Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
endecja_czwa
Status: Offline
Dni: 5341 (75%)
Postów: 373
Wiek: 47
|
Sro 06 Lip 11, 18:22:35 |
|
|
A jak to się przedstawia cenowo? Obiło mnie się o uszy, że pełny serwis foxa jest droższy od reby.
"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy" |
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7008 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Czw 07 Lip 11, 11:13:04 |
|
|
Ostatnio Adam z serwisu mi mówił że pełny przegląd foxa to koszt 240zł + koszt ewentualnych części. Tak więc tanio nie jest.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 5911 (83%)
Postów: 732
|
Czw 07 Lip 11, 18:22:36 |
|
|
Adam używał przez jakiś czas Foxa więc coś może wiedzieć. Patryk z Nartyrowery używa Foxa troche dłużej. może będzie w stanie wypowiedzieć się o trwałości, serwisie.
kiedyś spotkalem się z opinią użytkownika Foxa. wg. niego najbardziej zachwalają te marke osoby które nie miały z nią styczności. co dokładnie miał na myśli nie dopytywałem. |
|
Powrót do góry |
|
endecja_czwa
Status: Offline
Dni: 5341 (75%)
Postów: 373
Wiek: 47
|
Nie 10 Lip 11, 23:23:49 |
|
|
outsider napisał: | pełny przegląd foxa to koszt 240zł + koszt ewentualnych części. Tak więc tanio nie jest. |
Faktycznie, cena mało zachęcająca do kupna.
"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy" |
|
Powrót do góry |
|
endecja_czwa
Status: Offline
Dni: 5341 (75%)
Postów: 373
Wiek: 47
|
Czw 14 Lip 11, 20:34:30 |
|
|
endecja_czwa napisał: | outsider napisał: | pełny przegląd foxa to koszt 240zł + koszt ewentualnych części. Tak więc tanio nie jest. |
Faktycznie, cena mało zachęcająca do kupna. |
Czy wszystkie modele Reby mają dwie niezależnie pompowane komory? I czy takie rozwiązanie ma faktycznie jakieś praktyczne zastosowanie, bo zazwyczaj spotykam się z opiniami, że więcej nerwów kosztuje regulacja takiego amortyzatora niz to warte?
"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy" |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6952 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Czw 14 Lip 11, 20:45:41 |
|
|
endecja_czwa napisał: | Czy wszystkie modele Reby mają dwie niezależnie pompowane komory? I czy takie rozwiązanie ma faktycznie jakieś praktyczne zastosowanie, bo zazwyczaj spotykam się z opiniami, że więcej nerwów kosztuje regulacja takiego amortyzatora niz to warte? |
Wszystkie Reby posiadają dwie komory powietrzne. Za to m.in. właśnie się dodatkowo płaci Nie wiem co za ludzie takie opinie wygłaszają, ale dla mnie dwie komory to same zalety. Nie ma żadnej sprężyny i możesz sobie amora dopasować jak żywnie Ci się podoba. Poza tym ile to się ustawia? Ja tylko raz ustawiłem i jeżdżę do tej pory na takich samych ciśnieniach. Fakt, że na początku się bawiłem, ale to jak ze wszystkim..
Jeśli chcesz jedną komorę to Tora ze Solo Air jest na dostępna. Ale jak możesz to bierz Rebę. Nie będziesz żałować.
|
|
Powrót do góry |
|
endecja_czwa
Status: Offline
Dni: 5341 (75%)
Postów: 373
Wiek: 47
|
Sob 16 Lip 11, 0:04:10 |
|
|
Wiem, że wszystkie Reby mają dwie komory ale chodzi mi o to czy zawsze są one pompowane niezależnie.
"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy" |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6952 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Sob 16 Lip 11, 0:30:24 |
|
|
endecja_czwa napisał: | Wiem, że wszystkie Reby mają dwie komory ale chodzi mi o to czy zawsze są one pompowane niezależnie. |
Tak, Reby posiadają system Dual Air czyli pompowanie dwóch komór niezależnie od siebie dwoma zaworami. Tora Solo Air czy Recon posiadają też dwie komory, ale w systemie Solo Air czyli pompujesz tylko jednym zaworem do obu komór.
Więc jak nie chcesz się bawić to wybierz coś ze systemem Solo Air czyli wszystko poniżej Reby wśród RockShox'a.
|
|
Powrót do góry |
|
endecja_czwa
Status: Offline
Dni: 5341 (75%)
Postów: 373
Wiek: 47
|
Sro 20 Lip 11, 21:50:46 |
|
|
Sprawa jest dla mnie prosta jeśli chodzi o RS ale ciągle zastanawiam się nad Foxem.
"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy" |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6952 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Sro 20 Lip 11, 23:18:10 |
|
|
Nie wiem jak we Foxie, ale z tego co tutaj było pisane, jego serwis nie jest ciekawą opcją. Ja mam Rebę i mogę Ci potwierdzić, że koszt jej serwisowania jest niewielki. Mowa oczywiście o standardowym serwisie, a nie o naprawach. Półtora roku temu za wszystkie uszczelki (poza tymi przy goleniach) zapłaciłem jakieś 5-6zł na Bór w hurtowni. A serwisował mi ją nasz kolega forumowy, lamis, na Wolności i biorą za serwis z nowym olejem 60zł (uszczelki własne). Przy ok. 3-5 tys przebiegu w sezonie można spokojnie jeździć dwa sezony bez serwisowania. Potem zaczyna brakować oleju, więc przy spokojnej jeździe co dwa lata wydanie 65zł za serwis amora to moim zdaniem niewiele.
Poza tym sama Reba jest bardzo prosta w budowie i wiele serwisantów potrafi ją serwisować. Można także samemu to robić - są materiały na youtubie od Srama/RockShoxa
Wybór oczywiście i tak należy do Ciebie. Znajdź kogoś kto ma Foxa i dopytaj o takie szczegóły.
|
|
Powrót do góry |
|
magnum
Status: Offline
Dni: 6404 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46
1/2night
|
Pią 22 Lip 11, 7:29:37 |
|
|
Nie wiem kto mówi że wyregulowanie Reby jest trudne... ale to nie prawda. Użytkowałem Sida, teraz Rebę i z regulacją nigdy żadnych problemów nie miałem. Wystarczy trzymać się ciśnień z tabeli pod swoją wagę - ustawienie takie w większości przypadków jest wystarczające i zadowalające, a dopiero potem można testować inne ustawienia i zabawę z ciśnieniami aby dostosować pracę amortyzatora do swoich upodobań.
"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków" |
|
Powrót do góry |
|
endecja_czwa
Status: Offline
Dni: 5341 (75%)
Postów: 373
Wiek: 47
|
Czw 28 Lip 11, 18:05:51 |
|
|
---------- 21:37 27.07.2011 ----------
A gdybyś maił wybierać pomiędzy Sidem a Rebą? Włąśnie znalazłem na Allero SIda w przystępnej dla mnie cenie.
---------- 17:05 28.07.2011 ----------
Lukas napisał: |
Reby posiadają system Dual Air czyli pompowanie dwóch komór niezależnie od siebie dwoma zaworami. |
To czemu ta:
http://allegro.pl/rock-shox-reba-rl-100mm-manetka-2011-super-cena-i1728208418.html
ma jeden zawór?
"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy" |
|
Powrót do góry |
|
GozDD
Status: Offline
Dni: 5168 (73%)
Postów: 159
Wiek: 30
Brzeziny Kolonia
|
Czw 28 Lip 11, 20:26:23 |
|
|
Komuś się musiało pomieszać przy opisie. O ile mi wiadomo wszystkie Reby mają Dual Air, czyli dwie komory pompowane za pomocą oddzielnych zaworów. System Solo Air (np. Recon) to dwie komory pompowane jednym zaworem. |
|
Powrót do góry |
|
magnum
Status: Offline
Dni: 6404 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46
1/2night
|
Pią 29 Lip 11, 9:00:12 |
|
|
nie wiem ile ważysz, ale ja przesiadłem się z Sida na Rebę ze względu na swoją słuszną wagę. Sidy mają w instrukcji, że waga bikera nie powinna przekraczać 75 kg... więc miałem prawie 20 kg za dużo... ale działał, torchę lepiej, trochę gorzej ale działał. Sid ma golenie 28 mm, a Reba 32mm więc jest sztywniejsza. Sidy są wiotkie, przynajmniej pod bikerami mojej wagi. Nie wiem jak sprawuje się pod wylajtowanymi użytkownikami (zapytaj Arka), ale po zmianie na Rebę jestem zadowolony. Waga niewiele wyższa, a w końcu działa tak jak powinien amorek. Sid przy mojej wadze działał jak cyfrowy " ugięty - nieugięty", a Reba działa w całym zakresie skoku.
"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków" |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6952 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Sob 06 Sie 11, 23:01:29 |
|
|
Szukanie informacji na temat sprzętu na Allegro wg mnie nie jest najlepszym pomysłem. Jeśli wolisz opierać swoją wiedzę o aukcje internetowe niż na opiniach właścicieli Reby to Twój wybór. Ja już Ci nie mogę bardziej pomóc
Powodzenia w wyborze.
|
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7008 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Sro 17 Sie 11, 12:56:51 |
|
|
SID ma golenie 32 mm, stare wersje miały 28 mm.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
magnum
Status: Offline
Dni: 6404 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46
1/2night
|
Sro 17 Sie 11, 13:16:39 |
|
|
dokładnie, tylko ja pisałem o wersji którą miałem, a ta miała 28mm
"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków" |
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7008 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Sro 17 Sie 11, 14:47:58 |
|
|
Teraz ja mam dylemat SID race czy manitou r7 mrd absolute. r7 lżejsza jest ale nie znam nikogo kto by dłużej na tym śmigał.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
magnum
Status: Offline
Dni: 6404 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46
1/2night
|
Sro 17 Sie 11, 18:37:12 |
|
|
na r7 wydaje mi się że śmigał pavel, zapytaj krzare o kontakt, pewnie pomoże...
"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków" |
|
Powrót do góry |
|
endecja_czwa
Status: Offline
Dni: 5341 (75%)
Postów: 373
Wiek: 47
|
Sro 05 Paź 11, 19:20:25 |
|
|
Wreszcie stałem się posiadaczem Reby, do zakupu której tak się przymierzałem.
Generalnie nie można narzekac ale muszę chyba jeszcze dokładniej wyregulowac ciśnienie w komorach, bo jeśli jest tak dobry jak go co niektórzy zachwalają to chyba może pracowac lepiej.
Tak czy inaczej mam kilka pytań:
Czy kiedy Reba jest zablokowana to normalną rzeczą jest, że ugina się ok 2 mm?
Czy ciśnienie w obydwu komorach powinno byc takie samo?
"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy" |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6952 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Czw 06 Paź 11, 8:40:46 |
|
|
endecja_czwa napisał: | Czy kiedy Reba jest zablokowana to normalną rzeczą jest, że ugina się ok 2 mm?
Czy ciśnienie w obydwu komorach powinno byc takie samo? |
1) Tak. Dzięki temu nie zniszczysz amora przy nagłej przeszkodzie.
2) Nie, masz całe spektrum ustawień - stąd nazwa Dual Air. Wcześniej chciałeś kupować 2 komory z pojedynczym wentylem, więc wtedy miałbyś w obu dwóch takie same ciśnienia. Tutaj to Ty decydujesz.
A teksty typu "wybiera mi liście" piszą jacyś paranoicy
|
|
Powrót do góry |
|
endecja_czwa
Status: Offline
Dni: 5341 (75%)
Postów: 373
Wiek: 47
|
Sro 26 Paź 11, 8:07:05 |
|
|
Tak się zastanawiam ciagle nad zastosowaniem blokady i nie wiem do jakiej prędkości można z włączoną jeździć tzn. jak jadę po asfalcie na którym sa wyboje przy jakiej prędkości amorek można zniszczyć?
"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy" |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 6996 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Sro 26 Paź 11, 8:27:38 |
|
|
Spójrz na czynniki i ilość możliwych kombinacji względem siebie:
1. Szybkość
2. Głębokość dziury/wysokość przeszkody
3. Wartość ciśnienia w ogumieniu
4. Waga rowerzysty
5. Technika jazdy (umiejętność amortyzowania przeszkód)
6. .....
Skoro nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie w instrukcji REBY to z pewnością nikt z nas jej tutaj nie udzieli. Wymagało by to chyba przeprowadzenia długotrwałych, laboratoryjnych testów.
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7008 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Sro 26 Paź 11, 11:40:58 |
|
|
Znam takich co jeżdżą z blokadą w terenie, więc o asfalt się nie martw
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6952 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Sro 26 Paź 11, 12:51:48 |
|
|
endecja_czwa napisał: | Tak się zastanawiam ciagle nad zastosowaniem blokady i nie wiem do jakiej prędkości można z włączoną jeździć tzn. jak jadę po asfalcie na którym sa wyboje przy jakiej prędkości amorek można zniszczyć? |
Stopień czułości blokady regulujesz sobie pokrętłem "Floodgate". Ja ostatnio w niedzielę na wycieczce do Siewierza zjeżdżałem po dość dziurawym zjeździe, z prędkością ok. 35km/h i zapomniałem odblokować amora - Reba cała i ja również
|
|
Powrót do góry |
|
|