wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
jakie to stery?
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam200 Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5117 (73%)
Postów: 38
Wiek: 31

Hutki k. Konopisk

Post Czw 13 Maj 10, 19:58:11     jakie to stery? Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Witam. Mam mały problem. od razu mówie, jestem w tym temacie zielony ... ;/ Mam rowerek, w którym jest amortyzator 1 1/8' ale z gwintem. Teraz chcę zmienić amortyzator, tylko nie wiem za bardzo jakie w ramie są stery. Jak rozkręcam amortyzator, to da się zdjąc tylko (od góry) nakrętkę, podkładkę, nakrętkę i koronkę (łożysko), wyciągam amortyzator i wylatuje koronka i miska z dołu. Na górze miska zostaje i nie da się jej ściągnąć. Jakie to są stery??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6949 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49


Post Czw 13 Maj 10, 20:35:17     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Każde stery poza sterami zintegrowanymi, których sądząc po Twoim opisie nie masz, posiadają mocowane w ramie dwie miski - górną i dolną. Generalnie powinny one być zamontowane w ramie na tyle "ściśle", że nie mają prawa "wylecieć" - montuje się je praktycznie na stałe. Z Twojego opisu dotyczącego dolnej miski wynika, że albo stery i rama są na tyle kiepsko spasowane, że miska wylatuje z ramy, albo mylisz miskę z bieżnią sterów zamontowaną również praktycznie na stałe na widelcu. Są to raczej najzwyklejsze stery z dwoma pierścieniami z kulkami.
Poza tym pamiętaj, że skoro w sterach masz "nakrętki" i chcesz te stery zostawić do dalszego użytkowania będziesz potrzebował amortyzatora z gwintowaną rurą sterową.
A tak na przyszłość - zrób zdjęcie omawianego elementu to opisy "swoimi słowami" nie będą tak trudne do rozszyfrowania i łatwiej będzie udzielić pomocy.


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG