wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Ścieżki rowerowe w Częstochowie

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Najbardziej potrzebne zmiany Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
endecja_czwa Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3218 (65%)
Postów: 373
Wiek: 41


Post Sro 09 Gru 09, 15:31:09     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Wracając do postulatów, pewnie ktoś już pisał o konieczności zwiększenia liczby piktogramów na ścieżkach, natomiast nawiązując do niedawnej akcji Policji, która polegała na umieszczaniu na chodnikach napisów "tu nie wolno przechodzić" w miejscach częstego przekraczania jezdni tam gdzie tego czynić nie wolno, chciałbym zaproponować, żeby na ścieżkach rowerowych co kilka metrów ze szczególnym uwzglednieniem świateł, umieścić napis "Tu nie wolno chodzić" i oddzielić biała linią ścieżki od chodników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Lukas Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4829 (97%)
Postów: 1102
Wiek: 33

Częstochowa [Tysiąclecie]

Post Sro 09 Gru 09, 18:30:30     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Właśnie - mamy tutaj argument w postaci tych napisów, które Policja ostatnio namalowała. Przydałyby się także napisy tam gdzie są przystanki i drogi rowerowe - np. na AK przy PCz czy na Al. Pokoju na przystanku tramwajowym z napisem "Uwaga rower!".

Jeśli to nie przejdzie to możemy zaproponować, aby nad Częstochową latał helikopter policyjny z wielkim kowadłem z napisem "ACME" i spuszczał go na tych, którzy łażą po drogach rowerowych Wink


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Reklama
blabla Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4575 (92%)
Postów: 686

cz-wa błeszno/grosz

Post Czw 10 Gru 09, 8:28:49     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jeśli to nie przejdzie to możemy zaproponować, aby nad Częstochową latał helikopter policyjny z wielkim kowadłem z napisem "ACME" i spuszczał go na tych, którzy łażą po drogach rowerowych

tak, tak, tak i jeszcze raz tak Very HappyVery HappyVery Happy

a odnośnie napisów warto by spróbować z policją porozmawiać


........blaaaaaaaaaaaaaaaa.......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
endecja_czwa Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3218 (65%)
Postów: 373
Wiek: 41


Post Pon 14 Gru 09, 0:05:52     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Czy coś konkretnego dzieje się w związku z w/w postulatami, miało miejsce jakieś spotkanie bądź jest planowane?


"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
jurczyk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4313 (87%)
Postów: 1202

Częstochowa Śródmieście

Post Pon 14 Gru 09, 8:22:15     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Spotkanie odbędzie się we czwartek 17 grudnia w siedzibie MZD.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu    
Lukas Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4829 (97%)
Postów: 1102
Wiek: 33

Częstochowa [Tysiąclecie]

Post Czw 17 Gru 09, 0:29:31     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Dorzucę jeszcze kilka spraw, które mnie ostatnio zirytowały.

1) Nowa droga rowerowa i chodnik na Al. Niepodległości - który padalec postanowił, aby kosze na śmieci stawiać na drodze rowerowej????? Raz, że nie mogą tam stać, a dwa że jak niby piesi mają do nich wrzucać śmieci? Włażąc na drogę rowerową? Nosz q...a dobiło mnie to jak to ujrzałem.

2) kto odpowiada za odśnieżanie dróg rowerowych? Czy ma miejsce ten sam zapis co dla chodników (czyli właściciel posesji) czy drogi rowerowe są traktowane jako drogi publiczne i za ich stan odpowiada MZD? Dzisiaj np. przed Makro - na drodze rowerowej kupa śniegu, a na dodatek ktoś sobie na niej ułożył kilka zgrabnych kupek liści - pomysłowe!


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
jurczyk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4313 (87%)
Postów: 1202

Częstochowa Śródmieście

Post Czw 17 Gru 09, 23:00:47     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

---------- 13:28 17.12.2009 ----------

Dzisiaj idziemy o 14tej do MZD, oto część postulatów jakie dzisiaj przedstawimy:

Częstochowska Masa
Krytyczna
Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie

Propozycje modernizacji ruchu rowerowego
w Częstochowie

Najruchliwsza ścieżka rowerowa w mieście łącząca Raków ,Błeszno, Ostatni Grosz z Centrum i Tysiącleciem, ścieżka
prowadząca do najbardziej uczęszczanego szlaku rowerowego do Olsztyna . Obok ścieżki znajdują się największe osiedla mieszkaniowe w mieście ,dwie wyższe uczelnie liczne szkoły podstawowe i średnie, centra handlowe.
Proponowane zmiany:
- Obok Skweru Junaków : zza filara mostu ograniczającego widoczność kierowcy z dużą prędkością przecinają
ścieżkę rowerową
Proponowana zmiana: Ustawienie znaku pionowego , wymalowanie na jezdni piktogramu" z rowerem".
- Bardzo niebezpieczne skrzyżowanie Al Pokoju- Kuncewiczowej,Limanowskiego
Auta skręcające z Al Pokoju w prawo z dużą prędkością przecinają ścieżkę, kierowcy nie wiedzą o ścieżce /brak znaku/
podobnie skręcający w lewo w Kuncewiczównej
Proponowane zmiany ; ustawienie znaku od strony Al Pokoju, wymalowanie na jezdni piktogramu.
-Likwidacja "prawoskrętów" : Al Pokoju - Iłłakowiczówny
ul Wojska Polskiego- Al Pokoju /Niepodległości (obok estakady)
Niepodległości -Bór
Niepodległości -Równoległa
Niepodległości Żródlana
A K - Dekabrystów
W w/w miejscach słaba widoczność /stojący obok prejścia piesi ,samochody na drugim pasie/, kierowcy nagminnie łamiący
przepisy dot. warunków skrętu, duży ruch rowerowy powodują że miejsca te są bardzo niebezpieczne.
Proponowane zmiany: likwidacja prawoskrętów lub umieszczenie na słupkach sygnalizacji znaku /informacji / o zbliżaniu się
do skrzyżowania ze ścieżką rowerową, wymalowaniu na jezdni piktogramów.
- Skrzyżowanie AK z Worcella
Proponowane zmiany : ustawienie znaków, wymalowanie piktogramów na jezdni.
- Skręty w prawo do dużych centrów handlowych szkół, stacji benzynowych na ulicach Niepodległości, Jana Pawła II
i innych Skręty przecinające ścieżki rowerowe to miejsca bardzo niebezpieczne ,kierowcy nie wiedząc że za chwilę
przetną ścieżkę rowerową nie zachowują ostrożności z dużą prędkością wykonują manewr skrętu.
Proponowane zmiany: ustawienie znaków , wymalowanie piktogramów na ścieżce, zobowiązanie właścicieli obiektów
do których prowadzi zjazd do ustawienia informacji o skrzyżowaniu drogi wyjazdowej ze ścieżką rowerową.
- Dokończenie ścieżki rowerowej na ul Jana Pawła II na odcinku obok posągu Chrystusa ,wykonanie przejazdu rowerowego
na skrzyżowaniu Al Wojska Polskiego z Al Jana Pawła II i dalsze poprowadzenie ścieżki ul Drogowców ok 150 m
do wjazdu na wał przeciwpowodziowy którym prowadzi atrakcyjny i uczęszczany czerwony szlak rowerowy !
Wykonanie małych odcinków ścieżki lub tylko odpowiednie oznaczenie istniejącego przejazdu oraz oznaczenie przejazdu
przez przejście z sygnalizacją na ul WP pozwoli na udrożnienie i uczynienie bezpiecznym wyjazdu ścieżką rowerową poza
miasto istniejącym czerwonym szlakiem. Budową ścieżki, jej oznaczeniem można zainteresować największe w mieście
Centrum Rowerowe. Na uporządkowaniu ulicy Drogowców powinno szczególnie zależeć jej Patronom !
- Wykonanie piktogramów "z rowerkiem" na istniejących ścieżkach rowerowych.
- Wykonanie na WSZYSTKICH skrzyżowaniach jezdni ze ścieżkami rowerowymi oznaczeń poziomych /piktogramów/ !
Wykonanie w okresie wczesnej wiosny w/w oznaczeń na jezdniach uważamy za najważniejsze dla zachowania
bezpieczeństwa na ścieżkach rowerowych. Wykonanie tych oznaczeń tak powszechnych w innych miastach nie wymaga
znacznych kosztów a z pewnością kierowcy poinformowani o zbliżaniu się do ścieżki rowerowej zachowają należytą
ostrożność.
Oferujemy pomoc w dokładnym usytuowaniu oznaczeń gdyż to my jesteśmy najlepiej zorientowani gdzie są one najbardziej potrzebne.




Do wiadomości :Komenda Miejska Policji w Częstochowie
Wydział Ruchu Drogowego

---------- 23:00 ----------

Na spotkaniu po dyskusji ustalono :
-MZD zobowiązuje się do końca marca namalować piktogramy z rowerkiem na ścieżkach i na jezdniach w miejscach gdzie ścieżka krzyżuje się z jezdnią.
- MZD dokona przeglądu znaków pionowych w Al Niepodległości i uzupełni braki
- Nie będzie likwidacji prawoskrętów ale tam gdzie będzie to możliwe
technicznie zostaną zainstalowane migające światełka informujące o
rowerzystach lub znaki
- Poprawić ciągi rowerowe po obu stronach Al Niepodległości,będą słupki
aby samochody nie parkowały na ścieżce
- Jeśli war. techniczne pozwolą nastąpi skomunikowanie obu stron Al.
Niepodległości przez przejścia z sygnalizacją.
- Zachęcić właścicieli obiektów obok ścieżek aby we własnym zakresie umieszczali u siebie tabliczki/znaki/informujące o ścieżce
- Ścieżka obok posągu Chrystusa na Jana Pawła II będzie wykonana
/zjazd pod most/
- Nad dalszym odcinkiem na ul Drogowców trwają prace
Rowerzyści zapytają właścicieli sklepu rowerowego przy Drogowców o
współfinansowanie odcinka ścieżki obok ich sklepu,dokończenie tego
odcinka pozwoli skomunikować ścieżkę ze szlakiem nad Wartą
- Rowerzyści wykonają dokumentację fotograficzną miejsc w których należy malować rowerki a MZD rowerki te wymaluje.
- W przyszłym roku rusza przebudowa ul Sobieskiego i ścieżka pobiegnie przez wiadukt na Stradom.
W rozmowie okazało się że przepisy bardzo utrudniają urzędnikom projektowanie ścieżek i znacznie zwiększają koszty inwestycji. CDN...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu    
endecja_czwa Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3218 (65%)
Postów: 373
Wiek: 41


Post Nie 20 Gru 09, 20:48:09     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Cóż, pozostaje mieć nadzieję, że przynajmniej część postulatów zostanie zrealizowana...


"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
krzara Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3341 (67%)
Postów: 667
Wiek: 65

Częstochowa

Post Wto 22 Gru 09, 0:53:18     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Pierwszy dzień zimy.
Kalendarzowej oczywiście.
Na niewidocznych ścieżkach rowerowych lekko przymarznięta bryja. Nikt nie odśnieża ścieżek rowerowych. Tam gdzie ścieżka o szerokości metra, góra półtora przylega do ruchliwej ulicy jest bardzo niebezpiecznie. Trudno utrzymać kierunek jazdy. Dla słabszego rowerzysty łatwo o zachwianie a nawet upadek prosto na jezdnię.
Jechałem dzisiaj wieczorem (jak co tydzień) wzdłuż linii tramwajowej od Promenady na Raków. Odcinek od ronda Mickiewicza do Ulicy Bór, nad dwoma wiaduktami to koszmar. Wąski, wysoki chodnik, oznaczony jako ścieżka pieszo-rowerowa zarzucony bryją. Nic tylko wprowadzić zakaz poruszania się rowerem w Częstochowie zimą.
I tu aż prosi się o apel do wszystkich kochających jazdę na rowerze: Nie odpuszczajmy zimowych Mas. Wiem że to trudne wyzwanie. Ale swoją obecnością na zimowej Masie pokażemy że rowerem jeździ się nie tylko za dnia i nie tylko jak jest ciepło i nie pada. Wielu ze względów finansowych cały rok dojeżdża do pracy czy choćby na zakupy. To dla nich w pierwszej kolejności ścieżki powinny być przejezdne i bezpieczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora      
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4885 (98%)
Postów: 1700

Raków Zachód

Post Wto 22 Gru 09, 9:08:49     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

No cóż, tak jest co roku więc mnie to nie dziwi, ale za to wyrabiasz sobie umiejętności cyrkowe na tej brei Wink


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
Mr. Dry Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4063 (82%)
Postów: 715
Wiek: 39

Częstochowa

Post Wto 22 Gru 09, 9:33:03     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

krzara napisał:
Wielu ze względów finansowych cały rok dojeżdża do pracy

A dla mnie to szpan kiedy wpadam do roboty w kominiarce jak jakiś ninja... łaaaaaazaaaaaaap Twisted Evil
A tak na poważnie to drogowcy mogliby się wziąć do roboty, bo nie tylko ścieżki rowerowe są zaśnieżone. Tam gdzie jest chodnik (wielu rowerzystów dla bezpieczeństwa jeździ chodnikami) a nie ma prywatnej posesji i właściciela, który ma musi koło tego chodzić też zalega sporo śniegu. Choć w przypadku kostki to nawet lepiej bo nie tworzy się szklanka.


Nieważne gdzie jest pies pogrzebany, jeśli masz siłę kopać znajdziesz zwłoki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Marcin Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4814 (97%)
Postów: 831
Wiek: 28

Cz-wa centrum

Post Wto 22 Gru 09, 19:05:16     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

krzara napisał:
Nic tylko wprowadzić zakaz poruszania się rowerem w Częstochowie zimą.

Może zakaz to za wiele powiedziane ale po niedzielnym incydencie wydaje mi się, że ograniczenie do chodników nie było by takim bardzo głupim pomysłem. Oczywiście nie da się wprowadzić zakazu jazdy po zaśnieżonych drogach więc musi zostać jak jest.

Mianowicie, w niedziele ok 10:30 megawk*****ny jadę na północ po ulicy Sosabowskiego droga zaśnieżona adrenalina we krwi jadę 50 na wysokości sklepu (przystanek Sosabowskiego sklep) i widzę z daleka rowerzystę z naprzeciwka jedzie autobus ale miejsca mam na tyle, że spokojnie bym się zmieścił między rowerzystą a autobusem i w tym momencie rowerzysta przewrócił się w jego lewą stronę zatrzymując się na środku pasa. Droga hamowania w tym wypadku była by bardzo długa niestety zbyt długa. Kierowca autobusu zamiast przyspieszyć i zwolnić mi jego pas spanikował i zaczął hamować. W ostatniej chwili zjechałem na chodnik( jadąc już na tyle wolno, że nie stwarzało to większego zagrożenie dla samochodu ani infrastruktury) mijając na centymetry latarnie. W tym momencie poczułem lekkie uderzenie i dźwięk tłuczonego szkła. Od razu wybiegłem okazało się że kolesiowi nic się nie stało. Poślizgnęło mu się koło przewrócił się i nie mógł się podnieść. Oczywiście spanikowany zaczął mnie przepraszać pogadaliśmy chwile poczekałem aż się uspokoi i rozstaliśmy się w pokojowych nastawieniach. Okazało się, że uderzyłem w jego bagażnik a stłukła się butelka (już się bałem że lampa). Oczywiście zaraz się odezwą ludzie którzy nie jeżdżą samochodami, że jestem idiotą i nie dostosowałem prędkości do panujących warunków. Ok może jechałem trochę za szybko było ślisko i w ogóle ale jadąc np 30 km/h i gdyby sytuacja zdarzyła się 2 sekundy później miałbym takie same albo mniejsze szanse. Oczywiście przy mojej prędkości sekundę później miałbym do wyboru lampa albo człowiek. Generalnie chodzi mi oto że jeśli ktoś nie czuję się pewnie podczas jazdy zimą to lepiej niech jeździ chodnikiem a nie pcha się na ulice. Tu człowiek miał szczęście. Zastanawia mnie tylko kto w przypadku potrącenia poniósł by konsekwencje. Rowerzysta za nie umyślne spowodowanie zagrożenie a ruchu drogowym czy ja za niezachowanie odpowiedniego dystansu od rowerzysty ? Wiadomo, że jadąc samochodem nie będę zwalniał na widok każdego rowerzysty do jego prędkości i jechał zanim 15km/h w odległości 5 metrów bo może się przewróci i omijał go wzdłuż krawężnika po przeciwległej stronie ulicy. Znajomy jak uderzył w pankach w most (jadąc samochodem oczywiście trzeźwy) mimo że na drodze nie było innych samochodów i rozbił tylko swoje auto dostał 200 zł mandatu za spowodowanie zagrożenie. Tu sytuacja wydaje się być analogiczna chociaż wiadomo, że zawsze lepiej udupić kierowce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu    
pbm Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3681 (74%)
Postów: 235
Wiek: 30

Częstochowa - Tysiąclecie

Post Pon 04 Sty 10, 22:50:05     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Jako, że podobno lepiej później niż wcale umieszczam dokument z propozycjami zmian, który przedstawiliśmy na spotkaniu w MZD. Dokument można pobrać z adresu: http://czlug.icis.pcz.pl/~pbm/propozycjezmian.pdf natomiast poniżej komentarz dotyczący ustaleń:

Punkty 1, 2 i 3: aby wyznaczyć przejazd rowerowy konieczna byłaby przebudowa skrzyżowań. Zaróno przejście jak i przejazd muszą mieć określoną w przepisach szerokość - aby zachować zgodność z przepisami konieczne byłoby odsunięcie od siebie chodnika i ścieżki. Przebudowa wymagałaby dość znacznych kosztów.
Punkt 4: przyciski nie zostaną zamontowane z tego powodu, że na skrzyżowaniu tym w chwili obecnej całkowicie wyłączony jest mechanizm zmiany świateł za pomocą przycisków ze względu na uszkodzenia "przełącznika" dla samochodów znajdującego się w jezdni.
Punkt 5: Znaku nie było czasowo ze względu na kradzież, teraz powinien już być (może ktoś potwiedzić?)
Punkt 6: Zostanie zrealizowane, tak aby znak opierał się tylko na jednej "nodze" na trawie. Realizacja oczywiście kiedy pozwoli na to pogoda.
Punkt 7: W latach 2010-2012 (nie wiem czy dobrze zapamiętałem) ma być realizowana przebudowa skrzyżowania ulicy Sobieskiego i Nowowiejskiego, ulicy Korczaka, ulicy Monte Cassino oraz budowa nowej ulicy odbijającej od Monte Cassino i prowadzącej do ulicy Śląskiej. W wyniku przebudowy zostanie przedłużona ścieżka rowerowa od ulicy Nowowiejskiego do ul. Jagiellońskiej (po zachodniej stronie Korczaka, po obuy stronach Monte Cassino i nie pamiętam po której stronie nowej ulicy).
Punkt 8: niestety nie pamiętam.
Punkt 9: zostanie zrealizowany (może już został, potwierdzi ktoś?).
Punkt 10: zostanie skonsultowany z Policją i jeśli nie będzie zastrzeżeń w kwestii bezpieczeństwa to zostanie zrealizowany.
Punkt 11: Zostanie zrealizowany kiedy pozwoli na to pogoda.
Punkt 12: Zostanie poprawione.
Punkt 13: Zostaną przeanalizowane możliwości (patrz punkt 1) i najprawdopodoniej połącznie powstanie przy którychś skrzyżowaniach (niestety nie znam nazw tamtych ulic, więc nie zapamiętałem o których była mowa).

Informację o spotkaniu i o jego wynikach można było usłyszeć w radio RMF MAXXX pomiędzy Masą a Świętami (razem z podsumowaniem Masy).

Co do kwesti odśnieżania ścieżek rowerowych - patrząc na to jak wyglądają mniej uczęszczane chodniki i drogi raczej nie liczyłbym na to. Trzeba za to będzie porozmawiać z nimi w kwestii szybszego uprzątnięcia syfu, który wyłoni się na ścieżkach rowerowych spod śniegu na wiosnę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email   Jabber  
Lukas Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4829 (97%)
Postów: 1102
Wiek: 33

Częstochowa [Tysiąclecie]

Post Pon 12 Kwi 10, 20:28:24     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

dobra.. pora zacząć nowy temat - do dziś on nie istniał, ale jednak nasi twardogłowi walczą cały czas o to, aby dokładać społeczeństwu nerwów.

Podobno wraz z piątkową akcją naprawczą estakady na Rakowie zmieniono cykle świetlne na skrzyżowaniu Al. Pokoju z Al. Wojska Polskiego - remontu już nie ma, a wydaje mi się, że albo nikt nie przywrócił poprzednich cyklów lub postanowili je już tak zostawić.

Efekt?

Jedziesz od strony Rakowa przez przejazd na zachód (kierunek Jagiellońska) i chociaż miałbyś XTR, ramę z carbonu i ważył 15kg to NIE MASZ SZANS PRZEJECHAĆ na następnych światłach (tych pod Jagiellończykami) - chyba, że na bardzo późnym migającym - dzisiaj myślałem, że się skicham, a i tak nie dojechałem na zielone.

Przed tą zmianą dało się spokojnie przejechać oba przejazdy za jednym zamachem - teraz stoi się jak sierota dwa razy żeby pokonać 100m.


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Gaber (usunięty)







Post Pon 12 Kwi 10, 20:43:58     Legionów-Hallera brak ścieżki Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Witam.
W sezonie często przejeżdżam rowerem na niewygodnym odcinku jezdni skrzyżowania "Faradaya" x "legionów" - "Hallera"
Ścieżka rowerowa nagle urywa się przy "Dom Harcerza" i dalej pozostaje wąziutki chodnik.
W przybliżonych godzinach 5:30-6:00, 13:50-14:30, 21:30-22:00 panuje samochodowy szczyt utrudniający rowerzystom poruszanie się do i z okolicznych zakładów pracy.

Czy jest jakaś szansa na dobudowanie ścieżki rowerowej Question
Powrót do góry
PRZEMO2 Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3341 (67%)
Postów: 572
Wiek: 35

czestochowa raków

Post Sob 17 Kwi 10, 20:31:08     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

ja wzmagam się z tym samym problemem od kilku lat jeżdżę tamtędy do pracy latem jakoś daję radę ale w okresie zimowym pokonanie tego odcinka uważam za nie lada wyczyn


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Gaber (usunięty)







Post Pią 21 Maj 10, 23:47:24     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Przy wapiennym urwisku w pobliżu ul. Legionów wypuścili jakąś rowerową ścieżkę która zapewne prowadzi prosto w przepaść... (hardcor dla downhill'owców) o_o Twisted Evil
Powrót do góry
blabla Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4575 (92%)
Postów: 686

cz-wa błeszno/grosz

Post Sob 22 Maj 10, 14:16:42     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

nienie kończy się na szczycie wiieeelkim parkingiem, poprzedni wójt naszej wioski mial taki koncept , że będą tam przyjeżdżać autokary z turystami aby oglądać panoramę cz-wy , aaa i najwazniejsze na szczycie złotej miał stanąć supermegagiga olbrzymi betonowy krzyż, na szczęście wycofano się z tej bzdury - przynajmniej na razie (bo niewiadomo czy tadek nie powstanie z popiołów,a plany są Twisted Evil )


........blaaaaaaaaaaaaaaaa.......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
PRZEMO2 Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3341 (67%)
Postów: 572
Wiek: 35

czestochowa raków

Post Pią 23 Lip 10, 19:07:53     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

zapewne nie wiedzą że najlepszy widok jest z góry Osona ale tam nam ścierzki nie potrzeba Mr. Green


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Gaber (usunięty)







Post Nie 08 Sie 10, 21:22:14     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Na niewielkim remontowanym odcinku ul. Legionów zrobiono fragment jakby to nazwać Rolling Eyes ścieżki pieszo-rowerowej która nagle kończy się w połowie między krzyżówką "Faradaya"/"Legionów" a mostu nad rzeką nieopodal stadionu żużlowego.
W sezonie wielu rowerzystów w różnym wieku uczęszcza tamtędy dojeżdżając na czas do pracy,gazowni i z powrotem. W niektórych godzinach ul.Legionów zawalona jest autami więc pozostają tylko stare rozwalone chodniki, myślę ,że ten problem powinien być poprawnie rozwiązany.


Kolejny tzw. "BUBEL" ul. cmentarna nieopodal cmentarza "Kule", oznakowanie pieszo-rowerowe a w rzeczywistości wąski chodniczek z czerwonej kostki brukowej z symbolicznym przeznaczeniem dla pieszego.
Powrót do góry
kombryg Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3035 (61%)
Postów: 79
Wiek: 46

Częstochowa-Północ

Post Wto 10 Sie 10, 21:18:27     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

---------- 09:20 10.08.2010 ----------

Gaber napisał:
Kolejny tzw. "BUBEL" ul. cmentarna nieopodal cmentarza "Kule", oznakowanie pieszo-rowerowe a w rzeczywistości wąski chodniczek z czerwonej kostki brukowej z symbolicznym przeznaczeniem dla pieszego.


Szczególnie przykrym przeżyciem jest jazda tą dróżką kiedy z naprzeciwka pędzą TIR-y, a jeszcze trzeba się wyminąć na tym wąskim odcinku z pieszym, rowerem, albo słupami które tam stoją.
Trochę dalej jest całodobowa lecznica dla zwierząt (tam gdzie widać zaparkowane auta) jej klienci gdy braknie miejsc na parkingu zastawiają samochodami całą szerokość tej "drogi". Parking jest tak mały, że praktycznie cały czas brakuje miejsca.
Jeszcze dalej na początku ulicy Fieldorfa-Nila tuż przy granicy pasa drogowego jest znakomicie zaprojektowana myjnia samoobsługowa, nie odgrodzona niczym od ciągu pieszo-rowerowego, przy sprzyjających warunkach można zebrać niezły prysznic przejeżdżając obok, bo tumany rozpylonej wody ze środkiem do mycia wiatr zwiewa w kierunku drogi. Nie raz widziałem pieszych, którzy omijali ten odcinek idąc ulicą, zasłaniając usta i nos szalikiem.

---------- 21:18 ----------

A o to jakie atrakcje czekają na tego kto nie skręci w Fieldorfa-Nila tylko pojedzie dalej prosto:



drugie zdjęcie wykonane za skrzyżowaniem z Fieldorfa-Nila w "przeciwnym" kierunku:

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
jeziu Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3158 (63%)
Postów: 251


Post Czw 07 Paź 10, 17:19:10     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Może takie znaki poziome pomogą pieszym w poruszaniu się po właściwej stronie ??
Pomysł godny naśladowania.



KTO SIĘ NIE DZIARA, TEN FUJARA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Tlen    
MK Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4450 (89%)
Postów: 178
Wiek: 27

Częstochowa - Raków

Post Pią 22 Kwi 11, 20:15:15     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nowe przepisy rowerowe
W Wielki Piątek prezydent podpisał ustawę nowelizującą Prawo o Ruchu Drogowym. Wyjaśniamy, co się kryje za poszczególnymi zapisami - ta wiedza przydatna będzie zarówno rowerzystom, jak i kierowcom. Bo dzięki niej wszystkim będzie na drodze przyjemniej.

1. Nowa definicja drogi dla rowerów.

Nowelizacja dopuszcza korzystanie z dróg rowerowych przez rowery wielośladowe.

O co chodzi: Dotychczas rower trzykołowy, wąska riksza czy rower z dwukołową przyczepką nie mogły legalnie wjechać na ścieżkę rowerową! Oczywiście przepis nie był przestrzegany, a jeśli był - wielośladowy rowerzysta jadący zgodnie z przepisami często oskarżany był o ich łamanie.

Gdy jedziesz rowerem - jeśli dotychczas jeździłeś/jeździłaś wielośladowym rowerem zgodnie z przepisami i nie wjeżdżałeś/wjeżdżałaś na drogi rowerowe, pamiętaj, że za kilka tygodni nie będziesz mógł/mogła jechać po jezdni, wzdłuż której prowadzi droga dla rowerów.

2. Definicja pasa rowerowego.

To nowość w polskim prawie, choć pasy rowerowe już pojawiają się na polskich drogach.

O co chodzi: Nie wszędzie da się zbudować odseparowaną od ruchu drogę dla rowerów. Nie wszędzie też jest to sensowne. Pasy dla rowerów są wydzieleniem dla rowerzystów przestrzeni na jezdni. Zwężają też pas dla samochodów, co przyczynia się do bezpieczniejszej jazdy.

Gdy jedziesz rowerem - pasy rowerowe mają dokładnie taką samą funkcję i znaczenie prawne jak drogi dla rowerów. Nie możesz jechać ani chodnikiem ani jezdnią, wzdłuż których prowadzi pas rowerowy. Z drugiej strony, pasy nie są odseparowane od ruchu samochodowego tak dobrze jak wydzielone ścieżki, dlatego konieczna jest na nich znacznie większa uwaga.

Gdy jedziesz samochodem - ten wąski pas koło chodnika to nie pobocze. Nie możesz po nim ani jechać, ani na nim parkować. Ale pamiętaj w chwilach złości - takie rozwiązanie jest tańsze i zabiera mniej przestrzeni niż droga dla rowerów. Pasy na polskich drogach i tak z reguły są zbyt szerokie. Znajdzie się dla nich miejsce i dla samochodu i dla roweru.

3. Definicja śluzy rowerowej.

Nowość w Polsce, często stosowana na Zachodzie. Śluza rowerowa to obszar dla rowerzystów między tarczą skrzyżowania, a linią zatrzymania dla samochodów.

O co chodzi: Kiedy auta zatrzymują się na czerwonym świetle, rowerzyści mogą minąć je i wjechać do śluzy (np. wyróżniającej się od reszty jezdni kolorem), ustawiając się przed samochodami. Zwiększa to ich bezpieczeństwo przy ruszaniu spod świateł.

Gdy jedziesz rowerem - śluza to nie przejazd rowerowy. Nie używamy jej do przejeżdżania z jednej strony drogi na drugą. Aby wjechać bezpiecznie na śluzę upewnij się, że samochody za tobą rzeczywiście stoją. Śluza nie służy do zmieniania kierunku jazdy o 90 stopni i wjeżdżania pod koła nadjeżdżających aut.

Gdy jedziesz samochodem - nie zatrzymuj się na śluzie. Linia "stop" jest kilka metrów wcześniej. Słabszy uczestnik ruchu przed tobą może irytować, ale takie rozwiązanie sprawdza się w Europie i Ameryce. Jeśli ułatwimy rowerzystom ruszanie i skręt w lewo przy pomocy śluzy, wszyscy będziemy bezpieczniejsi. Nie bój się "opóźnień". Rowerzyści szybko ruszają ze skrzyżowania, a bezpieczniej jest ich wyprzedzać, gdy mają już pewną prędkość i jadą pewnie, niż wówczas, gdy rozchwiani rozpoczynają pedałowanie.

4. Nowa definicja roweru.

Teraz każdy rower o szerokości do 90 cm będzie rowerem. Taka klasyfikacja przysługuje również nierozpoznanym do tej pory przez polskie prawo rowerom elektrycznym.

O co chodzi: Po drogach dla rowerów mogą poruszać się jedynie rowery. Gdyby tej zmiany nie było, szersze pojazdy napędzane siłą ludzkich mięśni (jak na przykład wąskie riksze) nie miałyby wjazdu na drogi rowerowe. Jeszcze ważniejsza jest zmiana dotycząca rowerów elektrycznych. Do tej pory jadąc takim pojazdem (dostępnym przecież na polskim rynku) po drodze publicznej po ścieżce czy bez kasku łamało się prawo - rower elektryczny prawo traktowało w zasadzie tak samo jak motocykl.

5. Nowa definicja wózka rowerowego.

Wózek rowerowy to rower o szerokości powyżej 90 centymetrów. Taki pojazd nie może poruszać się drogą dla rowerów. Do pojazdów takich należą wszelkie riksze i rowery towarowe, czyli pojazdy dużo cięższe i większe niż normalny rower. Minimalny wiek pozwalający na jazdę takim pojazdem wyniesie 17 lat.

O co chodzi: Wózek rowerowy nie mieści się na drodze rowerowej, więc nie powinien się nią poruszać. Ograniczenie wiekowe wynika między innymi z faktu, że wózki rowerowe potrafią ważyć nawet pół tony. Manewruje się nimi trudniej niż rowerami.

Gdy jedziesz rowerem - zmierz szerokość roweru i pamiętaj, że jeśli jest ona większa niż 90 cm, nie masz prawa wjechać na drogę dla rowerów. Uważaj też na wiek!

6. Jazda rowerem środkiem pasa na skrzyżowaniu.

Dotychczas rowery tak jak inne pojazdy, zobowiązane były do jazdy jak najbliżej prawej krawędzi jezdni.

O co chodzi: Nowy przepis ma zapobiec sytuacjom, gdy wyprzedzające na skrzyżowaniu rowerzystę auto skręca w prawo, zajeżdża mu drogę.

Gdy jedziesz rowerem - naprawdę warto korzystać z tego udogodnienia - gdy jedziesz środkiem pasa, widać cię lepiej, a do tego uniemożliwiasz samochodom niebezpieczny manewr. Pamiętaj o tym, że po zjechaniu ze skrzyżowania, znów musisz trzymać się możliwie najbliżej prawej krawędzi jezdni.

Gdy jedziesz samochodem - teraz trąbienie na rowerzystów jadących środkiem pasa nie będzie miało podstaw prawnych. Ale nie denerwuj się - rowerzysta na skrzyżowaniu nie jedzie z reguły wolniej od samochodu.

7. Wyprzedzanie przez rower wolno jadących pojazdów z prawej strony.

O co chodzi: dotychczas rowerzysta poruszający się w korku wzdłuż aut jadących wolniej od niego, aby je zgodnie z prawem wyprzedzić, musiał zjechać na lewą stronę. Nowelizacja legalizuje dość powszechne wyprzedzanie wzdłuż prawego krawężnika.

Gdy jedziesz rowerem - legalizacja wyprzedzania z prawej strony nie znosi innych przepisów dotyczących wyprzedzania. Nie wolno wyprzedzać na skrzyżowaniach, trzeba też upewnić się, że będzie można bezpiecznie zakończyć manewr. Z wolno poruszających samochodów mogą wysiadać pasażerowie!

Gdy jedziesz samochodem - ten przepis może wydawać się bardziej kontrowersyjny od innych. Ale nie zmieni rzeczywistości. Rowerzyści już teraz wyprzedzają i omijają samochody z prawej strony. Teraz będą to robić legalnie (omijać stojące pojazdy mogą już teraz). Także dla kierowców jest to rozwiązanie lepsze - rowerzyści nie muszą ciągle skakać z prawej na lewą i z powrotem. Pamiętaj o patrzeniu w lusterko przy zmianie kierunku jazdy oraz przed otwarciem drzwi.

8. Likwidacja nakazu zatrzymania się rowerem, gdy auto nie radzi sobie z wyprzedzaniem.

O co chodzi: Przepis był niemożliwy do wyegzekwowania i praktycznie martwy. Zadecydowano, że rower znacznie łatwiej i bezpieczniej wyprzedzić, gdy jedzie niż gdy stoi.

9. Pierwszeństwo na przejeździe rowerowym.

Przepis daje rowerzyście pierwszeństwo na przejeździe rowerowym (gdy droga dla rowerów przecina jezdnię) w sytuacji gdy auto skręca z drogi głównej w prawo/lewo. Do tej pory polskie prawo nie definiowało pierwszeństwa w tej sytuacji. Było też niezgodne z Konwencją Wiedeńską o Ruchu Drogowym, którą Polska ratyfikowała jeszcze w latach 70. ubiegłego wieku.

O co chodzi: Nieprecyzyjne przepisy były istotną przyczyną wypadków z winy kierowców - kierowcy nie mieli świadomości, że pierwszeństwo w tej sytuacji daje rowerzyście Konwencja Wiedeńska.

Gdy jedziesz rowerem - nie znaczy to, że masz szarżować na przejazdach rowerowych. Na przejazdach obowiązuje, tak jak wszędzie na drogach publicznych, zasada ograniczonego zaufania.

Gdy jedziesz samochodem - zarówno wjeżdżając na przejście dla pieszych jak i na przejazd dla rowerów, zachowaj ostrożność. Ten przepis, wbrew obawom niektórych, nie zwiększy liczby wypadków - rowerzyści już wcześniej mieli de facto pierwszeństwo. Teraz przepisy będą znacznie bardziej oczywiste, a przez to - lepsze.

10. Jazda drogą rowerową tylko w naszym kierunku.

Zmiana pozwalająca na niekorzystanie z drogi rowerowej w momencie, w którym droga ta prowadzi w innym kierunku niż ten, w którym potrzebuje jechać rowerzysta.

O co chodzi: Zdarza się, że droga rowerowa biegnie chwilę przy jezdni, a później odbija gdzieś w bok, niekoniecznie tam, gdzie chce jechać rowerzysta. Do niedawna rowerzysta kontynuujący jazdę w jezdnią łamał przepisy nakazujące mu jazdę drogą rowerową.

Gdy jedziesz rowerem - tak, polskie prawo było w tej materii dość głupie.

11. Rowerzyści mogą jeździć obok siebie.

Przepis zezwala rowerzystom na jazdę obok siebie, o ile nie utrudniają ruchu autom.

O co chodzi: Zmiana pozwala legalnie organizować treningi kolarskie (do tej pory kolarze w peletonie łamali przepisy) oraz zezwala na jazdę turystyczną obok siebie na rowerach po pustej, bocznej drodze, gdzie i tak nikomu to nie przeszkadza. Daje też możliwość asekurowania jadących rowerem dzieci przez rodziców.

Gdy jedziesz rowerem - by właściwie stosować ten przepis musisz pamiętać, że jazda obok siebie jest możliwa wówczas, gdy nie utrudnia ruchu. Gdy jedziecie po wąskiej, ruchliwej drodze, należy poruszać się w linii.

Gdy jedziesz samochodem - rowerzyści jadący obok siebie wciąż zajmują mniejszy kawałek drogi niż samochód. Jeśli stosują się do przepisów i nie utrudniają ruchu, nie trąb na nich. Pamiętaj, że przy wyprzedzaniu grupy rowerzystów obowiązują takie same zasady jak przy wyprzedzaniu każdego innego pojazdu. W tym - kwestia zachowania odpowiedniego dystansu.

12. Likwidacja zakazu wjeżdżania rowerem na przejazd pod jadący pojazd.

O co chodzi: Zapis był niezgodny z Konwencją Wiedeńską o ruchu drogowym, a przez to był nieważny i nie obowiązywał. Wprowadzał jednak kierowców w błąd i był przyczyną licznych nieporozumień i wypadków.

13. Jazda chodnikiem przy złej pogodzie.

Zmiana dopuszcza jazdę rowerzysty chodnikiem w trakcie bardzo złej pogody - np. oblodzonej jezdni, czy silnego wiatru.

O co chodzi: Podczas złych warunków pogodowych rowerzysta na jezdni staje się mniej przewidywalny dla kierowców. Wiatr może zepchnąć go pod koła nadjeżdżającego samochodu, a lód wywrócić. Zapis nie pogorszy bezpieczeństwa pieszych - rowerzystę na chodniku nadal obowiązuje konieczność ustępowania im.

Gdy jedziesz rowerem - na chodniku pieszy ZAWSZE ma pierwszeństwo a ty jesteś zobowiązany do ostrożnej jazdy. Lekka mżawka czy temperatura poniżej 10 stopni to nie są "złe warunki pogodowe".

14. Legalizacja przewozu dzieci w przyczepach rowerowych.

O co chodzi: Przyczepki rowerowe są znacznie bezpieczniejsze niż foteliki - dziecko w nich jest chronione przed wypadkiem przez konstrukcję przyczepki, a nie tylko przez plastyk fotelika. W przypadku wywrotki rodzica, przyczepka nie wywraca się razem z rowerem, co też podnosi bezpieczeństwo.

Gdy jedziesz rowerem - dbaj o widoczność przyczep. Nie zapominaj o zapinaniu w nich dzieci pasami.

Gdy jedziesz samochodem - prawda, że pięknie wyglądają?

http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105126,9437928,Nowe_przepisy_rowerowe___przewodnik_dla_poczatkujacych.html

Nie wiem tylko czy wybrałem odpowiedni temat Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4874 (98%)
Postów: 3275
Wiek: 44


Post Pon 02 Maj 11, 8:44:22     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

A po roku od naszych interwencji i zrealizowania przez MZDiT naszego postulatu, kosze na śmieci na odcinku drogi rowerowej od ul. Jagiellońskiej do ul. Źródlanej znów ruchem robaczkowy, absolutnie niezauważalnie przewędrowały ponownie ze strony chodnikowej ciągu na stronę rowerową. Zapewne to wina ruchów tektonicznych... :/


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Damian27 Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 2625 (53%)
Postów: 57
Wiek: 30

Częstochowa - Tysiąclecie

Post Sro 18 Maj 11, 10:16:44     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

1. Studzienka kanalizacyjna na wiadukcie nad torami kolejowymi (ul. Jagiellońska strona północna przy skrzyżowaniu z ul. Dojazdową)
2. Biały pas na ścieżce przy Al. Armii Krajowej na odcinku asfaltowym jest już całkowicie niewidoczny. (przydałby by się tam też częstsze malunki rowera np co 5 m i może jakieś napisy typu "Tu nie wolno chodzić")
3. Kanał Khona na moście nad Wartą (ten bliżej galerii) kostka opadła a most stoi jak stał - efekt duży uskok się zrobił nawet kilka cm (z drugiej mniejszy jakiś 1 cm)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Ścieżki rowerowe w Częstochowie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional

Hosting: strony internetowe gre.pl
Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy