wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Ścieżki rowerowe w Częstochowie

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
CZĘSTOCHOWSCY ROWERZYŚCI v s TWARDOGŁOWI URZĘDNICY Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magnum Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6357 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46

1/2night

Post Pią 03 Gru 10, 19:01:56     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Jeżeli droga rowerowa jest zasypana śniegiem, to spokojnie możesz jeździć po ulicy, z tym tylko, że jak rowerowa zasypana to i z główną pewnie nie jest różowo - o wypadek łatwo


"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
jazzgot Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4880 (69%)
Postów: 17
Wiek: 31

Częstochowa-Gnaszyn

Post Pią 07 Sty 11, 14:17:24     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

endecja_czwa napisał:
Idąc na takie spotkanie jako przedstawiciele stowarzyszenia pozycja negocjacyjna znacznie by wzrosła. Wystrczyłoy skrzyknąć kilkadziesiąt osób i urządzić np. protest przeciwko złemu stanowi dróg rowerowych. Niech media o tym napiszą i od razu zmienia się nastawienie MZDziur.


Troszkę odgrzewanie, ale mam propozycję. Działam w stowarzyszeniu, które bardzo chętnie zajmie się wspieraniem społeczności rowerowej w Częstochowie. Jeśli tylko jesteście chętni do współpracy to może uda nam się podjąć skuteczniejsze działania. Stowarzyszenie nazywa się "Lepszy Świat".


Drop out, Turn on, Tune in
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Reklama
jurczyk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6388 (91%)
Postów: 1207

Częstochowa Śródmieście

Post Pią 07 Sty 11, 15:51:28     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Czy Wasze Stowarzyszenie jest stowarzyszeniem zwykłym w rozumieniu Art 40
Ustawy Prawo o Stowarzyszeniach z 1989 r. ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu    
jazzgot Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4880 (69%)
Postów: 17
Wiek: 31

Częstochowa-Gnaszyn

Post Pią 07 Sty 11, 16:53:02     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

tak. Na naszej stronie internetowej znajdziesz statut i trochę informacji na jego temat. Lepszy Świat ma duże doświadczenie w kontaktach z władzami lokalnymi. Jeśli chodzi o rowerzystów to tym tematem też już się kiedyś zajmowaliśmy - organizowaliśmy masy krytyczne, tylko szczerze mówiąc nie pamiętam w jakim mieście, ja w tym nie uczestniczyłem. Teraz rozkręcamy grupę lokalną w Częstochowie. Jednym z naszych podstawowych priorytetów jest realna demokracja do której prowadzi właśnie społeczeństwo obywatelskie, którego Wy jesteście przykładem, dlatego chętne Was wesprzemy. Poza tym między wieloma szerokimi działaniami jakimi się zajmujemy jest promowanie zrównoważonego transportu i roweru w ogóle, jako zdrowego, ekologicznego i praktycznego, pożytecznego tak dla budżetu rodzinnego jak i dla gospodarki państwa (chodzi tu o zapotrzebowanie na paliwo czyli uzależnianie się od jego dostawców). Nasza strona: www.lepszyswiat.org.pl

Mamy nawet status OPP Wink


Drop out, Turn on, Tune in
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6949 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49


Post Sro 23 Lut 11, 8:32:17     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Będą nas konsultować:
gazeta.pl napisał:
Po Alejach na dwóch kółkach? To temat konsultacji społecznych, które magistrat chce zacząć za tydzień. Kolejne dotyczyć mają żłobków w mieście oraz prohibicji na ul. Dekabrystów.

Mimo licznych i ponawianych protestów zgłaszanych przez rowerzystów, środkowym pasażem jeździć nie można. Obowiązujący "od zawsze" zakaz nie jest jednak respektowany, co widać na co dzień. Dlatego władze miasta chcą podyskutować z częstochowianami o przyszłości rowerów w Alejach. Przy okazji także o obecności motocykli na jezdniach tej reprezentacyjnej ulicy miasta.

- Konsultacje na temat dwóch kółek w Alejach zaczynamy 1 marca - zapowiada Agata Wierny z biura inicjatyw lokalnych i konsultacji społecznych w urzędzie miasta. - Mają potrwać do końca kwietnia, żeby ostateczne decyzje mogły zapaść w maju, bo to początek sezonu rowerowego.

Konsultacje będą się odbywać w trzech etapach. Pierwszy to zbieranie opinii od mieszkańców. Magistrat w sprawie rowerów do zaproponowania ma na początek cztery warianty:

* zostawić wszystko tak jak jest, czyli z zakazem

* udostępnić cały środkowy pasaż pospołu rowerom i pieszym

* wytyczyć (wymalować) ścieżkę dla rowerzystów na środku pasażu

* wytyczyć drogę rowerową po jednej ze stron pasażu (ale wtedy po tej stronie nie byłoby ławek).

- To tylko propozycje, bo może ktoś z mieszkańców ma lepszy pomysł, na który urzędnicy nie wpadli - mówi Wierny.

Po tym etapie, 16 marca odbędzie się otwarte zebranie wszystkich zainteresowanych. Idea jest taka, by jego uczestnicy wspólnie wybrali najlepsze ze zgłoszonych propozycji. Trafiłyby one do ankiety dostępnej w internecie i na papierze i zostały poddane głosowaniu. Powinno się on odbyć w pierwszej połowie kwietnia, żeby do końca kwietnia opracować jego wyniki i przedstawić prezydentowi pod rozwagę uzyskaną tak opinię częstochowian.

Wyniki ankiety-plebiscytu nie będą jednak dla prezydenta wiążące.

To w sprawie rowerów. A co z motocyklami? Jeszcze niedawno miały zakaz pojawiania się w Alejach w ogóle. Teraz motocykliści mogą jeździć od godz. 6 do 22. A może padnie jeszcze jakaś propozycja, np. inne godziny bądź określone dni tygodnia? W tej sprawie też się będzie można wypowiedzieć.

Konsultacje społeczne według zasad zapisanych w specjalnej uchwale są w Częstochowie stosunkowo nową instytucją. Wcześniej także je prowadzono, ale bez tak ściśle określonych reguł. "Po nowemu" konsultowano dotąd samą uchwałę o konsultacjach oraz hasło promocyjne dla Częstochowy. - Ideałem byłoby, gdyby w przyszłości stały się po prostu elementem podejmowania każdej decyzji w ważnej miejskiej sprawie - twierdzi Wierny. - Jest zaplanowana inwestycja do realizacji za kilka lat, zapiszmy od razu czas na przeprowadzenie konsultacji na jej temat.

Ale konsultacje to nie plebiscyt ani wybory w których większość wygrywa. To przyczynek do przyszłej decyzji, która podejmuje prezydent.

Prezydent Krzysztof Matyjaszczyk o konieczności konsultacji społecznych mówił podczas kampanii wyborczej i zaraz po swoim zwycięstwie. Konsultacje na temat rowerów i motocykli w Alejach postulowali radni jeszcze poprzedniej kadencji i teraz są one realizowane. Kolejne mają dotyczyć żłobków w mieście - niech się zainteresowani wypowiedzą, ile ich powinno być, jak długo powinny być czynne. Odbędą się prawdopodobnie jeszcze przed wakacjami, bo we wrześniu początek roku szkolnego.

Na kolejny ogień pójść ma sprawa prohibicji na ul. Dekabrystów. Na pewno nie podczas wakacji, bo wtedy konsultacji nie powinno się prowadzić - część zainteresowanych jest poza miastem. zarówno mieszkańców okolicznych bloków, jak i studentów, którzy w tej sprawie też są stroną.

Konsultacje rowerowo-motocyklowe w Alejach: http://konsultacje.czestochowa.pl/

http://czestochowa.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,9150426,Skonsultuja_rowery_i_motocykle_w_Alejach.html


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6949 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49


Post Wto 15 Mar 11, 12:18:41     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Przypominam, że jutro mamy konsultacje. Otrzymałem dziś @ z zaproszeniem do udziału. Zapewne z powodu wypełnienia drogą elektroniczną ankiety dotyczącej wariantów zmian. Jak dożyję to raczej wezmę w nich udział, w myśl zasady "nic o nas bez nas":

"Zapraszam na spotkanie konsultacyjne, które odbędzie się w środę
16. marca br. o godzinie 17.00 w Pałacu Ślubów przy ul. Focha 19/21.

Podyskutujmy wspólnie przy okrągłym stole.
W gronie mieszkańców, urzędników, specjalistów z MZDiT będziemy zastanawiać się, jakie rozwiązanie ruchu motocykli i rowerów w Alejach będzie najlepsze."


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
kombryg Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5110 (72%)
Postów: 79
Wiek: 52

Częstochowa-Północ

Post Sro 16 Mar 11, 8:50:59     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Śląska Inicjatywa Rowerowa przedstawiła swoje stanowisko w związku z konsultacjami w sprawie ruchu rowerów w Alei

http://obywatelenarowery.pl/index.html

treść pisma: http://obywatelenarowery.pl/images/pismo_aleje_konsultacje.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6949 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49


Post Sro 16 Mar 11, 21:49:31     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

No i się skonsultowaliśmy. Z tego co zauważyłem z forum byli: jeziu, jurczyk, blabla, PRZEMO2, Lukas, polak8778, pbm, arektacana. Więcej nie widziałem albo nie znam. Raczej dominuje stanowisko zniesienia wszelkich zakazów zarówno dla rowerzystów jak i motocykli. Z tego co widziałem po Prezydencie Matyjaszczyku też się skłania za takim rozwiązaniem - zobaczymy czy tylko miałem takie wrażenie. Wariant dla rowerzystów: najbardziej naturalny i intuicyjny oraz tani czyli doklejenie do znaków "droga dla pieszych" tabliczki "nie dotyczy rowerów". Pozwoli to na poruszanie się środkowym pasażem i nie wykluczy możliwości jazdy ulicami, co miało by miejsce przy stworzeniu na środku ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo rowerowego.
Zobaczymy co z tego wyjdzie i czy w końcu centrum miasta przestanie być rowerową, białą plamą...


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Lukas Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6905 (98%)
Postów: 1114
Wiek: 38

Częstochowa [Tysiąclecie]

Post Sro 16 Mar 11, 22:58:41     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Odniosłem podobne wrażenie. To jednak nie koniec, to tylko jeden z etapów - potem będą sondy dla wszystkich mieszkańców - czyli możemy utonąć mając nawet do dyspozycji wiele wartościowych i mądrych argumentów. Cała nadzieja w tym, że ludzie którzy dzisiaj nas wysłuchali wezmą pod uwagę merytoryczne kwestie, a nie wrzaski czy różne zabawne historyjki - a tych dzisiaj było wiele Smile

Cieszy mnie to, że każdy mógł zabrać głos i wiele osób miało rację - były głosy niepoważne dla nas, ale szybko znajdywały kontrargumenty.

Z tego co widziałem to był jeszcze chyba Kombryg z forum, "pani z radia" Smile, słynny dostawca pizzy (tym razem bez wielkiego plecaka) Smile i wielu uczestników Masy Krytycznej. Myślę, że daliśmy radę. Pytaniem jest na ile skutecznie..


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
kombryg Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5110 (72%)
Postów: 79
Wiek: 52

Częstochowa-Północ

Post Czw 17 Mar 11, 8:50:22     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Byłem rzeczywiście na spotkaniu, ale wyszedłem z niego z zupełnie innymi odczuciami niż moi przedmówcy.

Wielkie brawa dla motocyklistów, którzy mieli jedno wspólne stanowisko, mocne argumenty i nie dali sobie wcisnąć żadnego kitu. Ku mojemu zdziwieniu motocykliści wytoczyli także większość argumentów za tym żeby wydzielić w Alei oddzielną drogę dla rowerów.

Środowisko rowerzystów pokazało że jest podzielone, każda grupa chciała czegoś innego. Przedstawiciele rowerzystów walczący jak lwy o to żeby nie wydzielać w Alei drogi dla rowerów, bo zamiast po równych płytach w środkowym pasażu wolą wytrząsać się razem z samochodami i motocyklami po jezdni z kostki brukowej z granitu to dla mnie było coś niewiarygodnego.
W końcu sam Prezydent podsumował, że jak zostanie wydzielona droga dla rowerów to rowerzyści nie będą mogli w Alei trenować (!??).

Masowicz, który zaproponował budowę progów spowalniających na drodze dla rowerów, żeby rowerzyści nie piracili to dla mnie mistrzostwo świata. Mamy już "progi" na każdym przejeździe, teraz będą one co kilkadziesiąt metrów na każdej drodze dla rowerów - bo urzędnicy słuchają bardzo uważnie, zwłaszcza jeśli coś jest po ich myśli.

Zapewniam że wszystkie wypowiedziane przez rowerzystów argumenty będą analizować i wykorzystywać przy następnych tego typu okazjach.

Podziw dla prowadzących dyskusję ze strony władz miasta. Wykorzystując różnice zdań umiejętnie pokierowały dyskusję w taki sposób, żeby osiągnąć to co chciały, pomysł najtańszy, nie wymagający żadnej pracy ani umysłowej ani fizycznej, czyli zachowanie status quo w Alejach, przez montaż kilku tabliczek "nie dotyczy rowerów".

A nad wszystkim unosiła się dyskretna sugestia, że na tych rowerach to jeżdżą jacyś pasjonaci, jakaś mała grupka wariatów w sportowych ciuszkach i ewentualnie mamy czy tatusiowie z dziećmi na rowerku, którzy sobie wychodzą w niedzielę na spacer. A dla takiej małej grupki miasto nie może przecież nadwerężać budżetu.

I na koniec: cała dyskusja nie miała w ogóle sensu skoro w Alei ma być strefa zamieszkania z ograniczeniem prędkości do 20 km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
jurczyk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6388 (91%)
Postów: 1207

Częstochowa Śródmieście

Post Czw 17 Mar 11, 10:55:51     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Kombryg napisał:
Przedstawiciele rowerzystów walczący jak lwy o to żeby nie wydzielać w Alei drogi dla rowerów, bo zamiast po równych płytach w środkowym pasażu wolą wytrząsać się razem z samochodami i motocyklami po jezdni z kostki brukowej z granitu to dla mnie było coś niewiarygodnego.

Propozycja ŚIR która wczoraj uzyskała powszechną aprobatę:
Cytat:
Uważamy, że wystarczyłoby bardzo proste rozwiązanie, stosowane z powodzeniem
w wielu miastach Polski. Mianowicie, ustawione w Alei znaki C-16 „droga dla pieszych” można
byłoby uzupełnić o tabliczki T-22 „nie dotyczy rowerów”. Takie rozwiązanie nie wymaga
wielkich nakładów finansowych, a przede wszystkim nie wiąże się z koniecznością budowy
drogi dla rowerów, przebudowy skrzyżowań, czy sygnalizacji świetlnej. W ten sposób środek
Alei zachowałby charakter chodnika, na którym warunkowo dopuszczono ruch rowerzystów
i na którym mieliby oni bezwzględny obowiązek ustępowania pierwszeństwa pieszym. Takie
oznakowanie nie zabraniałoby korzystania z jezdni rowerzystom, którzy mają duże
doświadczenie w ruchu miejskim, preferują dynamiczny styl jazdy i nie odczuwają dyskomfortu
jeżdżąc w otoczeniu samochodów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu    
alex-kopia Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5302 (75%)
Postów: 23

Częstochowa-śródmieście/Essen

Post Czw 17 Mar 11, 14:09:28     Śląska Inicjatywa Rowerowa Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Co by nie powiedzieć, środowisko rowerowe w Czewie jest słabe. Ostatnie konsultacje pokazały, że powinniśmy mówić jednym głosem, a to się nie powiodło. Zapraszałem ze swojej /naszej strony do dyskusji i współpracy bez echa. Jedynym, który podjął jakieś rozmowy był Paweł (zajęty teraz pracą dyplomową). Więc proponuję jeszcze raz - działajmy razem!

Do rzeczy.

Proponuję działania pod jednym szyldem z zachowaniem autonomii Masy. Tak jest w innych miastach. Pozwoli to na skuteczne definiowanie problemów częstochowskich z jednoczesnym udziałem w pracach na terenie województwa.

Pozwoli to także na realizowanie konkretnych programów rowerowych (promocja, edukacja, wydawnictwa, udział w pracach nad tworzeniem infrastruktury rowerowej itp) i zdobywanie na nie środków.

To tak z grubsza.

Ruszyły także przygotowania do organizacji ETZT 2011 w Częstochowie. Zapraszam.


www.obywatelenarowery.pl
www.miastadlaludzi.pl
www.alex-kopia.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Sebiq Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5936 (84%)
Postów: 690

Częstochowa - Ostatni Groszek

Post Czw 17 Mar 11, 15:01:22     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

kombryg napisał:
Masowicz, który zaproponował budowę progów spowalniających na drodze dla rowerów, żeby rowerzyści nie piracili to dla mnie mistrzostwo świata.

No, nie wierzę... To już trzeba mieć fantazję, większą niźli ułańską. Nie mam pytań...

A swoją drogą, to też bym się nie zdziwił, gdyby teraz takowe zaczęły powstawać.


"Każdy, kto wykaże zdecydowaną inicjatywę,
może wyrwać się z kieratu codzienności."
Andrzej Zawada, himalaista (1928-2000)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
alex-kopia Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5302 (75%)
Postów: 23

Częstochowa-śródmieście/Essen

Post Czw 17 Mar 11, 15:04:55     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Sebiq napisał:
kombryg napisał:
Masowicz, który zaproponował budowę progów spowalniających na drodze dla rowerów, żeby rowerzyści nie piracili to dla mnie mistrzostwo świata.

No, nie wierzę... To już trzeba mieć fantazję, większą niźli ułańską. Nie mam pytań...

A swoją drogą, to też bym się nie zdziwił, gdyby teraz takowe zaczęły powstawać.


Niestety to jest słabość Masy. Nie jest organizacją formalną i praktycznie każdy może powiedzieć co mu ślina na język przyniesie. Nawet taką głupotę!!!


www.obywatelenarowery.pl
www.miastadlaludzi.pl
www.alex-kopia.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
kruk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4963 (70%)
Postów: 153

Częstochowa

Post Czw 17 Mar 11, 16:49:39     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

nie ma znaczenia jedno czy wiele stanowisk w ramach jednego środowiska - miało znaczenie w jaki sposób sie zaprezentowała reprezentacja Masy Krytycznej.
porównując z motocyklistami to nie wyszło za dobrze:
- nikt z Was nie odważył sie wystąpić przed szereg i zająć miejsca przy okrągłym stole - nawet gdy ja przyszedłem na ostatnią chwile to jeszcze miejsca były.
- wasi przedstawiciele byli w dwóch osobnych grupach i czasem odbierałem to tak jakbyście sie wzajemnie nie do końca zgadzali - zamiast sobie przytakiwać po każdym argumencie to zostawało w powietrzu często takie 'tak, ale...'.
- no i dość ważna sprawa w zderzeniu z urzędnikami - znajomość przepisów. no a raczej jej brak - np.: zakaz jazdy jezdniami przy drogach rowerowych czy ciągach pieszo-rowerowych (matyjaszczyk to wiedział od początku więc musiałem też o tym powiedzieć jakie znaczenia mają dane rodzaje oznakowania by nie był to mecz do jednej bramki), albo specjalne traktowanie opiekuna z dzieckiem na rowerze.

tak - dyskusja była sterowana by doprowadzić do jednego, czyli do pozostawienia stanu faktycznego i usankcjonowania go. stąd wynikała kolejność rozważanych opcji. motocykliści nam pomagali o tyle byśmy im sie nie kręcili pod kołami na jezdniach - reszta ich nie obchodziła.

jeżeli teraz chcecie by miała szansę jakaś inna opcja niż ta spod numeru 6 to musicie sie ostro sprężyć i dogadać tak by w wynikach ankiety inny wybór miał mocną przewagę!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
jurczyk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6388 (91%)
Postów: 1207

Częstochowa Śródmieście

Post Czw 17 Mar 11, 17:12:59     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

To zdjęcie robiłem w Luksemburgu :
http://foto.onet.pl/7fkoy,cvqp8ko8hwwg,qe0oi
Taka tabliczka pod znakiem C 16 w Alejach rozwiąże problem !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu    
STi Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6860 (97%)
Postów: 606
Wiek: 43


Post Czw 17 Mar 11, 18:26:51     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Przyznaję nie byłem na spotkaniu. Nie rozumiem jednak uporu niektórych osób do wyznaczenia ścieżki rowerowej w Alejach (niestety ścieżki a nie drogi - gdyby to chodziło o drogę rowerową nie miał bym nic przeciwko). Nie oszukujmy się, mamy trochę ścieżek rowerowych w mieście i Ci którzy po nich mają wątpliwą przyjemność jeździć wiedzą jak to wygląda (nie będę wnikał w szczegóły). Rozumiem że niektóre osoby mogą się niepewnie czuć na drodze, zwłaszcza w takim miejscu. Jednak rozwiązanie pozwalające na ruch zarówno po środkowym pasażu jak i po jezdniach wydaje mi się optymalnym rozwiązaniem. Osoby czujące się na siłach pojadą sobie ulicą, pozostali skorzystają z chodnika. Myślę że nie jestem jedynym który miał by ochotę na jazdę jezdnią mając do dyspozycji pseudo ścieżkę rowerową pełną zakrętów, poprzecznych ulic i wyjazdów z posesji. Niestety jest to niezgodne z przepisami. I żeby było jasne, jestem za budową dróg rowerowych. Dróg (najlepiej wyznaczanych z jezdni) a nie kiepskiej imitacji zmuszającej do jazdy po nich.


"Jeżeli zamkniesz prawdę, pogrzebiesz ją głęboko, ona rozkwitnie, osiągnie potężną moc, która w momencie eksplozji zniszczy wszystko, co stanie na jej drodze."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora      
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6949 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49


Post Czw 17 Mar 11, 19:06:04     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Drodzy oponenci. Do dyspozycji rowerzystów miała by być przestrzeń od kamienic do kamienic (no nie licząc chodników) - tak jak to się ma na rynkach miast daleko bardziej posuniętych w kulturze rowerowej niż nasze - czyli praktycznie cała szerokość Alei. Czego chcieć więcej? Ścieżka w alejach? Przecież jeździcie i widzicie co się dzieje na naszych ścieżkach rowerowych jeśli chodzi o pasące się na nich święte krowy. NIE MA SZANS NA TO ŻEBY NIE WŁAZILI NAM POD KOŁA! Zwłaszcza na pasażu o tak wzmożonym ruchu popołudniami czy w dni wolne jak Aleje. Wolę jeździć między pieszymi całą szerokością Alei niż jeździć pomiędzy pieszymi na 2 metrowej ścieżce. Nie bez znaczenia jest w tym przypadku wyeliminowanie nas z ruchu po jezdniach. Może za 10 lat gdy zmieni się kultura i postrzeganie rowerzystów w ruchu miejskim. Wtedy być może powstanie wymalowany pas tworzący ścieżką rowerową na środkowym pasażu (ławki można przenieść w każdej chwili). Bo nie łudźcie się, że powstała by tam teraz ścieżka rowerowa z prawdziwego zdarzenia - z odpowiednią nawierzchnią, przejazdami itp. (chyba nie myślicie, że rozbiorą część pasażu w III Alei, żeby nam zrobić profesjonalną ścieżkę...) Mamy w naszych szeregach kolegę, który jest na co dzień blisko Projektu Aleje i realiów MZDiT i jego zdanie jest jednoznaczne: NIE MA NA TO SZANS ZE WZGLĘDÓW ORGANIZACYJNYCH I FINANSOWYCH!!! Walnęli by pasek farby i po sprawie: zamiast kilkunastu metrów dostalibyśmy 2...

kruk napisał:
motocykliści nam pomagali o tyle byśmy im sie nie kręcili pod kołami na jezdniach - reszta ich nie obchodziła.

Wariant z tabliczką pozwala na jazdę po ulicach, więc raczej nie pomagali nam po to żebyśmy się im nie kręcili pod kołami, bo będziemy to robić.


kruk napisał:
nikt z Was nie odważył sie wystąpić przed szereg i zająć miejsca przy okrągłym stole

Nie jest chyba ważne gdzie siedzisz tylko jakie argumenty merytoryczne przedstawiasz...

kombryg napisał:
Wykorzystując różnice zdań umiejętnie pokierowały dyskusję w taki sposób, żeby osiągnąć to co chciały, pomysł najtańszy,

Zgadza się - prowadzący wielokrotnie podkreślali że to "tylko" konsultacje a UM i tak zrobi swoje. Chciały czy nie chciały - nie musiały nic chcieć bo nie mają obowiązku wybrać wariantu z największym poparciem.

kombryg napisał:
Masowicz, który zaproponował budowę progów spowalniających na drodze dla rowerów

Zgadza się - PORAŻKA.

Jeszcze raz powtarzam: szukam argumentów in minus sytuacji, w której wolno nam jeździć zarówno po środkowym pasażu i obu jezdniach...
Z zaznaczeniem szczególnej sytuacji jaką są Aleje - miejsce nie tylko do przemieszczania się, jak to ma miejsce w 95% ścieżek rowerowych ale również miejsce do "przebywania (jak kto woli lansu) czy rekreacji ruchowej połączonej z możliwością korzystania z zalet centrum.
Walczymy o ścieżki, ale w tym konkretnym przypadku nie była by ona wg mnie najlepszym z możliwych rozwiązaniem z powodu większej ilości ograniczeń niż swobód.


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
pbm Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5756 (82%)
Postów: 235
Wiek: 36

Częstochowa - Tysiąclecie

Post Czw 17 Mar 11, 19:49:33     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Według mnie wariant z możliwością jazdy zarówno ulicą jak i pasażem jest najlepszy w tym konkretnym miejscu. Jak najbardziej popieram ścieżki rowerowe w innych częściach miasta, gdzie mają szansę być naprawdę odseparowane od pieszych (a mimo wszystko nie są), jednak w Alejach ze względu na ich charakter takiego miejsca na prawdę nie ma i gdzie by ścieżka nie była wyznaczona to nie będzie ona spełniała swojego zadania a jedynie ograniczała rowerzystów, którzy i tak będą musieli manewrować pomiędzy pieszymi...

Aleje w przeciwieństwie do innych miejsc gdzie są/powinny być ścieżki rowerowe spełniają oprócz funkcji "transportowej" także funkcję rekreacyjną i ostatnie rozwiązanie pozwala w najlepszy sposób je realizować...

kombryg napisał:
Przedstawiciele rowerzystów walczący jak lwy o to żeby nie wydzielać w Alei drogi dla rowerów, bo zamiast po równych płytach w środkowym pasażu wolą wytrząsać się razem z samochodami i motocyklami po jezdni z kostki brukowej z granitu to dla mnie było coś niewiarygodnego.

Od początku sugerowaliśmy połączenie wariantu 1 i 2, tak aby każdy miał wybór czy woli równą drogę po środku i manewrowanie pomiędzy pieszymi (którzy i tak będą chodzić tam gdzie im będzie pasowało i dwie linie z farby nic nie zmienią) czy prostszą lecz nie tak równą jezdnię...
kruk napisał:
stąd wynikała kolejność rozważanych opcji. motocykliści nam pomagali o tyle byśmy im sie nie kręcili pod kołami na jezdniach - reszta ich nie obchodziła.

Nie wydaje mi się - motocykliści byli do nas raczej przychylnie nastawieni...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email   Jabber  
fasol Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5435 (77%)
Postów: 174


Post Czw 17 Mar 11, 20:13:35     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Z tego co piszecie to w praktyce nic się nie zmieni. Nadal ludzie będą jeździć rowerami po pasażu alej oraz po jezdni, z tą tylko różnicą, że będzie to teraz w 100% legalne. Czyli podsumowując - nie będzie żadnych wymiernych zmian poza paroma tabliczkami...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
pbm Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5756 (82%)
Postów: 235
Wiek: 36

Częstochowa - Tysiąclecie

Post Czw 17 Mar 11, 20:16:34     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

@art1986: jakich wymiernych i realnych zmian byś oczekiwał?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email   Jabber  
fasol Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5435 (77%)
Postów: 174


Post Czw 17 Mar 11, 20:23:33     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

@pbm: nie chodziło mi o to, że oczekuję jakiś wymiernych zmian. Rozwiązanie z udostępnieniem pasażu rowerzystom jest wg mnie jak najbardziej ok.

Sądzę, że te spotkania i konsultacje to tylko mydlenie oczu, bo tak naprawdę to nic się nie dzieje. Tak jak napisał @arektacana, UM nie ma zamiaru zrobić nic sensownego dla rowerzystów bo "NIE MA NA TO SZANS ZE WZGLĘDÓW ORGANIZACYJNYCH I FINANSOWYCH!!!"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
kruk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4963 (70%)
Postów: 153

Częstochowa

Post Czw 17 Mar 11, 23:13:46     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

arektacana napisał:

kruk napisał:
motocykliści nam pomagali o tyle byśmy im sie nie kręcili pod kołami na jezdniach - reszta ich nie obchodziła.

Wariant z tabliczką pozwala na jazdę po ulicach, więc raczej nie pomagali nam po to żebyśmy się im nie kręcili pod kołami, bo będziemy to robić.

może troche przerysowałem, ale część z nich była za tym by rowerzyści jeździli sobie środkowym pasażem a nie jezdniami.


arektacana napisał:
kruk napisał:
nikt z Was nie odważył sie wystąpić przed szereg i zająć miejsca przy okrągłym stole

Nie jest chyba ważne gdzie siedzisz tylko jakie argumenty merytoryczne przedstawiasz...

oczywiście, że argumenty są ważne. ale równie ważne jest to jak je przedstawiacie. motocykliści posadzili przy stole grupe która miała gadać (3 albo 4) naprzeciw matyjaszczyka a reszta z nich usiadła za nimi. był to pokaz jedności środowiska zgodnie ze starą prawdą, że w 'jedności siła'. idąc na spotkanie myślałem, że sie nie dopcham do głosu, że MK stworzy konkretny, zwarty front rozwiązań prorowerowych...

arektacana napisał:
Jeszcze raz powtarzam: szukam argumentów in minus sytuacji, w której wolno nam jeździć zarówno po środkowym pasażu i obu jezdniach...
Z zaznaczeniem szczególnej sytuacji jaką są Aleje - miejsce nie tylko do przemieszczania się, jak to ma miejsce w 95% ścieżek rowerowych ale również miejsce do "przebywania (jak kto woli lansu) czy rekreacji ruchowej połączonej z możliwością korzystania z zalet centrum.


Minusem tego rozwiązania jest to, że o ile jeździć możemy pasażem i jezdniami to nadal musimy ustępować wszystkim - pieszym bo mają pierwszeństwo, samochodom - bo za nimi stoi argument siły.
mimo wszystko to rozwiązanie jest w tym miejscu optymalne. można sie nawet pokusić o to by wykorzystać sytuację i to samo rozwiązanie przenieść na Promenadę i to jak najszybciej by i tam nie robić szopek z pogoniami straży miejskiej za rowerzystami.

art1986 napisał:
Z tego co piszecie to w praktyce nic się nie zmieni. Nadal ludzie będą jeździć rowerami po pasażu alej oraz po jezdni, z tą tylko różnicą, że będzie to teraz w 100% legalne. Czyli podsumowując - nie będzie żadnych wymiernych zmian poza paroma tabliczkami...


korzyść w tym, że nie będziemy już tym 'czarnym ludem' który w alejach nie ma żadnych praw.

art1986 napisał:
Sądzę, że te spotkania i konsultacje to tylko mydlenie oczu, bo tak naprawdę to nic się nie dzieje. Tak jak napisał @arektacana, UM nie ma zamiaru zrobić nic sensownego dla rowerzystów bo "NIE MA NA TO SZANS ZE WZGLĘDÓW ORGANIZACYJNYCH I FINANSOWYCH!!!"


pewnie - to mydlenie oczu i realizacja wyborczych obietnic o kontakcie z mieszkańcami. ale trzeba pomyśleć jak to wykorzystać.
czy ktokolwiek próbował sie dowiadywać w MZD jaki dokładnie rodzaj granitu będzie w alejach leżał? ma być ponoć cięty a nie łamany, więc będzie gładki a nie jak obecnie bardziej przypominający kocie łby, ale gdyby używali granitu płomieniowanego to przyczepność i bezpieczeństwo jazdy by było dużo wyższe!
albo czy widział ktoś plany wiaduktów na Makuszyńskiego czy nad węzłem DK1 i al. JP2 - czy są tam przewidziane drogi rowerowe?

pozdrawiam
k.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Lukas Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6905 (98%)
Postów: 1114
Wiek: 38

Częstochowa [Tysiąclecie]

Post Pią 18 Mar 11, 0:08:45     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Chciałbym zauważyć, że Masa Krytyczna to nie kilka osób, które były na konsultacjach i zabierały głos - bo formalnie Masa nie jest w żaden sposób zorganizowana i nikt personalnie nie odpowiada za jej zewnętrzny wizerunek i opinie. Każdy, ale to absolutnie każdy, wczoraj mógł zabrać głos - czy to ktoś związany z Masą czy nie - i puścić lepsze lub gorsze zdanie na temat organizacji ruchu w Alejach.

Ale jeśli ktoś krytykuje ludzi, którzy zabierali jakikolwiek głos, a sam siedział cicho, bo myślał, że "Masa" zrobi to za niego to niestety jest w błędzie i takie podejście jest nie fair. Trzeba było zaproponować wcześniej spotkanie przy piwie, ustalić wspólne zdanie i taktykę - wtedy można by było lepiej wyglądać na zewnątrz - ale to i tak nadal czysto teoretycznie, bo tak naprawdę Częstochowska Masa Krytyczna nie istnieje.. wszelkie próby jej sformalizowania niestety kończyły się fiaskiem.

Wariant przedstawiony przez Śląską Inicjatywę był dla mnie mocno nietrafiony. Te ławki to sytuacje takie same jak mamy obecnie na przystankach autobusowych - ludzie siedzą i kręcą się wokół nich i bardzo łatwo jest zawadzić kierownicą lub pedałami - żadne terytorialne ograniczenie ruchu rowerowego w szerokości Alei nie może istnieć - bo to będzie martwe rozwiązanie! Nie żyjemy w idealnym świecie.

Tak jak jest teraz jest dobrze - czyli jeździmy pasażem i jezdnią - wystarczy to zalegalizować żeby nie sypały się mandaty.

Kwestia nawierzchni nie była tematem tych konsultacji. Tutaj mogliśmy się odzywać jak był tworzony projekt czyli jeszcze za głębokiej kadencji świętej Wrony. Teraz możemy się podrapać po jajkach.

Chcecie pogadać i zawrzeć wspólne stanowisko na kolejne takie spotkania - zaproponujcie piwo, pogadamy, ustalimy co i jak. Albo zawiążmy stowarzyszenie i organizujmy zebrania - z równomiernie rozłożoną odpowiedzialnością na każdego członka stowarzyszenia.

I tyle w temacie.


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
kruk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4963 (70%)
Postów: 153

Częstochowa

Post Pią 18 Mar 11, 0:42:09     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

sorry Lukas, ale właśnie nie siedziałem cicho tylko gadałem. miałem właśnie okazje reprezentować ŚIR.

zdaję sobie sprawę ze słabości tych rozwiązań lecz to były warianty wobec czwartej propozycji Magistratu. stanowisko ŚIRu nie było idealne - wszystko wychodzi w praniu. sam przed spotkaniem jeszcze przegrzebkę zrobiłem w temacie znaków i prawnych uregulowań związanych z Drogami rowerowymi i wyłapałem błąd w komentarzach do urzędowych propozycji. no ale były dwie opcje zaproponowane łącznie ze zdjęciami (które przeleciano na szybko przy prezentacji).

czy MK miała swoje propozycje? czy tylko pomysł na połączenie pierwszego z drugim wariantem bez sprawdzenia czy tak sie w ogóle da...

Lukas napisał:
Kwestia nawierzchni nie była tematem tych konsultacji. Tutaj mogliśmy się odzywać jak był tworzony projekt czyli jeszcze za głębokiej kadencji świętej Wrony. Teraz możemy się podrapać po jajkach.

nie była także kwestią konsultacji sprawa organizacji ruchu po remoncie alej. ale dyru z mzd sie wygadał, że ma być Strefa Zamieszkania na całej długości. IMHO - dość karkołomne do wytłumaczenia kierowcom to będzie Wink

ps: ten z mikrofonem to ja.
http://konsultacje.czestochowa.pl/wp-content/gallery/spotkanie_konsultacje/dsc1039700.jpg


Ostatnio zmieniony przez kruk dnia Pią 18 Mar 11, 8:35:23, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Ścieżki rowerowe w Częstochowie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 5 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional


Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy