wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Co warto kupić?

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
[Amortyzator] - Co wybrać :?: Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
endecja_czwa Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5294 (75%)
Postów: 373
Wiek: 46


Post Sro 06 Lip 11, 18:22:35     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

A jak to się przedstawia cenowo? Obiło mnie się o uszy, że pełny serwis foxa jest droższy od reby.


"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6961 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Czw 07 Lip 11, 11:13:04     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Ostatnio Adam z serwisu mi mówił że pełny przegląd foxa to koszt 240zł + koszt ewentualnych części. Tak więc tanio nie jest.


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
Reklama
marsman Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5864 (83%)
Postów: 732


Post Czw 07 Lip 11, 18:22:36     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Adam używał przez jakiś czas Foxa więc coś może wiedzieć. Patryk z Nartyrowery używa Foxa troche dłużej. może będzie w stanie wypowiedzieć się o trwałości, serwisie.
kiedyś spotkalem się z opinią użytkownika Foxa. wg. niego najbardziej zachwalają te marke osoby które nie miały z nią styczności. co dokładnie miał na myśli nie dopytywałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
endecja_czwa Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5294 (75%)
Postów: 373
Wiek: 46


Post Nie 10 Lip 11, 23:23:49     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

outsider napisał:
pełny przegląd foxa to koszt 240zł + koszt ewentualnych części. Tak więc tanio nie jest.

Faktycznie, cena mało zachęcająca do kupna.


"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
endecja_czwa Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5294 (75%)
Postów: 373
Wiek: 46


Post Czw 14 Lip 11, 20:34:30     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

endecja_czwa napisał:
outsider napisał:
pełny przegląd foxa to koszt 240zł + koszt ewentualnych części. Tak więc tanio nie jest.

Faktycznie, cena mało zachęcająca do kupna.


Czy wszystkie modele Reby mają dwie niezależnie pompowane komory? I czy takie rozwiązanie ma faktycznie jakieś praktyczne zastosowanie, bo zazwyczaj spotykam się z opiniami, że więcej nerwów kosztuje regulacja takiego amortyzatora niz to warte?


"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Lukas Mężczyzna



Status: Away
Dni: 6905 (98%)
Postów: 1114
Wiek: 38

Częstochowa [Tysiąclecie]

Post Czw 14 Lip 11, 20:45:41     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

endecja_czwa napisał:
Czy wszystkie modele Reby mają dwie niezależnie pompowane komory? I czy takie rozwiązanie ma faktycznie jakieś praktyczne zastosowanie, bo zazwyczaj spotykam się z opiniami, że więcej nerwów kosztuje regulacja takiego amortyzatora niz to warte?


Wszystkie Reby posiadają dwie komory powietrzne. Za to m.in. właśnie się dodatkowo płaci Wink Nie wiem co za ludzie takie opinie wygłaszają, ale dla mnie dwie komory to same zalety. Nie ma żadnej sprężyny i możesz sobie amora dopasować jak żywnie Ci się podoba. Poza tym ile to się ustawia? Ja tylko raz ustawiłem i jeżdżę do tej pory na takich samych ciśnieniach. Fakt, że na początku się bawiłem, ale to jak ze wszystkim.. Wink

Jeśli chcesz jedną komorę to Tora ze Solo Air jest na dostępna. Ale jak możesz to bierz Rebę. Nie będziesz żałować.


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
endecja_czwa Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5294 (75%)
Postów: 373
Wiek: 46


Post Sob 16 Lip 11, 0:04:10     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Wiem, że wszystkie Reby mają dwie komory ale chodzi mi o to czy zawsze są one pompowane niezależnie.


"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Lukas Mężczyzna



Status: Away
Dni: 6905 (98%)
Postów: 1114
Wiek: 38

Częstochowa [Tysiąclecie]

Post Sob 16 Lip 11, 0:30:24     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

endecja_czwa napisał:
Wiem, że wszystkie Reby mają dwie komory ale chodzi mi o to czy zawsze są one pompowane niezależnie.


Tak, Reby posiadają system Dual Air czyli pompowanie dwóch komór niezależnie od siebie dwoma zaworami. Tora Solo Air czy Recon posiadają też dwie komory, ale w systemie Solo Air czyli pompujesz tylko jednym zaworem do obu komór.

Więc jak nie chcesz się bawić to wybierz coś ze systemem Solo Air czyli wszystko poniżej Reby wśród RockShox'a.


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
endecja_czwa Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5294 (75%)
Postów: 373
Wiek: 46


Post Sro 20 Lip 11, 21:50:46     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Sprawa jest dla mnie prosta jeśli chodzi o RS ale ciągle zastanawiam się nad Foxem.


"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Lukas Mężczyzna



Status: Away
Dni: 6905 (98%)
Postów: 1114
Wiek: 38

Częstochowa [Tysiąclecie]

Post Sro 20 Lip 11, 23:18:10     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jak we Foxie, ale z tego co tutaj było pisane, jego serwis nie jest ciekawą opcją. Ja mam Rebę i mogę Ci potwierdzić, że koszt jej serwisowania jest niewielki. Mowa oczywiście o standardowym serwisie, a nie o naprawach. Półtora roku temu za wszystkie uszczelki (poza tymi przy goleniach) zapłaciłem jakieś 5-6zł na Bór w hurtowni. A serwisował mi ją nasz kolega forumowy, lamis, na Wolności i biorą za serwis z nowym olejem 60zł (uszczelki własne). Przy ok. 3-5 tys przebiegu w sezonie można spokojnie jeździć dwa sezony bez serwisowania. Potem zaczyna brakować oleju, więc przy spokojnej jeździe co dwa lata wydanie 65zł za serwis amora to moim zdaniem niewiele.

Poza tym sama Reba jest bardzo prosta w budowie i wiele serwisantów potrafi ją serwisować. Można także samemu to robić - są materiały na youtubie od Srama/RockShoxa Wink

Wybór oczywiście i tak należy do Ciebie. Znajdź kogoś kto ma Foxa i dopytaj o takie szczegóły.


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
magnum Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6357 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46

1/2night

Post Pią 22 Lip 11, 7:29:37     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Nie wiem kto mówi że wyregulowanie Reby jest trudne... ale to nie prawda. Użytkowałem Sida, teraz Rebę i z regulacją nigdy żadnych problemów nie miałem. Wystarczy trzymać się ciśnień z tabeli pod swoją wagę - ustawienie takie w większości przypadków jest wystarczające i zadowalające, a dopiero potem można testować inne ustawienia i zabawę z ciśnieniami aby dostosować pracę amortyzatora do swoich upodobań.


"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
endecja_czwa Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5294 (75%)
Postów: 373
Wiek: 46


Post Czw 28 Lip 11, 18:05:51     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

---------- 21:37 27.07.2011 ----------

A gdybyś maił wybierać pomiędzy Sidem a Rebą? Włąśnie znalazłem na Allero SIda w przystępnej dla mnie cenie.

---------- 17:05 28.07.2011 ----------

Lukas napisał:

Reby posiadają system Dual Air czyli pompowanie dwóch komór niezależnie od siebie dwoma zaworami.


To czemu ta:
http://allegro.pl/rock-shox-reba-rl-100mm-manetka-2011-super-cena-i1728208418.html

ma jeden zawór?


"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
GozDD Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5121 (73%)
Postów: 159
Wiek: 30

Brzeziny Kolonia

Post Czw 28 Lip 11, 20:26:23     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Komuś się musiało pomieszać przy opisie. O ile mi wiadomo wszystkie Reby mają Dual Air, czyli dwie komory pompowane za pomocą oddzielnych zaworów. System Solo Air (np. Recon) to dwie komory pompowane jednym zaworem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
magnum Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6357 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46

1/2night

Post Pią 29 Lip 11, 9:00:12     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

nie wiem ile ważysz, ale ja przesiadłem się z Sida na Rebę ze względu na swoją słuszną wagę. Sidy mają w instrukcji, że waga bikera nie powinna przekraczać 75 kg... więc miałem prawie 20 kg za dużo... ale działał, torchę lepiej, trochę gorzej ale działał. Sid ma golenie 28 mm, a Reba 32mm więc jest sztywniejsza. Sidy są wiotkie, przynajmniej pod bikerami mojej wagi. Nie wiem jak sprawuje się pod wylajtowanymi użytkownikami (zapytaj Arka), ale po zmianie na Rebę jestem zadowolony. Waga niewiele wyższa, a w końcu działa tak jak powinien amorek. Sid przy mojej wadze działał jak cyfrowy " ugięty - nieugięty", a Reba działa w całym zakresie skoku.


"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Lukas Mężczyzna



Status: Away
Dni: 6905 (98%)
Postów: 1114
Wiek: 38

Częstochowa [Tysiąclecie]

Post Sob 06 Sie 11, 23:01:29     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

endecja_czwa napisał:
To czemu ta:
http://allegro.pl/rock-shox-reba-rl-100mm-manetka-2011-super-cena-i1728208418.html

ma jeden zawór?


Szukanie informacji na temat sprzętu na Allegro wg mnie nie jest najlepszym pomysłem. Jeśli wolisz opierać swoją wiedzę o aukcje internetowe niż na opiniach właścicieli Reby to Twój wybór. Ja już Ci nie mogę bardziej pomóc Wink

Powodzenia w wyborze.


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6961 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Sro 17 Sie 11, 12:56:51     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

SID ma golenie 32 mm, stare wersje miały 28 mm.


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
magnum Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6357 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46

1/2night

Post Sro 17 Sie 11, 13:16:39     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

dokładnie, tylko ja pisałem o wersji którą miałem, a ta miała 28mm


"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6961 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Sro 17 Sie 11, 14:47:58     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Teraz ja mam dylemat SID race czy manitou r7 mrd absolute. r7 lżejsza jest ale nie znam nikogo kto by dłużej na tym śmigał.


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
magnum Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6357 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46

1/2night

Post Sro 17 Sie 11, 18:37:12     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

na r7 wydaje mi się że śmigał pavel, zapytaj krzare o kontakt, pewnie pomoże...


"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
endecja_czwa Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5294 (75%)
Postów: 373
Wiek: 46


Post Sro 05 Paź 11, 19:20:25     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Wreszcie stałem się posiadaczem Reby, do zakupu której tak się przymierzałem.
Generalnie nie można narzekac ale muszę chyba jeszcze dokładniej wyregulowac ciśnienie w komorach, bo jeśli jest tak dobry jak go co niektórzy zachwalają to chyba może pracowac lepiej.
Tak czy inaczej mam kilka pytań:
Czy kiedy Reba jest zablokowana to normalną rzeczą jest, że ugina się ok 2 mm?
Czy ciśnienie w obydwu komorach powinno byc takie samo?


"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Lukas Mężczyzna



Status: Away
Dni: 6905 (98%)
Postów: 1114
Wiek: 38

Częstochowa [Tysiąclecie]

Post Czw 06 Paź 11, 8:40:46     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

endecja_czwa napisał:
Czy kiedy Reba jest zablokowana to normalną rzeczą jest, że ugina się ok 2 mm?
Czy ciśnienie w obydwu komorach powinno byc takie samo?


1) Tak. Dzięki temu nie zniszczysz amora przy nagłej przeszkodzie.

2) Nie, masz całe spektrum ustawień - stąd nazwa Dual Air. Wcześniej chciałeś kupować 2 komory z pojedynczym wentylem, więc wtedy miałbyś w obu dwóch takie same ciśnienia. Tutaj to Ty decydujesz.

A teksty typu "wybiera mi liście" piszą jacyś paranoicy Wink


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
endecja_czwa Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5294 (75%)
Postów: 373
Wiek: 46


Post Sro 26 Paź 11, 8:07:05     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Tak się zastanawiam ciagle nad zastosowaniem blokady i nie wiem do jakiej prędkości można z włączoną jeździć tzn. jak jadę po asfalcie na którym sa wyboje przy jakiej prędkości amorek można zniszczyć?


"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6949 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49


Post Sro 26 Paź 11, 8:27:38     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Spójrz na czynniki i ilość możliwych kombinacji względem siebie:
1. Szybkość
2. Głębokość dziury/wysokość przeszkody
3. Wartość ciśnienia w ogumieniu
4. Waga rowerzysty
5. Technika jazdy (umiejętność amortyzowania przeszkód)
6. .....

Skoro nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie w instrukcji REBY to z pewnością nikt z nas jej tutaj nie udzieli. Wymagało by to chyba przeprowadzenia długotrwałych, laboratoryjnych testów.




Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6961 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Sro 26 Paź 11, 11:40:58     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Znam takich co jeżdżą z blokadą w terenie, więc o asfalt się nie martw Twisted Evil


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
Lukas Mężczyzna



Status: Away
Dni: 6905 (98%)
Postów: 1114
Wiek: 38

Częstochowa [Tysiąclecie]

Post Sro 26 Paź 11, 12:51:48     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

endecja_czwa napisał:
Tak się zastanawiam ciagle nad zastosowaniem blokady i nie wiem do jakiej prędkości można z włączoną jeździć tzn. jak jadę po asfalcie na którym sa wyboje przy jakiej prędkości amorek można zniszczyć?


Stopień czułości blokady regulujesz sobie pokrętłem "Floodgate". Ja ostatnio w niedzielę na wycieczce do Siewierza zjeżdżałem po dość dziurawym zjeździe, z prędkością ok. 35km/h i zapomniałem odblokować amora - Reba cała i ja również Wink


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Co warto kupić? Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 8 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional


Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy