wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
[Osprzęt] Pytanie dot. wymiany Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6449 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Czw 18 Cze 09, 21:40:19     [Osprzęt] Pytanie dot. wymiany Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Posiadam taki oto sprzęt do śmigania po mieście:


I w związku z tym pytania...

1. Czy jest szansa znalezienia do tego jakiegoś widelca z małym amortyzatorem na przód (nasze drogi/chodniki i ścieżki są niestety bezlitosne dla sztywnych widełek)? - Koła 26" w razie czego tutaj są. Amortyzator musiałby być bardzo mały (potrzebny jest tylko do amortyzowania ostrych uderzeń, żeby koło dłużej przetrwało, a nie do poprawienia komfortu jazdy), bo jak widać za dużo miejsca na niego nie ma. Kiedyś widziałem coś takiego na Allegro ale było to kilka lat temu, dlatego jeśli ktoś wie coś na ten temat (chociaż nazwę) to prosiłbym o info.
Jestem świadom, ze zapewne podniesie to trochę przód.

2. Z tyłu jak widać jest torpedo z całkiem dobrym przełożeniem, ale męczy mnie psychicznie że po osiągnięciu pewnej prędkości nic się więcej z tego nie wyciśnie. Nie chcę zakładać przerzutek, ale zastanawiałem się nad piastą z 2 czy 3 biegami. I tutaj kolejne pytanie - czy taka piasta jest większa, czy jest problem z przełożeniem tego, gdzie coś takiego dostać i najważniejsze - czy takie piasty mają jakieś słuszniejsze przełożenie do osiągania bardziej zawrotnych prędkości?

3. To pytanie jest powiązane z 1. Denerwuje mnie trochę rozporowa sztyca przy kierownicy bo jest jak na mój gust za krótka, nie wspominając o tym wywaleniu w przód oraz fakcie, że kierownica ma zbyt małą średnicę i trzyma się dopchana kawałkiem gumy (nie jest to zbyt pewna konstrukcja i może się obluzować). Nie ma co się dziwić, bo w końcu to kolarzówka ale do jazdy po mieście lepsze byłoby coś co pozwoli na jazdę w pozycji wyprostowanej. Pytanie więc brzmi - czy można dostać dłuższe sztyce rozporowe?

4. Jaka jest różnica pomiędzy kołami 26", a 28" jeśli chodzi o rozwijaną prędkość przy identycznej piaście? Zastanawiałem się nad zakupem ramy na 28" ale jeśli różnica jest niewielka albo jej nie ma, to właściwie nie ma co się z tym motać...

Z góry dzięki za odpowiedzi Wink


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
Fludi (usunięty)







Post Czw 18 Cze 09, 21:56:59     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

dunDer napisał:
4. Jaka jest różnica pomiędzy kołami 26", a 28" jeśli chodzi o rozwijaną prędkość przy identycznej piaście? Zastanawiałem się nad zakupem ramy na 28" ale jeśli różnica jest niewielka albo jej nie ma, to właściwie nie ma co się z tym motać...


Większe koło, węższa opona = mniejsze opory toczenia = większe prędkości

Więcej informacji nie udzielę, gdyż nie mam pojęcia Cool
Powrót do góry
Reklama
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6449 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Czw 18 Cze 09, 22:09:21     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Mała poprawka, bo się machnąłem - koła są 24" a nie 26" Razz


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
Mr. Dry Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6139 (87%)
Postów: 875
Wiek: 45

Częstochowa

Post Pią 19 Cze 09, 10:03:07     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o kiere i wspornik, do składaków były naprawdę długie to jedź na rynek na Zawodzie a napewno coś dopasujesz. Piastę pewnie też tam dostaniesz. Jak z takimi przełożeniami to nie wiem, ale "torowcy" na tym śmigają.


Nieważne gdzie jest pies pogrzebany, jeśli masz siłę kopać znajdziesz zwłoki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6449 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Pią 19 Cze 09, 17:11:46     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Mr. Dry napisał:
Jeśli chodzi o kiere i wspornik, do składaków były naprawdę długie

No były i nawet mam takich kilka ale nie na sztycę rozporową tylko na zacisk :/
Mr. Dry napisał:
jedź na rynek na Zawodzie

Tak też zrobię, bo czasami coś w stercie złomu można wygrzebać


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
Lukas Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6905 (98%)
Postów: 1114
Wiek: 38

Częstochowa [Tysiąclecie]

Post Pią 19 Cze 09, 22:43:14     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Ja osobiście bym nie wsadzał do tego roweru amortyzatora.

Ale jak to jest na 24" i główka sterowa na 1" to z nowych znalazłem tylko taki:
http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_AMORTYZATOR+CAPA-T+24%22+2009+RST__P_53129293-53010001__PZTA_0__PD_53010589.html

Wydaje mi się, że szkoda kasy - a zbyt wiele różnic pomiędzy nim a sztywniakiem nie zauważysz prawdę mówiąc.. i moim zdaniem nie pasuje do tego roweru amortyzator - tak jak jest teraz wygląda świetnie. Poza tylnym błotnikiem i długim wspornikiem kierownicy - nie chciałbym się na takiego nabić.. Wink
Masz bardzo fajną bazę i można zrobić z tego ciekawy sprzęt.


----- edit ---
przypomniało mi się jeszcze o Rock Shox I-Ride:
http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/gooddisplay.php5?id=1366&pos=0
Cena tego jednak jest "znaczna"... ;/


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
STi Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6860 (97%)
Postów: 606
Wiek: 43


Post Sob 20 Cze 09, 1:49:54     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o wyższe prędkości to można by się zastanowić nad tylną zębatką - mniejsza pozwoli w tym wypadku na więcej. Jednak jak to niestety zwykle bywa coś za coś ... trudniej będzie na podjazdach :/


"Jeżeli zamkniesz prawdę, pogrzebiesz ją głęboko, ona rozkwitnie, osiągnie potężną moc, która w momencie eksplozji zniszczy wszystko, co stanie na jej drodze."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora      
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6449 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Sob 20 Cze 09, 13:29:51     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

STi napisał:
Ja osobiście bym nie wsadzał do tego roweru amortyzatora.

Przemyślałem sprawę i stwierdziłem że to minimum o kilo więcej, a bez niego też da się wskoczyć na krawężnik więc daruję sobie Wink

Lukas napisał:
Poza tylnym błotnikiem i długim wspornikiem kierownicy - nie chciałbym się na takiego nabić..

Tylny błotnik musi być taki, bo nie da rady wsadzić przykręcanego takiego jak z przodu :/

Lukas napisał:
Masz bardzo fajną bazę i można zrobić z tego ciekawy sprzęt.

Ale wciąż kusi mnie zmiana na koła 28" i...

STi napisał:
Jeśli chodzi o wyższe prędkości to można by się zastanowić nad tylną zębatką - mniejsza pozwoli w tym wypadku na więcej. Jednak jak to niestety zwykle bywa coś za coś ... trudniej będzie na podjazdach

fajnie by było suport 3 biegowy do tego wmontować i wtedy problem z głowy... Jeszcze kusi aluminiowa rama ale ciężko dostać coś prostego i cienkiego pod torpedo bez ulepszeń. Chodzi mi o coś typu: http://allegro.pl/item666685931_klasyczna_rama_stalowa_28_eurobike.html (tylko ta jest stalowa)

Jeszcze pytanie przy okazji - nie ma ktoś do sprzedania/oddania klasycznej ramy 28" (stal albo alu)?


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6449 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Nie 05 Lip 09, 1:49:41     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Wymieniłem widełki na takie z przyspawaną sztycą + bardziej normalny mostek dzięki czemu kierownica już nie lata w tył i przód (tamten był na większą średnicę kierownicy) i przy okazji jest trochę bliżej siodełka. Poprawiło to komfort jazdy - w pozycji wyprostowanej można się jej złapać a nie tylko dotykać palcem (taki profil kierownicy pozwala też się mocno pochylić do przodu nie uderzając w nią głową z uwagi na głębokie wygięcie) Razz Nie wiem w sumie czy jest sens przerzucać się na ramę+koła 28" bo z drugiej strony może i szybciej będzie śmigał, ale zapewne zmniejszy to możliwości manipulacyjne... Po wyregulowaniu wszystkiego i naciągnięciu łańcucha jeździ się wprost idealnie (choć czasami brakuje mocy przy zjazdach) Very Happy Jak będzie okazja to wrzucę jakieś foty.


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
elziomallo Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5394 (76%)
Postów: 196

Śródmieście/Wrocław

Post Nie 05 Lip 09, 13:57:25     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Fajne ostre by było z tego rowerka ;]

Co do zmiany ramy to bardziej opłacało by się kupić cały rower niż dobrą ramę i przekładać wszystko (dochodzą jeszcze koła i opony)


rower
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6449 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Nie 05 Lip 09, 15:14:09     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

elziomallo napisał:
Co do zmiany ramy to bardziej opłacało by się kupić cały rower niż dobrą ramę i przekładać wszystko (dochodzą jeszcze koła i opony)

Też do takiego wniosku doszedłem - starsza używana szosówka ze wszystkim w komplecie to ok. 200zł a jakbym osobno chciał składać to dałbym tyle za samą ramę i koła (bez opon).
elziomallo napisał:
Fajne ostre by było z tego rowerka ;]

Zmiana na ostre to w sumie w tym wypadku nie problem, ale wydaje mi się że średnio wygodnie pogina się z takim po mieście...


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
ostrykarpiu Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5383 (76%)
Postów: 38
Wiek: 37


Post Nie 05 Lip 09, 17:21:28     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zmiana na ostre to w sumie w tym wypadku nie problem, ale wydaje mi się że średnio wygodnie pogina się z takim po mieście...

Ostre nie każdemu musi odpowiadać, ale jeżeli nie spróbujesz, to się nie dowiesz, czy to jest dla Ciebie. Częstochowa i okolice to teren nieco pagórkowaty i to nieco utrudnia sprawę, ale dla chcącego nic trudnego Very Happy
Po mieście śmigam bardzo mało, ale według mnie przedni hamulec ratuje d...., szczególnie jeżeli jeszcze nie czujesz się pewnie na ostrym (pomijam wszystkie aspekty ideologiczno/kulturowo/estetyczne), a i kolanka będą to sobie chwalić Very Happy


Mój rower ma 3 biegi:
-możesz na nim jechać
-możesz go pchać
-albo go nieść
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6449 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Nie 05 Lip 09, 17:43:07     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

ostrykarpiu napisał:
Częstochowa i okolice to teren nieco pagórkowaty i to nieco utrudnia sprawę, ale dla chcącego nic trudnego Very Happy

To akurat różnicy mi nie robi bo i tak mam z tyłu torpedo jednobiegowe więc jestem przyzwyczajony do ciśnięcia pod górę.
Przyczaję ile taka przyjemność kosztuje i może przetestuję... Powiedz mi tylko jak to technicznie wygląda z hamowaniem - szczękowy hamulec na tył wystarczy? ew. jak się zatrzymywać w ogóle bez hamulca?
Z tego co widzę jesteś w temacie więc może orientujesz się ile kosztować może takie stalowe koło 24"? Jutro się wybiorę do rowerowego ale nie chcę przepłacić o ile w ogóle będą mieli...


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
ostrykarpiu Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5383 (76%)
Postów: 38
Wiek: 37


Post Nie 05 Lip 09, 18:12:03     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Cytat:
To akurat różnicy mi nie robi bo i tak mam z tyłu torpedo jednobiegowe więc jestem przyzwyczajony do ciśnięcia pod górę.

Tyle, że na ostrym po momencie ciśnięcia pod górkę jest zjazd i tutaj też musisz kręcić, jeżeli nie to albo dostaniesz "kopa" i przypomnienie od roweru, albo porządnie się zaprzesz i zrobisz tzw. skida (zablokowanie tylnego koła z poślizgiem), ewentualnie trzecia możliwość, dla twardzieli (nie polecam) nogi z pedałów i ... "Banzaiiiiiii" Laughing
Dość ważne jest w takim przypadku dobranie przełożeń, tak by podjechać pod górkę, a jednocześnie z niej zjechać nie zakręcając się na śmierć.
Cytat:
Powiedz mi tylko jak to technicznie wygląda z hamowaniem - szczękowy hamulec na tył wystarczy? ew. jak się zatrzymywać w ogóle bez hamulca?

Dużo dyskusji na ten temat na necie, ale podobno najskuteczniejszy jest hamulec przedni (i ja się do tego przychylam), ale jeżeli chcesz możesz zainstalować tylni, nic nie stoi na przeszkodzie. Hamowanie na ostrym bez hamulca to po prostu naciskanie na pedała i blokowanie tylnego koła (podobno kolana dostają mocny wycisk), można jeszcze szurać buciorami o ziemię, blokować butem przednie lub tylne koło, ale to raczej w sytuacjach awaryjnych.
Cytat:
Z tego co widzę jesteś w temacie więc może orientujesz się ile kosztować może takie stalowe koło 24"?
Embarassed nie mam zielonego pojęcia, a ma być z tzw. torpedo, czy pod wolnobieg


Mój rower ma 3 biegi:
-możesz na nim jechać
-możesz go pchać
-albo go nieść
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
elziomallo Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5394 (76%)
Postów: 196

Śródmieście/Wrocław

Post Nie 05 Lip 09, 18:18:24     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=44571

Tu masz masę materiałów na temat ostrego, ogólnie na całym dziale o ostrym kole znajdziesz sporo.

Masz jeszcze ten stary mostek?


rower
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6449 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Nie 05 Lip 09, 18:29:42     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Masz jeszcze ten stary mostek?

Tak...
Ogólnie po obejrzeniu tego filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=H63FivObTLM
mam pewne wątpliwości co do tego ostrego koła... trochę skillu jest potrzebne ;p

btw. szukając innych rzeczy na ten temat wpadłem na coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=E6CQQ_Nt6Wo&feature=fvw :O


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.


Ostatnio zmieniony przez dunDer dnia Nie 05 Lip 09, 18:59:53, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
elziomallo Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5394 (76%)
Postów: 196

Śródmieście/Wrocław

Post Nie 05 Lip 09, 18:56:38     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Nikt ci nie każe od razu robić 180st. skida i jechać do tyłu, pewnie z czasem się tego nauczysz. Zresztą ostre służy przede wszystkim do bezkompromisowego przemieszczania się po mieście, te całe akrobacje to raczej dla zabawy ;]


rower
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6449 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Nie 05 Lip 09, 19:01:21     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

elziomallo napisał:
ostre służy przede wszystkim do bezkompromisowego przemieszczania się po mieście

hmm jadąc z górki i widząc przed sobą nadjeżdżającego TIRa czasami lubię iść na kompromis Wink


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
elziomallo Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5394 (76%)
Postów: 196

Śródmieście/Wrocław

Post Nie 05 Lip 09, 19:25:11     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Jeździć bez hamulca też ci nikt nie każe, wszyscy zaczynają z.


rower
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
ostrykarpiu Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5383 (76%)
Postów: 38
Wiek: 37


Post Nie 05 Lip 09, 20:44:55     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

elziomallo podał fajnego linka, ja polecam to, jeżeli znasz abc angielskiego:
http://sheldonbrown.com/fixed/index.html
oraz podstawy:
http://www.ostrekolo.host.sk/index.html
http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/ostrekolo.html

Cytat:
http://www.youtube.com/watch?v=H63FivObTLM

Ja napisałem, że Częstochowa jest trochę pagórkowata, ale bez przesady. Jak dobierzesz przełożenie to objedziesz te wszystkie szczyty Laughing

Cytat:
mam pewne wątpliwości co do tego ostrego koła... trochę skillu jest potrzebne ;p

Na pewno, ale najważniejsze jest myślenie, przewidywanie i nie ma co się oszukiwać... szczęście, ale tak jak z wszystkim. Mając ostre nie musisz od razu ciąć na czerwonych i pod prąd. Można jeździć spokojnie i z przepisami, to Ty zdecydujesz jak go użyć.
Ja powiem tylko tyle, że ostre otworzyło mi oczy (to nie jest chwyt reklamowy).


Mój rower ma 3 biegi:
-możesz na nim jechać
-możesz go pchać
-albo go nieść
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6449 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Nie 05 Lip 09, 22:47:12     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

ostrykarpiu napisał:
Ja powiem tylko tyle, że ostre otworzyło mi oczy (to nie jest chwyt reklamowy).

W jakim sensie "otworzyło oczy"? :>


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
ostrykarpiu Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5383 (76%)
Postów: 38
Wiek: 37


Post Nie 05 Lip 09, 23:14:00     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Ech, wiedziałem, że jak coś takiego palne, to później będę musiał filozofować Wink . Od razu zaznaczam, że to tylko moja opinia i wrażenia.
Otworzyła oczy w tym sensie, że teraz wiem ile energii marnuje na zwalnianie, w zwykłym rowerze, wystarczy nacisnąć klamkę/na pedała i już zwalniamy. W OK czujesz całą siłę bezwładności, która pcha cię nadal do przodu i ile tracisz energii z tego co włożyłeś by rozpędzić rower, tracisz dodatkowo na jego spowolnienie/zatrzymanie.
Inaczej patrzysz na innych uczestników ruchu, czy dam rade ominąć przeszkodę tak, by nie zwalniać, szukasz optymalnego toru jazdy. Nie spoglądasz na 10m przed rowerem, ale na 2 skrzyżowania przed.
Ktoś może napisać, że przecież tak można i na zwykłym rowerze, tylko jest pewno ale... i ono się wyjaśnia po tym jak ktoś dosiądzie OK. Niektórym się to podoba, inni nic ciekawego w tym nie widzą, jeszcze inni mówią, że to dorabianie jakiejś chorej ideologii. Każdy ma prawo do swojej opinii.
Jak bym tego nie napisał to i tak będzie źle, więc zostaje tak jak jest Very Happy
Zaznaczam, że przed jazdą na rowerze niczego nie pale/wącham/łykam, pije jedynie wodę mineralną. Może po prostu jestem nieźle szurnięty Laughing


Mój rower ma 3 biegi:
-możesz na nim jechać
-możesz go pchać
-albo go nieść
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6449 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Pon 06 Lip 09, 18:28:58     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Dorwałem jakieś stare koło, odkręciłem zębatki od przerzutek, nakręciłem zębatkę do ostrego którą znalazłem w starym dziecięcym rowerku - jutro jeszcze tylko kulki do łożyska + osłonka na nie i będzie można testować. Zębatka jest identyczna jak przy suporcie z torpedo więc łańcucha wymieniać nie będzie trzeba, a przejście z singlespeed na fixie i odwrotnie będzie wymagać tylko wymiany tylnego koła...

Pytanie podstawowe - krawężniki, studzienki, dziury - jest na to jakiś patent przy OK/czy to dobry pomysł zamontować pedały z paskiem trzymającym stopy? Bo przy większej prędkości może być chyba problem jak stopy spadną...


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
ostrykarpiu Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5383 (76%)
Postów: 38
Wiek: 37


Post Pon 06 Lip 09, 21:25:50     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dorwałem jakieś stare koło, odkręciłem zębatki od przerzutek, nakręciłem zębatkę do ostrego którą znalazłem w starym dziecięcym rowerku - jutro jeszcze tylko kulki do łożyska + osłonka na nie i będzie można testować. Zębatka jest identyczna jak przy suporcie z torpedo więc łańcucha wymieniać nie będzie trzeba, a przejście z singlespeed na fixie i odwrotnie będzie wymagać tylko wymiany tylnego koła...

Dobrze by było dodać oprócz zębatki taką prowizoryczną "kontrę", pasuje do tego nakrętka od starego suportu i nakręcić na klej do gwintów (np. Loctite), w wersji oszczędnościowej ludziska nakręcają na lakier do paznokci, ale nie wiem, czy to coś daje. Ja miałem zębatkę nakręcaną na Loctite bez kontry i po 3 mocniejszych skidach odkręcała się bez problemu (ale i tak wiedziałem, że to je to Laughing )
Oczywiście hamulec jak najbardziej wskazany.
Uważaj na to by zębatka podczas jazdy się nie odkręciła, bo łańcuch może dostać się między koło i tylni trójkąt, dalej chyba nie muszę pisać...

Cytat:
Pytanie podstawowe - krawężniki, studzienki, dziury - jest na to jakiś patent przy OK

Oczywiście, że jest, nazywa się technika, technika i jeszcze praktyka. Wskakiwać trzeba w momencie, gdy korby są poziomo, inaczej możesz nimi zawadzić. Ja tam się od krawężników trzymam z daleka, bo to zło Wink

Cytat:
czy to dobry pomysł zamontować pedały z paskiem trzymającym stopy? Bo przy większej prędkości może być chyba problem jak stopy spadną...

Myślę, że to dobry pomysł, lepsze wyczucie roweru i mniejsze prawdopodobieństwo zebrania pedałem o piszczel, co znacznie wpłynie na przyjemność z jazdy ^_^


Mój rower ma 3 biegi:
-możesz na nim jechać
-możesz go pchać
-albo go nieść
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
dunDer Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6449 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38


Post Wto 07 Lip 09, 18:02:09     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

---------- 21:56 06.07.2009 ----------

ostrykarpiu napisał:
Dobrze by było dodać oprócz zębatki taką prowizoryczną "kontrę", pasuje do tego nakrętka od starego suportu i nakręcić na klej do gwintów (np. Loctite), w wersji oszczędnościowej ludziska nakręcają na lakier do paznokci, ale nie wiem, czy to coś daje. Ja miałem zębatkę nakręcaną na Loctite bez kontry i po 3 mocniejszych skidach odkręcała się bez problemu (ale i tak wiedziałem, że to je to Laughing )

Mam niby kontrę która była przy tamtym małym rowerku ale dziwi mnie trochę, że dokręcana jest w tę samą stronę co zębatka... jak będzie się luzować to czymś zalepię, choć lakier do paznokci nie wydaje się czymś trwałym bo to przecież będzie się kruszyć. Może ludzie tego używają dla komfortu psychicznego bardziej Razz

Cytat:
Oczywiście hamulec jak najbardziej wskazany.

Znalazłem ładny stary hamulec na przód dokręcany do szosowej ramy na jedną śrubę - nawet klocki jeszcze dobre

ostrykarpiu napisał:
Oczywiście, że jest, nazywa się technika, technika i jeszcze praktyka. Wskakiwać trzeba w momencie, gdy korby są poziomo, inaczej możesz nimi zawadzić. Ja tam się od krawężników trzymam z daleka, bo to zło Wink

Właśnie - co do zawadzania to mam z tym pewien problem już teraz i raz na jakiś czas zdarza mi się przytrzeć pedał na zakręcie co z reguły kończy się efektownym wyskokiem z siodełka - czytałem, że przy OK efekt jest jeszcze większy :/

---------- 14:08 07.07.2009 ----------

Skręciłem ,przetestowałem i jestem zmuszony porozkręcać na nowo bo zębatka przy ostrzejszym depnięciu się odkręca :/ Macie jakiś patent żeby to solidnie przytwierdzić bez użycia kleju? (konta jest na taki sam gwint)

---------- 17:02 ----------

Działa... teraz pozostaje opanować tę maszynę, bo jak próbuję zrobić skida to mi wybija nogi Razz


Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional


Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy