Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pumbus
Status: Offline
Dni: 6604 (93%)
Postów: 86
Wiek: 40
Czewa - Jasna Góra
|
Nie 28 Maj 06, 18:09:25 |
|
|
mniejsza waga -> mniejsza wytrzymałość lub większa cena
większa waga -> większa wytrzymałość lub mniejsza cena
proste, nie? |
|
Powrót do góry |
|
cysiek
Status: Offline
Dni: 6686 (94%)
Postów: 76
Wiek: 35
Last Grosz
|
Pon 29 Maj 06, 8:35:36 |
|
|
co? czy lekki tytan jest slabszy od karbonu ? Czy piasty Dt super lekkie to piasty slabe ? Czlowieku, Ty chyba nie wiesz co piszesz a napewno nie wiesz ze cos moze byc z tego samego materialu ale poddanego innym obrobkom i jest lepsze a lzejsze Ze wazy nie znczy ze jest tanie ale fakt z waga tez idzie wytrzymalosc
Born 2 Ride - Ride 2 Die www.halas.xt.pl |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
Marcin
Status: Offline
Dni: 6963 (98%)
Postów: 831
Wiek: 33
Cz-wa centrum
|
Pon 29 Maj 06, 14:37:41 |
|
|
pumbus napisał: | mniejsza waga -> mniejsza wytrzymałość lub większa cena |
tytan jest trwalszy ale o wiele droższy i tak jest zazwyczaj że jak coś jest lżejsze to nie zawsze jest gorsze ale droższe (pomijam kwestie ram) |
|
Powrót do góry |
|
pumbus
Status: Offline
Dni: 6604 (93%)
Postów: 86
Wiek: 40
Czewa - Jasna Góra
|
Wto 30 Maj 06, 17:50:36 |
|
|
tak macie racje, powiniennem był napisać
mniejsza waga -> mniejsza wytrzymałość (przy stałej cenie) lub większa cena (przy stałej wytrzymałości)
większa waga -> większa wytrzymałość (przy stałej cenie) lub mniejsza cena (przy stałej wytrzymałości) |
|
Powrót do góry |
|
Jacek
Status: Offline
Dni: 6913 (97%)
Postów: 499
Poczesna
|
Wto 30 Maj 06, 18:15:10 |
|
|
Nie wiem dlaczego ale jakoś nie przykładam nadmiernej wagi do wagi roweru. Oczywiście nie wchodzą w grę toporne, ciężkie jak ch...a makrokesze
|
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6704 (94%)
Postów: 490
|
Wto 30 Maj 06, 20:04:59 |
|
|
Jacek napisał: | jakoś nie przykładam nadmiernej wagi do wagi roweru |
jakoś rower wycieniowałem i jestem ciekawy ile wytrzyma w takiej wersji, chodzi mi o ramę authora vision, bo w niektórych miejscach ma odgłos puszki po stuknięciu. z 2 strony patrząc widziałem jak goście na niej skaczą (kamikaze)!
...stwierdziłem, że jak pęknie po gwarancji to kupię jakiegoś accenta, będzie wyglądał śmiesznie, ale poczucie pewności jakby większe |
|
Powrót do góry |
|
cysiek
Status: Offline
Dni: 6686 (94%)
Postów: 76
Wiek: 35
Last Grosz
|
Wto 30 Maj 06, 20:34:20 |
|
|
Skacza ? jakos ja nie widzialem a sam "skacze" poza tym accent smiesznie np via montana , sam o nim mysle a jak mowisz "skacze" wiec jezeli mnie pasuje to komus od xc nie wiem czemu wydaje sie smieszny rama jak rama ma dzialac nie wygladac
Born 2 Ride - Ride 2 Die www.halas.xt.pl |
|
Powrót do góry |
|
dukenstein
Status: Offline
Dni: 6770 (95%)
Postów: 45
Wiek: 38
Częstochowa-Lisiniec
|
Wto 30 Maj 06, 21:10:09 |
|
|
Ja raczej na cieniowaną ramę dla oszczędności paru gram bym się nie zdecydował. Moja obecna rama jest cholernie ciężka i gruba, a przy pukaniu w nią wydaje odgłos jak dwucalowa rura wodociągowa. Wcale mi to nie przeszkada w jeździe. W wyborze nowego sprzętu sugeruję się raczej wytrzymałością i tym czy to pasuje do mojego stylu jazdy;-)
g=9,81 m/s^2 ... bullshit!
http://czestochowaforum.pl |
|
Powrót do góry |
|
wizar
Status: Offline
Dni: 7127 (100%)
Postów: 587
Wiek: 43
częstochowa - kawodrza dolna
|
Wto 30 Maj 06, 21:21:34 |
|
|
hmm no i masy ciala bo wiem ze czasem i najmocniejszy sprzet moze niewytrzymac solidnego ridera. tak bylo w przypadku mojego kolegi ktury po podskoku do góry (jakies 15cm) zlamal tylna obrecz co prawda na laczeniu ale pierwszy raz widzialem aby cos takiego sie stalo na prostej drodze
w p o s z u k i w a n i u k o n d y c j i !!! |
|
Powrót do góry |
|
Marcin
Status: Offline
Dni: 6963 (98%)
Postów: 831
Wiek: 33
Cz-wa centrum
|
Wto 30 Maj 06, 21:29:34 |
|
|
moja rama waży 2200 g i jakoś nie przeszkadza mi to podczas jazdy a bynajmniej mam pewność że nie rozleci mi sie podczas jakiegoś uskoku. Owszem mógłbym odchodzić trochę swój rower ale stwierdziłem że będę to robił na bieżąco i tylko wówczas jak jakaś część będzie do wymiany tak jak np. moje siodełko które po upadku jest obdarte. Warzy ok 300 g i wymieniam je na jakieś twardsze a co z tym idzie lżejsze ale nie dlatego żeby zaoszczędzić te 90 g ale dlatego że wygodniej mi się jeździ na twardych siodełkach. |
|
Powrót do góry |
|
wizar
Status: Offline
Dni: 7127 (100%)
Postów: 587
Wiek: 43
częstochowa - kawodrza dolna
|
Wto 30 Maj 06, 21:35:16 |
|
|
hehe makrokeshe tesh nie naleza do najlzejszych a rozlatuja sie niesamowicie. no widzialem akcje podczas zjazdu z górki rower Full suspencion rozlecial sie na dwa kawalki wyrzucajac przy tym wlasciciela na bok na szczescie na Nieradzki piach
w p o s z u k i w a n i u k o n d y c j i !!! |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7063 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Wto 30 Maj 06, 22:12:22 |
|
|
wizar napisał: | makrokeshe tesh nie naleza do najlzejszych a rozlatuja sie niesamowicie |
Tak ale Marcin ma kelly'sa Scarpe'a o ile się nie mylę, a to ta sama rama co w salamandrze iwęc, cicho sza i bez porównań
© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved
|
|
Powrót do góry |
|
cysiek
Status: Offline
Dni: 6686 (94%)
Postów: 76
Wiek: 35
Last Grosz
|
Sro 31 Maj 06, 10:55:48 |
|
|
Kelly's tez sobie znalezli czolg do porownan. Zaden z niego pancernaik a nawet sredniak. Moja rama wazy 2400g i mnie nie przeszkadza plus 3kg amor z przodu. A tu plakac o cieniowanej ramie zaczynaja boze. Jak ma mniej wazyc a cos sie stac bo nie wytrzyma to jaki to ma sens? Ma wygladac wazyc czy dzialac? Rower to przyjemnosc a nie dzielo sztuki i ma sprawiac radosc z jazdy a nie chorych riderow ktorzy zrobia wszystko za 1g. I nie mowcie ze makrokeshe to FS bo to obrazanie tego pojecia i herezja czysta. Skoczyc 15 cm i zlamac obrecz nie trudne jak ma sie obrecze za 30zl i to na laczeniu kleka jak wiekszosc, zaden wyczyn.
Born 2 Ride - Ride 2 Die www.halas.xt.pl |
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6704 (94%)
Postów: 490
|
Sro 31 Maj 06, 16:53:07 |
|
|
szczepan napisał: | Ja uważam, że nie ma co zamykać tematu, bo sam w sobie jest ważny, i napewno jeszcze nie jeden użytkownik będzie miał w tej kwestii coś do powiedzenia, a posty niekonstruktywne, a tym bardziej rażące będą usuwane
|
o i to jest dobre podejście, miałem o to rozwiązanie wnioskować, napiszę OT bo nie warto zakładać tematu cyśka, co on robi jeszcze na tym forum, czepia się wszystkiego i wszystkich, coś można napisać z uśmiechem na ustach, a on od razu człowieka jawnie opierdziala, mimo że nie zna osobiście, kto gówniarzowi dał takie prawo, ma ostrzażenie, ludzie trzymający władze - reagujcie na chamstwo w jakiś bardziej zdecydowany sposób, a nie wstawiając kolejne znaczki ostrzeżeń, ile można.......... niech się zapisze do forum frustratów
Moderowany przez szczepana: | proszę napisz swój post w tym temacie żeby nie robić bałaganu |
|
|
Powrót do góry |
|
wizar
Status: Offline
Dni: 7127 (100%)
Postów: 587
Wiek: 43
częstochowa - kawodrza dolna
|
Sro 31 Maj 06, 22:18:06 |
|
|
wlasnie mialem na mysli lekka ironie i wywolanie na twarzy usiechu. ale poczulem sie zbesztany hmm sory za OT
w p o s z u k i w a n i u k o n d y c j i !!! |
|
Powrót do góry |
|
heg
Status: Offline
Dni: 6601 (93%)
Postów: 86
Wiek: 36
Poraj
|
Czw 01 Cze 06, 0:07:31 |
|
|
tak piszecie ze niska waga to zaleta. Ja ze swoimi 85 jak sobie nogi wyrobiłem to mam tak ze na podjazdach poce się jak kazdy, a jak się zaczyna zjazd to masa tylko mi prędkości dodaje.
!!!UWAGA TROCHE FIZYKI!!!
Nastepna zaleta jest energia kinetyczną, która nabrałem podczas rozpedzania się daje mi tą przewage ze nie musze juz tak dużo kręcic ponieważ ta energia w pewnym stopniu tez mnie pcha.(gożej z hamowaniem)
Sory ze pisąlem o wadze człowieka w topicu o wadze roweru ale jak siedze na rowerze czuje sie jak cześć roweru. W końcu przechodzimy te same skoki prękości i wstrzasy.
smaruje łańcuch |
|
Powrót do góry |
|
blabla
Status: Offline
Dni: 6724 (94%)
Postów: 686
cz-wa błeszno/grosz
|
Czw 01 Cze 06, 8:55:34 |
|
|
heg napisał: | Sory ze pisąlem o wadze człowieka w topicu o wadze roweru ale jak siedze na rowerze czuje sie jak cześć roweru |
No akurat waga człowieka, w temacie o wadze roweru jest jak najbardziej na miejscu, o czym zapominają niektórzy rowerzyści, a co idealnie oddał outsaider w drugiej części swojego komiksu pt. paski, i nie chodzi tu już tylko o szpanowanie drogimi akcesoriami ale o zwykłe bezpieczeństwo, bo czy anorektyczny sid, czy jakas lekka obręcz wytrzyma karkołomny zjazd w terenie pod bikerem, który waży ponad 90 kg, dużo widziałem zdjęć połamanych lekkich ram, sztyc, amortyzatorów itp, dlatego przede wszystkim potrzebny jest zdrowy rozsądek, co potwierdzaja też inni wypowiadający sie w tym temacie
heg napisał: | a jak się zaczyna zjazd to masa tylko mi prędkości dodaje. |
ale masz większy opór powietrza
........blaaaaaaaaaaaaaaaa....... |
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6704 (94%)
Postów: 490
|
Czw 01 Cze 06, 10:57:17 |
|
|
...i więcej much do wyłapania, a wtedy masa jeszcze bardziej wzrasta |
|
Powrót do góry |
|
heg
Status: Offline
Dni: 6601 (93%)
Postów: 86
Wiek: 36
Poraj
|
Czw 01 Cze 06, 14:12:38 |
|
|
racja muchy kleją sie do potu, ale jak pisąłem masa to zaleta
smaruje łańcuch |
|
Powrót do góry |
|
fr33
Status: Offline
Dni: 7061 (99%)
Postów: 933
Wiek: 42
Częstochowa
|
Czw 01 Cze 06, 14:31:10 |
|
|
heg napisał: | ...
!!!UWAGA TROCHE FIZYKI!!!
Nastepna zaleta jest energia kinetyczną, która nabrałem podczas rozpedzania się daje mi tą przewage ze nie musze juz tak dużo kręcic ponieważ ta energia w pewnym stopniu tez mnie pcha.(gożej z hamowaniem) ... |
wszystko fajnie z ta energią tylko ze wzor wyraza sie poprzez (m*v^2)/2 ..
wiec przy duzej masie masz duża energie kinetyczna ale to nie znaczy ze "pcha" i mniej musisz sie nakręcic. to ze "pcha" bardziej zalezy od pędu (m*v) czyli jadac z gorki sie rozpedzasz, masz duża energie i ta energia pozwala Ci dalej przejechac nie pedałując. problem tkwi w tym ze gdy jedziesz pod górke masz wiekszy opor i sie bardziej meczysz co nie jest kozystne.. teoretycznie wiecej siły zużyjesz na "wdrapanie" sie pod gorę niz skozystasz z "darmowego" zjazdu z niej (niepodwazalne prawo oporu toczenia i oporu powietrza) .. dlatego - warto byc lzejszym
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org |
|
Powrót do góry |
|
wizar
Status: Offline
Dni: 7127 (100%)
Postów: 587
Wiek: 43
częstochowa - kawodrza dolna
|
Czw 01 Cze 06, 19:04:52 |
|
|
hehe nic dodac nic ujac.
w p o s z u k i w a n i u k o n d y c j i !!! |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7023 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Pią 02 Cze 06, 15:31:23 |
|
|
A ja mimo wszystko dalej swoje: "Jak noga nie podaje to i tak nie pojedziesz"...
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
wizar
Status: Offline
Dni: 7127 (100%)
Postów: 587
Wiek: 43
częstochowa - kawodrza dolna
|
Pią 02 Cze 06, 15:42:31 |
|
|
no to fakt sprawdzony . no ale wiem po roztoczu ze guma ma wiele do powiedzenia szczegolnie w glebokim piachu jezeli jest to np.2,3 albo na asfalcie jezeli jest to np. 1,5" i nikt mi nic nie powie. no a nogi swoja droga
w p o s z u k i w a n i u k o n d y c j i !!! |
|
Powrót do góry |
|
pumbus
Status: Offline
Dni: 6604 (93%)
Postów: 86
Wiek: 40
Czewa - Jasna Góra
|
Pią 02 Cze 06, 20:00:08 |
|
|
wydaje mi się, że lepiej jest zrzucić 5kg z własnego brzucha niż ryzykując życiem odchudzić rower o 5kg (o $ jakie na to trzeba wydać już nie wspomnę )
co do tego sunięcia po piachu to wystarczy trochę techniki zamiast grubszych opon
ja ważąc 100kg (+15kg rower) nie mam z tym problemu na oponach 1.95 (kenda kitenics F + GT 600) |
|
Powrót do góry |
|
heg
Status: Offline
Dni: 6601 (93%)
Postów: 86
Wiek: 36
Poraj
|
Pią 02 Cze 06, 23:12:51 |
|
|
fr33 napisał: | warto byc lzejszym |
ale zawsze trzeba pamiętac ze jak spacerujac musze 80 kilo tłuszczy, mieśni, kości i innych mniej ciekawych rzeczy przez co moje nogi mają więcej pary a jadac na rowerze nie musze ich odpowierać, tylko juz napiedzam rower bo całe dziadostwo co jest pod skórą się trzyma na siodełku. Jednak jest jeszcze opór i więcej pierdół fizycznych że nasuwa mis ie jeden wniosek:
Czyli generalnie nie ważne czy gruby, czy chudy. Ważna jest chęc jazdy
smaruje łańcuch |
|
Powrót do góry |
|
|