się spodoba zrobimy nową, z lepiej przemyslanymi oznaczeniami)
http://sharemap.org/public/testmapa
czerwony - średni ale uciążliwy ruch samochodowy
czerwony - średni ruch samochodowy
zielony - niewielki ruch samochodowy
brązowy - drogi o złej nawierzchni
Mysle, że wystarczy nawet kilka zainteresowanych osób aby stworzyć naprawede przydatną mapke. Temat jest jak najbardziej do dyskusji. Czy jest sens? Czy będą zainteresowani? Jak ujednolicić oznaczenia? Jak unifikować subiektywne opinie o trasach? Co zaznaczać a czego nie? |
|
Powrót do góry |
|
markon
Status: Offline
Dni: 5188 (72%)
Postów: 452
Wiek: 50
Raków-Zachód
|
Pią 01 Mar 13, 12:30:50 |
|
|
Tego typu mapy mają większe znaczenie dla kierujących samochodami i to na dłuższych dystansach - pozwalają jechać w miarę płynnie z punktu A do punktu B pod warunkiem, że jest wystarczająco dużo alternatywnych ścieżek.
Jeśli chodzi o rower, to wybierając jakiś rejon jazdy, chyba ciężko brać pod uwagę takie niuanse, jak natężenie ruchu. Nawet droga na Olsztyn w tym wypadku byłaby wielokolorowa, praktycznie bez możliwości wybrania najlepszej wersji.
Zauważyłem, że wśród rowerzystów podstawa to DOKĄD? - czyli co warto zobaczyć, a kryteria tras są dwa - 1. szosą/terenem 2. szybko/rekreacyjnie.
Ale żeby nie przygaszać zapału - jeżeli pojawią się ludzie chętni do korzystania z tego typu informacji o trasach, z chęcią przyłączę się do "malowania" - zwłaszcza na zielono
Bo mnie na uśmiech zawsze stać
|
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
Mr. Dry
Status: Offline
Dni: 6315 (87%)
Postów: 877
Wiek: 46
Częstochowa
|
Sob 02 Mar 13, 21:58:52 |
|
|
Z ruchem samochodowym jest taki jeden mały problem. Inne natężenie jest w dni robocze inne w łikendy. Insza inszość, że owe natężenie ruchu każdy może odbierać inaczej i tu może nie za bardzo ma sens kolorystyka. Widzę to raczej tak.
Planując wypad szosowy na wąskich oponkach można sobie zaplanować trasę po lepszych asfaltach i nie zdziwić się, że na naszej wycieczce, treningu nagle pojawia się odcinek o tragiczne nawierzchni. Albo, że ową nawierzchnię zwinęli . Tu właśnie widzę sens kolorowanki.
Zielony - gładko jak na stole
Niebieski - trochę łat, uwaga na pobocze
Czerwony - tragedia, asfalt z czasów Bieruta, łata na łacie, dziury, wolisz jechać po szutrze
Brązowy - fajna szutrowa droga, widoki że hej. Coś jak w dolinie Prądnika.
Trasy terenowe. U nas co prawda nie ma nie wiadomo czego, po lasach jest pełno przecinek akurat na lekkie wycieczki ale można by oznaczać najciekawsze fragmenty, singl traki, oznaczać podjazdy/zjazdy. Oczywiście te trudniejsze, techniczne, strome.
W obu przypadkach można by zaznaczyć czy na naszej drodze lub w pobliżu jest coś wartego do zobaczenia (ruiny, punkt widokowy, park) lub gdzie można coś dobrego zjeść. Dla mnie pomysł fajny.
Nieważne gdzie jest pies pogrzebany, jeśli masz siłę kopać znajdziesz zwłoki... |
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy
|
|
|
|