|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lukas
Status: Offline
Dni: 6953 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Nie 08 Mar 20, 14:45:23 Napęd anno domini 2020 |
|
|
Hej,
mamy 2020 rok, a ja wygrzebuję się z kilkuletniego snu zimowego i przyznam szczerze, że wiele się zmieniło w kwestii sprzętowej
Poza standardem kół z 26 na 29 cali, brak v-ek na rzecz tarczówek i innych zmian, najtrudniejszą dla mnie do ogarnięcia jest kwestia napędu.
Co sądzicie o jednoblatowych korbach na przodzie i 12 zębatkach z tyłu? Ktoś jeździ na takiej konfiguracji albo podobnej?
1 x 12, 1 x 11, 2 x 10... itd jak się tutaj połapać? czy 12 zębów z tyłu to już odpowiednia ilość na asfalty? będzie się dało dorównać np. na Orbicie pozostałym?
|
|
Powrót do góry |
|
Sebiq
Status: Offline
Dni: 5985 (84%)
Postów: 691
Częstochowa - Ostatni Groszek
|
Nie 08 Mar 20, 16:20:11 |
|
|
Lukas napisał: | mamy 2020 rok, a ja wygrzebuję się z kilkuletniego snu zimowego [...] |
Nie wierzę...
Ja bym nie wchodził w napędy "1 na ...". Może poza wykorzystaniem w wyścigach (?) nie zauważam w tym nic więcej, jak tylko marketingowy trend i pewną "modę". Przyznam uczciwie, że nie używałem takich napędów i nie odczuwam potrzeby, a zatem praktycznego doświadczenia nie mam.
Polecam luknąć na filmy od Szajbajka (ułożone chronologicznie):
Napędy 1x11 i 1x12 mają wiele zalet i wiele WAD w porównaniu do 2x10 i 2x11. Test: https://youtu.be/SmWvxXRlwWs
4 największe problemy napędów 1x10, 1x11, 1x12 w rowerach MTB, Gravelach i przełajówkach: https://youtu.be/jDk0Ly4gT6w
Jaki naprawdę jest Sram XX1 Eagle? 1x12 w teście jakości i praktyczności: https://youtu.be/eedd8oqJOXg
"Każdy, kto wykaże zdecydowaną inicjatywę,
może wyrwać się z kieratu codzienności."
Andrzej Zawada, himalaista (1928-2000) |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
STi
Status: Offline
Dni: 6909 (97%)
Postów: 606
Wiek: 43
|
Nie 08 Mar 20, 19:19:04 |
|
|
Jeśli się nie ścigasz w napęd 1x absolutnie bym się nie pchał. Na asfalcie się zakręcisz na śmierć a na dłuższych podjazdach może Ci być brak "lżejszego" przełożenia (chyba że z tyłu będzie patelnia ponad 50T) Już napęd 2x nie jest tak uniwersalny jak napędy 3x ze starszych górali. Jeżdżę na dwu rzędowej korbie ponad dwa lata i do tej pory czasem mi brakuje dużej tarczy z poprzedniego górala i denerwują duże przeskoki pomiędzy zębatkami w kasecie (korba 36x26T, kaseta 11-42T). Na napędzie 1x jeździłem co prawda tylko na jakichś testach rowerów, jednak nie przypadł mi do gustu. To raczej do specyficznych rozwiązań a nie do zwykłej jazdy.
"Jeżeli zamkniesz prawdę, pogrzebiesz ją głęboko, ona rozkwitnie, osiągnie potężną moc, która w momencie eksplozji zniszczy wszystko, co stanie na jej drodze." |
|
Powrót do góry |
|
Mr. Dry
Status: Offline
Dni: 6187 (87%)
Postów: 877
Wiek: 45
Częstochowa
|
Nie 08 Mar 20, 21:00:37 |
|
|
https://ritzelrechner.de
Fajna stronka, która pozwoli ci zorientować się co tracisz (lub nie) wchodząc w 1x. Taki napęd to rewalka na wyścigach, na których masz sponsora. Pominę kwestie szybszego zużycia bo tu bywa różnie ale przy tej samej ilości nabitych kilometrów 2/3x10 jest jednak tańsze. Pozostaje problem nogi, jak nie masz jej wyrobionej to lipa na całej linii.
STi napisał: | i denerwują duże przeskoki pomiędzy zębatkami w kasecie (korba 36x26T, kaseta 11-42T) |
Trochę nie rozumiem. W starszych napędach przeskoki były przecież podobne. Różnica między 8b (11-32) a 10b to zwykłe dołożenie dwóch koronek 36 i 42.
Nieważne gdzie jest pies pogrzebany, jeśli masz siłę kopać znajdziesz zwłoki... |
|
Powrót do góry |
|
rafik1000
Status: Offline
Dni: 4296 (60%)
Postów: 169
Wiek: 53
Raków
|
Nie 08 Mar 20, 21:29:40 |
|
|
Ja jeżdżę na 2x11 i w pełni mi wystarcza. Daje radę na płaskim i w górach też wyrabia. Bartek dobrze napisał że na 1x musisz mieć sponsora lub dużo kasy. 2x też jest w miarę drogi w utrzymaniu ale jednak trochę kasy zostaje w kieszeni. Kilku znajomych szybko wróciło do 2 więc wg. mnie lepiej iść w tym kierunku.
|
|
Powrót do góry |
|
STi
Status: Offline
Dni: 6909 (97%)
Postów: 606
Wiek: 43
|
Nie 08 Mar 20, 21:36:32 |
|
|
Z przeskokami nie było podobnie. Koronki najczęściej używane na asfalcie czyli najmniejsze stary XT CS-M770 11-12-14, nowy XT CS-M8000 11-13-15. Właśnie ten przeskok między 11 a 13 zębów w nowej kasecie czasami działa mi na nerwy bo na żadnym nie jest wygodnie. Z pozostałymi przełożeniami wszystko mi pasuje. Jednak to subiektywne odczucia i nie temat na takie rozważania.
"Jeżeli zamkniesz prawdę, pogrzebiesz ją głęboko, ona rozkwitnie, osiągnie potężną moc, która w momencie eksplozji zniszczy wszystko, co stanie na jej drodze." |
|
Powrót do góry |
|
Mr. Dry
Status: Offline
Dni: 6187 (87%)
Postów: 877
Wiek: 45
Częstochowa
|
Wto 10 Mar 20, 15:27:09 |
|
|
No chyba że tak, nawet nie wiedziałem, że coś jest nie teges na małych koronkach. Z wpisów na różnych forach ludziom (i mnie) najbardziej przeszkadza przeskok z 15 na 18. Ja za to czekam aż w końcu ktoś ogarnie, że skoro różnica 10 zębów na korbie w napędach MTB 2xX jest super rozwiązaniem to i w szosach pojawi się ponownie. Ten przeskok 16t w kompaktach czasem jest więcej niż dobijający.
Nieważne gdzie jest pies pogrzebany, jeśli masz siłę kopać znajdziesz zwłoki... |
|
Powrót do góry |
|
Mr. Dry
Status: Offline
Dni: 6187 (87%)
Postów: 877
Wiek: 45
Częstochowa
|
Czw 11 Cze 20, 9:54:19 |
|
|
Mały odkop ale co tam. Na początku maja Shimano zaprezentowało nowe Deore 1x12
https://mtb-xc.pl/2020/05/07/nowe-shimano-deore-m6100-1x12/
Będzie taniej i co równie ważne lepiej pod względem przełożeń bo najmniejsza koronka to 10. Największa zaś 51 no bo trzeba na papierze pokazać, że jest większa rozpiętość niż u konkurencji, choć w sumie mogli pójść śladem chińczyków i dać od razu 52. Ciekawe kiedy inżyniery z państwa środka wypuszczą 10-52? Kasety są nowym w standardzie bębenka microspline, o którym gdzie nie gdzie można wyczytać że jest dużo lepszym rozwiązaniem od SRAMowskiego. W każdym razie zapowiada się na to, że nie tylko moje biadolenie nad ceną takich komponentów i ich użytecznością może przejść do lamusa.
I jeszcze jedno. Napisy Deore na częściach są w super barwach. Ostatnio taka moda na "more 80' than 80'" .
Nieważne gdzie jest pies pogrzebany, jeśli masz siłę kopać znajdziesz zwłoki... |
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy
|
|
|
|