Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fasol
Status: Offline
Dni: 5471 (77%)
Postów: 174
|
Sob 09 Sty 10, 15:51:46 [napęd] Nowy napęd dla roweru crossowego |
|
|
Żywot napędu w moim rowerze crossowym powoli dobiega końca. Napęd ów choć z prawie najniższych grup Shimano spisywał się dobrze i długo, ale pora na wymiane.
Do wymiany pójdą: korba, kaseta, przerzutki, łańcuch i najprawdopodobniej manetki.
Mam zamiar kupić coś pożądnego i trwałego. Narazie jestem nastawiony na części z grupy Deore 2010..
A Wy z jakich elementów składalibyście napęd? Może coś SRAM'a? A co do ceny to XTRy i tego typu grupy odpadają.. |
|
Powrót do góry |
|
Vieri
Status: Offline
Dni: 5389 (76%)
Postów: 131
Wiek: 33
Częstochowa - Wyczerpy
|
Sob 09 Sty 10, 16:54:57 |
|
|
Witanko,
U mnie przerzutki, manetki i kaseta są z Shimano, korbę mam Truvativa, łańcuch SRAMa. Polecam takie rozwiązanie, z tym, że mam wrażenie, że mój napęd pracuje miękko, czasem zwalnia, ale dla mnie nie jest to specjalną przeszkodą.
Mogę polecić klasyczne rozwiązanie:
- przerzutka tył Shimano XT
- przerzutka przód Shimano LX
- korba Shimano LX albo Truvativ Firex
- kaseta dowolna, w zależności od budżetu i oczekiwań wagowych zacznając od HG-50.
- łańcuch podobnie, wiele jest dobrych łańcuchów - Shimano, Rohloff, SRAM
- manetki Shimano Deore
Wyjdzie Cię to w granicach 150+50+260+60+40+120 co w sumie daje około 700 zł. Jeśli za dużo to musisz zacząć schodzić od przerzutki tylnej w kierunku LX, albo złożyć całościowo napęd na Deore, wyniesie Cię to w sumie z 80 zł mniej.
Pozdrówko |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
fasol
Status: Offline
Dni: 5471 (77%)
Postów: 174
|
Sob 09 Sty 10, 17:58:23 |
|
|
Planuje wydac ok 800 zł (max 1000) na napęd wiec takie rozwiazanie jest OK (wiadomo: im taniej tym lepiej). Ale czy nie lepiej jest złorzyć napęd z elementów jednej grupy? Ja tak zrobiłem w szosówce, mam kompletną grupę 105 i spisuje się bardzo dobrze. |
|
Powrót do góry |
|
Vieri
Status: Offline
Dni: 5389 (76%)
Postów: 131
Wiek: 33
Częstochowa - Wyczerpy
|
Sob 09 Sty 10, 18:07:03 |
|
|
Myślę, że nie, bo nie wykorzystasz potencjału przedniej przerzutki XTR, a możesz skorzystać na zmianie tylnej na wyższą grupę. Oczywiście najlepszy byłby napęd full X0 czy full XTR, ale kogo na to stać Mieszane napędy są w MTB popularne i do nich bym Cię zachęcał
Pozdrówko |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 6984 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Sob 09 Sty 10, 18:08:24 |
|
|
art1986 napisał: | nie lepiej jest złożyć napęd z elementów jednej grupy |
Dawniej właśnie w taki sposób składano rowery. Jednak obecnie jest to już rzadkość (ja w swoim mam komponenty SRAM, Shimano i AVID). Wydaje mi się, że konfiguracja podana przez Vieri jest optymalna i da Ci dużo radości z jej użytkowania. Ewentualnie skoro posiadasz większe środki niż kwota 700 zł o której pisał Vieri ja bym podmienił manetki Deore na LX lub XT.
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7024 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Sob 09 Sty 10, 23:15:59 |
|
|
Jeśli dysponujesz taką kwotą proponuję:
- przerzutka przód XT
- przerzutka tył XT
- korby LX lub SLX ewentualnie coś truvativa
- manetki XT
- kaseta i łańcuch SRAM (5 lub7)
Obecnie jeżdżę na takiej konfiguracji i jestem bardzo zadowolony, w porównaniu do poprzedniej kompletnej grupy Deore różnica jest kolosalna, w każdym miejscu. Zmiana przełożeń szybka i precyzyjna, korby SLX sztywne.
Jak widzisz wszyscy polecają podobnie więc coś w tym jest.
Generalnie wiadomo, że wyższe grupy pracują z reguły lepiej. Jeśli starczy nie oszczędzaj na manetkach, od nich i pancerzy naprawdę dużo zależy.
© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved
|
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 5899 (83%)
Postów: 732
|
Nie 10 Sty 10, 0:18:17 |
|
|
tak jak pisze Szczepan nie oszczędzaj na manetkach. lepszym rozwiązaniem będzie jeśli zastosujesz manetki z wyższej grupy i niższą grupowo przerzutke tylną niż na odwrót
pancerze. Jagwire na ten sezon wprowadza koraliki. nie wiem jak z ich ceną ale może będzie to ciekawa alternatywa dla nokona/aligatora. napewno ładnie wyglądają choć widziałem tylko na zdjęciach
co do przerzutek przednich to moje zdanie jest takie że albo Alivio albo XTR:)
no chyba że deore bo nie wiem jak teraz wygląda sprawa z Alivio. kiedyś była to dobra przerzutka.
korby Shimano. w Truvativach ponoć łożyska są niespecjalnie trwałe. no i shimano ma chyba najlepsze zębaki |
|
Powrót do góry |
|
fasol
Status: Offline
Dni: 5471 (77%)
Postów: 174
|
Nie 10 Sty 10, 10:38:42 |
|
|
Dzięki za rady! Chyba skuszę się na konfigurację podaną przez szczepana.
Teraz pozostaje kompletować sprzęt, a na wiosne wymiana.
Jeszcze jedno pytanie: Lepiej szukać na necie czy iść np. do Rafała na Garibaldiego i zamówić całość? |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7024 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Nie 10 Sty 10, 11:07:32 |
|
|
To już wszystko zależy od Ciebie, jak masz czas i ochotę to proponuję pochodzić i rozejrzeć się. Okazje się trafiają. Jak Ci się nie śpieszy to popytaj tu i tam. Choć zacząłbym do neta, bo tu masz wszystko w jednym miejscu więc możesz rozeznać się w cenach. A, wiadomo, czasami taniej wychodzi z przesyłką przez neta niż w sklepie.
Ja sam większość części kupiłem wysyłkowo. Choć nie wszystkie.
© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved
|
|
Powrót do góry |
|
michaill
Status: Offline
Dni: 6520 (92%)
Postów: 561
Wiek: 113
Częstochowa - Śródmieście
|
Nie 10 Sty 10, 11:40:10 |
|
|
Zrób listę i zanieś do Rafała niech Ci obliczy ile by to kosztowało a później sprawdź na allegro.
Ewentualnie Rafał jak to sprowadzi to miałbyś wszystko na miejscu bez kosztów.
Kupując przez allegro do każdej aukcji musisz doliczyć koszty wysyłki bo rzadko jest dostępny cały asortyment u jednego (i taniego) sprzedawcy.
WSPÓŁCZEŚNI RYCERZE JEŻDŻĄ NA ROWERZE
ON BIKE TILL DEATH |
|
Powrót do góry |
|
Mr. Dry
Status: Offline
Dni: 6173 (87%)
Postów: 877
Wiek: 45
Częstochowa
|
Nie 10 Sty 10, 16:26:19 |
|
|
Ja bym wybrał osprzęt Sram. Mam manetki, klamki i tylną przeżutke, która mimo trochę skrzywionego haka działa idealnie i w błocie i w takich warunkach jak teraz. Gripy trochę się wytarły, ale po 3 latach miały prawo. Lewa manetka mogłaby mieć microindex. Co do kasety to przynajmniej x7 (nie mam pojęcia o ich oznaczeniach) bo niższe to jakaś blacha, przy ostrym kręceniu szybko pójdzie. Łańcuch jak wyżej chyba, że dla szpanu kupisz Campagnolo C9 - podobno cholernie trwały i lepszy. Korby Alivio - nie za drogie a jak kiedyś sam szukałem to mi sprzedawcy takie właśnie polecali.
Nieważne gdzie jest pies pogrzebany, jeśli masz siłę kopać znajdziesz zwłoki... |
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 5899 (83%)
Postów: 732
|
Nie 10 Sty 10, 17:09:16 |
|
|
art1986 napisał: | Lepiej szukać na necie czy iść np. do Rafała na Garibaldiego i zamówić całość? |
poszukaj w necie
później idź, no np. do wspomnianego Rafała. powiedz że to i to widzaiałeś w necie w takiej i takiej cenie i zapytaj ile by Cie za to skasował
w innym sklepie ale tak kupiłem swój najnowszy nabytek. znalazłem piaste w jakiejś cenie poszedłem do sklepu powiedziałem że za tyle jest. nie mogli mi dać takiej ceny i zapłaciłem kilka pln więcej ale po policzeniu ceny z przesyłką i tak jestem kilka zło'ciszy do przodu |
|
Powrót do góry |
|
fasol
Status: Offline
Dni: 5471 (77%)
Postów: 174
|
Czw 22 Lip 10, 17:30:05 |
|
|
Odświeżając temat...
Wymiana napędu nabrała "mocy urzędowej", w związku z czym chciałbym zapytać czy ktoś używa lub może posiada jakieś informacje na temat korb firmy FSA. A konkretnie chodzi mi o ten model:
http://www.bdc-bike.com/czesci/?idArticle=695
Korba ta jest dla mnie alternatywą dla SLX'a, którego miałem w planach zakupić. FSA jest o 100 g cięższa od SLX'a, ale z niewiadomych przyczyn lubię tą firmę i zastanawiam się co bedzię lepszym wyborem. |
|
Powrót do góry |
|
|