Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
outsider
Status: Offline
Dni: 7018 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Sro 30 Mar 05, 8:57:50 [amortyzator] - Serwis i konserwacja |
|
|
Co należy robić z amorkiem aby utrzymać go w dobrym stanie? Szczerze mówiąc, nigdy nie rozkręcałem amora a napewno trzeba coś robić, powiedzmy raz na rok, wymieniać jakieś częsci itd. Jak się do tego zabrać? Chodzi mi o jakieś podstawowe amory RST np omni. |
|
Powrót do góry |
|
Siwy
Status: Offline
Dni: 7070 (99%) Poj. silnika: 600
Postów: 1676
Częstochowa Raków
|
Sro 30 Mar 05, 13:48:06 |
|
|
takie sprawy powierza się specjalistycznemu serwisowi rowerowemu... radze samemu nie rozbierać... chyba że jesteś mechanikiem ale to już inna bajka...
Odblaski ratuja życie.
Umieszczanie w stopce tresci reklamowych (adresow internetowych, danych kontaktowych firmy, etc.) o charakterze komercyjnym jest usluga platna (100zl netto/m-c +23%VAT). |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7047 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Sro 30 Mar 05, 14:47:16 |
|
|
Ja mam taką instrukcję ze strony o rowerach oczywiście (nie pamiętam adresu )
Cytat: | Konserwacja Amortyzatora
Podstawa to sprawdzanie czystości goleni pod ochraniaczami - są one wykonywane z gumy lub neoprenu. Należy usunąć stamtąd wszystkie zanieczyszczenia i posmarować goleń z zewnątrz smarem - jednak z umiarem. Należy używać tylko smarów do amortyzatorów - nie zawierają one litu, który powoduje rozpuszczanie magnezowych goleni.
Nie polecam w naszych warunkach zdejmowania ochraniaczy z goleni. Jeśli natomiast kupujecie seryjny amortyzator bez ochraniaczy to od razu je sobie sprawcie.
Co nam potrzeba:
• klucze ampułowe 4 i 8 mm
• klucz do wykręcenia regulatorów napięcia wstępnego (jeśli nie posiadacie to można użyć "żaby" hydraulicznej)
• trochę starych szmat lub papierowych ręczników + benzyna ekstrakcyjna
• smar do amortyzatorów i tylko taki - osobiście polecam Judy Butter
Zaczynamy.
1. Zdejmujemy koło, okablowanie od licznika jeśli jest oraz zdejmujemy linkę hamulca - można wyjąć całość z klamki.
2. Pokrętła regulacji napięcia wstępnego rozkręcamy na minimum. Wykręcamy te plastikowe coś. Jeśli nie macie specjalnego klucza to zróbcie to "żabą" hydrauliczną .
3. Wyciągamy co tam mamy w środku. Następnie ściskamy cały amortyzator. Możemy teraz wsadzić od góry klucz ampułowy 8 mm i od spodu odkręcić śruby trzymające golenie.
4. Wyciągamy dolne golenie i ściągamy ochraniacze z goleni.
5. Ściągamy gumowe odboje z prowadnic dzięki temu możemy je wyjąć z górnych goleni.
6.Czyszczenie - najlepiej użyć papierowych ręczników.
7. Składamy amortyzatora jednocześnie pamiętając o tym aby nałożyć smar. Smar nakładamy na ślizgi i w okolice uszczelek. Na górnych goleniach możemy rozsmarować niewielką jego ilość - symbolicznie i tak zgarną go uszczelki.
8. Pamiętajcie o smarowaniu gwintów.
|
Ale popieram Siwego - chyba lepiej oddać do serwisu |
|
Powrót do góry |
|
Siwy
Status: Offline
Dni: 7070 (99%) Poj. silnika: 600
Postów: 1676
Częstochowa Raków
|
Sro 30 Mar 05, 15:00:05 |
|
|
szczepan napisał: |
Nie polecam w naszych warunkach zdejmowania ochraniaczy z goleni. Jeśli natomiast kupujecie seryjny amortyzator bez ochraniaczy to od razu je sobie sprawcie. |
a ja zdjąłem.... :|
Odblaski ratuja życie.
Umieszczanie w stopce tresci reklamowych (adresow internetowych, danych kontaktowych firmy, etc.) o charakterze komercyjnym jest usluga platna (100zl netto/m-c +23%VAT). |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7047 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Sro 30 Mar 05, 15:56:08 |
|
|
hehe a kiedy zdjąłeś gumy Jak ostatnio jeździliśmy to chyba miałeś |
|
Powrót do góry |
|
Siwy
Status: Offline
Dni: 7070 (99%) Poj. silnika: 600
Postów: 1676
Częstochowa Raków
|
Sro 30 Mar 05, 15:58:38 |
|
|
wczoraj zdjąłem jakoś z rańca... super to wygląda... zobaczymy po jakim czasie przestanie amor działać...
Odblaski ratuja życie.
Umieszczanie w stopce tresci reklamowych (adresow internetowych, danych kontaktowych firmy, etc.) o charakterze komercyjnym jest usluga platna (100zl netto/m-c +23%VAT). |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7047 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Sro 30 Mar 05, 16:04:45 |
|
|
To jest właśnie dylemat, bo amor wygląda znacznie lepiej, ale za to bardziej się brudzi i zużywa |
|
Powrót do góry |
|
fr33
Status: Offline
Dni: 7045 (99%)
Postów: 933
Wiek: 42
Częstochowa
|
Sro 30 Mar 05, 16:28:54 |
|
|
jesli nie masz zimeringow to... golenie bez gumy sa lepkie od smaru (ktory tam zreszta powinien byc) .. lepi sie do tego piach .. piach trze miedzy golenia a widelcem .. no i trze i trze i trze ... i wkoncu dostajesz ogniska korozji na tych przepieknych stalowych rórkach i tylko patrzec jak sie zlamia .. jak amor mial gumy to radze zeby one tam byly .. gum moze nie byc jesli masz na amorze zimeringi ..
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org |
|
Powrót do góry |
|
Siwy
Status: Offline
Dni: 7070 (99%) Poj. silnika: 600
Postów: 1676
Częstochowa Raków
|
Sro 30 Mar 05, 16:33:28 |
|
|
ziemringów nie mam... poważnie może się złamać ?
czy tylko zesztywnieć lub się zaciąć ?
Odblaski ratuja życie.
Umieszczanie w stopce tresci reklamowych (adresow internetowych, danych kontaktowych firmy, etc.) o charakterze komercyjnym jest usluga platna (100zl netto/m-c +23%VAT). |
|
Powrót do góry |
|
fr33
Status: Offline
Dni: 7045 (99%)
Postów: 933
Wiek: 42
Częstochowa
|
Sro 30 Mar 05, 16:38:01 |
|
|
moze sie zlamac jak sie porysyje golen i zacznie rdzewiec.. wiez mi ze jest to kwestja sezonu jak duzo jezdzisz. rdzy nie bedzie widac od razu bo bedzie ona tuz pod miejscem gdzie golen wchodzi do srodka.. (mialem kiedys rst 281r i zrobilem tak samo jak Ty wiec Cie ostrzegam). po zdjeciu gum musialem amora smarowac jakies 3 razy czesciej niz wtedy jak gumy mial. po drugie robia sie luzy i zaczyna tempo chodzic a to wszystko przez to ze zaczyna sie zacierac przez piach ...
jedno jest pewne.. amor chodzi dluzej i lepiej z gumami ...
wiem ze wyglada fajnie:) .. tak samo stwierdzilem jak zdjolem gumy z mojego rst 281r (dzieki Bogu ze juz go nie mam )
mam nadzieje ze gumy wyjoles a nie rozcinales na goleni
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7047 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Sro 30 Mar 05, 19:26:50 |
|
|
Właśnie pisałem, że to jest dylemat, ale chyba jednak pozostać przy gumach, zresztą wszyscy wiem że z gumą bezpieczniej |
|
Powrót do góry |
|
Siwy
Status: Offline
Dni: 7070 (99%) Poj. silnika: 600
Postów: 1676
Częstochowa Raków
|
Sro 30 Mar 05, 21:03:38 |
|
|
taaa... tylko w moim przypadku jak się zdjęło to już się nie założy...
Odblaski ratuja życie.
Umieszczanie w stopce tresci reklamowych (adresow internetowych, danych kontaktowych firmy, etc.) o charakterze komercyjnym jest usluga platna (100zl netto/m-c +23%VAT). |
|
Powrót do góry |
|
fr33
Status: Offline
Dni: 7045 (99%)
Postów: 933
Wiek: 42
Częstochowa
|
Sro 30 Mar 05, 21:06:41 |
|
|
no to siwy masz lipe..
radze czesto rozbierac, smarowac, czyscic bo ... bedzie tak jak pisalem
szkoda amora ... tuning zewnetrzny w tym przypadku dziala niszczaco ..
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org |
|
Powrót do góry |
|
Siwy
Status: Offline
Dni: 7070 (99%) Poj. silnika: 600
Postów: 1676
Częstochowa Raków
|
Sro 30 Mar 05, 21:09:40 |
|
|
... człowiek uczy się na błędach... dobrze że majątku nie kosztował...
Odblaski ratuja życie.
Umieszczanie w stopce tresci reklamowych (adresow internetowych, danych kontaktowych firmy, etc.) o charakterze komercyjnym jest usluga platna (100zl netto/m-c +23%VAT). |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7047 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Sro 30 Mar 05, 21:53:59 |
|
|
Może nie zdążysz go zniszczyć Jak zapodasz sobie nowy rowerek |
|
Powrót do góry |
|
MonteRochee
Status: Offline
Przebieg: 7109 (100%)
Kondycha: 1726
Kawodrza Dolna
|
Sro 30 Mar 05, 22:45:05 |
|
|
No ale ja nie wiem czy ten amor jest do rozbiórki, bo moj to raczej cięzko by było rozebrać.
Korki górne zdiąc byłby problem. Zresztą za tą cene nie oczekiwałem rewelacji. Chociaż nie zawodził mnie do czasu.
...pozdrowienia dla wszystkich rowerowych teoretyków...ja jak Speedy jeszcze żyję... |
|
Powrót do góry |
|
fr33
Status: Offline
Dni: 7045 (99%)
Postów: 933
Wiek: 42
Częstochowa
|
Sro 30 Mar 05, 22:50:14 |
|
|
jesli to jest RST to napewno jest rozbieralny (imbusy od spodu) .. amory nierozbieralne to ... ehh ... nie bede sie wypowiadal na ten temat ...
lepiej jezdzic w kasku
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7047 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Sro 30 Mar 05, 23:06:30 |
|
|
W kasku to ogólnie dobrze jest jedżdzić A nawet te tańsze amorki jak się dba to nie powinny zawieść |
|
Powrót do góry |
|
MonteRochee
Status: Offline
Przebieg: 7109 (100%)
Kondycha: 1726
Kawodrza Dolna
|
Sro 30 Mar 05, 23:56:28 |
|
|
"naszczęscie" mój amor konczy żywot powoli
...pozdrowienia dla wszystkich rowerowych teoretyków...ja jak Speedy jeszcze żyję... |
|
Powrót do góry |
|
Bitus
Status: Offline
Dni: 7000 (98%)
Postów: 137
|
Czw 31 Mar 05, 0:01:24 |
|
|
Hm, tak czytam czytam i zaczynam sie bać gdyz 'amorek' którym dysponuję nie był ruszany do ... nowości czyli jakichś czterech lat , w dodatku to pewnie taki 'nierozbieralny' model - z zestawu do 'scoutch'`a i jako,ś tak mi się wydaje...
Jest sens z nim cokolwiek robić czy czekać aż się złamie? Co prawda pare razy potraktowałem golenie jakąs oliwą czy co to tam miałem płynnego o nazwie smar ale jakąkolwiek konserwacja to nie ma co tego nazywać... |
|
Powrót do góry |
|
Siwy
Status: Offline
Dni: 7070 (99%) Poj. silnika: 600
Postów: 1676
Częstochowa Raków
|
Czw 31 Mar 05, 6:26:15 |
|
|
hmmm....
1. albo wymienć na nowy...
2. albo czekać jak się złamie i zrobić ładne OTB albo wyrżnąć w glębę... :P
a tak na serio to jeżeli dużo jeździsz to czas pomysleć o nowym...
Odblaski ratuja życie.
Umieszczanie w stopce tresci reklamowych (adresow internetowych, danych kontaktowych firmy, etc.) o charakterze komercyjnym jest usluga platna (100zl netto/m-c +23%VAT). |
|
Powrót do góry |
|
Bitus
Status: Offline
Dni: 7000 (98%)
Postów: 137
|
Czw 31 Mar 05, 6:48:44 |
|
|
OTB?
Taak, jeżdzę, sporo, szczegółnie od dwóch lat, a o wymianie to myślę całego roweru, lecz tysiak piechotą nie chodzi ... a naukę latania nad kierownicą mam juz (niestety) za sobą : scieżka rowerowa+40km/h+nieoczekiwana przeszkoda podczas wyprzedzania (ludzie mogliby się oglądać zanim skręcą o 90 stopni) ... Au, kiepsko to brzmi - wymiana (300zł auuu) |
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7018 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Czw 31 Mar 05, 7:23:51 |
|
|
No tak, z postu szczepana wynika że to nie takie straszne, na koniec tego sezonu spróbuję i zobaczymy. Najwyżej chłopaki w serwisie dostana garść częsci i parę rurek i policzą więcej za złożenie tego |
|
Powrót do góry |
|
Siwy
Status: Offline
Dni: 7070 (99%) Poj. silnika: 600
Postów: 1676
Częstochowa Raków
|
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7047 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Czw 31 Mar 05, 15:57:33 |
|
|
Siwy napisał: | za 2.899 masz Kellys'a MadMana |
Prawda Siwy, skąd ja to znam |
|
Powrót do góry |
|
|