Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sikor
Status: Offline
Dni: 5743 (79%)
Postów: 128
Wiek: 49
Częstochowa - Lisiniec
|
Pon 08 Lut 10, 14:17:36 Przegląd roweru - samemu czy do serwisu? |
|
|
Do tej pory zawsze babrałem się ze starym rowerem sam i uważam że rower chodził jak złoto. Obecnie mam trochę lepszy sprzęcik i część rzeczy jest dla mnie nowością. Mówię tu a amorku (Reba), mocowaniu widelca itp. Tak przy okazji nadchodzącej małymi kroczkami wiosny zastanwiam się czy jest sens dawac rower do serwisu na przegląd czy pobawić się samemu.
- Amorek - sam nie wiem co się z nim powinno robić ponad ponad to co robię sam czyli: czyszczenie goleni co jakiś czas, smarowanie brunoxem i pompowanie komór powietrznych. Co ile ew. wymiana oleju?
- W ogóle nie mam pojęcia jak wygląda po nowemu mocowanie widelca do ramy i co się z tym robi
- regulacja przerzutek, hamulców, bieżące docentrwanie kół - to robię sam.
- Suport - bezobsługowa kaseta - można by sprawdzić czy nie nie luzów w mocowaniu
- Piasty - dobre pytanie co ile rozbierać do smarowania i czy w ogóle się za to brać i czy serwis też to ruszy?
- Pancerze... No właśnie czyścić to czy dać sobie spokój a moze wymienić co jakiś czas? Gdzieć w połowie roku podczas deszczowgo i piaszczystego wypadu zaczęła mi nieprecyzyjnie pracować tylna przerzutka LX. W zasadzie pomógł po wycieczce szlauf z wodą skierowany mocnym strumieniem na bebechy przerzutki.
Ile sobie liczą u nas za przegląd wiosenny? Rower kupowałem u Rafała więc pewnie bym poszedł do niego. |
|
Powrót do góry |
|
Lisu
Status: Offline
Dni: 7177 (99%)
Postów: 144
Wiek: 36
Czestochowa-Zawodzie
|
Pon 08 Lut 10, 15:05:41 |
|
|
Czyszczenie pancerzy? A co to? Pancerze się wymienia na nowe.Nie są to drogie rzeczy. |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 7081 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 39
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Pon 08 Lut 10, 18:26:44 |
|
|
1. amortyzator - jeśli jest na gwarancji to tylko serwis - po okresie gwarancyjnym można samemu zacząć grzebać (są w internecie instrukcje), ale jeśli są do wymiany uszczelki, a nie mamy pojęcia "z czym je jeść" to ja bym oddał amora do serwisu (koszta 60-100zł)
2. "mocowanie widelca" - hmm chodzi Ci o system a-head czy o stery? Nie ma się co bać System a-head jest prosty jak budowa cepa, a ze sterami też można sobie poradzić - trzeba tylko składać w kolejności odwrotnej do demontażu. Zawsze warto przed tym poczytać trochę na necie - jest mnóstwo poradników.
3. i niech tak zostanie
4. klucz do kaset, bacik i można spokojnie samemu wszystko zrobić - warto przeczyścić syfa pomiędzy kasetą a bębenkiem. Suport - jak masz Hollowtecha II potrzebujesz tylko dwóch kluczy i serwis przebiega bezproblemowo - gorzej z wymianą łożysk - tzn. regeneracją starych misek, bo wymiana na nowe jest b. łatwa
5. do piast można zaglądać 1-2 w sezonie (zależy czy jeździmy zimą czy nie) - przeczyścić, przesmarować i sprawdzić stan bieżni oraz kulek - jeśli dbasz o rower to na tym koniec. Jeśli jednak były pewne zaniedbania to być może któreś części trzeba będzie wymienić, ale też nie jest to wielka filozofia - największa nerwica jest przy kontrowaniu konusów jeśli nie mamy maszynówek
6. pancerze do wymiany bez dwóch zdań - razem z linkami - zależy oczywiście od Twojego przebiegu i terenu po jakim jeździłeś, ale nie jest to duży wydatek, a przerzutki i hamulce warto mieć pod najlepszą kontrolą
Samodzielny serwis daje więcej satysfakcji, czegoś się człowiek uczy i przy okazji oszczędza trochę grosza. Za pierwszym razem oczywiście jest spory wydatek: klucze.. ale to się szybko zwraca. Radzę tak: spróbuj samemu, a z tym czym sobie nie poradzisz idź do serwisu bądź pytaj na forum
Powodzenia.
|
|
Powrót do góry |
|
Sikor
Status: Offline
Dni: 5743 (79%)
Postów: 128
Wiek: 49
Częstochowa - Lisiniec
|
Pon 08 Lut 10, 21:47:36 |
|
|
Tylko pytanie co jaki czas "grzebać" w amorku, np co tyle a tyle km czy dopiero jak się coś dzieje. To samo dot. oleju. Pewnie w instrukcji coś pisze ale najbardziej by zależało na uwagach praktyków. Stary rower nie miał amorka więc to trochę dla mnie jednak nowość. Do tej pory rower zrobił ok 3500km. Na zeszłą wiosnę był na pierwszym darmowym po zakupie przeglądzie.
Stery oczywiście ahead - zabrakło mi trochę słownictwa. Też pytanie co ile je rozkręcać... |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 7081 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 39
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Pon 08 Lut 10, 22:57:33 |
|
|
Generalnie jest wszystko napisane w instrukcji obsługi Rock Shoxa - ale jak sam wiesz - mocno w niej przesadzają - pewnie po to żeby mieć święty spokój z ew. naprawami gwarancyjnymi no i żeby nabijać kasę serwisom..
..a jak to wygląda w praktyce? Z tego co się dowiadywałem w serwisie i na forach to jest tak jak piszesz - dopóki się nic nie dzieje to nie trzeba nic robić. Warto jednak np. przed każdym sezonem wymienić olej i przeczyścić amora w środku. Uszczelki - wymieniać dopiero gdy się dzieje coś niepokojącego (np. komory nie trzymają ciśnienia).
Stery - to zależy - oczywiście koniecznie raz w sezonie trzeba rozebrać, przeczyścić i przesmarować - dla świętego spokoju. Ale takich akcji może być w sezonie więcej - zależy jak i gdzie jeździsz. Ja np. musiałem swoje rozkręcać w czerwcu po maratonie w Krakowie, bo błoto miałem po prostu wszędzie i stery strasznie zgrzytały. Trzeba też co jakiś czas sprawdzać dokręcenie sterów - złapać za górną krawędź główki ramy i górną rurę widelca, zacisnąć przedni hamulec i pobujać rower w tył i przód kilka razy - jeśli się wyczuje luz pomiędzy główką ramy a rurą sterową widelca - tzn że trzeba dokręcić stery. I to samo z dolną częścią główki ramy i dolną rurą sterową (a właściwie to już korona widelca) - warto tam tez sprawdzić luz - bo wtedy może to oznaczać, że stery w dolnej misce są zajechane na śmierć i trzeba je wymienić.
|
|
Powrót do góry |
|
Mushu123
Status: Offline
Dni: 6738 (93%)
Postów: 308
Wiek: 39
Czestochowa - Wyczerpy
|
Sob 13 Lut 10, 23:13:02 Reba |
|
|
Kiedys w Rebie WC nie tyle co wymienialem a uzupelnialem olej
Banalna sprawa...samo rozkrecenie i przeczyszczenie reby to odkrecic imbusem chyba 5 jedna srobke i kluczem 10 nakretke przy drugiej goleni i juz golenie dolne masz zdjete
Olej do tlumika to golen z blokada
Wystarczy znalesc manuala do konkretnego modelu zeby wiedziec ile oleju wlac...gestszy do tlumika chyba szedl czyli 15W a do komor 5 chyba...nawet nie wiem czy nie zostalo mi sie gdzies oleju...a ogolnie kolo kategry jest sklep z motorami i tam maja oleje do amorow 40zl za dwa mnie chyba wynioslo...
P.S sorki za pisownie ale mam chwilowo Ang. windowsa nie ogarnalem go jeszcze do konca:) |
|
Powrót do góry |
|
Mushu123
Status: Offline
Dni: 6738 (93%)
Postów: 308
Wiek: 39
Czestochowa - Wyczerpy
|
Czw 18 Lut 10, 19:22:23 |
|
|
Skoro już o amorach piszemy ...
Pochwale się, że dziś z sukcesem wymieniłem sobie w tłumiku w moim sidzie olej
Chodził już mało płynnie i blokada nie blokowała "na skałę".
Mam jakiś inny tłumik niż w Rebie o której wspominałem ale zabig się okazał może i łatwiejszy bo oleju się leje poprostu do pełna a nie odmierza określoną ilość
Praca się znacznie poprawiła no i blokada.... to co mnie cieszy najbardziej totalny kamień !! |
|
Powrót do góry |
|
damzac
Status: Offline
Dni: 7221 (100%)
Postów: 562
Wiek: 40
Myszków DWA KOŁA I PASJA
|
Sob 10 Maj 14, 23:08:31 |
|
|
hej,
dawno tu nie zagladalem, potrzebuje Waszej porady, z racji tego ze niemam czasu ani checi na serwisowanie roweru, prosze Was o polecenie jakiegos dobrego serwisu w Cz-wie, standardowy przeglad roweru, linki pancerzez klocki smarowanie piast, gdzie przyloza sie do tego dobrze?
http://zabiegani.czest.pl |
|
Powrót do góry |
|
arusb
Status: Offline
Dni: 4644 (64%)
Postów: 158
Wiek: 55
Częstochowa-Tysiąclecie
|
Nie 11 Maj 14, 0:22:17 |
|
|
Bikemania na Wolności.
|
|
Powrót do góry |
|
voit
Status: Offline
Dni: 4749 (66%)
Postów: 465
Wiek: 50
Częstochowa 1000-lecie
|
Nie 11 Maj 14, 8:55:04 |
|
|
arusb napisał: | Bikemania na Wolności. |
Też mam dobre zdanie.
|
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7125 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 50
|
Nie 11 Maj 14, 10:07:23 |
|
|
Dobry i niedrogi serwis. Adam jest dokładny, żeby nie powiedzieć wręcz pedantyczny. Dopieszcza rowery nieprawdopodobnie.
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
damzac
Status: Offline
Dni: 7221 (100%)
Postów: 562
Wiek: 40
Myszków DWA KOŁA I PASJA
|
|
Powrót do góry |
|
zbyszko61
Status: Offline
Dni: 5598 (77%)
Postów: 210
Wiek: 62
Częstochowa-Raków
|
Sro 14 Maj 14, 23:24:28 |
|
|
Umów się wcześniej kolego bo na Wolności kolejka jest dość długa. Na Sobieskiego u Młodego także możesz spodziewać się usługi na dobrym poziomie a kolejka jest trochę krótsza. Polecam |
|
Powrót do góry |
|
damzac
Status: Offline
Dni: 7221 (100%)
Postów: 562
Wiek: 40
Myszków DWA KOŁA I PASJA
|
Sob 07 Cze 14, 16:18:28 |
|
|
macie jakies linki stron tych sklepow? wolnosci i sobieskiego mieszkam za cz-wa zadzwonilbym sie umowic, bylbym wdzieczny... pzdr
http://zabiegani.czest.pl |
|
Powrót do góry |
|
|