wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
[napęd] do wymiany całosć czy może część?
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
garyfisherka Kobieta



Status: Offline
Dni: 5162 (73%)
Postów: 4


Post Wto 02 Mar 10, 15:57:55     [napęd] do wymiany całosć czy może część? Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Witam,od jakiegoś czasu temu, szczególnie po roztopach, słychać pojedynczy trzask w okolicy korby i dodatkowo czasem łańcuch blokuje się na kasecie i nie chce się przesunąć po kółkach od przerzutki. Nie jest to jednak regularne, czasem po przejechaniu 20 km w ogóle trzask się nie pojawi. Dzieje się to głównie po silniejszym nacisku na pedały - przy ruszaniu ze świateł, czy jeździe po górę. Myślałam, że to może suport, ale poza tym jak pojechałam do serwisu to usłyszałam, że w ogóle powinnam juz wymienić cały napęd. Chciałam się poradzić czy mój napęd już jest całkiem na wykończeniu ? (goście w serwisach mówią wiele byle tylko zarobić więc wole się poradzić was). Poniżej wrzucam zdjęcia

http://img9.yfrog.com/i/img0579zt.jpg/
http://yfrog.com/0bimg0582kj
http://yfrog.com/efimg0588vj
http://yfrog.com/0limg0575aij
http://yfrog.com/0himg0584fnj
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6982 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Wto 02 Mar 10, 16:40:21     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Po prostu najłatwiej wymienić cały napęd a przyczyn stanu może być kilka. Jeśli ten trzask dobiega z okolic korby ta ja wymieniłbym najpierw pakiet korby i sprawdził ustawienia tylnej przerzutki. Generalnie sprawdzić, wyczyścić i przesmarować wszystkie łożyska + kółeczka w przerzutce, sprawdzić też czy hak przerzutki jest prosty. Zajechany napęd to raczej przeskakiwanie łańcucha podczas pedałowania na kasecie (najczęstszy objaw).
Dobrze jakby było wiadomo ile km ma przejechane ten napęd bo jak dużo to faktycznie może być szkoda fatygi i lepiej wymienić wszystko i mieć spokój.


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"


Ostatnio zmieniony przez outsider dnia Wto 02 Mar 10, 16:42:47, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
Reklama
garyfisherka Kobieta



Status: Offline
Dni: 5162 (73%)
Postów: 4


Post Wto 02 Mar 10, 16:42:41     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

ale patrząc na zdjęcia to w ogóle opłaca sie bawić w to smarowanie i ustawianie przerzutki ? czy lepiej jednak to wymienić już wszystko. Wtedy suport już też bym zmieniała
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6982 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Wto 02 Mar 10, 16:45:34     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

To zależy od stanu kieszeni Very Happy , czynności które wymieniłem mają sens pod warunkiem że zrobi Ci to ktoś znajomy, bo obawiam się że szukanie przyczyny w serwisie może kosztować niewiele mniej od wymiany. Gdyby to był mój rower to wywaliłbym wszystko i kupił mniej więcej serię LX (jeśli dałoby sie ją włożyc do tego rowerka) . Laughing


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
garyfisherka Kobieta



Status: Offline
Dni: 5162 (73%)
Postów: 4


Post Wto 02 Mar 10, 17:01:17     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

no właśnie nie mam nikogo kto mógłby mi to zrobić... i właśnie boję sie, że taniej mi wyjdzie wymiana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
jeziu Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5255 (74%)
Postów: 251


Post Wto 02 Mar 10, 17:23:58     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

zgadzam się z OUTSIDER'em - warto zerknąć dokładniej na napędzik - ostatnio to zrobiłem ze swoim i niestety Sad po rozkręceniu kasety okazało się ,że jest do wymiany (wyłamany jeden ząb ). Co mnie zadziwiło bo napęd ma przejechane jakieś 2400 km - widocznie dla osprzętu firmy SRAM to sporo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Tlen    
Jacek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6861 (97%)
Postów: 499

Poczesna

Post Wto 02 Mar 10, 19:02:00     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Na pierwszym zdjęciu wyraźnie widać że 3 zębatka kasety licząc od dołu jest solidnie zjechana. Kaseta do wymiany bez dwóch zdań.


Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
garyfisherka Kobieta



Status: Offline
Dni: 5162 (73%)
Postów: 4


Post Wto 02 Mar 10, 19:17:38     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

byłam właśnie w takim jednym serwisie. Gość mnie trochę zdziwił. Powiedział że kaseta jest trochę zjechana, łańcuch też troche, ale korba jest ok. Mówi, że on by tego w ogóle nie zmieniał i żebym się nauczyła jeździć. Co przez to rozumiał, ano to, że należy przy każdym zatrzymaniu redukować biegi na 1 tarcze z przodu i trzy pierwsze z tyłu... Czy wy tak robicie ? Ja ruszam z tarczy środkowej z przodu. Próbowałam wracać tak jak on mówił ale to jest jakaś paranoja... to mi zabija chęć jazdy ;/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Jacek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6861 (97%)
Postów: 499

Poczesna

Post Wto 02 Mar 10, 23:13:59     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Ten gość to chyba jakiś oryginał Laughing . A wytłumaczył to jakoś ?


Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
jeziu Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5255 (74%)
Postów: 251


Post Sro 03 Mar 10, 10:59:31     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

garyfisherka napisał:
należy przy każdym zatrzymaniu redukować biegi na 1 tarcze z przodu i trzy pierwsze z tyłu...

- chyba gościu rusza pod Giewont;). A w którym serwisie pracuje taki "cudowny" doradca?


KTO SIĘ NIE DZIARA, TEN FUJARA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Tlen    
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6982 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Sro 03 Mar 10, 14:02:38     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

No nie, jemu chyba chodzi o blat, z domysłu: zdaje się że chce byś unikała przekrosu łańcucha czyli blat z przodu - największa tarcza (7,8 ) z tyłu to faktycznie może powodować blokowanie łańcucha i strzelanie. Ale jeśli jeździsz z przodu na średniej to raczej nie ten problem, dla pewności zobacz na jakich biegach jeździsz standardowo bo może się okazać że uwaga jest celna oczywiście z wyjątkiem tych zmian biegów za każdym razem.


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
marsman Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5886 (83%)
Postów: 732


Post Sro 03 Mar 10, 18:11:11     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

przez analogie do skrzyni biegów w samochodzie-startujemy od biegu najniższego, później zmieniamy na wyższe. to by miało sens chociaż dla mnie to bez sensu Rolling Eyes w rowerze "jedynka" to bieg z którego ruszamy a to już jak kto lubi/na ile ma siły.
ale podziel się z nami informacją który to serwis? muszę podjechać bo ciekaw jestem co mi gość odpowie jak mu powiem że zmieniając biegi pod obciążeniem coś mi czasem chrobocze Rolling Eyes

w ogóle to Garyfisherko źłe zadałaś pytanie. nie-co z tym zrobić? ale kto mi to zrobi? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Mushu123 Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6583 (93%)
Postów: 308
Wiek: 38

Czestochowa - Wyczerpy

Post Sro 03 Mar 10, 18:21:05     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Napęd nie wygląda źle...
Środkowy blat korby już zjechany, w kasecie standardowo 3 i 4 zębatka licząc od najmniejszej. Ale póki nie przeskakuje to po co zmieniać. Zmieniając na nowy łańcuch przy tym stanie zębów nie ma raczej szans żeby napęd zagrał.
Jak jeździsz w taką pogodę jak aktualna to możesz w week podjechać to może coś zdziałam z tym napędem, może wystarczy wyregulować. Pomijając czyszczenia ale jak coś nie ma problemu pomogę.
Wink

pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional


Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy