Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jammiq
Status: Offline
Dni: 5136 (72%)
Postów: 102
Wiek: 42
Częstochowa/Łódź
|
Sob 24 Mar 12, 16:21:01 [opona] semislick ok. 26x1.9 |
|
|
hej.
na nadchodzący sezon będę musiał zmienić oponkę na tył bo stara już kończy swój żywot.
obecnie jeżdzę na semislicku rubena trilobit 26x1.9.
przyjemna oponka, niskie opory toczenia, lekka, ale jedna wada - wytrzymała jakieś 3000km
co polecacie do jazdy w większości asfaltem/leśnymi traktami/szutrami?
budżet powiedzmy 50-60zł.
kryteria (wiem wiem - trochę wzajemnie się wykluczają) - niskie opory toczenia/lekka/wytrzyma trochę więcej niż sezon...
rubena sciera się bardzo szybko, z kendą pewnie będzie podobnie, w ransporcie widziałem Continentala Double Fighter - ale jak patrzę na wagę tej oponki to niezły kloc
ewentualnie myślałem jeszcze o innym patencie - ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie: semislicka na tył a na przód dać jakiegoś slicka a'la kenda kwest??
|
|
Powrót do góry |
|
Jacek
Status: Offline
Dni: 6893 (97%)
Postów: 499
Poczesna
|
Sob 24 Mar 12, 17:05:22 |
|
|
Ritchey innovader - kapitalne opony. Sprawdzone w terenie, na asfalcie, pod solidnym obciążeniem i na lekko.
|
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
Szympex
Status: Offline
Dni: 4721 (66%)
Postów: 52
Wiek: 29
Jaskrów
|
Sob 24 Mar 12, 20:03:13 |
|
|
Oponki Kenda Kwest jak najbardziej polecam. Zacząłem na nich sezon i sprawują się bardzo dobrze. Idealne na asfalt i czasami zjazd na boczną droge. |
|
Powrót do góry |
|
Sebiq
Status: Offline
Dni: 5990 (84%)
Postów: 691
Częstochowa - Ostatni Groszek
|
Nie 25 Mar 12, 0:10:42 |
|
|
Szympex napisał: | Oponki Kenda Kwest jak najbardziej polecam. |
Jammiq - jeżeli Ci odpowiada slick 1.5'' to Kendę Kwest możesz brać. Wagi nie znam, ale cena fajna ok. 33zł (na Śląskiej mają, a jeśli nie mają to sprowadzą). U mnie jedna taka opona ma przebieg ok. 5800 km i jest ciągle w dobrym stanie. Druga opona znacznie młodsza, zastąpiła wysłużonego Authora.
"Każdy, kto wykaże zdecydowaną inicjatywę,
może wyrwać się z kieratu codzienności."
Andrzej Zawada, himalaista (1928-2000) |
|
Powrót do góry |
|
Jacek
Status: Offline
Dni: 6893 (97%)
Postów: 499
Poczesna
|
Nie 25 Mar 12, 8:44:49 |
|
|
No cóż - jeśli o przebiegach mowa mam polecane przeze mnie oponki od 2004 roku tj. od momentu kiedy kupiłem aktualnie użytkowany rower. Przejechałem na nich pewnie z kilkanaście tysięcy km i jeszcze jeżdżę. Co ciekawe nie złapałem na nich gumy ani raz.
|
|
Powrót do góry |
|
Tomi
Status: Offline
Dni: 4444 (63%)
Postów: 11
Wiek: 42
Olsztyn k/Częstochowy
|
Nie 25 Mar 12, 12:10:58 |
|
|
Witam ja od zeszłego roku jeżdżę na Kenda Kwest 1,50 co prawda po asfalcie i leśnych drogach i jestem zadowolony polecam są nie drogie a świetnie się jeżdzi na nich polecam
Sport to zdrowie |
|
Powrót do góry |
|
jammiq
Status: Offline
Dni: 5136 (72%)
Postów: 102
Wiek: 42
Częstochowa/Łódź
|
Nie 25 Mar 12, 15:05:22 |
|
|
eee troszke mi się pomotało - o slicka chodziło mi nie o kende kwest a kende k-838. 1,50 to chyba jednak ciut mało.
poszukuję pewnego kompromisu - jak najmniejsze opory toczenia, ale przy tym jednak pewna stabilność.
więc obmyśliłem że na przód slick, a na tył semi - co by miało co "pociągnąć" w lesie na lekkim piachu. przód zużywa się sporo mniej więc jakaś kenda myślę, że powinna wystarczyć, a na tył coś lepszego.
nie wiem czy slick 1,5 pozwolił by na bezpieczne pokonywanie zakrętów po lesie powiedzmy 25km/h (no, ostatecznie 20...)
jeśli gadam brednie to nakierujcie mnie na właściwy tor
|
|
Powrót do góry |
|
jammiq
Status: Offline
Dni: 5136 (72%)
Postów: 102
Wiek: 42
Częstochowa/Łódź
|
Wto 27 Mar 12, 22:15:41 |
|
|
ok, znalazłem dzisiaj chwilkę na kolejną część rozeznania częstochowskich sklepów i trafiłem dwa semislicki które mnie zaciekawiły:
author spanker 26x1.95 i author cross mtb 26x1.75.
zwłaszcza chodzi mi o tego drugiego. względnie lekki i niezbyt szeroki semislick. wydaje mi się, że mógłby zapewnić mi to czego oczekuję. jakieś opinie? miał ktoś styczność? na forach w necie coś ciężko cokolwiek znaleźć o authorach...
Jacek napisał: | Ritchey innovader |
które? bo chyba nie wersja wcs za ~160pln? zresztą innovader pro też przekracza mój budżet z tego co widzę... założenie było 50-60 złociszy...
|
|
Powrót do góry |
|
Jacek
Status: Offline
Dni: 6893 (97%)
Postów: 499
Poczesna
|
Sro 28 Mar 12, 7:02:31 |
|
|
jammiq napisał: |
Jacek napisał:
Ritchey innovader
które? bo chyba nie wersja wcs za ~160pln?Smile zresztą innovader pro też przekracza mój budżet z tego co widzę... założenie było 50-60 złociszy...
|
Ależ nie. Chodziło mi o wersję pro z bieżnikiem w kształcie trójkątów. Nie sprawdziłem wcześniej aktualnej ceny ale w ubiegłym roku kupowałem zwijane za 60 zł od sztuki na allegro. Teraz widzę że tam ich nie ma a koszt w sklepach rzeczywiście przekracza Twój budżet. Jednak moim zdaniem zdecydowanie warto.
http://www.rower.com/archiwum.php?art=1918
Na samym dole trochę o tej oponce. Jest też wersja cieńsza 26x1,95
|
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7014 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Sro 28 Mar 12, 7:11:45 |
|
|
Coś się pokręciło: jak chcesz niskie opory toczenia i stabilność to oczywiście na tył slick na przód semislick
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
jammiq
Status: Offline
Dni: 5136 (72%)
Postów: 102
Wiek: 42
Częstochowa/Łódź
|
Sro 28 Mar 12, 12:41:43 |
|
|
hmm.
co forum to inne teorie
znaczy ze szerszą oponę z bardziej agresywnym bieżnikiem na przód a węższą i bardziej delikatną na napęd??
jaki by to miało mieć cel?
ja wychodzę z analogii motocyklowej - fajnie to widac w chopperach
szersze kółko na tył, węższe na przód...
bo jak bym miał dać slicka na tył to co pociągnie w piachu??? trzeba będzie zejśc z bika i tyle
a w konfiguracji odwrotnej faktycznie stabilnośc może być mniejsza, ale najwyżej się troszkę zwolni ale przejedzie...
tak to sobie wymyśliłem
ciekaw jestem waszych przemyśleń
mam nadzieję, że jakiejś wojny teoretycznej nie wywołam
przypominam, że założenia setupu to w większości asfalt plus leśne szlaki rowerowe, deszczu raczej unikam...
a i generalnie temat jest o semislickach, slick tak dodatkowo się pojawił. ale powiedzmy, że chodzi o to samo. mniej zużytego semi (tego przedniego koła) zostawiam, a dokupuję delikatnego i węższego semislicka (chyba, że właśnie nie warto i lepiej już dać slicka). i kwestia jak to teraz zmontować
|
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7014 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Sro 28 Mar 12, 12:49:11 |
|
|
To teraz pojedź w teren i zobacz jak zachowuje się rower (a motory sobie daruj wbrew pozorom inaczej to wygląda). Wyjaśniam: głównie opory toczenia generowane są przez tylną oponę, rower prowadzony jest w skręcie przez oponę przednią, zadaj sobie pytanie kiedy się szybciej wyglebisz przy uślizgu przedniego koła czy tylnego.
Przy czym dotyczy to zdecydowanie bardziej terenu niż asfaltu.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
|