Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
outsider
Status: Offline
Dni: 7014 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Pon 06 Lut 06, 8:05:26 [pancerze] - Czyszczenie i smarowanie linek i pancerzy |
|
|
Czy czyścicie pancerze linek w środku czy nie? Jeśli tak to czym najlepiej wyczyścić żeby potem syf nie kleił się do linek? A może lepiej wymienić na nowe (po dwóch sezonach używania), jesli tak to jakie linki i pancerze polecacie.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7043 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Pon 06 Lut 06, 11:31:14 |
|
|
W magazynie rowerowym w numerze na październik jes ładnie opisana konserwacja i naprawy bike'a. Jeśli chodzi o linki to piszą aby smarować je rzadkim olejem lub spray'em teflonowym. Piszą aby dokonywać tego zabiegu co "średni" przedział czasowy, myślę, że mniejwięcej co 500 - 1000 km
© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved
|
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
Marcin
Status: Offline
Dni: 6943 (98%)
Postów: 831
Wiek: 33
Cz-wa centrum
|
Pon 06 Lut 06, 12:59:55 |
|
|
ja smaruje olejem (lubie eksperymentować więc próbiuje różne) ale i tak zawsze rdzewieje mi od tylnej przerzudki |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7003 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Pon 06 Lut 06, 13:11:18 |
|
|
Czasem smaruję linki lekkim olejem, ale to już ostateczność jak mi się linka zaczyna zacierać w pancerzu - to zabieg na krótką metę - później do takiej linki brud się lepiej łapie i cały ten syf idzie do pancerza. Pancerz nie jest drogą inwestycją, więc ja przeważnie kupuję nowy i wymieniam. A stare linki przy zakładaniu do nowego pancerza można przetrzeć drobniutkim papierem ściernym - wypolerowć je.
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7014 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Pon 06 Lut 06, 13:15:57 |
|
|
Zastanawiałem się czy nie posmarować linek świeczką, jest smarowanie a chyba syf by się nie czepiał jak do oleju.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
blabla
Status: Offline
Dni: 6704 (94%)
Postów: 686
cz-wa błeszno/grosz
|
Pon 06 Lut 06, 13:21:16 |
|
|
Ja co jakiś czas psiknę smarem do łańcucha w sprayu, a jak widzę, że się sypią (pancerze oczywiście) albo coś ciężko chodzi to po prostu wymieniam na nowe, jak masz troche kasy za dużo to może np. takie
Z tą świeczką to ciekawy pomysł
........blaaaaaaaaaaaaaaaa....... |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7043 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Pon 06 Lut 06, 13:37:20 |
|
|
blabla napisał: | Z tą świeczką to ciekawy pomysł |
Nie wiem do jakiego typu smarowideł zaliczyć świeczkę, ale słyszałem, że powinno się unikać, ba nigdy nie wolno smarować linek smarem stałym
© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved
|
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7014 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Pon 06 Lut 06, 13:50:33 |
|
|
szczepan napisał: | nigdy nie wolno smarować linek smarem stałym |
Chodzi o smary typu towot, wyobraz sobie ten syf z towotem na lince, świeczka daje 'suchy smar' i chyba to wypróbuję i zobaczymy czy działa. Sądzę że może to dać podobny efekt jak teflon choć oczywiście nie tak trwały.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
MonteRochee
Status: Offline
Przebieg: 7105 (100%)
Kondycha: 1726
Kawodrza Dolna
|
Pon 06 Lut 06, 15:04:51 |
|
|
Ja wlewam skromne ilości oliwki do maszyn, przeważnie tylko do fajki od v-breaków mniejsze tarcie, i do pancerza od strony manetek puszczę pare kropel. Jeżeli linka czy pancerz jest choć troche uszkodzony odrazu wymieniam, wole czuć się bezpiecznie i bezawaryjnie.
Pancerze wole mieć dobrej klasy i nie za twarde bo szybko pękają nawet przy dopasowywaniu - cięciu.
Linki na powierzchni otwartej nigdy nie smarowałem i nie będe smarował bo po co jedynie odcinek kilkucentymetrowy przy wlocie do pancerza, wiadomo dlaczego
...pozdrowienia dla wszystkich rowerowych teoretyków...ja jak Speedy jeszcze żyję... |
|
Powrót do góry |
|
Speedy
Status: Offline
Dni: 7107 (100%)
Postów: 957
Raków, Mireckiego
|
Pon 06 Lut 06, 16:10:16 |
|
|
Zawsze słyszałem, że wszelkie linki i inne ruchome elementy powinno so smarem teflonowym smarować, bo zmniejsza opór tarcia. Inne metody to już chyba w ramach oszczędności. Ja używałem WD40, który właśnie służył do oczyszczania i smarowania (ale głównie do tego pierwszego) - trochę pomagał . Teflonu nigdy w łapach nie miałem.
Ile ile taki smar obecnie kosztuje (i w jakiej ilości sprzedają)?
Tak, jeszcze żyję |
|
Powrót do góry |
|
Jacek
Status: Offline
Dni: 6893 (97%)
Postów: 499
Poczesna
|
Pon 06 Lut 06, 18:39:34 |
|
|
Właśnie przywiozłem rower z przeglądu. A co do linek i pancerzy - nie bawiłem się w smarowanie, poprostu je wymieniłem na teflonowe przynajmniej w przerzutkach
|
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6684 (94%)
Postów: 490
|
Wto 07 Lut 06, 12:54:20 |
|
|
Właściwie jest jakaś różnica czy teflonowa czy zwykła szlifowana stal bo szczerze powiedziawszy nigdy mi się nie zapiekły Jak do tej pory wolę również wymienić raz w roku niż smarować |
|
Powrót do góry |
|
Jacek
Status: Offline
Dni: 6893 (97%)
Postów: 499
Poczesna
|
Wto 07 Lut 06, 13:01:00 |
|
|
Nie wiem, czy jest jakaś różnica czy nie między tymi linkami ale za 20 zeta chyba warto
|
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7003 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Wto 07 Lut 06, 13:11:38 |
|
|
Ja tam mam z nierdzewki... Ale nie pamiętam za ile kupiłem. Napewno dużo taniej niż 20 zł. Przełożyłem je po sezonie letnim do zimowego bike`a i dalej hulają bez zarzutu. Ale jak miałem ze zwykłej stali, to czasem był kłopot - pokrywał się nalotem po mokrej jeździe i po jakimś czasie trzeba było smarować, bo się panczerz zacierał...
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6684 (94%)
Postów: 490
|
Wto 07 Lut 06, 13:20:02 |
|
|
Cena dotyczy chyba teflonowych |
|
Powrót do góry |
|
Jacek
Status: Offline
Dni: 6893 (97%)
Postów: 499
Poczesna
|
Wto 07 Lut 06, 13:23:58 |
|
|
bikerx napisał: | Cena dotyczy chyba teflonowych |
Dokładnie tak - komplet pancerze + teflonowe linki
|
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6684 (94%)
Postów: 490
|
Wto 07 Lut 06, 13:36:23 |
|
|
Na Ogrodowej widziałem linki stalowe (tylko takie lepsze) po ponad 6 zeta, a na Drogowców po równe 6 zeta teflonowe więc kosmiczny wydatek to nie jest. Można testować |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7043 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Wto 07 Lut 06, 14:08:33 |
|
|
Ja mam linki i pancerze Clark'sa z teflonem za 25 zeta za komplet, oczywiście komplet to hample przód + tył i drugi przerzutka przód + tył, za wszystko wychodzi taniej niż XTR tylko jeden komplecik,
© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved
|
|
Powrót do góry |
|
MonteRochee
Status: Offline
Przebieg: 7105 (100%)
Kondycha: 1726
Kawodrza Dolna
|
Sro 08 Lut 06, 0:00:00 |
|
|
Ja mam pancerze XTR (bardzo dobre) od hampli i nierdzewne linki, zaś od przerzutek mam Clarksa - (pancerze dla mnie ciut za twarde).
Teflon to dla mnie zbedna rzecz bo sie szybko wyciera i jest to samo, wole czyste linki stainless steel
...pozdrowienia dla wszystkich rowerowych teoretyków...ja jak Speedy jeszcze żyję... |
|
Powrót do góry |
|
|