wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
[osprzęt] SRAM XX - nowa grupa Sram'a - 2x10
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukas Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6904 (98%)
Postów: 1114
Wiek: 38

Częstochowa [Tysiąclecie]

Post Pon 10 Sie 09, 18:06:30     [osprzęt] SRAM XX - nowa grupa Sram'a - 2x10 Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Choć SRAM zarzeka się, że nie było celem firmy zbudowanie najlżejszego napędu MTB, to faktem jest, że kompletna grupa ma ważyć poniżej 2300 gramów. Po położeniu na wadze dane te będzie można zweryfikować, ale margines błędu nie powinien być wielki. Ważniejszy jest fakt, że sprzęt zoptymalizowano pod każdym względem, chcąc wycisnąć maksimum z idei 2x10.


http://news.bikeworld.pl/rower/artykul/5148/XX.-.test.supergrupy.SRAMa


-------------

Napęd 2x10 w MTB - czy to koniec kłopotów z krzyżowaniem łańcucha?

Ale na podjazdach chyba będzie już gorzej..

Ciekawe czy MTB pójdzie w tym kierunku.


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Vieri Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5354 (76%)
Postów: 131
Wiek: 33

Częstochowa - Wyczerpy

Post Pon 10 Sie 09, 18:33:58     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

W artykule omawiano nawet zestaw 3x10 Very Happy Jednak ja myślę, że zanim system 2x10 się upowszechni wiele wody upłynie, a być może będzie tak, że system nie wejdzie nigdy. Powód? Ten co zwykle... cena i niechęć do bardzo nowatorskich rozwiązań. Czy SRAM XX zagości w naszych maszynach? Tak, o ile cena szybko pójdzie w dół i testerzy będą mieli o nim dobre opinie, w przeciwnym wypadku wątpię. Tym niemniej nowinka ciekawa Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Reklama
marsman Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5864 (83%)
Postów: 732


Post Pon 10 Sie 09, 19:44:35     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Vieri napisał:
że zanim system 2x10 się upowszechni wiele wody upłynie

tu się mylisz. sam stosuję 2x8, sporo osób stosuje 2x9 i w przyszłym sezonie też wchodzę w "9".
a 10 biegów z tyłu...
już ludzie to stosują i to w MTB Exclamation tyle że do tej pory nie było to "usankcjonowane". mieszanka SRAM Red+DoubleTap i mamy 3x10. kasety stosownej by zastosować 2x10 brak ale wchodzi XX i mamy problem z głowy :d
też nie jest to jakaś niewiadomo jaka nowość bo od jakiegoś czasu można się było spotkać z opinią że 10 w końcu się pojawi. rozwiązania techniczne już znamy. nowe materiały i jeden bieg więcej to nie tak dużo.
Red się przyją więc i XX myślę że znajdzie nabywców. ze względu na cene raczej wśród zawodowców ale dla nich ta grupa powstała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Fludi (usunięty)







Post Pon 10 Sie 09, 20:09:30     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Będzie z tym jak 3x10 w szosie, z czasem będzie coraz bardziej powszechne. Z początku wiele osób wyśmiewało 3 tarcze w korbie szosówki, a z tego co jeżdżę to widzę, że pojawia się ona coraz częściej.
Powrót do góry
marsman Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5864 (83%)
Postów: 732


Post Pon 10 Sie 09, 21:04:56     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

zapomniałem dodać że wizualnie ten XX niespecjalnie przypadł mi do gustu Rolling Eyes
no i brak gripów :/
puki co zostaje przy starszych wypustach SRAMa Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Lukas Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6904 (98%)
Postów: 1114
Wiek: 38

Częstochowa [Tysiąclecie]

Post Pon 10 Sie 09, 21:45:30     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Fakt, 2x10 to nie żadna nowość, a kasety 10rzędowe były już dawno zapowiadane - zresztą wyścig trwa.. podobnie jak z megapikselami w aparatach.

Sam mam manetki pod 8 rzędów i tego systemu się będę trzymał.

Mnie natomiast interesuje ta nowa korba - z 2 tarczami. Jeśli to co piszą jest prawdą - czyli, że każda tarcza obsługuje wszystkie tylne zębatki i nie obciera przednia przerzutka to jest to dla mnie interesujące. Jakby się uprzeć to faktycznie 2 tarcze mogłyby wystarczyć - osobiście wolę operować na tylnych zębatkach. Kwestia tylko podjazdów - również tych wymagających - czy 2x8, 2x9 czy 2x10 zdaje egzamin będąc w niezbyt dobrej formie? Teraz zrzucam na młynek i mielę pod górę, a przy 2x10..?

Wygląd? W błocie wszystko wygląda tak samo xD


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6960 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Wto 11 Sie 09, 7:57:42     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Ciekawe jak się użytkuje w praktyce


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
marsman Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5864 (83%)
Postów: 732


Post Wto 11 Sie 09, 14:39:05     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Lukas napisał:
czy 2x8, 2x9 czy 2x10 zdaje egzamin będąc w niezbyt dobrej formie?

ktoś w niezbyt formie raczej nie będzie widział potrzeby stosowania czegoś takiego.
najlżejsze przełożenie jakim obecnie dysponuje to 32:32. tu gdzie jeżdżę wystarcza.
też jestem ciekaw jak będzie wyglądała praca przedniej przerzutki. u siebie mam microindex który rozwiązuje problem ocierania. ciekawe jak tu to rozwiązali?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
fasol Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5435 (77%)
Postów: 174


Post Wto 11 Sie 09, 15:46:00     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Fludi napisał:
Będzie z tym jak 3x10 w szosie, z czasem będzie coraz bardziej powszechne. Z początku wiele osób wyśmiewało 3 tarcze w korbie szosówki, a z tego co jeżdżę to widzę, że pojawia się ona coraz częściej.


Z tego co się orientuje w szosie najpopularniejsza konfiguracja to 2x10. 3x10 stosuje się przeważnie w górach, czyli tam gdzie podjazdy dają się we znaki. Często też spotyka się 3x9 w rowerach niższych klas. Tyle jeśli chodzi o szose Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
marsman Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5864 (83%)
Postów: 732


Post Wto 11 Sie 09, 21:54:06     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

marsman napisał:
też jestem ciekaw jak będzie wyglądała praca przedniej przerzutki

już chyba wiem Smile
miałem to zrobić wcześniej ale zrobiłem dzisiaj. przekręciłem trochę przerzutkę SRAM 9.0 na ramie i teraz z blatu mogę obslużyć całą kasete Very Happy
nic nie ociera choć jeszcze będę manipulował z linką.
w XTRze chcąc z blatu użyć całego zakresu kasety musiałem stosować dwa kliknięcia z przodu.
nie myślałem o sprawdzaniu co się dzieje na małej zębatce z przodu bo co innego zaprzątło moją uwagę Rolling Eyes sprawdzę to dokładnie. w boju więc bardzo dokładnie Smile
teraz nie mam możliwości porównania kształtu prowadnika z tym w Shimano ale coś tu musi być Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional


Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy