Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poisonek
Status: Offline
Dni: 6996 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Czw 22 Mar 07, 10:50:11 |
|
|
W temacie wagi, gdyż ostatnio znów nadszedł okres, w którym ta kwestia jest dla mnie istotna (tak jak już kiedyś pisałem - raz mnie to interesuje, a raz nie ): ze względu, że żona uszczęśliwiła mnie wagą kuchenną mierzącą w przedziale od 1 do 3000 gram i że rower był w częściach z racji składania nowego sprzętu, poważyłem wszystko co się składa na mojego bike`a i wyszło mi 10265 gram...
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Ostatnio zmieniony przez Poisonek dnia Wto 22 Maj 07, 8:32:50, w całości zmieniany 4 razy |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7036 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Czw 22 Mar 07, 13:16:00 |
|
|
arektacana napisał: | wyszło mi 10265 gram... |
Widzę Arku, że coraz bliżej masz do magicznej granicy jednej setnej części tony, ale teraz to już musisz poczynić spore inwestycje żeby ją przekroczyć ...
© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved
|
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 6996 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Pią 25 Maj 07, 16:21:35 |
|
|
W kwestii lekkich rowerów to już mega przegięcie: Góral
5090 gram To mniej niż połowa mojego bajka...
I szosówka:
3557 gram Czy to jeszcze rowery czy już tylko makiety rowerów Bez komentarza.................
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
magnum
Status: Offline
Dni: 6404 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46
1/2night
|
Sob 26 Maj 07, 0:00:29 |
|
|
hihi, może nie do końca w tym dziale, ale jednak...przecież chodzi o to że waga ważna...
http://rowery.onet.pl/2607,1412483,0,1,artykuly.html
"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków" |
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6678 (94%)
Postów: 490
|
Sob 26 Maj 07, 21:06:27 |
|
|
arektacana napisał: | Czy to jeszcze rowery czy już tylko makiety rowerów Question Bez komentarza................. |
pokuszę się o krótki komentarz ponieważ czytałem relację z tworzenia obu tych maszyn i nie zamierzam tutaj nikogo przekonywać ani spekulować na temat sensu tworzenia takich (jednak) rowerów lecz przytoczę trochę suchych faktów. głównie skupię się na modelu szosowym ponieważ jest on bardziej imponujący pod względem wagi, a co za tym idzie wątpliwej dla wielu wytrzymałości?! więc z tego co pamiętam twórcą tego rowerka nie jest piekarz lecz inżynier materiałoznawstwa z niemiec. rower zbudowany jest na seryjnej ramie. tuning lub tworzenie części był głęboko przemyślany i odbywał się w warunkach niemal laboratoryjnych. na gotowym projekcie jego twórca dość sporych rozmiarów i wadze ok 80 kg co nieco przejechał twierdząc, że na wyścig sprzęt może się nie nadaje, ale jechać na nim się da co sam udowodnił. koła są podobne do seryjnych laithweightów, które na specjalne zamówienie zaplatane były dla jakiegoś janka dalej zwanego ullrichem. gość też jest słusznych rozmiarów, a na TdF ich nie rozniósł. na trasie Paris Roubaix używał jedynie nie 19mm szytek lecz 23 lub 25mm oponek. tak więc suche fakty mówią że fotki nie pokazują cieni lecz prawdziwe rowery.
chętnie sam przejechałbym na takim z kilometr
acha i jeszcze drobnostka, a mianowicie cena: zawodnicza szosówka mimo, że może niewiele bardziej różni się od katalogowej wyczynówki kosztuje na nasze pieniążki nawet powyżej 30 tys zł, mówię tutaj o liderach ekip pro tour, dla których dokonywane są "drobne" zmiany (a w grę nie wchodzi lightowanie ponieważ rower startowy nie może ważyć mniej niż 6,8 kg). jeśli chodzi o cacko powyżej śmiało można dodać ponad drugie tyle |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 6996 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Pon 28 Maj 07, 15:06:39 |
|
|
No przejechać to zapewne na nich się da. Pytanie tylko ile i jakim nakładem finansowym? Czy ktoś wie ile mogą wytrzymać karbonowe tarcze korby i karbonowa , 49 gramowa kaseta w połączeniu z tradycyjnym łańcuchem?... Czy karbon jest naprawdę aż tak wytrzymały, aby przeżyć te mega obciążenia napędu na sztywnym podjeździe? Chyba, że to napęd na 100 km i znów hand made...
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6678 (94%)
Postów: 490
|
Pon 28 Maj 07, 16:56:15 |
|
|
no tak, ale to nie jest rower na wyścig. założenie było, aby zrobić rower jak najlżejszy zdolny do jazdy. projektant więc udowadnia, że jest to możliwe. cena chyba w tym wypadku nie gra roli, to bogaci pasjonaci.
pewnie gość od czasu do czasu przejeżdza po kilka km na targach rowerowych szczycząc się osiągnięciem, takie użytkowanie pewnie nie wymaga częstej zmiany napędu |
|
Powrót do góry |
|
Nataszka
Status: Offline
Dni: 7035 (99%)
Postów: 285
Wiek: 52
Częstochowa - Śródmieście
|
Pon 28 Maj 07, 19:33:01 |
|
|
TU MICHAILL GOśCINNIE NA NATASZKI STRONIE
Ostatnio wbiłem w zdziwienie naszego weterynarza do którego chodzimy z naszym kocurkiem
Wpadłem do niego w piątek przed masą w pełnym rynsztunku rowerowym i mówię że mam taką nietypową sprawę
CZY MOGę ZWAżYć ROWER?
Najpierw zdziwienie potem uśmiech i dalej zaproszenie MICHAILL'A na wagę.
A waga elektroniczna dla zwierząt doskonale pasuje do zważenia bayka z dokładnością do 1gr.
Wyszło że jest otyły
11,414kg |
|
Powrót do góry |
|
blabla
Status: Offline
Dni: 6698 (94%)
Postów: 686
cz-wa błeszno/grosz
|
Wto 29 Maj 07, 11:00:20 |
|
|
Nataszka napisał: | Wyszło że jest otyły
11,414kg |
z nowymi kółkami ?
to przyciężka ta szmata
........blaaaaaaaaaaaaaaaa....... |
|
Powrót do góry |
|
Nataszka
Status: Offline
Dni: 7035 (99%)
Postów: 285
Wiek: 52
Częstochowa - Śródmieście
|
Wto 29 Maj 07, 17:39:00 |
|
|
blabla napisał: | to przyciężka ta szmata
|
PRZED MASą I WAżENIEM LAłO, TO PEWNIE SZMATA NASIąKłA |
|
Powrót do góry |
|
michaill
Status: Offline
Dni: 6533 (92%)
Postów: 561
Wiek: 113
Częstochowa - Śródmieście
|
Sob 16 Cze 07, 18:32:13 |
|
|
Wczoraj przed treningiem formuły1 był fajny program dotyczący nadwozia i krasztestów bolidów z carbonu i pozwolę sobie przytoczyć cytat
''konstrukcja nadwozia z carbonu jest DWA razy TWARDSZA i KILKA RAZY LżEJSZA od stalowej''
A właśnie ostatnio zakupiłem carbonową kierownicę i przypomniałem sobie o dyskusji jak to niektórzy woleli by jeżdzić na rurkach z kartonu lub z odpiętymi zaciskami od kół niż na takiej kierze.
I w związku z tym mam pewną propozycję dla ARKA i MONTE.
Ja pojadę na kierze carbonowej.
AREK na rurce z kartonu a
MONTE bez zacisków
Zobaczymy co dłużej wytrzyma? ( ewentualnie kto dłużej przeżyje)
No ale dosyć tych pierdół pewnie i tak nie dojdzie do tego a Wy znów wymyślicie
jakąś bajeczkę zamiast przyznać się do nie znajomości tematu.
No ale to jest zaleta bycia moderatorem (czytaj cenzorem) że łatwiej kogoś wziąć w ramkę niż przyznać się do błędu.
Myślę ze ten temat można już zamknąć bo nie spodziewam się rozsądnej odpowiedzi.
Pozdrawiam i ewentualną dyskusję proponuję przenieść na spotkaniu przy piwku
Mój numer znacie możemy się dogadać
WSPÓŁCZEŚNI RYCERZE JEŻDŻĄ NA ROWERZE
ON BIKE TILL DEATH |
|
Powrót do góry |
|
piter
Status: Offline
Dni: 6924 (98%)
Postów: 1426
Wiek: 50
częstochowa-raków
|
Sob 16 Cze 07, 21:07:05 |
|
|
przepraszam za OT
... ja się nie łapę na te spotkania...bo
po 1) mam za mało przejechane...
2)karbonowe w rowerku mam tylko podkładki i to jeszcze jakieś no-nejmy
i po 3) wczoraj było spotkanie , ale niestety mimo zapowiedzi , że się stawisz wyłączyłeś komórkę
.....więc??
|
|
Powrót do góry |
|
MonteRochee
Status: Offline
Przebieg: 7098 (100%)
Kondycha: 1726
Kawodrza Dolna
|
Nie 17 Cze 07, 0:28:20 |
|
|
o carbonie możemy pogadać za parę lat, chyba że będzie już modny grafit
...pozdrowienia dla wszystkich rowerowych teoretyków...ja jak Speedy jeszcze żyję... |
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6678 (94%)
Postów: 490
|
Nie 17 Cze 07, 19:41:06 |
|
|
---------- 19:35 17.06.2007 ----------
nie rozumiem niechęci do oczywiście carbonu nie karbonu bo to różnica oczywista!
po 1) wiem, że starzy użytkownicy się naśmiewają między sobą, ale jak w taki sposób chcecie zachęcić nowych (chyba, że zalezy Wam na innym gadu,gadu)
po 2) dlaczego o carbonie możemy pogadać za parę lat, ceny nas zabijają (skoro tak, wkraczamy w sferę zazdrości, a to niezdrowe) produkty carbonowe są ogólnie dostępne, kwestia gustu, o którym się nie dyskutuje (więc po co te docinki), każdy jeździ na tym co lubi lub na tym na co go stać.
---------- 19:41 ----------
acha i po 3) nie rozumiem uprzedzeń do konkretnych materiałów (bez złośliwości może i grafit po konkretnej obróbce da się odpowiednio wzmocnić przy zachowaniu wytrzymałości materiału) tak na uboczu, o sooooo wam chooozzziiii, chcecie żeby robili rowery z plasteliny, bo z modeliny się da po odpowiednim wygotowaniu |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 6996 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Nie 17 Cze 07, 22:20:47 |
|
|
1. Wiesz co michaill, nie za bardzo interesują mnie Twoje przemyślenia odnośnie carbonu. Nie wiem gdzie i w którym miejscu napisałem, że mam uprzedzenie do carbonu lub, że nie chcę mieć w rowerze komponentów z tego materiału - bo w innym temacie to uprzedzenie właśnie mi zarzucasz - przerzutka mi się podoba bo jest ładna i tyle. Nie mam nic do carbonu, a swoje uszczypliwe tekściki piszesz na ten temat od momentu napisania przeze mnie, że wolę jeździć na kartonie - co było oczywistym chyba dla wszystkich przejaskrawieniem - niż na 65 gramowej kierze. Chodziło mi o wagę tego komponentu, a nie materiał. Z tego samego powodu nieprędko mnie ktoś zmusi do jeżdżenia np na 1300 gramowej ramie. Nawet jeśli będzie z alu. Mam po prostu psychologiczną granicę wagi pewnych części przy której nie wjeżdżam w dziurę zastanawiając się czy za chwilę nie porysuję zębami asfaltu... A kiera 65 gram komfortu bezpieczeństwa mi nie daje. A właśnie - czemu Twój nowy nabytek waży aż 150 gram, czyli 2,5 razy tyle co omawiana 65?
2. Jeżeli Twoje posty mają za zadanie cel prowokacyjny to nie jest to najlepszy sposób na "rozruszanie forum", o czym pisałeś mi kiedyś na PW.
3. Coś mi to przypomina... Deja Vu...
Cytat: | No ale to jest zaleta bycia moderatorem (czytaj cenzorem) |
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
Marcin
Status: Offline
Dni: 6936 (98%)
Postów: 831
Wiek: 33
Cz-wa centrum
|
Pon 18 Cze 07, 15:42:34 |
|
|
Byłem dziś w KTM'ie i poprosiłem gościa żeby mi pokazał kiery poniżej 200 gram. I co sie okazało aluminiowa kierownica Tiogi która ważyła 146 gram (przymnie gościu ważył) kosztowała 99,90 zł. Kierownica Michaill`ego oile dobrze pamiętam kosztowała 150 zł i warzy 150 gram. Pomijam kwestie wytrzymałości bo tu każdy ma swoje zdanie ale skoro aluminiowa kiera jest o 1/3 tańsza od karbonowej to poco przepłacać ? Nie zabraniam nikomu wydawać wiele kasy na rower. Ale skoro jeździmy nie tylko po alejach to może lepiej było by brać pod uwagę stosunek jakości do ceny ewentualnie masy do ceny a nie materiał z jakiego jest wykonany dany element i przepłacać tylko po to aby zaszpanować że mam karbonową kiere ? Wybór należy do każdego z nas ale mnie to przypomina kupowanie droższego auta tylko dlatego że gość zaoferował że mi zaleje do pełna... |
|
Powrót do góry |
|
magnum
Status: Offline
Dni: 6404 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46
1/2night
|
Pon 18 Cze 07, 17:57:19 |
|
|
troszkę tak rozwijając tok rozumowania Marcina "po co przepłacać..." - znaczy się że jak kupię makrokesza to też da mi wiele radości z jazdy?? przecież to też rower (podobno...), a może jednak nie chodzi o to by szpanować przed innymi że stać mnie na coś na co nie stać innych. Może chodzi tu troszkę o to, że dobrze mi się jeździ właśnie na TAKIM a nie innym sprzęcie, a czy on jest droższy czy tańszy, bardziej lub mniej wytrzymały... dla mnie sprawa drugorzędna. Sam ważę 84kg i dosiadam SID'a. Każdy jak przeczyta instrukcję od niego, to powie że chyba za ciężki jestem, katuję go od jesieni i sprawuje się ok, a dlaczego kupiłem SID'a a nie jakiegoś dużo tańszego i pewnie przy mojej wadze trwalszego np SUNTORA?? WłAśNIE DLATEGO żE CHCIAłEM MIEć SID'A I JUż!!!!!
"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków" |
|
Powrót do góry |
|
ktoś
Status: Offline
Dni: 6269 (88%)
Postów: 68
|
Pon 18 Cze 07, 18:38:23 |
|
|
Waga, kasa a gdzie w tej dyskusji aspekt wytrzymaóści skoro "jeździcie nie tylko po alejach"? Coś może być równie tanie i lekkie ale nie koniecznie wytrzyma tyle co jego vis a vis i będzie częściej wymieniane.
Wasz "ulubieniec" powraca. |
|
Powrót do góry |
|
Marcin
Status: Offline
Dni: 6936 (98%)
Postów: 831
Wiek: 33
Cz-wa centrum
|
Pon 18 Cze 07, 20:41:56 |
|
|
magnum napisał: | znaczy się że jak kupię makrokesza to też da mi wiele radości z jazdy?? |
Nie ponieważ masz całkiem inny osprzęt, amortyzator Cię odbija a nie tłumi przerzutki chodzą albo nie chodzą itp.
Nie chciałem wyrazić w tym poście tego że nie opłaca się pakować kasy w sprzęt. Wiadomo że XTR będzie chodził o niebo lepiej od Altusa. Tylko moim zdaniem są takie elementy w rowerze które nie mają wpływu na komfort jazdy. Np moim zdaniem nie ma znaczenia z jakiego materiału mam sztyce. Jeżeli będę ją zmieniał zmienię na alu bo jest lżejsza niż stalowa ale czy dzięki temu wzrośnie komfort jazdy ? Według mnie jest tak samo z kierownicą, mostkiem itp.
Czy w elementach w których nie występują elementy mechaniczne naprawdę można odczuć różnice (pomijając ramę) ?
Jeżeli tak to przepraszam za mojego posta i proszę o wyprowadzenie mnie z błędu.
Mam nadzieje że nikogo nie uraziłem moim poprzednim postem a jeżeli tak to przepraszam . |
|
Powrót do góry |
|
jurczyk
Status: Offline
Dni: 6435 (91%)
Postów: 1207
Częstochowa Śródmieście
|
Pon 18 Cze 07, 22:23:11 |
|
|
Wszyscy ważą to ja też ! Wyszło mi 14.5 kg z bagażnikiem i pustymi sakwami
/bez sakw sie nie ruszam/.Uprawiam trochę inne kolarstwo . O carbonie i graficie słyszałem ... |
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7008 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Wto 19 Cze 07, 9:44:05 |
|
|
Ale rzeczy nie kupuje się zawsze dla wagi czy ceny ale również wyglądu. Do tej pory zwisało mi czy będę miał lx czy xtr ale ostatnio jak zobaczyłem nowe komponenty xt shimano to kupię go dla samego wyglądu (oczywiście nie tylko). Nowa kiera michailla to wypas i wolałbym ją od tej alu bo po prostu bardziej mi się podoba.
Oczywiście jeśli nie ma kasy kupuje się jak najekonomiczniej ale jak możesz sobie pozwolić na co nieco to kupujesz coś co jest dobre i ładne.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 6996 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Nie 10 Lut 08, 13:15:44 |
|
|
Proces odchudzania mojego sprzętu uważam za zakończony. Zawsze chciałem mieć rower ważący poniżej 10 kg. Udało się z nawiązką:
Bar Ends (rogi) Boplight 59
Bottom Bracket (suport) Shimano Deore LX Hollow Tech II + 3 alu podkładki 104
Brakes (hamulce) Avid Single Digit 7 + 6 alu śrub, 2 fajki, 2 gumki 351
Brake Levers (klamki) Avid Single Digit 7 177
Cables (linki i pancerze) Clarks + końcówki linek i pancerzy 153
Casette (kaseta) Sram 5.0 11-28 233
Chain (łańcuch) Sachs PC 51 104 ogniwa 289
Crankset (korby) Shimano Deore LX Hollow Tech II + 3 alu zębatki + 4 alu śruby i kominy 786
Derlr (Front) (przerzutka przód) Shimano Deore LX + 2 alu śruby 137
Derlr (Rear) (przerzutka tył) Shimano XTR 952 SGS + 2 alu śruby 228
Fork (widelec) Rock Shox SID RACE rura 187 mm + gwiazdka + alu piwoty 1282
Frame (rama) Poison Zyankali 2007 18`` + alu piwoty 1602
Grips (chwyty) Author pianka 100 mm 21
Handlebar (kierownica) Tioga Taskforce 560 mm 131
Headset (stery) FSA Orbit Z + alu Top Cap (tuned) + alu śruba 85
Pedals (pedały) Exustar E - PM 25 274
Seat Binder (zacisk sztycy) alu no name 17
Seat (siodełko) Selle Italia Max Flite Gel Flow 266
Seatpost (sztyca) Smica 27,2 mm 350 mm 214
Shifters (manetki) Sram Centera 3x8 145
Skewers (zaciski kół) Boplight 65
Spacer (podkładka pod mostek) alu FSA 5 mm 4
Stem (mostek) Smica 100 mm 102
Tire (Front) (opona przód) Continental Twister Supersonic 1,9 368
Tire (Rear) (opona tył) Continental Twister Supersonic 1,9 368
Tubes (dętki) 2 x Maxxis Ultra Light 249
Wheel (Rear) (koło tył) 1033
-Hub (piasta) : Dangerous Mike Bill 367
-Rim: (obręcz) Mavic XM 317 435
-Spokes: (szprychy) DT Competition 194
-Nipples: (nyple) DT 30
-Rim tape: (opaska) Continental 7
Wheel (Front) (koło przód) 734
-Hub: (piasta) Accent Roadrunner 115
-Rim: (obręcz) Mavic XM 317 442
-Spokes: (szprychy) DT Revolution 140
-Nipples: (nyple) DT 30
-Rim tape: (opaska) Continental 7
TOTAL: 9476 g
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Ostatnio zmieniony przez Poisonek dnia Pon 05 Maj 08, 20:30:18, w całości zmieniany 4 razy |
|
Powrót do góry |
|
damzac
Status: Offline
Dni: 7092 (100%)
Postów: 562
Wiek: 40
Myszków DWA KOŁA I PASJA
|
Nie 10 Lut 08, 18:53:35 |
|
|
no no Arku gratuluje...i podziwiam za wytrwalosc... ładna waga, ciekaw jestę jakby sie na tym jezdzilo...(napewno lekko) a zarzucisz jakieś fotki?
http://zabiegani.czest.pl |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 6996 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
|
Powrót do góry |
|
michaill
Status: Offline
Dni: 6533 (92%)
Postów: 561
Wiek: 113
Częstochowa - Śródmieście
|
Pon 11 Lut 08, 16:37:02 |
|
|
Mam nadzieję że nie składałeś go na sucho
Bo zapomniałeś dodać wagę oleju i smaru.
A to pewnie jakieś całe 3gramy
Zgrabnie to wszystko wygląda.
Pozdro Michaill
WSPÓŁCZEŚNI RYCERZE JEŻDŻĄ NA ROWERZE
ON BIKE TILL DEATH |
|
Powrót do góry |
|
|