wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Co warto kupić?

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
[napęd] Single Speed do kolarzówki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajo Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5147 (73%)
Postów: 104
Wiek: 30

Częstochowa - Błeszno

Post Pon 04 Kwi 11, 0:51:59     [napęd] Single Speed do kolarzówki Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Witam. Jakoże w mojej kolarzówce napęd powoli kończy swój żywot postanowiłem, że spróbuje zaoszczędzić na częsciach i może się coś uda al'a single speed. I teraz takie pytanie, jakie było by najlepsze przełożenie co do prędkości a podjazdów, czy wogóle da się zrobić taki manewr i czy to jest opłacalne. Ja jeżdżę często po asfalcie i zależy mi na predkości, bo na tym co teraz mam to ledwo 50 wyciągam. Myślałem też o rozwiązaniu typu ostre koło, ale to niestety po pierwsze nie dla mnie, a po drugie na częstochowskie warunki drogowe się nie nadaje. Co o tym sądzicie?

P.S
Na dniach sprawdzę jakie mam teraz przełożenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
magnum Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6387 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46

1/2night

Post Pon 04 Kwi 11, 8:30:52     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

W Twojej wypowiedzi są pewne kwestie, które wg mnie się wykluczają. Zależy Ci na prędkości, a chcesz single speeda... do miasta wg mnie taka maszyna z przełożeniem do uzyskania V>50km/h się nie nada. Napisałeś że często jeździsz po asfalcie, a to oznacza, że czasem również zbaczasz z bitumicznej masy i jeździsz po np. leśnych drogach. Wynik: patrz wyżej - taki rower wg mnie się nie nadaje.


"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Reklama
Jajo Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5147 (73%)
Postów: 104
Wiek: 30

Częstochowa - Błeszno

Post Pon 04 Kwi 11, 16:45:40     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

To może inaczej, jaka jest najmniejsza zębatka tylna (na singlu), chodzi mi o ilość zębów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Mr. Dry Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6169 (87%)
Postów: 877
Wiek: 45

Częstochowa

Post Pon 04 Kwi 11, 17:46:37     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Chyba 16. A swoje też kosztuje, niewiele mniej jak kilku rzędowe wolnobiegi.
Do roweru załóż góra 7-mio rzędowy choć nie wiem czy Favotitka (a taką chyba masz) obsłuży więcej niż 6. W Draco widziałem w zeszłym roku nawet trójrzędowe, najmniejsza koronka 17. Przede wszystkim wywaliłbym korby i założył typowe szosowe. Nawet stalowe za jakieś 50PLN, koronki bodajże 52 i 42. Przy takiej wadze pędzidła te 0,5 kg nie gra roli. Ewentualnie może na Zawodziu dorwałbyś jakieś alu ze znaczkiem ZZR Smile lub Rometowskie. I w takiej konfiguracji można i po asfalcie i w lekki teren wjechać.


Nieważne gdzie jest pies pogrzebany, jeśli masz siłę kopać znajdziesz zwłoki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Jajo Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5147 (73%)
Postów: 104
Wiek: 30

Częstochowa - Błeszno

Post Pon 04 Kwi 11, 17:54:10     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

No własnie korby mam przełozone narazie z górala, bo miałem 52/42 stalowe, ale całe zósemkowane i wolno śmiga się teraz. Własnie mam zamiar kupić jakieś szosowe używane żeby była zębatka 52,a co do tyłu, to na allegro znalazłem 15 lub 16,ale wtedy wywalam przerzutke i skracam łańcuch.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
elziomallo Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5424 (77%)
Postów: 196

Śródmieście/Wrocław

Post Pon 04 Kwi 11, 22:13:50     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Pochodź po sklepach, wolnobieg nakręcany łatwo kupisz, szkoda za przesyłkę bulisz.

Wiesz, 52/16 to jest kawał przełożenia, jeśli nie jesteś koksem to znaczy, że jeździsz z niską kadencją czyli zarzynasz kolana. Na twoim miejscu postawiłbym na lżejsze przełożenie i zwiększenie kadencji, same plusy są z tego.
Mnie w ostrym 42/15 wystarczało na jazdę po mieście i treningi poza.

Jeśli poruszasz się głównie po mieście to singiel jest dobrym wyborem, bezobsługowość rzecz przyjemna ;]


rower
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Jajo Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5147 (73%)
Postów: 104
Wiek: 30

Częstochowa - Błeszno

Post Pon 04 Kwi 11, 22:20:50     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

To jakie przełożenie na tył proponujesz? Na przód musi być obowiązkowo 52,a na tył? Chodzi mi żeby tak spokojnie z 60 wyciagnąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
elziomallo Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5424 (77%)
Postów: 196

Śródmieście/Wrocław

Post Pon 04 Kwi 11, 23:33:22     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Nie wiem z jakimi prędkościami jeździsz, jakie dystanse, ile masz pary w nogach i tak dalej. 60 wyciągniesz i co z tego? Jak długo utrzymasz taką prędkość (zakładam prostą drogę, z górki to wiadomo że inaczej). Jak dasz przełożenie do jazdy z tą prędkością (czyli 3,5 minimum) to padniesz na pierwszej górce, chyba że jesteś megakoksem. Mnie się ostre z przełożeniem 2,8 udawało rozkręcić na prostej do 50, z górki do 60, ale to była wariacka kadencja do utrzymania przez chwilę tylko (przy 60 to kadencja 180 jest).
Określ swoje potrzeby to pogadamy ;]


rower
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Jajo Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5147 (73%)
Postów: 104
Wiek: 30

Częstochowa - Błeszno

Post Pon 04 Kwi 11, 23:47:13     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Obecnie prędkość jaką maksymalnie moge jechać na tym przełożeniu to 52 km/h z górki. Na normalnej drodze (prostej) maksymalnie moge rozpędzić się do około 40-41 km/h z tym że już przy bardzo szybkim pedałowaniu, lecz taka normalnie jadąc jade około 35-38 km/h. Podjazdy nie wchodzą dla mnie w rachubę, wiem że jest to spory wysiłek przy takim przełożeniu, niestety megakoksem nie jestem.Chodzi mi o to aby uzyskać jak najoptymalniejsze przełożenie prędkości co do tej "kadencji".A tak na marginesie, to chciałem się zapytać czy ten single speed ma taki sam gwint na piastę jak cały wielotryb czy inny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Co warto kupić? Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional


Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy