wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Porozumienie na Rzecz Przyjaznego Miasta

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
liczenie rowerzystów Idź do strony Poprzedni  1, 2
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasik Kobieta



Status: Offline
Dni: 2755 (54%)
Postów: 45
Wiek: 25

Raków

Post Pon 09 Cze 14, 17:30:29     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem



Coś takiego by się przydało Wink


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
nemoo Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 2481 (49%)
Postów: 62
Wiek: 41

Częstochowa Tysiąclecie

Post Pon 09 Cze 14, 20:29:12     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

chmm.. jest taki mały prywatny projekt takiego liczydła elektronicznego
do ustawienia na kilku ścieżkach w celu zrobienia liczenia
przez kilka/kilkanaście dni ew. dłużej .. 24/dobę
byłby wykrywany nawet kierunek jazdy
roweru... nie pieszego... czyli dość wiarygodny pomiar...
jeśli jest taka potrzeba to proszę o poparcie. (społeczne) tej inicjatywy.
oraz o ewentualne wsparcie w zł. w zależności od ilości liczydełek...
jak parę sztuk to nie ma sprawy.. wiadomo że dość nisko budżetowy koszt będzie .. z uwagi na mogące wystąpić akty wandalizmu/wypożyczenia na wieczne nigdy........
no i najważniejsze.......
proszę o wskazanie lokalizacji liczydełek... (wymagane jakieś punkty mocowania 1 metr na ziemią po obu stonach..np. drzewka.)

ps.. w niedziele w południe w kusiętach jak policzyłem na oko to widziałem z 50 rowerzystów /rowerzystek.... w zasięgu wzroku .albo i więcej.


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora      
Reklama
kombryg Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3120 (62%)
Postów: 79
Wiek: 46

Częstochowa-Północ

Post Wto 10 Cze 14, 21:44:25     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Bardzo fajny pomysł. A możesz dać trochę więcej szczegółów? Na czym by się opierała detekcja?
Jedyne co budzi moje obawy to jak uchronić taki sprzęt przed wandalami.

Mnie przyszedł do głowy bardziej siermiężny pomysł. Byliby do niego potrzebni przede wszystkim ochotnicy, którzy dysponują oknem w mieszkaniu/biurze/miejscu pracy z którego jest dobry widok na jakąś ruchliwą arterię i można tam bezpiecznie zostawić na parę godzin kamerę filmującą cały ruch. Potem już tylko liczenie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
kombryg Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3120 (62%)
Postów: 79
Wiek: 46

Częstochowa-Północ

Post Pią 13 Cze 14, 8:20:51     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Skrzyknęliśmy się w trzy osoby i przeprowadziliśmy trochę bardziej kompleksowe liczenie.

data: 22 maja 2014 r. (czwartek)
warunki: słonecznie, bez opadów, małe zachmurzenie, temperatura około 25°C.
profil pomiarowy: Aleja Wolności przy "Węglobloku" (po południowej stronie przejścia dla pieszych).
czas: 15:45 do 16:45

15:45 do 16:00:

382 samochody osobowe;

22 samochody inne;

4 motocykle i skutery;

13 autobusów;

6 tramwajów;

23 rowery/23 rowerzystów, w tym:
3 rowerzystów jadących jezdnią, reszta chodnikiem;

118 pieszych na własnych nogach/5 dzieci w wózkach;

16:00 do 16:15:

358 samochodów osobowych;

30 samochodów innych;

4 motocykle i skutery;

24 autobusy;

6 tramwajów;

33 rowery/33 rowerzystów, w tym:
3 rowerzystów jadących jezdnią, reszta chodnikiem;

62 pieszych na własnych nogach/1 dziecko w wózku;

16:15 do 16:30:

400 samochodów osobowych;

48 samochodów innych;

5 motocykli i skuterów;

40 autobusów;

6 tramwajów;

36 rowerów/36 rowerzystów, w tym:
1 dziecko samodzielnie na rowerku;
5 rowerzystów jadących jezdnią, reszta chodnikiem;

77 pieszych na własnych nogach/3 dzieci w wózkach;

16:30 do 16:45:

365 samochodów osobowych;

26 samochodów innych;

3 motocykle i skutery;

11 autobusów;

5 tramwajów;

39 rowerów/39 rowerzystów, w tym:
5 rowerzystów jadących jezdnią, reszta chodnikiem;

77 pieszych na własnych nogach/3 dzieci w wózkach;

uwagi: jako rowerzystę liczyłem każdą osobę przewożoną rowerem lub w przyczepce
dziecko - dzieci w wieku przedszkolnym lub młodsze - ocena wieku oczywiście subiektywna Smile
autobus - autobusy komunikacji miejskiej, PKS, autokary, mikrobusy, służące do przewozu zarobkowego pasażerów (oznaczone tablicami z podanym kursem);
samochód inny - samochód ciężarowy, samochód dostawczy, radiowóz, karetka, śmieciarka itp.
motocykle, skutery, quady były liczone razem jako jedna kategoria

razem, w ciągu godziny:

1735 pojazdów samochodowych

1505 samochodów osobowych;

126 samochodów innych;

16 motocykli i skuterów;

88 autobusów;

23 tramwaje;

131 rowerów/131 rowerzystów, w tym:
16 rowerzystów jadących jezdnią, reszta chodnikiem;

334 pieszych na własnych nogach/12 dzieci w wózkach;

rowerzyści stanowili 7,55% pojazdów samochodowych i 8,70% pojazdów osobowych

Aleja Wolności nie jest przystosowana do ruchu rowerów, a konstrukcja jezdni bardziej przypomina drogę ekspresową, niż miejską ulicę z ograniczeniem prędkości. W ambitnych rowerowych projektach realizowanych przez takie miasta jak Wrocław czy Kraków uważa się, że wzrost udziału ruchu rowerowego do 10% to sukces. Dlatego taki wynik, przy braku jakichkolwiek ułatwień dla rowerzystów można uznać chyba za całkiem niezły.

Inną rzeczą, która zwraca uwagę jest bardzo mała ilość motocykli i skuterów. Czy wynika to z naszego klimatu, uwarunkowań kulturowych, czy też agresywny styl jazdy kierowców zniechęca nie tylko rowerzystów?

I jeszcze uwaga dotycząca komunikacji publicznej. Gdyby przyjąć mało optymistyczne założenie, że jeden tramwaj lub jeden autobus przewoził w czasie liczenia 10 pasażerów, to dałoby to 1110 pasażerów komunikacji publicznej w ciągu godziny, przewiezionych przez 111 pojazdów, czyli ułamek liczby aut osobowych, które jechały w tym samym czasie. Pojemność autobusów i tramwajów jest oczywiście dużo większa. Być może okazałoby się, że w Alei Wolności to nie kierowcy są największą grupą użytkowników, biorąc pod uwagę, że najczęściej w samochodzie osobowym siedzi tylko jedna osoba, a pozostałe miejsca są niewykorzystane. Wg statystyk, średnie "zapełnienie" samochodu osobowego wynosi 1,2 osoby.
Warto zadać sobie pytanie, czy dla mieszkańców Częstochowy będzie korzystniejsze jeśli ci ludzie, korzystający teraz z komunikacji publicznej zniechęcą się i przesiądą do własnych samochodów i zwiększą jeszcze tłok na drogach i parkingach. Czy też korzystniej byłoby, gdyby poprzez stwarzanie preferencyjnych warunków dla komunikacji publicznej (buspasy, "zielona fala" dla tramwajów na skrzyżowaniach, "parkingi park and ride" na obrzeżach miasta, ułatwianie dojścia do przystanków poprzez budowę większej liczby bezpiecznych przejść dla pieszych, preferencyjne ceny biletów komunikacji miejskiej, wspólne bilety komunikacja miejska/kolej/autobus podmiejski itp.) skłonić jak najwięcej osób do korzystania z autobusów i tramwajów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Porozumienie na Rzecz Przyjaznego Miasta Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional

Hosting: strony internetowe gre.pl
Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy