wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
[Osprzęt] Pytanie dot. wymiany Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6470 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Nie 12 Lip 09, 23:12:59     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

ostrykarpiu napisał:
Świetny pomysł. Jak możesz to wrzuć zdjęcia, bo jestem bardzo ciekawy. Nie było żadnych problemów przy spawaniu? Smar z łożysk nie "wyparował"?

Dzisiaj wymordowałem go trochę i wszystko się trzyma - foty wrzucę jak dorwę jakiś aparat.

Mam jeszcze pytanie... Wymiary mojej ramy to:

Mój wzrost = 160cm, odległość od ziemi do krocza = 77cm, korba = 20cm... Z tego co wyczaiłem w necie to niby wymiary ramy są ok, tylko jej długość mnie zastanawia, a mało co o tym piszą... Dzisiaj ćwiczyłem ślizgi i na piachu/trawie/zapiaszczonej ulicy jest luz, ale kiedy próbuję na asfalcie o lepszej przyczepności to wybija mi nogi. Próbowałem się wychylić do przodu ile się da, ale żeby to zrobić muszę dosunąć się do sztycy od kierownicy i się o nią zaprzeć co daje w efekcie dziwną przykucniętą pozycję, siodełko i tak mam praktycznie pod sobą, a noga z tyłu nie jest do końca wyprostowana przez co ma mniej siły. Co więcej noga którą ciągnę przy takim odchyleniu wbija się w rogi kierownicy i nie jest to ogólnie za bardzo bezpieczne ani stabilne... Czy to ja coś robię nie tak, czy problem tkwi w długości ramy? Macie jakieś info wizualne jak to się powinno poprawnie robić tzn. fotka z pozycją ciała czy jakiś treningowy filmik?

Btw. wrzucanie stóp w noski idzie coraz lepiej, za to z tą stójką nie mogę sobie poradzić - chybocze tym rowerem na boki tak że ciężko równowagę utrzymać tym bardziej, że stojąc na pedałach ciężko trzymać kierownicę :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
elziomallo Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5416 (77%)
Postów: 196

Śródmieście/Wrocław

Post Nie 12 Lip 09, 23:51:24     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Pytaj tutaj, nie nie wiem jak Karpiu ale ja ci nie pomogę.

http://www.forumrowerowe.org/index.php?showforum=97

Ps.- jak wam się widzi geometria tej ramy? http://cgi.ebay.de/HANSEATIC-LUXES-KLASSE-10-GANG-KETTENSCHALTUNG_W0QQitemZ260442737822QQcmdZViewItemQQptZSport_Radsport_Fahrräder?hash=item3ca398cc9e&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65:2|66:2|39:1|293:1|294:50


rower
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Reklama
ostrykarpiu Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5405 (76%)
Postów: 38
Wiek: 37


Post Pon 13 Lip 09, 14:17:38     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Z tego co wyczaiłem w necie to niby wymiary ramy są ok, tylko jej długość mnie zastanawia, a mało co o tym piszą

Długość regulujesz w pewnym stopniu mostkiem, ale ma to wpływ na sterowność roweru.

Cytat:
Próbowałem się wychylić do przodu ile się da, ale żeby to zrobić muszę dosunąć się do sztycy od kierownicy i się o nią zaprzeć co daje w efekcie dziwną przykucniętą pozycję, siodełko i tak mam praktycznie pod sobą, a noga z tyłu nie jest do końca wyprostowana przez co ma mniej siły.

Hmm.. nie za bardzo potrafię to sobie wyobrazić. Każdy ma inny sposób skidowania (różna geometria ramy, przełożenie), ale zasada jest ta sama. Jeżeli chcesz filmiki to szukaj na YouTube pod hasłem skid lub fixed skid.

Cytat:
za to z tą stójką nie mogę sobie poradzić - chybocze tym rowerem na boki tak że ciężko równowagę utrzymać

Filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=B3KJEN_KrVM
YouTube: track standing

Cytat:
, że stojąc na pedałach ciężko trzymać kierownicę :/

Dziwne...

Cytat:
Ps.- jak wam się widzi geometria tej ramy? http://cgi.ebay.de/HANSEATIC-LUXES-KLASSE-10-GANG-KETTENSCHALTUNG_W0QQitemZ260442737822QQcmdZViewItemQQptZSport_Radsport_Fahrräder?hash=item3ca398cc9e&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65:2|66:2|39:1|293:1|294:50

Widzi się na dość łagodną.


Mój rower ma 3 biegi:
-możesz na nim jechać
-możesz go pchać
-albo go nieść
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6470 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Wto 14 Lip 09, 11:09:17     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

---------- 15:09 13.07.2009 ----------

Cytat:
Długość regulujesz w pewnym stopniu mostkiem, ale ma to wpływ na sterowność roweru.

Tylko jak wcześniej pisałem zmieniłem widełki na takie z wbudowaną sztycą + krótki mostek, ale...
Znalazłem dzisiaj w garażu dłuższą i grubszą kierownicę pasującą do wcześniejszego mostka - jest wyciągnięty do do przodu więc poprawiło to stabilność i zrobiło więcej miejsca na kolana. Teraz skid to bajka - przy mniejszej przyczepności idzie nawet kręcić w tył. Mogłem też przy tej okazji wrócić do swoich widełek. Teraz ogólnie ten rower wygląda bardzo niestandardowo Razz
Thx za linka Wink

---------- 18:17 ----------

Właśnie wróciłem z nieco dłuższej trasy - jest idealnie :d

---------- 10:09 14.07.2009 ----------

Update zdjęć:

Przód: http://img200.imageshack.us/img200/3460/przodw.jpg
Bok: http://img200.imageshack.us/img200/3428/bokc.jpg
Tylna zębatka: http://img354.imageshack.us/img354/8648/zebatka.jpg


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
Fludi (usunięty)







Post Wto 14 Lip 09, 13:03:58     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem ten rower po tych przeróbkach na ostre wygląda o wiele gorzej niż na początku. Wcześniej była zajebista kierownica, teraz wsadzony kawał prawie, że prostej rury... No i te megawielkie noski sięgające ziemi. Jedyny + to pozbycie się błotników.
Powrót do góry
elziomallo Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5416 (77%)
Postów: 196

Śródmieście/Wrocław

Post Wto 14 Lip 09, 14:00:07     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

No, tragicznie ta kierownica wygląda. Możesz go zostawić w nocy na Piłsudskiego bez zapięcia, na bank nikt nie weźmie ;]


rower
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6470 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Wto 14 Lip 09, 14:33:47     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Fludi napisał:
No i te megawielkie noski sięgające ziemi.

Noski są standardowe - to rower jest mały, korby standard, dlatego też kierownica dziwnie wygląda Wink Wcześniej może wyglądał lepiej z tą kozą ale był niebezpieczny bo kolano wchodziło pomiędzy róg a ramę i się robiła blokada. Wygląda może średnio ale dobrze się jeździ - nie ma sensu w niego wkładać mamony, bo trzeba by zacząć wymianę od kół na większe, a wtedy od razu musi być inna rama itd.... Mało co by z niego zostało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
fasol Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5457 (77%)
Postów: 174


Post Wto 14 Lip 09, 15:45:45     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Nie piszcie że jest taki straszny. Widziałem gorsze dziwolągi. Ale przydało by mu się porządne czyszczenie, polecam pastę ścierną albo nawet zwykłą pastę BHP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
ostrykarpiu Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5405 (76%)
Postów: 38
Wiek: 37


Post Wto 14 Lip 09, 20:24:17     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

dunDer świetna robota. Dla mnie to takie typowe miejskie pomykadło, o które nie musisz się martwić i daje dużo frajdy z jazdy Very Happy

Cytat:
Tylna zębatka: http://img354.imageshack.us/img354/8648/zebatka.jpg

Rozumiem, że zębatka przyspawana jest do tej "kontry", a dopiero ona do piasty, tak?


Mój rower ma 3 biegi:
-możesz na nim jechać
-możesz go pchać
-albo go nieść
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6470 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Wto 14 Lip 09, 21:56:54     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

ostrykarpiu napisał:
Rozumiem, że zębatka przyspawana jest do tej "kontry", a dopiero ona do piasty, tak?

Spaw jest zrobiony na zasadzie zębatka+kontra+piasta w kilku miejscach (nie widać dokładnie bo się chowa pod hakiem)
art1986 napisał:
le przydało by mu się porządne czyszczenie, polecam pastę ścierną albo nawet zwykłą pastę BHP

Czy ja wiem - przybrudzona jest tylko piasta, ale jedna jazda po deszczu ją tak załatwia więc nie ma sensu co chwila pucować. To co widać na ramie to ewentualne odpryski farby tylko. Wszystko ruchome po umyciu było pryśnięte "suchym" olejem, a obręcze wypolerowane pastą tempo (tylna teraz jest nie do poznania z tym co było na pierwszych fotach). W każdym razie wszystkiego też doczyścić się nie da bo te części jak już pisałem są starsze ode mnie Wink
elziomallo napisał:
No, tragicznie ta kierownica wygląda.

Jeśli chodzi o kierownicę to może dziwnie wygląda bez manetek. Założyłem na razie te wcześniejsze chociaż stylem i przyczepnością nie grzeszą, bo ręce się bardzo ślizgają po dłuższej jeździe. Jutro może podskoczę po jakieś z gąbki.
ostrykarpiu napisał:
i daje dużo frajdy z jazdy

Tym bardziej że to dzieło własnych (choć nie tylko) rąk i w pełni spersonalizowane - w końcu to nie sztuka iść do sklepu, wszystko kupić i poskręcać ;P


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6470 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Sro 22 Lip 09, 16:18:52     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Pomierzyłem ramę i poza stwierdzeniem, że wymiary ma idealne pode mnie okazało się, że uda się w nią wcisnąć koła 26". 28" nie bardzo były by chyba odpowiednie, bo wtedy za bardzo wysokość się zwiększa, więc niebawem nadejdzie czas na upgrade. Tak się składa, że garaż jest pełen skarbów i odnalazłem tam idealne koła z aluminiowymi obręczami i piastami, czyli plusy związane z wymianą przedstawiałyby się tak:

- większa średnica kół = większa prędkość
- korby będą wyżej od ziemi = mniejsze zagrożenie cyrklem
- aluminiowe obręcze = lżejszy rower
- węższe obręcze i bardziej popularny wymiar kół = większy wybór opon

minusy:

- może być problem z zespojeniem aluminiowej piasty do stalowej zębatki
- da się gdzieś dostać slicki na koła 26"/1" szer. obręczy?

Jaką zębatkę na tył polecacie? (z przodu zostawię to co mam ze względu na fundusze) bo obecne 18 jest już teraz trochę zbyt lekkie, a przy większych kołach tym bardziej...


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
ostrykarpiu Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5405 (76%)
Postów: 38
Wiek: 37


Post Sro 22 Lip 09, 20:44:06     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jaką zębatkę na tył polecacie? (z przodu zostawię to co mam ze względu na fundusze)

Ale chodzi o producenta, czy o ilość zębów?

Cytat:
bo obecne 18 jest już teraz trochę zbyt lekkie, a przy większych kołach tym bardziej...

Jeżeli wrzucisz większe koła to przełożenie będzie twardsze, niż przy mniejszych.


Mój rower ma 3 biegi:
-możesz na nim jechać
-możesz go pchać
-albo go nieść
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6470 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Sro 22 Lip 09, 22:16:53     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

ostrykarpiu napisał:

Ale chodzi o producenta, czy o ilość zębów?

zęby
Cytat:
Jeżeli wrzucisz większe koła to przełożenie będzie twardsze, niż przy mniejszych.

A no tak... coś mi się pochrzaniło Razz


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
RoadRunner Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5468 (77%)
Postów: 39
Wiek: 37

Częstochowa

Post Czw 23 Lip 09, 15:53:02     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

dunDer jeżeli chodzi o opony to proponuje przejechać się do DRACO. Mieli ostatnio dość dużo opon wszelakiej maści. Allegro oferuje dużo opon, ale 26x1 to będzie ciężko o tanią oponę, chyba że coś deko szerszego np.
http://www.allegro.pl/item688903686_opona_mtb_slik_schwalbe_durano_26x1_1_xtrabike.html
http://www.allegro.pl/item686302538_nowe_opony_maxxis_xenith_26x1_5_super_szybka.html
http://www.allegro.pl/item683628479_kenda_kwest_26x1_50.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu    
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6470 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Czw 23 Lip 09, 21:11:26     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Cytat:
dunDer jeżeli chodzi o opony to proponuje przejechać się do DRACO.

Dzisiaj tam byłem, ale oponę u siebie kupiłem i jest ok. Ogólnie tylko w DRACO mieli zębatki pod ostre - wziąłem 16 i 20 (choć ta pierwsza będzie raczej lepsza ale muszę więcej testów przeprowadzić, bo nie wiem jak z górkami typu np. podjazd głównym deptakiem na Jasną Górę itp. - dałem kolejno ok. 4 i 6zł). Za oponę wybuliłem 23zł - 26x1,5 - nie jest slick, ale pasuje idealnie (nie wiem czy to nie dokładnie to samo co pod 3 linkiem) Smile

Wszystko zmontowałem i brałbym się za spawanie i jazdę próbną ale oczywiście miska na kulki okazała się być krzywo umiejscowiona (tak mi się przynajmniej wydaje bo raczej wątpliwe żeby to od szprych było patrząc po odchyleniach przy obrocie koła) przez co koło lata z jednej strony widełek na drugą i jest kaszana. Nie wiem na razie czy jest to naprawialne ale komary zaczęły chlać więc na dzisiaj zakończyłem zabawę.

Nawet z pozostawionym kołem 24" z przodu nie jest źle, ale docelowo wrzucę tam też 26" z aluminiową obręczą. Niesamowicie mnie boli ten fail z miską i falującym kołem - a miało być tak pięknie... :/

Jakby tego było mało doszedł kolejny problem - te plastikowe noski to totalna tandeta - dzisiaj jeden mi odpadł. Prawdopodobnie się odkręcił nieprzyuważony. Prawdopodobnie nic by się nie stało, gdyby to miało normalną wsuwkę na pasek ale dziwnym trafem ten model trzeba było pokrętnymi sposobami opętać przez co szarpiąc nogą siła nie szła tylko w pasek ale i nosek - mój błąd, że kupiłem taki szajs.
Wezmę stalowe na allegro albo pomyślę o lookach i przeprowadzę tuning butów Razz

W niedzielę jadę na 3 tyg. do "obozu pracy" pracować w czynie społecznym do Niemiec i pewnie nie zdążę do tego czasu wszystkiego ogarnąć - nie będę tam mógł spać po nocach Razz hehehe


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6470 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Czw 20 Sie 09, 18:38:39     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Wrzuciłem tylną piastę w obręcz 26" i śmigam z większym kółkiem z tyłu. Z przodem nieco trudniej, bo piasta ma 28 otworów, a nie mam takiej obręczy. Szukałem podobnej na 36 otworów o szerokości 85mm z kołnierzem 45mm żeby było łatwiej ale nic z tego. Jak zadzwoniłem do Draco to powiedzieli, że mają, a jak tam podskoczyłem to jakiś średnio rozgarnięty facet stwierdził że nie ma i wmawiał mi, że powinienem widełki rozgiąć i upakować 100mm (ogólnie zawiodłem się bo przy pierwszej wizycie sklep wydawał mi się w porządku, a tutaj taka ignorancja i brak kompetencji...) O_o;

Przechodząc do konkretów, czy ktoś ma może na stanie:
- obręcz 26" na 28 otworów lub piastę przód na szer. widełek 85mm (tor/szosa, miski po wewn. stronie)
- stalowe noski (są na allegro ale facet jest na urlopie :/)
- pedały + klocki LOOK w korzystnej cenie
- tani suport isis + korba do szosówki


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
RoadRunner Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5468 (77%)
Postów: 39
Wiek: 37

Częstochowa

Post Czw 20 Sie 09, 21:59:30     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

dunDer mam 2 piasty 90mm. Pierwsza ma średnicę osi 9mm. Kołnierz 41mm (otwór - otwór). Druga średnicę osi 8mm. Kołnierz 35mm. Obie na 36 szprych.
5 mm rozchylenia widelca jest w granicach rozsądku. Jeżeli jesteś zainteresowany to daj znać na gg albo priva Wink .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu    
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6470 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Czw 20 Sie 09, 23:12:05     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

RoadRunner napisał:
5 mm rozchylenia widelca jest w granicach rozsądku

Też tak mi się wydawało, ale niestety... 90mm to standard i mam taką przy kole 26" - nie da się jej tam upchnąć w żaden sposób, dlatego chcę przełożyć piastę/zmienić obręcz :/

btw. zapomniałem dodać, że teraz przy 26" z tyłu śmigam na 46/16 (wcześniej na stronie Sheldona wywalało przełożenie 4.2, teraz jest 5.3).


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6470 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Nie 23 Sie 09, 19:08:46     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Kolejna odsłona:

;]


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional


Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy