|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurczyk
Status: Offline
Dni: 6435 (91%)
Postów: 1207
Częstochowa Śródmieście
|
Pon 08 Cze 09, 21:03:22 |
|
|
Pamiętaj z urzędami nic "na gębę" ! Art 36 par 1 KPA O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie określonym w art 35 organ obowiązany jest zawiadomić strony podając przyczyny zwłoki i podając nowy termin załatwienia sprawy.
Napisz nowe pisemko domagając się odpowiedzi na poprzednie... złóż na dziennik podawczy. Rozmowy mogą Ci podnieść ciśnienie a oni są specjalistami od spławiania interesantów ! |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6952 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Pon 08 Cze 09, 22:11:05 |
|
|
dzięki za rady!
Mnie chyba nic bardziej ciśnienia nie może podnieść jak przyciski na przejazdach rowerowych
|
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
Fludi (usunięty)
|
Pon 08 Cze 09, 22:16:27 |
|
|
Lukas napisał: | Mnie chyba nic bardziej ciśnienia nie może podnieść jak przyciski na przejazdach rowerowych Evil or Very Mad |
Oooo tak!! mnie szczególnie ku***... te na skrzyżowaniu na Parkitce Okulickiego i św. Krzysztofa. Żeby kur** wciskać guzik przechodząc co pas jezdni, jakbym chciał tam stać po środku aż do śmierci |
|
Powrót do góry |
|
Speedy
Status: Offline
Dni: 7100 (100%)
Postów: 957
Raków, Mireckiego
|
Wto 09 Cze 09, 20:34:50 |
|
|
@Lukasz - dzwoń codziennie do nich i pytaj jak tam sprawa z pismem.
Ciekaw jestem jak to pismo wyglądało, mógłbys na forum albo na PW je wysłać?
Tak, jeszcze żyję |
|
Powrót do góry |
|
dunDer
Status: Offline
Dni: 6495 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38
|
Sob 13 Cze 09, 15:28:33 |
|
|
Cytat: | @Lukasz - dzwoń codziennie do nich i pytaj jak tam sprawa z pismem. |
Tylko wcześniej wykup sobie do nich darmowe minuty
Fludi napisał: | Oooo tak!! mnie szczególnie ku***... te na skrzyżowaniu na Parkitce Okulickiego i św. Krzysztofa. Żeby kur** wciskać guzik przechodząc co pas jezdni, jakbym chciał tam stać po środku aż do śmierci Evil or Very Mad |
Nie widziałem jeszcze żeby ktoś zatrzymywał się przy każdym pasie. W ogóle mam wrażenie, że jakiś tępak sygnalizację w tym mieście planował. To skrzyżowanie jest jednym z dobitniejszych tego przykładów, ale nie jedynym niestety.
Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona. |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6952 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Sob 13 Cze 09, 16:39:53 |
|
|
Sprawa wygląda tak: na moje pismo odpisali w dniu 5 czerwca 2009 - ale pismo jeszcze leży u pryncypała Augustyna i czeka na akceptację oraz podpis - zapewne po tych zabiegach zostanie mi dostarczona odpowiedź drogą pocztową do domu.
Zostałem skierowany z kancelarii do wydziału inżynierii ruchu drogowego (czy jakoś tak) i tam jeden pan wydrukował mi odpowiedź na moje pismo - ale jest to wersja nieformalna i nie mogę jej publikować niestety. Jak tylko mi dostarczą pismo, które zostanie oficjalnie namaszczone przez dyrektora to od razu je tutaj upublicznię.
Spędziłem w tym wydziale jakieś 30 min jak nie dłużej - na luźnej rozmowie nt. rowerów w mieście. W sumie rozmawiałem w trzema panami (w tym z jednym, który właśnie wydawał zgodę na czerwcową Masę) i trochę sobie z nimi zdań zamieniłem.
Zaraz na początku pochwalili się tym, że wreszcie po 2 latach walki udało im się przekonać projektantów do tego, aby kostkę brukową układać odwrotnie! Oni o tym wiedzieli, ale tutaj projektanci okazali się twardogłowi..
Ci panowie są od planowania ruchu, malowania pasów itd - w tym naszych dróg rowerowych i znaków. O dziwo wiedzą sporo o naszych problemach, ale moim zdaniem zbyt ogólnikowo. Chwalili się tym, że w tym roku mają zamiar (i kasę) na wymalowanie wszędzie znaków poziomych na drogach rowerowych. Również mówili o tym, że powstają nowe drogi rowerowe. Od razu powiedziałem im, że wszystko fajnie itd, ale jest wiele innych, drobnych usterek w infrastrukturze rowerowej, która jest bardzo uciążliwa dla nas i to powinno się wyeliminować za pierwszych razem, a potem tworzyć nowe drogi rowerowe, po których nikt nie będzie jeździł..
Pokazywali również mi nowy projekt malowania pasów oraz przejazdów przez jezdnie. Do tej pory mało malowali przejazdów, ponieważ się bali, że rowerzyści będą na nie wjeżdżać na pełnej prędkości.. Doszli jednak do wniosku, że to kierowców trzeba uczyć uwagi i będą sukcesywnie ja domalowywać - ustalając własne wytyczne, ponieważ brakuje ich w przepisach - chodzi o to, że pasy będą nieco przesunięte względem chodnika, tak aby zachować przepisową ich szerokość oraz żeby się jeszcze z boku zmieścił przejazd rowerowy - także o przepisowej szerokości..
Są otwarci na nasze uwagi i sugestie - więc nie marnując czasu z miejsca im wskazałem to co by mogli od razu poprawić - chodzi o ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż al. Niepodległości - tam w dwóch miejscach (na skrzyżowaniu al. Niepodległości z ul. Bór oraz z ul. Równoległą [obok KB]) brakuje przejazdów na jezdni oraz sylwetki rowerzysty na sygnalizatorze. Zapytałem się czy to tak wiele zachodu jest, aby to zmienić - bo w tym wypadku zyskujemy LEGALNY przejazd z Rakowa/Wrzosowiaka/Błeszna aż do ronda Mickiewicza (bez schodzenia z roweru!!). Stwierdzili, że to tylko kwestia wymiany soczewki w sygnalizatorze oraz wymalowania przejazdów - przyznali, że to szczegół bardzo ułatwiający nam ruch, a dla nich to nie jest żaden problem! Ale oni o tym nie wiedzieli w ogóle!!
I tutaj pojawiła się z ich strony propozycja - aby rowerzyści podrzucili im listę właśnie z takimi mankamentami, które utrudniają im życie, a które da się od ręki załatwić. Chodzi im o kilka punktów, które da się realnie i szybko wprowadzić w życie. Szczerze przyznali, że litanii na całą stronę A4 nie są w stanie spełnić, bo nie mają tyle czasu oraz środków finansowych.
Więc tutaj apel:
utworzę wątek, w którym wypisujcie błędy lub mankamenty w infrastrukturze rowerowej, które powinny (i mogą) być od ręki poprawione. Zbierze się listę kilku najbardziej potrzebnych i się im dostarczy na biurka.
Ogólnie wywarli na mnie pozytywne wrażenie, ale nie dałem się zagłaskać. Ja ich rozumiem, ale o Monte Cassino zamierzam walczyć u Rzecznika Praw Obywatelskich. Skoro Policja nakazała zamykać zamiast upilnować porządku to niech się sama martwi o to jak rowerzyści mają tamtędy jeździć. A jeśli uczyniła to rękoma MZD to dlaczego my - rowerzyści nie możemy wysyłać pism, które by nakazywały otworzyć Monte Cassino?
W tej kwestii się nie zgadzam absolutnie z MZD. Tłumaczyli mi wszystko dokładnie, o budowie mostu itd, ale ja zdania nie zmienię - domagam się pozwolenia na przejazd przez Monte Cassino, a jak oni to zrobią to nie moja sprawa, bo to im za to się płaci, aby dobrze zarządzali drogami.
W pozostałych przypadkach myślę, że możemy śmiało z nimi rozmawiać i się kontaktować. Przyznali, że woleli by z nami wyjść w teren niż siedzieć przed biurkami i odpisywać na pisma. Nie wiem na ile w tym prawdy, ale skoro możemy mieć dodatkowe kontakty to chyba warto to wykorzystać.. a oficjalne pisma i tak będę wysyłał mimo wszystko.
|
|
Powrót do góry |
|
fasol
Status: Offline
Dni: 5483 (77%)
Postów: 174
|
Sob 13 Cze 09, 20:09:39 |
|
|
Jaki jest oficjalny powód zamknięcia dla rowerów wiaduktu Monte Cassino? |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6952 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Sob 13 Cze 09, 20:46:10 |
|
|
MZD się tłumaczy, że ze względów bezpieczeństwa. Zakaz wprowadzono na wyraźny wniosek Komendy Miejskiej Policji w Częstochowie z uwagi na zdarzenia drogowe jakie miały tam miejsca z udziałem pojazdów i rowerzystów. Twierdzą, że ze statystyk wynika, że znacznie się poprawiło i nie odnotowano żadnych zdarzeń z udziałem rowerzystów. Ja tych statystyk na oczy nie widziałem i im nie wierzę, bo statystki to najgorsze kłamstwo jakie może być.
To logiczne, że skoro jest zakaz to nie ma rowerzystów, a skoro nie ma rowerzystów to i nie ma zdarzeń z ich udziałem
MZD uważa, że wprowadzenie ruchu rowerowego na wiadukcie, bez kosztownych nakładów finansowych, jest niemożliwe przy obecnych warunkach technicznych. Tłumaczyli mi, że barierek zdjąć nie mogą, bo podobno ta część mostu na której jest chodnik jest mniej wytrzymała niż ta, na której jest jezdnia i gdyby jakieś cięższe auto wjechało (lub zatrzymało się) na chodniku to groziło by to zawaleniem mostu. Ja nie wiem na ile jest to prawda, bo nie jestem budowlańcem, ale przytoczyłem przykład wiaduktu na Niepodległości (tam barierek nie ma, a most jest chyba w rozsypce) - tłumaczono mi, że każdy most jest inny itp.
Pozwolę sobie zacytować część nieoficjalnej jeszcze odpowiedzi na moje pismo: "(...) wprowadzony zakaz jazdy rowerem przez wiadukt w Al. Bohaterów Monte Cassino zostanie utrzymany do czasu do czasu uzyskania środków finansowych na niezbędne zmiany techniczne."
Cokolwiek to znaczy, ja się z tym nie godzę, ponieważ argumentują to tym, że zwężając pasy jezdni spowodowaliby korki. Stawiając dwa znaki spowodowali całkowitą niemożność przejazdu tam rowerem - więc ktoś tutaj kogoś faworyzuje. Jeśli Policja zamiast pilnować porządku, prędkości i stać na straży przepisów w tamtym miejscu poprosiła o zakaz jazdy rowerem to poszła na łatwiznę. Ja się z tym nie godzę i ciekawe czy MZD równie pozytywnie rozpatrzy moją prośbę o zdjęcie zakazu jazdy rowerem po wiadukcie na Monte Cassino argumentując to tym, że ten wiadukt jest utrzymywany z moich podatków i chcę sobie po nim przejeżdżać rowerem. Niech postawią tam fotoradar.
|
|
Powrót do góry |
|
blabla
Status: Offline
Dni: 6698 (94%)
Postów: 686
cz-wa błeszno/grosz
|
Sob 13 Cze 09, 22:11:55 |
|
|
Lukas napisał: | Zaraz na początku pochwalili się tym, że wreszcie po 2 latach walki udało im się przekonać projektantów do tego, aby kostkę brukową układać odwrotnie! Oni o tym wiedzieli, ale tutaj projektanci okazali się twardogłowi. |
sranie w banie - bezczelne typki (choć akurat oni są w miarę myślącymi ludźmi w tym całym syfie)
........blaaaaaaaaaaaaaaaa....... |
|
Powrót do góry |
|
fasol
Status: Offline
Dni: 5483 (77%)
Postów: 174
|
Nie 14 Cze 09, 16:35:32 |
|
|
Te "zdarzenia drogowe" to chyba nie zdarzają się na samym wiadukcie tylko na przejściach dla pieszych za i przed wiaduktem. Takie jest bynajmniej moje zdanie. Jeżdżę tam często i wiem, że trzeba się obrócić za siebie, żeby zobaczyć skręcający samochód a one przeważnie jadą z dużą prędkością.
No ale wg prawa i tak nie wolno nam przejeżdżać przez przejście dla pieszych, więc nie rozumiem jak się ma do tego zakaz poruszania się rowerami |
|
Powrót do góry |
|
Gergely
Status: Offline
Dni: 5947 (84%)
Postów: 32
|
Nie 14 Cze 09, 21:07:58 |
|
|
„Chwalili się tym, że w tym roku mają zamiar (i kasę) na wymalowanie wszędzie znaków poziomych na drogach rowerowych.”
Ci panowie z MZD opowiadają bardzo ciekawe rzeczy. Mają chyba bardzo dużo wolnego czasu, skoro wymyślają takie teksty.
Na stronie radnego Jacka Krawczyka jest napisane:
Cytat: | Po raz pierwszy w działalności samorządu, a w szczególności Miejskiego Zarządu Dróg udało się zabezpieczyć pieniądze na bieżące utrzymanie stanu ścieżek rowerowych jako wyszczególnioną pozycję budżetową. Problem, który narastał od lat został dostrzeżony przeze mnie i Marcina Marandę, co skutkowało wspólnym wnioskiem do budżetu miasta. W 2009 roku na wspomniany cel przeznaczono 50 tysięcy złotych, co pozwoli na oznakowanie poziome ścieżek rowerowych w mieście. Wcześniej rowerzyści nie mogli liczyć na konkretne działania poprawiające stan ścieżek rowerowych, a w szczególności utrzymanie bieżących odcinków. Pieniądze na zadania z zakresu utrzymania były praktycznie wydawane na drogi. Mamy nadzieję, że rok 2009 jest początkiem korzystnych zmian, a moja osoba i Marcina będzie tego gwarantem. |
Ciekawe co by mówili, gdyby radni Maranda i Krawczyk nie zadziałali w tej kwestii. Sądzę, że powiedzieliby: „nie mamy kasy, nie mamy zamiaru”. |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6952 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Nie 14 Cze 09, 22:47:56 |
|
|
Co do zdarzeń to Policja zareagowała chyba po śmiertelnym wypadku z udziałem rowerzysty. Jak bardzo by to nie było prawidłowe działanie to jednak nie powinno się w ten sposób rozwiązywać problemów. Nie zaproponowali żadnej alternatywy - po prostu zakazali i mają spokój!
Codziennie ginie na drogach kilkanaście - kilkadziesiąt osób - zakazać jazdy samochodami po ulicach!
Ciekawi mnie tylko jedno - skoro było zdarzenie z udziałem rowerzysty i samochodu (nie wiem czyja wina) - to dlaczego padło akurat na rowery? Dlaczego nie zakazali tam wjazdu samochodom? I ta niesprawiedliwość wobec Konstytucji RP będzie moim tematem pisma do Rzecznika Praw Obywatelskich - Pana Kochanowskiego, który pochodzi z Częstochowy (lub okolic - nie pamiętam).
|
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6952 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Pią 19 Cze 09, 9:18:14 |
|
|
Wczoraj dostałem oficjalną odpowiedź na moje pismo. Zgodnie z tym co mówił Jurczyk i inni rewelacji się nie doczekałem. Trzeba będzie dalej walczyć o Monte Cassino, ale już innymi metodami i w innych instytucjach.
Uśmiałem się tylko, ponieważ jest różnica między ich nieoficjalną odpowiedzią, którą dostałem tydzień temu, a tą która została zatwierdzona przez pryncypała Augustyna i przysłana do mnie, różnica jest następująca:
wersja robocza:
"Miejski Zarząd Dróg dokona analizy stanu nawierzchni ścieżek rowerowych, zweryfikuje miejsca zaniedbane i w ramach utrzymania usterki będą sukcesywnie usuwane."
wersja ostateczna:
"Miejski Zarząd Dróg dokona analizy stanu nawierzchni ścieżek rowerowych, zweryfikuje miejsca w pasie drogowym, które w ramach utrzymania będą sukcesywnie porządkowane."
Wykreślono, jakże potrzebne, stwierdzenie "zaniedbane". Dobra robota Augustyn!
|
|
Powrót do góry |
|
Warrior
Status: Offline
Dni: 5454 (77%)
Postów: 36
Wiek: 29
czestochowa - śródmieście
|
Nie 21 Cze 09, 7:58:49 |
|
|
nie ma to jak dbanie o własny interes
Mówią że praca uszlachetnia, kształtuje charakter... ale ja w to nie wierze
sory za ortografie |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6952 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
|
Powrót do góry |
|
dunDer
Status: Offline
Dni: 6495 (91%)
Postów: 194
Wiek: 38
|
Nie 05 Lip 09, 2:13:09 |
|
|
Szkoda tylko, że taki krótki ten materiał i zapewne nie trafi do zbyt wielu osób
Kostkę kładą bo wodociągi tudzież inne instytucje mają w tym interes - branie tego pod uwagę ze strony UM jest niezgodne z prawem, ale wszyscy wolą iść sobie na rękę. Najbardziej zabawne wydaje mi się jednak to, że jak już się zorientowali, że kolory ścieżek i chodników są zamienione, mogli kolejne robić tak jak trzeba a nie powtarzać dalej ten sam błąd.
Oznaczenia ścieżek też za wiele nie dają - pas ruchu rowerowego powinien być oddzielony nie tylko kolorem kostki, ale krawężnikiem czy pasem zieleni.
Nie ma się też co cieszyć z tego, że co jakiś czas położą kilka metrów ścieżki, bo w większości wypadków polega to tylko na wymianie płyt chodnikowych na kostkę zielono-czerwoną pozostawiając tę samą szerokość (czasami szerokość pozwala na przejazd tylko jednego roweru i jeśli ktoś jedzie z naprzeciwka - czołówka gwarantowana) - wygodniej jest śmigać między TIRami niż co chwila zatrzymywać się z uwagi na ludzi idących całą szerokością ew. zwalniając przy każdym przejeździe, bo żaden kierowca nie respektuje pierwszeństwa roweru kiedy ma zieloną strzałkę.
Poza tym na każdą nową ścieżkę przypadają dwie które nie nadają się już do użytku, bo zarastają kępami trawy. O ile samą trawę da się przeboleć (choć spowalnia ona ruch), to po jakimś czasie rozsadza kostkę i tworzą się dziury (ścieżka przed skrzyżowaniem Okulickiego/Szajnowicza jest tego flagowym przykładem).
Przy pisaniu papierów do UM warto poczytać:
http://www.rowery.org.pl/infrastruktura.htm
http://www.rowery.org.pl/drogir.html
Strona zawiera bardzo dużą ilość informacji na ten temat.
Łatwiej utrzymać filiżankę, kiedy nie jest przepełniona. |
|
Powrót do góry |
|
jurczyk
Status: Offline
Dni: 6435 (91%)
Postów: 1207
Częstochowa Śródmieście
|
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6952 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Sro 12 Sie 09, 20:53:42 |
|
|
Idąc wzorem Jurczyka ja również napisałem pismo - i w dniu wczorajszym złożyłem je w Urzędzie Miasta Częstochowy.
Pismo dotyczy braku drogi rowerowej w projekcie remontu Alei Najświętszej Maryi Panny - w piśmie zacytowałem dwie wypowiedzi - prezydenta Częstochowy oraz POZKNDR (Pana Od Zielonej Kostki Na Drogach Rowerowych - dyr Augustyna), w których zapewniali, że takowa będzie i nawet stanie się wymogiem dla projektantów.
Niestety, na prezentacji projektu w UM sam szef MZD przyznał, że dla rowerów się nic nie zmieni. Przyznam, że mnie to okropnie zdenerwowało i zaowocowało pismem.
Po uzyskaniu odpowiedzi dla zainteresowanych pismo upublicznię, a z kopią udam się do Gazety Wyborczej celem dalszego nagłośnienia sprawy i dążenia do wybudowania lub wyznaczenia drogi rowerowej w "nowych" Alejach.
Moim kolejnym celem jest zakaz jazdy na wiadukcie na Monte Cassino. Niestety, teraz mam gorący okres na uczelni i z braku czasu nie mogę się na tyle temu poświęcić. Każda pomoc w walce o nasze mile widziana..
|
|
Powrót do góry |
|
Fludi (usunięty)
|
Sro 12 Sie 09, 21:51:36 |
|
|
A dziś jechałem wiaduktem od strony miasta, z lewej strony znak zakazu jest, tabliczka poniżej jest pięknie zamalowana na różowo, natomiast z prawej strony znaku nie ma Po przejechaniu na 2str sprawdziłem tamte znaki i jeden z nich jest cały "dobry", a drugi dodatkową tabliczkę o chodniku też ma zamalowaną na różowo. |
|
Powrót do góry |
|
fasol
Status: Offline
Dni: 5483 (77%)
Postów: 174
|
Czw 13 Sie 09, 15:34:10 |
|
|
Też zwróciłem na to uwagę, ale chyba nie zrobili tego panowie z MZD |
|
Powrót do góry |
|
pbm
Status: Offline
Dni: 5803 (82%)
Postów: 235
Wiek: 36
Częstochowa - Tysiąclecie
|
Sro 19 Sie 09, 22:11:03 |
|
|
@Lukas: jakbyś z jakimś pisemkiem do MZD się wybierał to tak mi się teraz przypomniało: w planach jest remont placu Biegańskiego - czy w związku z tym planowane jest połączenie ścieżki rowerowej przy ulicy Kilińskiego z tą przy Nowowiejskiego? |
|
Powrót do góry |
|
Jacek Krawczyk
Status: Offline
Dni: 6074 (86%)
Postów: 33
Wiek: 41
|
Nie 23 Sie 09, 22:25:10 |
|
|
Lukas napisał: | Moim kolejnym celem jest zakaz jazdy na wiadukcie na Monte Cassino. Niestety, teraz mam gorący okres na uczelni i z braku czasu nie mogę się na tyle temu poświęcić. Każda pomoc w walce o nasze mile widziana.. |
Mysślę, że mamy (razem z Marcinem Marandą) dobrą wiadomość dla rowerzystów. Wiadukt Monte Cassino po naszych zabiegach zostanie prawnie udostępniony dla rowerzystów. Wbrew pozorom sprawa nie ograniczała się tylko do zdjęcia kilku tabliczek zakazu. Policja wcześniej nie zezwoliła na ruch rowerowy (także po chodniku) ze względu na zbyt niskie barierki na wiadukcie, które nie zabezpieczały jadących jednośladami przed wypadnięciem. Jak wiadomo, MZD – stosując się do opinii - ograniczył się do ustawienia odpowiedniego oznakowania. Powodowało to wiele irytacji wśród rowerzystów, którzy i tak ignorowali przepisy korzystając z przejazdu wobec braku alternatynej trasy Centrum-Stradom. MZD biorąc pod uwagę nasze starania zlececił w końcu podwyższenie barierek i zmianę oznakowania, co otworzy prawnie wiadukt dla rowerzystów (najprwadopodobniej wspomnianym ciągiem). Wczoraj ekipa wykonywała spawanie poręczy do brakującej wysokości (o ok. 30 - 40 cm), zatem w tym tygodniu należy się spodziewać powrotu normalnego przejazdu ciagiem pieszo-rowerowym.
Pozdrawiam
Radny Miasta Częstochowy
www.jacekkrawczyk.pl |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6952 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Nie 23 Sie 09, 23:00:42 |
|
|
Jacek Krawczyk napisał: | Lukas napisał: | Moim kolejnym celem jest zakaz jazdy na wiadukcie na Monte Cassino. Niestety, teraz mam gorący okres na uczelni i z braku czasu nie mogę się na tyle temu poświęcić. Każda pomoc w walce o nasze mile widziana.. |
Mysślę, że mamy (razem z Marcinem Marandą) dobrą wiadomość dla rowerzystów. Wiadukt Monte Cassino po naszych zabiegach zostanie prawnie udostępniony dla rowerzystów. Wbrew pozorom sprawa nie ograniczała się tylko do zdjęcia kilku tabliczek zakazu. Policja wcześniej nie zezwoliła na ruch rowerowy (także po chodniku) ze względu na zbyt niskie barierki na wiadukcie, które nie zabezpieczały jadących jednośladami przed wypadnięciem. Jak wiadomo, MZD – stosując się do opinii - ograniczył się do ustawienia odpowiedniego oznakowania. Powodowało to wiele irytacji wśród rowerzystów, którzy i tak ignorowali przepisy korzystając z przejazdu wobec braku alternatynej trasy Centrum-Stradom. MZD biorąc pod uwagę nasze starania zlececił w końcu podwyższenie barierek i zmianę oznakowania, co otworzy prawnie wiadukt dla rowerzystów (najprwadopodobniej wspomnianym ciągiem). Wczoraj ekipa wykonywała spawanie poręczy do brakującej wysokości (o ok. 30 - 40 cm), zatem w tym tygodniu należy się spodziewać powrotu normalnego przejazdu ciagiem pieszo-rowerowym.
Pozdrawiam |
Patrzę w kalendarz i to jednak nie pierwszy kwietnia, więc po prostu się zdziwiłem i nadal z tego zdziwienia wyjść nie mogę
Jeśli to prawda, że MZD przywróci tam ruch rowerowy to WIELKIE DZIĘKI Jacek!!
Jednak można, jeśli się tylko mocniej przyciśnie to można. Dalej trzeba cisnąć, aby wywalczyć swoje w tym mieście.
Dzięki Jacek jeszcze raz i chyba wszyscy rowerzyści powinni być wdzięczni za tę pomoc. A już myślałem, że będę musiał pisać to pismo do Rzecznika Praw Obywatelskich
W najbliższym czasie oczywiście się tam wybiorę na zwiady..
Alleluja i do przodu!
|
|
Powrót do góry |
|
sforza
Status: Offline
Dni: 6248 (88%)
Postów: 72
Częstochowa - Zacisze
|
Pon 24 Sie 09, 17:10:08 |
|
|
Tylko dalej pozostaje pytanie... jak bezpiecznie dojechać do tego wiadutku. Ścieżki rowerowej do wiaduktu nie ma ... oj przydałyby się dopuszczenie ruchu rowerowego na chodnikach Monte Cassino...
|
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6952 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Pon 24 Sie 09, 17:13:36 |
|
|
Jakie jest ograniczenie prędkości na Monte Cassino?
Jeśli 70km/h lub więcej to można jechać chodnikami - kodeks pozwala.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy
|
|
|
|