Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lukas
Status: Offline
Dni: 6943 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Pon 10 Sie 09, 18:06:30 [osprzęt] SRAM XX - nowa grupa Sram'a - 2x10 |
|
|
Cytat: | Choć SRAM zarzeka się, że nie było celem firmy zbudowanie najlżejszego napędu MTB, to faktem jest, że kompletna grupa ma ważyć poniżej 2300 gramów. Po położeniu na wadze dane te będzie można zweryfikować, ale margines błędu nie powinien być wielki. Ważniejszy jest fakt, że sprzęt zoptymalizowano pod każdym względem, chcąc wycisnąć maksimum z idei 2x10. |
http://news.bikeworld.pl/rower/artykul/5148/XX.-.test.supergrupy.SRAMa
-------------
Napęd 2x10 w MTB - czy to koniec kłopotów z krzyżowaniem łańcucha?
Ale na podjazdach chyba będzie już gorzej..
Ciekawe czy MTB pójdzie w tym kierunku.
|
|
Powrót do góry |
|
Vieri
Status: Offline
Dni: 5392 (76%)
Postów: 131
Wiek: 33
Częstochowa - Wyczerpy
|
Pon 10 Sie 09, 18:33:58 |
|
|
W artykule omawiano nawet zestaw 3x10 Jednak ja myślę, że zanim system 2x10 się upowszechni wiele wody upłynie, a być może będzie tak, że system nie wejdzie nigdy. Powód? Ten co zwykle... cena i niechęć do bardzo nowatorskich rozwiązań. Czy SRAM XX zagości w naszych maszynach? Tak, o ile cena szybko pójdzie w dół i testerzy będą mieli o nim dobre opinie, w przeciwnym wypadku wątpię. Tym niemniej nowinka ciekawa |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 5903 (83%)
Postów: 732
|
Pon 10 Sie 09, 19:44:35 |
|
|
Vieri napisał: | że zanim system 2x10 się upowszechni wiele wody upłynie |
tu się mylisz. sam stosuję 2x8, sporo osób stosuje 2x9 i w przyszłym sezonie też wchodzę w "9".
a 10 biegów z tyłu...
już ludzie to stosują i to w MTB tyle że do tej pory nie było to "usankcjonowane". mieszanka SRAM Red+DoubleTap i mamy 3x10. kasety stosownej by zastosować 2x10 brak ale wchodzi XX i mamy problem z głowy :d
też nie jest to jakaś niewiadomo jaka nowość bo od jakiegoś czasu można się było spotkać z opinią że 10 w końcu się pojawi. rozwiązania techniczne już znamy. nowe materiały i jeden bieg więcej to nie tak dużo.
Red się przyją więc i XX myślę że znajdzie nabywców. ze względu na cene raczej wśród zawodowców ale dla nich ta grupa powstała. |
|
Powrót do góry |
|
Fludi (usunięty)
|
Pon 10 Sie 09, 20:09:30 |
|
|
Będzie z tym jak 3x10 w szosie, z czasem będzie coraz bardziej powszechne. Z początku wiele osób wyśmiewało 3 tarcze w korbie szosówki, a z tego co jeżdżę to widzę, że pojawia się ona coraz częściej. |
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 5903 (83%)
Postów: 732
|
Pon 10 Sie 09, 21:04:56 |
|
|
zapomniałem dodać że wizualnie ten XX niespecjalnie przypadł mi do gustu
no i brak gripów
puki co zostaje przy starszych wypustach SRAMa |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6943 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Pon 10 Sie 09, 21:45:30 |
|
|
Fakt, 2x10 to nie żadna nowość, a kasety 10rzędowe były już dawno zapowiadane - zresztą wyścig trwa.. podobnie jak z megapikselami w aparatach.
Sam mam manetki pod 8 rzędów i tego systemu się będę trzymał.
Mnie natomiast interesuje ta nowa korba - z 2 tarczami. Jeśli to co piszą jest prawdą - czyli, że każda tarcza obsługuje wszystkie tylne zębatki i nie obciera przednia przerzutka to jest to dla mnie interesujące. Jakby się uprzeć to faktycznie 2 tarcze mogłyby wystarczyć - osobiście wolę operować na tylnych zębatkach. Kwestia tylko podjazdów - również tych wymagających - czy 2x8, 2x9 czy 2x10 zdaje egzamin będąc w niezbyt dobrej formie? Teraz zrzucam na młynek i mielę pod górę, a przy 2x10..?
Wygląd? W błocie wszystko wygląda tak samo
|
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 6999 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Wto 11 Sie 09, 7:57:42 |
|
|
Ciekawe jak się użytkuje w praktyce
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 5903 (83%)
Postów: 732
|
Wto 11 Sie 09, 14:39:05 |
|
|
Lukas napisał: | czy 2x8, 2x9 czy 2x10 zdaje egzamin będąc w niezbyt dobrej formie? |
ktoś w niezbyt formie raczej nie będzie widział potrzeby stosowania czegoś takiego.
najlżejsze przełożenie jakim obecnie dysponuje to 32:32. tu gdzie jeżdżę wystarcza.
też jestem ciekaw jak będzie wyglądała praca przedniej przerzutki. u siebie mam microindex który rozwiązuje problem ocierania. ciekawe jak tu to rozwiązali? |
|
Powrót do góry |
|
fasol
Status: Offline
Dni: 5474 (77%)
Postów: 174
|
Wto 11 Sie 09, 15:46:00 |
|
|
Fludi napisał: | Będzie z tym jak 3x10 w szosie, z czasem będzie coraz bardziej powszechne. Z początku wiele osób wyśmiewało 3 tarcze w korbie szosówki, a z tego co jeżdżę to widzę, że pojawia się ona coraz częściej. |
Z tego co się orientuje w szosie najpopularniejsza konfiguracja to 2x10. 3x10 stosuje się przeważnie w górach, czyli tam gdzie podjazdy dają się we znaki. Często też spotyka się 3x9 w rowerach niższych klas. Tyle jeśli chodzi o szose |
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 5903 (83%)
Postów: 732
|
Wto 11 Sie 09, 21:54:06 |
|
|
marsman napisał: | też jestem ciekaw jak będzie wyglądała praca przedniej przerzutki |
już chyba wiem
miałem to zrobić wcześniej ale zrobiłem dzisiaj. przekręciłem trochę przerzutkę SRAM 9.0 na ramie i teraz z blatu mogę obslużyć całą kasete
nic nie ociera choć jeszcze będę manipulował z linką.
w XTRze chcąc z blatu użyć całego zakresu kasety musiałem stosować dwa kliknięcia z przodu.
nie myślałem o sprawdzaniu co się dzieje na małej zębatce z przodu bo co innego zaprzątło moją uwagę sprawdzę to dokładnie. w boju więc bardzo dokładnie
teraz nie mam możliwości porównania kształtu prowadnika z tym w Shimano ale coś tu musi być |
|
Powrót do góry |
|
|