wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Ścieżki rowerowe w Częstochowie

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
CZĘSTOCHOWSCY ROWERZYŚCI v s TWARDOGŁOWI URZĘDNICY Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piter Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5166 (97%)
Postów: 1426
Wiek: 45

częstochowa-raków

Post Sro 04 Lis 09, 18:50:40     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Z tymi barierkami , to musi by jednak coś na rzeczy ponieważ na nowo otwartych dwóch mostach w okolicach "galerii" barierki przy ścieżce rowerowej są wyższe niż te przy chodniku. A zupełną ciekawostka jest możliwość swobodnego poruszania się po najniebezpieczniejszym odcinku - jakim jest wiadukt między rondem Mickiewicza , a ul.Bór -jego zachodnia strona - przecież tam kilka lat temu zginął młody rowerzysta(ale nie wypadł przez barierkę).Barierki tam są raczej na standardowej wysokości - więc?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu    
jurczyk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4677 (88%)
Postów: 1205

Częstochowa Śródmieście

Post Czw 05 Lis 09, 22:30:23     Spotkanie w M Z D Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj w samo południe Lukas, Piter, PBM i Jurczyk wzięli udział w spotkaniu z Dyrektorem Miejskiego Zarządu Dróg .Na głowę Dyrektora wylaliśmy tylko część
żalów środowiska rowerzystów.Czemu tylko część ? Było zbyt mało czasu !
Dyrektor zobowiązał się do organizowania cyklicznych spotkań z przedstawicielami częstochowskich rowerzystów. W spotkaniach będą brali udział urzędnicy MZD odpowiedzialni za organizację ruchu rowerowego w mieście oraz eksperci czyli my rowerzyści.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu    
Reklama
endecja_czwa Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3583 (67%)
Postów: 373
Wiek: 42


Post Pią 06 Lis 09, 15:04:57     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Od niedawna jestem na tym forum i chciałbym wiedzieć czy udajecie się np do MZDziur jako osoby prywatne czy może macie zarejestrowane jakieś stowarzyszenie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
jurczyk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4677 (88%)
Postów: 1205

Częstochowa Śródmieście

Post Pią 06 Lis 09, 17:39:49     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Udaliśmy się do MZD jako przedstawiciele nieformalnej grupy nacisku...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu    
szczepan Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5278 (99%)
Postów: 3235
Wiek: 32

czwa / krk / wrocLove

Post Sob 07 Lis 09, 22:03:04     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Coś się dzieje i do tyczy to wszystkich, nie tylko rowerzystów:
gazeta.pl napisał:
W podjasnogórskich parkach pij i popuszczaj psa

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach uchylił regulamin parków podjasnogórskich. Składał się on głównie z zakazów.

Zasady korzystania z odrestaurowanych parków od początku budziły kontrowersje. Radni pytali zdziwieni:

- Dlaczego tylko psów ma dotyczyć zakaz wprowadzania? A z krową wolno spacerować?

- Jak przekonamy pielgrzymów, że po kilkuset kilometrach marszu nie wolno odpocząć na trawie pod drzewem?

- A co złego w tym, że ktoś pijany siądzie sobie na ławeczce i dojdzie do siebie, zanim wróci do domu? Lepiej, żeby w parku siedział, niż krążył po ulicach.

Mimo to radni regulamin uchwalili. Jednak parkowe zakazy nie spodobały się wojewodzie i w marcu skierował sprawę do rozstrzygnięcia sądowi administracyjnemu. - Nie ma w polskim prawie przepisu, który pozwalałby zakazać osobie nietrzeźwej przebywania w parku - tłumaczył wtedy Krzysztof Popiel z częstochowskiej delegatury śląskiego urzędu wojewódzkiego. - Z kolei w kodeksie wykroczeń są zapisy o zakłócaniu porządku, niszczeniu zieleni i parkowych urządzeń. Skoro są, to nie wolno ich wpisywać do prawa lokalnego, bo istnieje niebezpieczeństwo, że dojdzie do manipulacji w ich interpretowaniu. Można sobie wyobrazić sytuację, że strażnik miejski uzna, że spokój zakłócają nie tylko krzyki, hałasy i nieuzasadniony alarm, ale i zbyt jaskrawy strój.

Sąd w Gliwicach podzielił wątpliwości wojewody i regulamin uchylił.

Co teraz? - Zostanie skorygowany tekst na tablicach ustawionych w parkach - tłumaczy Sylwia Bielecka z biura prasowego magistratu. - Nie będzie już na nim regulaminu, a "zasady zachowania". Część zakazów obowiązuje, bo jest zapisana w kodeksie wykroczeń, inne zostaną sformułowane jako prośba do użytkowników.

Czyli władze miasta uprzejmie poproszą, by psów do parków nie wprowadzać. I nie trzeźwieć na ławkach. Mieszkańcy albo posłuchają, albo nie.

źródło: Gazeta.pl


© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved


Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
endecja_czwa Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3583 (67%)
Postów: 373
Wiek: 42


Post Pon 09 Lis 09, 8:58:58     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

jurczyk napisał:
Udaliśmy się do MZD jako przedstawiciele nieformalnej grupy nacisku...


Idąc na takie spotkanie jako przedstawiciele stowarzyszenia pozycja negocjacyjna znacznie by wzrosła. Wystrczyłoy skrzyknąć kilkadziesiąt osób i urządzić np. protest przeciwko złemu stanowi dróg rowerowych. Niech media o tym napiszą i od razu zmienia się nastawienie MZDziur.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
jurczyk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4677 (88%)
Postów: 1205

Częstochowa Śródmieście

Post Sro 18 Sie 10, 12:58:51     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Moja cierpliwość w kontaktach osobistych i korespondencyjnych z Miejskim Zarządem Dróg i Transportu już się wyczerpała !!! Na dzisiejszym spotkaniu z
pracownikami MZDiT /nikt z kierownictwa nie był obecny/ usłyszeliśmy że to co obiecano nam załatwić w listopadzie ub roku nie zostało zrealizowane z powodu braku pieniędzy. Zbliża się termin debaty nad przyszłorocznym budżetem miasta. 25 sierpnia jest sesja Rady Miasta .Jutro zgłoszę formalny udział grupy mieszkańców miasta w sesji. Oczywiście nie chcemy być biernymi słuchaczami ale chcemy zabrać głos w interesujących nas rowerzystów sprawach.
MZDiT podlega v-ce Prezydentowi P. Biernatowi. Po usilnych staraniach udało mi się załatwić spotkanie z Panem Prezydentem P. Kurpiosem.
Wstępny termin spotkania wyznaczono na 7 września /wtorek/ godz 12:00.
Otrzymam telefoniczne potwierdzenie terminu spotkania.
Zgłaszając spotkanie poinformowałem że z naszej strony przyjdą trzy osoby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu    
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5239 (98%)
Postów: 3286
Wiek: 45


Post Sro 25 Sie 10, 20:52:58     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Protokół ze spotkania rowerzystów w MZDiT z dnia 18.08.2010:

"Protokół
ze spotkania w dniu 18.08.2010 r.

Obecni:
1. Robert Juchnik przedstawiciel rowerzystów
2. Paweł Szubert przedstawiciel rowerzystów
3. Arkadiusz Cierpiał przedstawiciel rowerzystów
4. Jan Jurczyk przedstawiciel rowerzystów
5. Marek Lewandowski MZDiT
6. Mirosław Chachulski MZDiT
7. Andrzej Kuliś MZDiT
8. Małgorzata Nesterowicz MZDiT


Ustalenia:

Główne postulaty środowiska rowerzystów do uwzględnienia przy projektowaniu ścieżek rowerowych:
1. Projektowanie takiego ich przebiegu, aby zapewniony był dostęp dla rowerów do zabytkowych części miasta i do głównych centrów handlowych oraz umożliwiony był wyjazd z miasta i wjazd do niego (uwaga MZDiT: opracowana jest koncepcja rozbudowy systemu ścieżek rowerowych, którą prześlemy w formie elektronicznej).
2. Zapewnienie trybu tworzenia systemu ścieżek rowerowych jako spójnej sieci.
3. Unikanie zbyt częstego przeprowadzania ścieżek przez jezdnię z jednej strony ulicy na drugą.

Postulaty w zakresie oznakowania ścieżek rowerowych
1. Absolutnym priorytetem jest dokładne oznakowanie ścieżek znakami poziomymi (symbol roweru), aby piesi nie poruszali się po ciągach przeznaczonych dla rowerów. Przykłady źle oznakowanych (zdaniem rowerzystów) ścieżek to ścieżka wzdłuż Al. Niepodległości oraz ścieżka wzdłuż Pasażu ks. Zenona Raczyńskiego (na odcinku od ul. Okrzei do ul. Zamenhoffa), gdzie brak oznakowania poziomego.
2. Stosowanie oznakowania pionowego i poziomego symbolem roweru na jezdniach w miejscach przejazdów dla rowerzystów poprzecznych do osi jezdni.

Postulaty rowerzystów w zakresie technologii wykonywania ścieżek rowerowych
1. Najbardziej oczekiwane przez środowisko rowerzystów byłoby stosowanie ścieżek rowerowych asfaltowych. Jednak absolutnym minimum jest wykonywanie ich z kostki brukowej betonowej bez fazy układanej wzdłuż osi ścieżki.
Podanym przez rowerzystów przykładem złego wykonania ścieżki rowerowej jest ścieżka na przebudowanym odcinku ul. Dekabrystów (od ul. Kilińskiego do ul. Szajnowicza-Iwanowa). Przedstawiciel MZDiT poinformował, że obecnie trwają rozmowy z wykonawcą robót nt. możliwości nieodpłatnej wymiany zastosowanej kostki fazowanej na kostkę bez fazy. Usterka związana z zapadnięciem się kostki przy zasuwie wodociągowej zostanie usunięta przez wykonawcę w ramach gwarancji.

Reasumując rowerzyści wnoszą o wypracowanie wspólnych standardów, które obowiązywałyby przy wykonywaniu nowych dokumentacji projektowych oraz o wprowadzenie zasady konsultowania z przedstawicielem rowerzystów projektu ścieżki rowerowej przy każdej nowej dokumentacji przygotowywanej w wydziale WD.

Ponadto poruszono kwestię ścieżki rowerowej wzdłuż Alei Najświętszej Maryi Panny. Dotychczas projekt przebudowy Alei zakładał ograniczenie ruchu kołowego i oznakowanie Alei jako strefy zamieszkania, a więc rowery miałyby poruszać się po jezdniach. Rowerzyści wnoszą o rozwiązanie sprawy ruchu rowerowego i wyznaczenie ścieżek rowerowych w tym ciągu.

Przedstawiciele MZDiT wyjaśnili następujące kwestie:
1. Przedstawione propozycje dotyczące budowy ścieżek rowerowych są możliwe do zrealizowania w ramach nowych inwestycji. Natomiast postulaty poprawy stanu istniejącego wiążą się z wydatkami w ramach tzw. prac utrzymaniowych (utrzymanie oznakowania poziomego, pionowego i sygnalizacji świetlnej w całym mieście), na które w chwili obecnej MZDiT posiada ograniczone środki finansowe. Prowadzone zatem działania nie wynikają ze złej woli, ale są ograniczone dostępnym budżetem, w ramach którego można zaspokoić jedynie najpilniejsze potrzeby miasta.
2. Postulowany przez rowerzystów montaż przycisków dla rowerzystów na niektórych skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną będzie możliwy po rozwiązaniu ogólnych problemów związanych z detekcją na tych skrzyżowaniach.
3. Wyznaczenie ścieżek rowerowych na jezdniach (w formie pasów dla rowerów) jest sprawą złożoną, gdyż musimy uwzględniać potrzeby wszystkich użytkowników i ich bezpieczeństwo.
4. Ścieżka rowerowa w rejonie skrzyżowania Al. Jana Pawła II i DK-1 będzie wykonana w ramach inwestycji polegającej na przebudowie tego skrzyżowania. MZDiT ogłosił przetarg na opracowanie projektu i realizację tej inwestycji.
5. Przebiegi niektórych ścieżek rowerowych wykonywanych w ramach przebudowy istniejących ulic są często uwarunkowane ograniczeniami terenowymi lub technicznymi. Dotyczy to np. ścieżki w ul. Kilińskiego: na skrzyżowaniu ul. Kilińskiego i Al. Jana Pawła II nie da się wydzielić fazy sygnalizacji świetlnej dla rowerów ze względu na bardzo duże natężenie ruchu w ciągu Al. Jana Pawła II (droga krajowa), ponadto chodnik w rejonie Liceum im. Traugutta był zbyt wąski na wydzielenie w nim ścieżki. Z tych ograniczeń wyniknęło przyjęte przez rozwiązanie.
6. Na ulicach oznakowanych jako strefa zamieszkania oraz strefa „30” (ograniczenie prędkości do 30 km/h) na ogół nie wydziela się ścieżek rowerowych (z wyjątkiem przypadków bardzo dużego natężenia ruchu rowerowego).
7. W Częstochowie nie wykonuje się ścieżek rowerowych z asfaltu przede wszystkim z powodu wyższych kosztów takiego rozwiązania, zarówno w fazie realizacji inwestycji, jak i przy późniejszej eksploatacji.

Przedstawiciele rowerzystów wnoszą o zorganizowanie spotkania z Dyrektorem MZDiT oraz kierownikami wydziałów zajmujących się budową i utrzymywaniem ścieżek rowerowych.



Na tym protokół zakończono i podpisano.
Protokół sporządziła: M. Nesterowicz"

Generalnie 90% czasu dyskusji pochłonęła kwestia tego, że dzięki uchwalonemu budżetowi na 2010 rok (stworzonemu m.in. przez byłego Prezydenta - przynajmniej tak argumentowali to urzędnicy MZDiT) nie ma ani grosza na "utrzymanie ścieżek rowerowych" czyli na wykonanie choćby pół piktogramu. Moje odczucie jest takie, że panowie są kompletnie bezradni w kwestii wpływu na kształt infrastruktury rowerowej w tym mieście, a istniejące dokumenty jej dotyczące są stworzone po to by były, ale nie daj Boże żeby je stosować...


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
endecja_czwa Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3583 (67%)
Postów: 373
Wiek: 42


Post Sro 25 Sie 10, 22:42:08     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Oczywiście najlepiej zwalić na poprzedników. Z tego co kojarzę, to do tej pory właśnie za rządów Kurpiosa pierwszy raz się zdarzyło, żeby na wiosnę chociaż część piktogramów nie została poprawiona.
Nie zgadzam się, że panowie są bezradni. Im się po prostu nie chce, bo mają to gdzieś. Dopiero jakby sama góra za fraki ich potrząsnęła to by coś ruszyło z miejsca, ale żeby to nastąpiło owa góra musi w tym widzieć interes. Znaczy to tyle, że dopóki, dopóty nie będziemy jawić się jako silna i dobrze zorganizowana grupa społecznego nacisku, dopóty władza będzie nas olewała.


"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
kruk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3252 (61%)
Postów: 153

Częstochowa

Post Nie 29 Sie 10, 23:24:04     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

czyli wszystko pozostanie po staremu bo miasto nie ma kasy/wie lepiej...


Kamil A. Rajczyk

Śląska Inicjatywa Rowerowa
Kamil A. Rajczyk
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
pbm Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4046 (76%)
Postów: 235
Wiek: 31

Częstochowa - Tysiąclecie

Post Pią 03 Wrz 10, 20:06:01     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

W dniu dzisiejszym dostałem z MZDiT pismo w którym uzupełnione są pewne informacje zawarte w protokole wklejonym przez Arka. W budżecie MZDiT pojawiły się nowe fundusze co skutkuje tym, że cześć zmian została wprowadzona, a cześć ma być wykonana w najbliższym czasie.





Tak więc pewne postępy widać.. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email   Jabber  
jurczyk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4677 (88%)
Postów: 1205

Częstochowa Śródmieście

Post Pią 03 Wrz 10, 20:50:41     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Po lewej stronie obok pieczątki inż. Sosnowskiego była pieczątka i podpis
Kierownika Wydziału Inżynierii Ruchu Drogowego i Strefy Parkowania
mgra inż. Marka Lewandowskiego
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu    
pbm Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4046 (76%)
Postów: 235
Wiek: 31

Częstochowa - Tysiąclecie

Post Pią 03 Wrz 10, 20:59:12     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

U mnie nie było.. Tej strony nie edytowalem.. Zamazalem jedynie swój adres..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email   Jabber  
jurczyk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4677 (88%)
Postów: 1205

Częstochowa Śródmieście

Post Pią 03 Wrz 10, 21:09:40     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Na kopii którą posiadam jest jeszcze na pierwszej stronie pieczątka Kancelarii MZD z datą wyjścia pisma 2010-09-02 .Może inż Lewandowski się zawstydził...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu    
pbm Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4046 (76%)
Postów: 235
Wiek: 31

Częstochowa - Tysiąclecie

Post Nie 05 Wrz 10, 14:56:52     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Słupki już są!



Niestety obawiam się, że kierowcy się przedostaną:


Ale teren ten jest już zapewne szkoły i to oni by się postarać musieli... Może do nich jakieś pisemko.. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email   Jabber  
kruk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3252 (61%)
Postów: 153

Częstochowa

Post Nie 05 Wrz 10, 15:22:49     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

przecież to ta szkoła nie ma parkingu więc obecny układ im odpowiada


Kamil A. Rajczyk

Śląska Inicjatywa Rowerowa
Kamil A. Rajczyk
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
arzy Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3693 (69%)
Postów: 41

ostatni grosz

Post Sro 08 Wrz 10, 8:52:44     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

pbm napisał:
Słupki już są!
Niestety obawiam się, że kierowcy się przedostaną:

Ale teren ten jest już zapewne szkoły i to oni by się postarać musieli... Może do nich jakieś pisemko.. Wink

Spokojnie można podjechać, aż do samych słupków od strony "Anki"


domowy piwowar
www.skladpiwa.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
kruk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3252 (61%)
Postów: 153

Częstochowa

Post Sro 08 Wrz 10, 20:05:20     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

tak samo jak rzejechać trawnikiem wokół nich. tam może pomóc wyłącznie patrol straży miejskiej i bloczek mandatowy. ale to trudniejsze niż mandat za pietruszkę....


Kamil A. Rajczyk

Śląska Inicjatywa Rowerowa
Kamil A. Rajczyk
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
jurczyk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4677 (88%)
Postów: 1205

Częstochowa Śródmieście

Post Czw 09 Wrz 10, 16:32:07     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj byłem na indywidualnym spotkaniu z Prezydentem Miasta P.Kurpiosem.
Na spotkanie zapisałem się /nie bez trudności / ponad miesiąc temu i choć
nie spodziewałem się wielkich efektów poszedłem. W spotkaniu poza Prezydentem uczestniczył Z-ca Dyrektora MZDiT S. Sosnowski.
Poruszyłem wszystkie najważniejsze problemy z jakimi borykają się rowerzyści.
Nie dałem się "zagadać " Dyrektorowi podając konkretne przykłady nieprzemyślanego projektowania ,niedbałego wykonania , niewłaściwego oznakowania i utrzymania dróg rowerowych w naszym mieście Poruszyłem też sprawę niefrasobliwego wydawania środków finansowych oraz przerostu zatrudnienia w MZDiT. Dyrektor obiecał ... konsultować, budować, malować,modernizować, utrzymywać... itd itd. Może dotrzyma słowa ?
Na zakończenie poruszyłem przykrą sprawę sierpniowej Masy. Dyrektor jeszcze raz przeprosił tłumacząc się reorganizacją w MZDiT.
A co Pan Prezydent ? Słuchał. Na moje konkretne pytanie dotyczące udostępnienia środkowego pasa Al NMP rowerzystom odpowiedział , że to nie jest możliwe. Przytoczyłem przykłady Krakowa , Gdańska , Warszawy ale sądzę że to nie przekonało Pana Prezydenta.
Jestem przygnębiony nie tylko ze względu na dzisiejszą pogodę !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu    
endecja_czwa Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3583 (67%)
Postów: 373
Wiek: 42


Post Czw 09 Wrz 10, 17:45:29     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

To irytujące, że ciągle powstają jakieś durne ciągi pieszo rowerowe, gdzie ledwo można się rowerem przecisnąć, cudem nie zawadzając o pieszego czy jakąś latarnię a tam gdzie jest szeroko jak w Alejach i wszyscy tak naprawdę ignorują debilny zakaz nie można tego sformalizować.
Co do reakcji Kurpiosa to mnie wcale nie dziwi, bo on nic nie potrafi tylko "słucha", bo się na niczym nie zna.


"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
kruk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3252 (61%)
Postów: 153

Częstochowa

Post Czw 09 Wrz 10, 20:11:51     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

endecja_czwa napisał:

Co do reakcji Kurpiosa to mnie wcale nie dziwi, bo on nic nie potrafi tylko "słucha", bo się na niczym nie zna.

miejmy nadzieję, że chociaż pokroić człowieka umie i dobrze później zaceruje Laughing Wink
natomiast urzędnicy są do urzędowania a nie do pracowania więc co ich to wszystko obchodzi?????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5239 (98%)
Postów: 3286
Wiek: 45


Post Pią 12 Lis 10, 20:29:39     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Niektórzy są naprawdę twardogłowi i prą ile wlezie. Najlepiej na czyimś grzbiecie. W sklepie Cyklo na Garibaldiego na drzwiach wejściowych wisi plakat wyborczy naszego ulubionego, rowerowego radnego pana Marandy. Ma gość tupet... Pamiętamy panie Marcinie, pamiętamy...


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5239 (98%)
Postów: 3286
Wiek: 45


Post Wto 30 Lis 10, 8:13:37     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Dzisiejszy artykuł w Wyborczej autorstwa Alexa Kopii:
Gazeta.pl napisał:
Politycy zaczynają poważnie myśleć o komunikacji rowerowej w miastach: poświęcili jej sporo miejsca w swoich programach wyborczych. A Izabela Leszczyna (PO) i Krzysztof Matyjaszczyk (SLD)? Sprawdziła to Śląska Inicjatywa Rowerowa.


Alex Kopia*: Jakie pieniądze na infrastrukturę rowerową powinny zostać wpisane do Wieloletniego Programu Inwestycyjnego i na jakie inwestycje? Czy kwota ta powinna odzwierciedlać poziom ruchu rowerowego w mieście?

Izabela Leszczyna: - Najpierw trzeba sprawdzić, co zawiera program rozwoju częstochowskich ścieżek rowerowych opracowywany w 2007 r. Nie jestem zwolenniczką zapisywania sztywnych kwot, dlatego pomysł adekwatności poziomu finansowania do poziomu ruchu rowerowego w mieście jest wart rozpatrzenia (określić ten poziom pomogłyby lokalne środowiska rowerowe). Należy ściśle przestrzegać wymogu budowy czy modernizacji ścieżek rowerowych i uwzględniać je na etapie planowania wszystkich inwestycji drogowych. Rowerzyści to przecież równoprawni użytkownicy dróg.

Krzysztof Matyjaszczyk: - Częstochowa jest miastem już bardzo zadłużonym, trzeba ostrożnie gospodarować pieniędzmi. Dlatego lecz nie jestem pewien, czy pomysł o procentowej zależności wydatków na inwestycje - choć ciekawy - jest możliwy do zrealizowania. W pierwszej kolejności należy realizować inwestycje mające szansę na dotacje z zewnątrz, łączące i porządkujące istniejący układ ścieżek rowerowych - tak, by te w końcu gdzieś prowadziły.

AK: Czy macie Państwo zastrzeżenia do infrastruktury rowerowej w Częstochowie? Jak zamierzacie poprawić jej stan?

IL: - Pierwszy problem to złe oznakowanie poziome ścieżek rowerowych. Mało którą z nich opatrzono znakiem P-23 (namalowany na jezdni symbol roweru - przyp. red.). Także właściwe oznakowanie ciągów pieszo-rowerowych należy do rzadkości. Efekt - piesi nie zwracają uwagi na kolor kostki brukowej i ścieżki rowerowe traktują jak chodniki. Drugi problemem - ścieżki rowerowe są u nas budowane ze zwykłej zielonej i - co najgorsze - fazowanej kostki brukowej. Rozumiem względy ekonomiczne, ale opowiadam się za ścieżkami z kostki niefazowanej - w najgorszym wypadku. Bo najlepiej byłoby budować je z barwionej masy bitumicznej, wygodnej i bezpiecznej. Trzeci problem - wyegzekwowanie od Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu, by przestrzegał harmonogramu rozwoju sieci ścieżek rowerowych w Częstochowie. Harmonogram zakładała połączenie ścieżkami poszczególnych dzielnic, tak, by z Rakowa dało się swobodnie dojechać rowerem na Północ, a z Mirowa na Sabinów. Chciałabym również by MZDiT ustosunkował się do spisu absurdów, które na częstochowskich ścieżkach dostrzegła grupa radnych miejskich (i przygotowała raport w tej sprawie). Z tego, co zaobserwowałam, niewiele z wytkniętych tam błędów zostało naprawionych.

KM: - Jest wiele ścieżek rowerowych wybudowanych przypadkowo, przy okazji remontu chodników. Nie stanowią one logicznej sieci połączeń lub wręcz kończą się w polu. Recepta? W mojej pierwszej odpowiedzi.

AK: Które inwestycje rowerowe uważacie Państwo za najważniejsze? Czy będzie starać się o ich pilną realizację?

IL: - Za najpilniejsze i najłatwiejsze do wykonania uważam właściwe oznakowanie poziome częstochowskich ścieżek. Połączenie za pomocą ich spójnej sieci dzielnic miasta jest inwestycją pilną, ale długofalową. Chciałabym również znieść zakaz poruszania się na rowerach po Alejach Najświętszej Maryi Panny: to przykład martwego prawa lokalnego.

KM: - Oprócz połączenia istniejących ścieżek w szlaki (np. szlak zabytków techniki, szlak punktów widokowych, szlak zabytków sakralnych itp.), należy połączyć miejskie ścieżki rowerowe ze szlakami prowadzącymi poza miasto, np. do Olsztyna i dalej na Jurę Krakowsko-Częstochowską.

AK: Czy będziecie Państwo korzystać z "rowerowych" doświadczeń innych miast?

IL: - Zamierzam czerpać z doświadczeń Krakowa i Wrocławia - w kwestii ścieżek z barwionej masy bitumicznej. Zastanawiam się też, czy nie sformalizować współpracy miasta ze środowiskiem rowerzystów skupionych np. w Częstochowskiej Masie Krytycznej, korzystać z ich pomysłów i porad. Przecież ani prezydent miasta, ani nawet najlepszy fachowiec z zarządu dróg nie skonstruują - bez wysłuchania opinii rowerzystów - systemu ścieżek rowerowych, który spełniłby oczekiwania ich użytkowników. Podoba mi się model bytomski: powołanie pełnomocnika ds. dróg rowerowych. Rozważam możliwość wprowadzenia takiego rozwiązania w Częstochowie. Alternatywą byłoby powołanie grupy konsultacyjnej, jednak przy takich inicjatywach lepiej jest, kiedy to jedna osoba zgłasza postulaty i argumenty całego środowiska (oczywiście osoba wybrana przez to środowisko). Ostateczne decyzje będę podejmowała w wyniku konsultacji z tym środowiskiem.

KM: - Najlepszym wzorem, choć w najbliższym czasie pewnie niedoścignionym, byłyby miasta holenderskie albo Kopenhaga. Wiele rozwiązań tam zastosowanych można zaadaptować w naszym mieście. W swoim programie deklaruję poprawę komunikacji z mieszkańcami, m.in. przez konsultacje różnych rozwiązań ze środowiskami, których dotyczą. Będę więc wsłuchiwał się również w głos rowerzystów.

AK: Czy zamierza Pani/Pan przyjeżdżać do pracy rowerem, ułatwić to pracownikom urzędu miasta i radnym?

IL: - Rower traktuję raczej jako formę rekreacji niż środek transportu, dlatego trudno mi obiecywać, że po wyborze na prezydenta będę rowerem przyjeżdżała do urzędu (problemem jest też specyfika pracy prezydenta, terminarz jego zajęć). Ale postaram się to robić podczas Częstochowskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Pracownicy mojego biura poselskiego chętnie korzystają z rowerów; dowodem nasza sala konferencyjna, gdzie ustawiają pojazdy. Dlatego nie widzę przeszkód, by miejscy urzędnicy przyjeżdżali do pracy rowerami. Postaram się nawet o wydzielenie miejsca pod stojaki rowerowe na parkingu wewnętrznym magistratu oraz parkingach jednostek gminnych. Zresztą stojaki to będzie jedna z pierwszych inwestycji, jakie zamierzam zrealizować.

KM: - Mam zamiar ułatwiać wszystkim poruszanie się po mieście rowerem. Jeśli doprowadzę do sytuacji, w której szybciej dostanę się do urzędu rowerem, niż innym środkiem transportu, zapewne sam również przesiądę się na rower. Przede wszystkim bowiem zależy mi na efektywności.


Więcej... http://czestochowa.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,8739989,Kandydaci_na_prezydenta_Czestochowy_odpowiadaja.html#ixzz16kOqsjPO



Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
jeziu Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3522 (66%)
Postów: 251


Post Wto 30 Lis 10, 11:48:36     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

mmmm...... jak słodko, jak miło Smile

arektacana napisał:
IL. - Harmonogram zakładała połączenie ścieżkami poszczególnych dzielnic, tak, by z Rakowa dało się swobodnie dojechać rowerem na Północ, a z Mirowa na Sabinów.


Ciekawi mnie tylko czy jak już kiedyś przez przypadek zostaną połączone te dzielnice ścieżkami rowerowymi to czy zimą też da się nimi swobodnie dotrzeć np. z Rakowa na Północ. Obecnie nie da się dotrzeć! A to nie ze względu na brak ścieżek czy ciągów pieszo-rowerowych lecz na zalegający śnieg na tych ciągach - mam na myśli tutaj ciąg pieszo-rowerowy na Al. Wojska Polskiego (odcinek od Krakowskiej do zjazdu na ul. Bór) jak i ciąg na Al. Niepodległości (odcinek od ronda Mickiewicza do ul. Bór)

arektacana napisał:
KM: - Najlepszym wzorem, choć w najbliższym czasie pewnie niedoścignionym, byłyby miasta holenderskie albo Kopenhaga. Wiele rozwiązań tam zastosowanych można zaadaptować w naszym mieście.


Poniżej mamy przykład z Kopenhagi - jeśli w ten sposób ich będziemy naśladować to może pan panie Krzysztofie liczyć na mój głos - oczywiście jeśli uda mi się dojechać rowerem na wybory!


Serdecznie pozdrawiam kandydatów i życzę im jak największej frekwencji w wyborach 5 grudnia.


KTO SIĘ NIE DZIARA, TEN FUJARA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Tlen    
kombryg Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3399 (64%)
Postów: 79
Wiek: 47

Częstochowa-Północ

Post Pią 03 Gru 10, 17:52:12     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Nurtuje mnie pytanie, czy jeśli droga dla rowerów jest tak zasypana, że może ją pokonać tylko czołg albo ratrak, to czy ja mogę na rowerze jechać ulicą? Są jakieś przepisy, na które można się powołać w razie zatrzymania przez policję albo SM?

Przyszło mi też do głowy, że jeżeli MZDiT nie daje sobie rady z odśnieżaniem dróg rowerowych to może do listy postulatów trzeba dodać taki, żeby na zimę MZDiT demontowało albo zasłaniało znaki, żeby rowerzyści mogli jeździć po ulicach, które są jako tako odśnieżone. Albo dać tabliczki modyfikujące "w zimie znak nie obowiązuje"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Ścieżki rowerowe w Częstochowie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 4 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional


Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy