wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
[Amortyzator] Marzocchi MX Pro czy Manitou Relic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szczepan Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6989 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37

cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove

Post Nie 09 Wrz 07, 12:29:18     [Amortyzator] Marzocchi MX Pro czy Manitou Relic Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Od pewnego czasu mam problem bo nastawiam się bardzo poważnie do zakupu nowego amora, ale jak zwykle nie ma nic łatwo. Przez dłuższy czas przekonany byłem do zakupu Marzocchi MX Pro, do wyboru dwa modele z różnicą w cenie ok 50 zł. Do tego ten wyższy ma alu rurę sterową i blokadę. Drugim widelcem, nad którym się zastanawiam i który podsunął mi Rafał jest Manitou Relic. Twierdzi, że amor jest bardzo sztywny, wytrzymały, bo dedykowany do ostrzejszych dyscyplin niż XC, ale za to trochę droższy (to nie jest w tym momencie aż tak ważny argument).
W tym miejscu pytanie do Blabli, bo jeździsz na Marzochu, jak się sprawuje, do tego wiem, że nasze widelce będą podobnie wykorzystywane. Zadowolony jesteś z zakupu ? Polecasz swojego amora ?
I drugie pytanie, czy ktoś jeździ na jakimkolwiek manitou ? Niestety nie słyszałem zbyt wielu opinii o tych amorach, jedynie z tego co wiem to Jacek ma i jest zadowolony, ale może więcej opinii ?

Tutaj stronki:
Marzocchi MX PRO Lock Out 2007
MARZOCCHI MX PRO 2007
Manitou Relic Super Air Lockout

Cena Relic'a mocno przesadzona, w granicach MX,no może trochę wyższa


© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved


Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora      
damzac Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 7045 (100%)
Postów: 562
Wiek: 40

Myszków DWA KOŁA I PASJA

Post Pon 10 Wrz 07, 8:23:22     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

---------- 06:21 10.09.2007 ----------

ja jezdze na Manitou Axel Air 80 (z blokada przy goleni) AD. '06, dosc dobry amor ale ciezkawy (lekko ponad 2kg), jakos sobie radzi z wybieraniem wiekszych nierownosci ale z mniejszymi praktycznie wcale, przy mojej wadze (ok 60kg) nie pompuje pod gore:) takze z blokady nie jestem zmuszony korzystac, mowiono mi ze za mocno jest napompowany ale nie wydaje mi sie... zg z instrukcja, po przeszlo 5000km złapał lekkie luzy na goleniach, (nic w nim jeszcze niebylo wymieniane a serwisowany jest narazie przeze mnie zwyczajnie od czasu do czasu Brunoxem), o sztywnosci bocznej jak kto niektorzy pisza nieumiem sie wypowiedziec bo nie mam porownania klasa RST Omni to zupelnie inna bajka... (tylko taki wczesniej mialem) zachwycony nim juz nie jeste i raczej szukalbym lzejszego RS, pozatym manitou fajnie wygladaja golenie w miare uzytkownaia wcale sie tak nie wycieraja (sa czarne) zrobiony jest pod tarczowki ale to przeciez od jakiegos czasu standard...




http://zabiegani.czest.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora      
Reklama
bikerx Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6630 (94%)
Postów: 490


Post Pon 10 Wrz 07, 14:38:26     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

jeżdzę na manitou r7 platinum 100 mm spv. waże 83 kg. amor katalogowo 1316 a faktycznie jakieś 1450. wydaje się za lekki do mojej wagi ale nic niepokojącego nie zauważam podczas jazdy. bocznie wydaje mi się sztywny, nic nie trze, ani widocznie się nie ugina. przy ostrym hamowaniu przednim hamplem troszkę górne golenie się wychylają względem dolnych. z tym że ja nie zjeżdzam na złamanie karku. opinia pozytywna. bardzo dokładne wykonanie. jest tylko olejowo powietrzny. trzyma długo i przy mojej masie nie trzeba w niego ładować niewiadomo ile. po 60 psi do każdej goleni wystarczy. uszczelki są ok i nie kosztują dużo w porównaniu do ceny całości bo 0k 30 zł. jeździłem na rs pilocie, 2 rst, manitou spider, axel i r7 i moim zdaniem czym wyzsza klasa amora tym lepiej się na nim śmiga niezależnie od marki. do pilota i r7 nie miałem i nie mam uwag. w twoim wypadku chyba najważniejsza wytrzymałość, ale o to w obu wymienionych możesz być spokojny. cena - mniej istotna bo sztuciec kupuje się przeważnie na parę lat, więc warto zainwestować. na marcoku nie jeździłem ale nie słyszałem o nich złych opinii - to jest w końcu pionier amortyzacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
blabla Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6650 (94%)
Postów: 686

cz-wa błeszno/grosz

Post Pią 14 Wrz 07, 1:12:24     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

no ja z bomberka jestem zadowolony bardzo, szczególnie jeśli będziemy go rozpatrywać pod względem przydatności dla nas( gdzie jak wiadomo ze względu na naszą wagę ostro będzie dostawać w kość ), co prawda za dużo to na nim nie przejechałem ok 2500 ale jak na ten dystans spisuje się całkiem spoko. sprzęcik pancerny swoje waży 1900 ale u mnie to nie priorytet, miał być niezawodny i jak na razie jest, miał tłumić wszystko co jest do wytłumienia i tłumi,kultura pracy jak dla mnie oki, jedyne co u mnie jest upierdliwe to zmiana tłumienia która jest wewnętrzna, tzn upierdliwa na początku do póki niw wybierzesz optymalnego ustawienia po tym o tym zapominasz, ETA to rewelacja nie blokuje amorka całkiem na sztywno tylko progresywnie w miarę przesuwania dźwigni zmniejsza skok widelca aż do całkowitej blokady z tym, że i wtedy zostaje delikatne ugięcie. Pomimo mojej sporej wagi i napompowania bomberka dosyć miękko nie zdarzyło mi się go dobić a i nie pompuje za bardzo pod górkę, także i bez ety bym się obszedł ale jeśli można sobie na to pozwolić to polecam.to jesli chodzi o mojego mx z tym, że widziałem na linku który podałeś ,że to już nowa konstrukcja także nie wiem bo nie mam za bardzo czasu sie w to zagłębiać jaka jest konstrukcja tego modelu ( u mnie w jednej goleni sprężyna w drugiej powietrze),a i nie wiem jaki jest system blokady skoku - musisz poczytać i sam podjąć decyzję. ja jak wybierałem to zastanawiałem się jeszcze nad blackiem manitu, bo to zarąbisty amorek i miałem okazje na nim śmigać jest totalnym zaprzeczeniem innych amorów manitu które uważam za gówniane( bez urazy panowie posiadacze) sztywny, czuły i pancerny jest jeszcze jedno genialnie wygląda jak wszystkie manitu ale niestety tylko z tarczami jeśli chcesz v'ki to wygląda to strasznie beznadzjenie (wg mnie oczywiście) i to przeważyło za bomberkiem. Jeśli nie chcesz wydać za dużo kasy i mieć bezawaryjny pancerny amor bierz bombera, a jeśli masz więcej kaski do wydanie to zastanów się nad RS REBĄ to wg mnie genialny amorek
bikerx napisał:
i przy mojej masie nie trzeba w niego ładować niewiadomo ile. po 60 psi do każdej goleni wystarczy

a w bomberku wystarczy ok 45 psi, przy trochę wyższej masie :>
PS.zresztą jak chcesz to zadzwoń to przetestujesz mojego bombera


........blaaaaaaaaaaaaaaaa.......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
bikerx Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6630 (94%)
Postów: 490


Post Pią 14 Wrz 07, 20:12:46     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

tylko u mnie nie ma sprężyny, jest olej i powietrze. producent dopuszcza pompowanie do 150 więc 60 wydaje mi się niewielką wartością. i jeszcze jedno: czy ci (a jest ich wielu) którzy sądzą że sztywność boczna w manitach przy zastosowaniu vałek jest kiepska sami to sprawdzili i ile ważyli oraz jak mocno to testowali?! ja nic takiego nie zauważam przy najlżejszym amorze tego producenta. o cięższe modele też byłbym spokojny. to jest chyba tak, że ktoś coś przeczyta i powiela samemu mając inny sprzęt. może to kwestia uprzedzeń. w moim przypadku tak było również z ramą author vision. miała być wiotka jak źdzbło trawy, a jakoś jeszcze się nie powykręcała. najważniejsza rada dla kupującego to brać to co uważa i mu się podoba. sam po sobie zauważyłem, że można się wypowiadać po osobistym sprawdzeniu danego produktu. ja nie żałuję. wybór należy do kupujących. powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6949 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49


Post Sob 15 Wrz 07, 12:18:31     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Co do manitów:
Rozmawiałem ze szczepanem na temat wyboru amora i wiedząc jak jeździ i ile waży polecałem mu marcola... Z kilku powodów:
- Miałem krótki epizod z manitou magnum. Fakt, że prosty amor ale nawet w takim nie powinno być sytuacji w której 73 kg biker stojąc na pedałach na podjeździe musi słuchać pernamentnego obcierania obu ramion przednich v-ek o obręcz...
- fr33 może coś powiedzieć o sztywności swojego manita, gdy parę lat temu opowiadał jak hamując przodem wszystko gięło się jak paragraf...
- Przy kupowaniu pilota wiele nasłuchałem się w serwisie u Wieczorka o tragicznym wykonaniu wnętrza skareba, w którym notorycznie zrywały się blokady - był to najczęściej serwisowany amor w ich serwisie...
Być może coś się w chwili obecnej zmieniło w kwestii jakości manitów, ale jedno jest pewne: manitou to już nie ta legendarna jakość z czasów, gdy był kultowym synonimem niezawodności.
Mimo że nie miałem marcola to biorąc pod uwagę jego pancerność w relacji z Twoję osobą szczepan wziąłbym właśnie tego amora...


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
blabla Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6650 (94%)
Postów: 686

cz-wa błeszno/grosz

Post Sob 15 Wrz 07, 19:21:38     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

bikerx napisał:
czy ci (a jest ich wielu) którzy sądzą że sztywność boczna w manitach przy zastosowaniu vałek jest kiepska sami to sprawdzili i ile ważyli oraz jak mocno to testowali

a więc tak miałem okazje trochę pojeździć na dwóch manitkach pierwsza to black i tu jak pisałem wcześniej wielkie słowa uznania, drugi to axel elite czy jakoś tak któryś z tych najwyższych i to totalna tragedia przy mojej wadze oscylującej w granicach 85-95 (nie wiem ile ważyłem w momencie ujeżdżania ww amorka) był miękki jak plastelina i nie trzeba było nie wiadomo jakiego terenu wystarczyło podjeżdżać pod asfaltową górkę na stojąco przy zblokowanym skoku i obserwować jak ładnie wygina się kółko w lewo i prawo aż strach pomyśleć co by sie działo na zjazdach.
a i jeszcze jedno z całym szacunkiem do kolegi bikerx (nie jest to w żadnym wypadku zarzut tylko osobiste spostrzeżenie także bez urazy) nie znam Cię osobiście nigdy z nami nie jeździłeś - masz dużą wiedzę o sprzęcie (wielki szacunek) jednak wg mnie czysto teoretyczną nie wiem ile rocznie jeździsz i w jakim terenie ale pisanie, że vision authora nie jest wiotki to przegięcie. miałem okazje parę razy się przejechac na tej ramie i wygląda to tak, że po naciśnięciu hamulca do całkowitego zblokowania koła, dalej można przyciągac do kierownicy dźwignię zablokowanego juz hamulca aż do czasu jak oprze się o kierownice tynie widełki wyginają się w tym czasie w piękna eskę,inna sprawa stając na pedałach wyraźnie czuć jak wychyla się mufa suportowa powodująca tarcie łańcucha o wodzik przedniej przerzutki, zrozumiałbym jak byś ważył 60 kg i tego nie odczuwał ale przy wadze ponad 80 ciężko tych defektów nie zauważyć - to tyle (bez urazy) i sorki za offa
a wracając do amorów bierz szczepan bombera przynajmniej będzie nas więcej Smile


........blaaaaaaaaaaaaaaaa.......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
szczepan Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6989 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37

cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove

Post Sob 15 Wrz 07, 21:27:17     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

blabla napisał:
a więc tak miałem okazje trochę pojeździć na dwóch manitkach pierwsza to black i tu jak pisałem wcześniej wielkie słowa uznania


Relic jest właśnie następcą blacka, według producenta i nie tylko niego jest od niego jeszcze lepszy. Słyszałem pozytywne opinie nie tylko od Rafała, który to może sprowadzić amor dla mnie.
Rozmawiałem ze znajomymi z KTM'a i mówią, że takiego Marzocha mi nie sprowadzą (ani niższego ani z blokadą), a ceny takiego jak Twój, Blabla nie za bardzo mnie satysfakcjonują, pozostaje mi jeszcze zakup na allegro, ale w przypadku amora praktycznie stracę możliwość do dostępu do darmowego, lub mocniej tańszego serwisu (choćby wymiana oleju na początku po krótkim dystansie). Znajomy twierdzi, że cena jaką proponuje mi Rafał za Relic'a jest bardzo dobra a i sam amor warty niej, tak więc chyba będę skłaniał się w kierunku Manitou. Ale jeszcze mam trochę czasu na zastanowienie i szukanie ciekawych ofert.


© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved


Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora      
blabla Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6650 (94%)
Postów: 686

cz-wa błeszno/grosz

Post Nie 16 Wrz 07, 12:31:42     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

szczepan napisał:
ale w przypadku amora praktycznie stracę możliwość do dostępu do darmowego, lub mocniej tańszego serwisu (choćby wymiana oleju na początku po krótkim dystansie)

ej z tym serwisowaniem to bym nie przesadzał, przecież to nie samochód że trzeba pierwszy olej wymieniać po wstępnym dotarciu, raz na rok jak wymienisz olej to wszystko,z tym że budowa bombera jest prosta jak budowa cepa i nie ma problemu żeby to zrobić samemu, a i w serwisie nie będzie to jakaś wielka kwota właśnie ze względu na prostotę konstrukcji przez to i jej niezawodność,a za wymieniony olej czy uszczelki tak czy siak będziesz musiał zapłacić także różnice w kosztach można praktycznie pominąć, także nie obawiał bym się kupna przez internet, oczywiście jeśli dostaniesz na amorka gwarancję producenta.
Zastanów się jeszcze nad RS tora 318 nie jeździłem ale zbiera same pozytywne opinie z tym ,że nie 308 tylko 318 to ważne bo tam jest całkiem inny system tłumienia taki jak w dużo droższych RS'ach masz go na przykład tu TU , ewentualnie zaszalej i zakup takiego Marzocchi
Powodzenia i wytrwałości w szukaniu bo to trudna decyzja, fajnie by było mieć tylko takie problemy


........blaaaaaaaaaaaaaaaa.......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
skate_style Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5136 (73%)
Postów: 156
Wiek: 32


Post Sro 11 Maj 11, 22:49:44     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Pozwolę sobie odświeżyć temat. Szczepan, czy kupiłeś w końcu może tego relica ? Potrzebuję w miarę tani amortyzator do xc i trafiłem na dość fajną aukcję :

http://allegro.pl/manitou-relic-80mm-tpc-jak-r7-skrareb-od-1zl-i1602909424.html

Moje pytanie o ile ktoś jeździł na nim - jak się sprawuje owy relic i czy warto w niego zainwestować ? Nie stać mnie na rebę czy inne fajne bajery tego typu więc szukam jakiejś niezłej taniej używki. Prosił bym o radę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
szczepan Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6989 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37

cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove

Post Czw 12 Maj 11, 19:21:13     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Nie kupiłem Manitou, ale kupiłem Bombera, obecnie mam luzy na goleniach (pewnie tuleje ślizgowe), amor ma przejechane 11,5 tys więc niezbyt wiele.
O manitou nie znam opinii w dalszym ciągu.


© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved


Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora      
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional


Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy