Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marsman
Status: Offline
Dni: 6040 (84%)
Postów: 732
|
Sob 02 Maj 09, 19:31:04 |
|
|
KsRydzyk napisał: | bo na fotach nie wygląda aż tak fajnie |
oj nie wygląda. niebieskie nyple i czerwone napisy
...naklejki na EQ21 w wersji V to 0,45g te wyglądają na sporo większe
to do jutra. ok 6:45 będę więc i Ty bądź |
|
Powrót do góry |
|
KsRydzyk
Status: Offline
Dni: 6194 (86%)
Postów: 203
Wiek: 33
Energetyków
|
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 6040 (84%)
Postów: 732
|
Sro 03 Cze 09, 19:45:02 |
|
|
KsRydzyk napisał: | może ktoś z tego forum używa tej piasty |
ta piasta to taka nowość że chyba jeszcze nikt nic nie może o niej napisać. u dystrybutora pojawiła się niedawno i to w wersji 36t. ta którą Ci podesłałem to zupełne novum...
może pytanie powinno brzmieć: jak oceniacie jakość piast Novatecka |
|
Powrót do góry |
|
KsRydzyk
Status: Offline
Dni: 6194 (86%)
Postów: 203
Wiek: 33
Energetyków
|
|
Powrót do góry |
|
Fludi (usunięty)
|
Sro 03 Cze 09, 21:04:09 |
|
|
Jedni mówią, że Novatec jest dobrym rozwiązaniem kwestia cena a jakość. Inni mówią, że woleliby już Boplight'a, który ponoć jest robiony w tej samej fabryce na Tajwanie... I niby jest tak, że w Novatec'u jest kiepski bodajże korpus, a w Bop'ach wnętrze... A jeszcze inni mówią, że woleliby dobrą sprawdzoną kulkę shimano, niż 2 powyższe |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 7081 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 39
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Sro 03 Cze 09, 22:31:03 |
|
|
Nie jestem użytkownikiem piast Novatec'a, ale ostatnio składałem koła i trochę rozglądałem się w tym temacie. Brałem również pod uwagę te piasty, ale nie zdecydowałem się na nie.
Na innych forach ludzie narzekają na tylne piasty Novatec'a posiadające 4 łożyska maszynowe (nie wiem czy to tyczy również ww. modelu) - w tych wersjach wiele osób miało bębenki do wymiany (podobnie XT z 2008). Przy 2 łożyskach maszynowych ten problem ponoć nie występuje. Z tego co kojarzę to podobno fabrycznie było za dużo smaru w bębenku i źle się zazębiał co doprowadzało do awarii i wymiany gwarancyjnej.
Lepiej kupić coś tańszego na przód, a dołożyć do porządnej i sprawdzonej piasty na tył - Twoja propozycja to chyba nowość i nie ma zbyt wielu opinii. Możesz zaryzykować - 50 na 50.
|
|
Powrót do góry |
|
Fludi (usunięty)
|
Sro 03 Cze 09, 22:48:31 |
|
|
Z tego co kojarzę to istniała kiedyś taka firma Onyx bodajże i ona robiła dość drogie piasty na maszynówkach, ale to były piasty-legendy nie do zajechania. Kto kupił piasty tej firmy, nie pożałował. |
|
Powrót do góry |
|
KsRydzyk
Status: Offline
Dni: 6194 (86%)
Postów: 203
Wiek: 33
Energetyków
|
Czw 04 Cze 09, 6:59:44 |
|
|
przód już dawno złożyłem, problemem jest tył, a właściwie piasta tam... myślałem nad dołożeniem prawie dwa razy tyle i kupna xtr-a, ale jednak to ponad 500zł, trochę dużo jak na piastę... wiem ze ciężko znaleźć coś w tym przedziale, ale może polecicie mi jakąś piastę max. 300 gram, do 400zł...
http://img177.imageshack.us/img177/4101/rydzolaz8.jpg
http://img54.imageshack.us/img54/8152/ksrydzykja2.jpg |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7165 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 38
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Czw 04 Cze 09, 9:28:55 |
|
|
KsRydzyk napisał: | max. 300 gram, do 400zł... |
Chcesz wydać 400 zł a żałujesz dołożyć stówki na XTR
Jeśli podoba Ci się i uważasz, że jest warta swojej ceny to lepiej dołożyć i cieszyć się tym co dobre. A kół nie kupujesz co roku więc może warto coś lepszego.
© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved
|
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 6040 (84%)
Postów: 732
|
Czw 04 Cze 09, 9:31:22 |
|
|
---------- 09:29 04.06.2009 ----------
KsRydzyk napisał: | kupna xtr-a |
Lukas napisał: | wiele osób miało bębenki do wymiany (podobnie XT z 2008) |
podobnie z XTR-em. do tego mocowanie tarczy CL utrudniające odchudzanie
Fludi napisał: | woleliby już Boplight'a, który ponoć jest robiony w tej samej fabryce na Tajwanie |
Boplight to polska marka i ktoś dla nich musi części produkować.
największym problemem Bl system zapadek. opatentowana konstrukcja od prawie 10lat obecna w piastach AC. miejsce powstania jest mało istotne. dobry projekt to podstawa.
Fludi napisał: | Z tego co kojarzę to istniała kiedyś taka firma Onyx bodajże i ona robiła dość drogie piasty na maszynówkach, ale to były piasty-legendy nie do zajechania. |
chyba piszesz o piastach DT o nazwie Onyx. napewno nie zmieści się w limicie 300g.
osobiście znam jednego użytkownika piasty Novatecka-Smoka. na jakimś tam szosowym, podpisanym Accent modelu zrobił ok 20000km...
szczepan napisał: | cieszyć się tym co dobre. |
RH-M970??? |
|
Powrót do góry |
|
Fludi (usunięty)
|
Czw 04 Cze 09, 9:51:56 |
|
|
marsman napisał: | Boplight to polska marka i ktoś dla nich musi części produkować.
największym problemem Bl system zapadek. opatentowana konstrukcja od prawie 10lat obecna w piastach AC. miejsce powstania jest mało istotne. dobry projekt to podstawa. |
Hmmm, ostatnio jak się zbierałem do wymiany piast Rafał z Cyklo pokazał mi kółeczko na Bopie, które po niecałym miesiącu użytkowania, delikatnie chodziło na prawo i lewo.
Jaka to marka i gdzie to "trzepią", to już nie wnikam Jak dla mnie liczy się jakość i niezawodność, przy w miarę rozsądnej cenie.
marsman napisał: | chyba piszesz o piastach DT o nazwie Onyx. |
Całkiem możliwe... Z tego co luknąłem na allegro, to chyba nawet tak Dawno temu jak myślałem, o zakładaniu tarczówek (z czego też zrezygnowałem) pytałem się o jakieś dobre piasty "na lata" w kilku sklepach i właśnie padało za każdym razem hasło Onyx. Pewnie bym tej nazwy sobie nawet nie przypomniał gdy nie to, że kupiłem okularki onyx'y...
Cytat: | osobiście znam jednego użytkownika piasty Novatecka-Smoka. na jakimś tam szosowym, podpisanym Accent modelu zrobił ok 20000km... |
Ja tam jeszcze póki co mam u siebie w rowerze Jotech'ową kulkę, niby ta sama firma co i Novatec i prawdę mówiąc, jeszcze się te kulki nie posypały mimo blisko 10.000km przebiegu w ciągu 2lat. A Joytech raczej najlepszej opinii nie mam wśród większości użytkowników. |
|
Powrót do góry |
|
blabla
Status: Offline
Dni: 6826 (94%)
Postów: 686
cz-wa błeszno/grosz
|
Czw 04 Cze 09, 11:30:41 |
|
|
piasta jak piasta, szału nie ma ale opis aukcji rewelacyjny - jakiś cholerny ignorant dowodzi, że o jakości i klasie piasty decyduje ilość produkowanych modeli , a już samo porównanie novateca do dt nie mówiąc już o chris kingu jest baardzo delikatnie pisząc dużym nadużyciem. z drugiej strony strzałem w kolano jest powoływanie się na joytecha bo to podłej jakości piasty są - także sprzedający się popisał (zatrudnił bym go do opisu rowerów w gazetkach supermarketowych, mógłby się rozwijać bo ma niewątpliwie talent)
a wracając do novateca mam z przodu i z tyłu (wersja z 2 maszynówkami bez tarcz) i po przejechaniu ok 8000 km, nie mam z nimi żadnego problemu, a nie mają pod moją dupa lekko.
........blaaaaaaaaaaaaaaaa....... |
|
Powrót do góry |
|
KsRydzyk
Status: Offline
Dni: 6194 (86%)
Postów: 203
Wiek: 33
Energetyków
|
Czw 04 Cze 09, 15:12:47 |
|
|
Chyba jednak nabędę tego novateca, zobaczymy co to będzie, chyba najbardziej się go opłaca, tym bardziej, że z częściami do niego nie będzie problemów. w sumie wacham się nad tym XTR-em, ale skoro one tez lubią się posypać?? ;/ trudny wybór, do konca tygodnia podejmę decyzje...
http://img177.imageshack.us/img177/4101/rydzolaz8.jpg
http://img54.imageshack.us/img54/8152/ksrydzykja2.jpg |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 7081 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 39
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Czw 04 Cze 09, 17:02:40 |
|
|
Nie musisz kupować piast z awaryjnego rocznika 2008 - poszukaj jakiś z 2007 lub wcześniejszych - może nawet coś zaoszczędzisz, a będziesz miał swojego wymarzonego XTR'a. Do tej kwoty jest jeszcze piasta DT 370 (następca Onyx'a), ale wagowo chyba Ci nie będzie odpowiadać.
Wracając do tego Novatec'a to możesz go kupić - jest to nowość, więc opinii brak - zarówno tych negatywnych jak i pozytywnych. Ktoś przecież musi być pionieriem
|
|
Powrót do góry |
|
KsRydzyk
Status: Offline
Dni: 6194 (86%)
Postów: 203
Wiek: 33
Energetyków
|
Pią 05 Cze 09, 7:14:06 |
|
|
Powiem szczerze że Xtr to nie jest moje marzenie, ale fajnie by było mieć coś takiego, NIEZAWODNEGO dzięki za pomysł z tymi starszymi modelami, poszukam czegoś na necie tylko mam pytanie, starsze modele tej piasty będą miały ten sam symbol ?? czyli FH-m975 ??
http://img177.imageshack.us/img177/4101/rydzolaz8.jpg
http://img54.imageshack.us/img54/8152/ksrydzykja2.jpg |
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7137 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Pią 05 Cze 09, 7:31:14 |
|
|
Novatec tylna piasta, 4 łożyska maszynowe, pod tarczę - moja była o dupę rozbić złapała luzy na bębenku po 3tys.
Ta sama firma ale dwa łożyska maszynowe, nie pod tarczę, przebieg ok 2 tys na razie jest OK.
Przody bez zastrzeżeń.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7165 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 38
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Pią 05 Cze 09, 9:34:02 |
|
|
Moje tylne koło obraca się na piaście novatec'a od ponad 4 tys km, mam na szczęście wersję z dwiema maszynami i bębenkiem na kulkach. Jak dla mnie wszystko ok, zero luzów, dobrze się zazębia (choć kąt mógł by być mniejszy). Generalnie polecam, choć mam delikatne plany na jesień, bo koła do zimówki będę potrzebował
Całe szczęście, bo miałem już kółko zamówione na wersie pod tarcze z czterema maszynami, ale były zmiany, długa historia
© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved
|
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 6040 (84%)
Postów: 732
|
Pią 05 Cze 09, 16:29:30 |
|
|
KsRydzyk napisał: | starsze modele tej piasty będą miały ten sam symbol ?? czyli FH-m975 ?? |
do 2003 XTR nie mial piasty pod tarcze. dopiero ten z cyferką "6" w środku ( z roczników 2003-2007 ) miał mocowanie CL. wg mnie najbrzydszy XTR w historii. opini o tej pieście nie znam. w przeciwieństwie do najnowszych XTR-ów o tych czytalem sporo niepochlebnych opini-wielu narzeka na przeskakujący bębenek. |
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7137 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Sro 02 Wrz 09, 14:11:31 |
|
|
No i szlak trafił również novateca na dwóch łożyskach maszynowych, wróciłem do źródeł czyli shimano xt. Wygląda na to że te piasty wysypują się przy ambitniejszej jeździe mtb. W każdym razie dałem sobie już spokój z tą firmą, niech się dokręcą jeszcze przody i tyle.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6807 (94%)
Postów: 490
|
Czw 03 Wrz 09, 14:07:02 |
|
|
outsider napisał: | No i szlak trafił również novateca na dwóch łożyskach maszynowych |
nigdy nie lubiałem nierenomowanych firm.
polecam sramy z przed lat , trudno upolować lecz warto, pomimo, że nie jeżdżę tyle co Ty, to od 5 lat nie wiem co to koło i piasty (na oryginalnych łożyskach). ciężko teraz dostać, ale warto popolować
chodzi mi o sram 9.0 najlepiej sl, bo 7.0 to badziew.
9-tki były następcą nieśmiertelnych sachsów, które amerykanie wykupili i na tym wzorze bli piasty pod swoim logo. |
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 6040 (84%)
Postów: 732
|
Czw 03 Wrz 09, 19:37:57 |
|
|
9.0 to dobry sprzęt. i tylko kiepsko uszczelniony ma bębenek. z raz do roku warto by ją oddać do serwisu wtedy posłuży długie lata. u mnie po ok 9000km w najróżniejszych, często ciężkich warunkach ( używana również zimą ) piasta już nierówno terkotała. po ok 20000km pojawił się niewielki luz na osi, farba też zaczęła odpadać. ale i tak najgorsze jest to że mam wersje 36h
tyle szprych to stanowczo zbyt dużo i dlatego niespecjalnie chce mi się te piaste reanimować
napisal byś Rydzyku drogi jak się sprawuje kółko??? 28xRevo i nyple Dartmoora mam nadzieje że nic zlego się nie dzieje-19.09 się ścigamy |
|
Powrót do góry |
|
KsRydzyk
Status: Offline
Dni: 6194 (86%)
Postów: 203
Wiek: 33
Energetyków
|
Czw 03 Wrz 09, 21:55:55 |
|
|
kolko sprawuje sie dobrze, nie jest tak sztywne jak poprzednik, ale za to lekkie ma lekkie bicie, ale daje rade ze mna, a lekki nie jestem a w koszecinie raczej mnie nie będzie, brak sparwności sprzętu, nie wspominając już o formie
http://img177.imageshack.us/img177/4101/rydzolaz8.jpg
http://img54.imageshack.us/img54/8152/ksrydzykja2.jpg |
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 6040 (84%)
Postów: 732
|
Pią 08 Sty 10, 20:39:21 |
|
|
tyle dobrego naczytałem się o Novatecu...
no i mam D712
widząc schemat faktycznie inna niż Boplight/AC/Rotaz itp.
b. dobra jakość wykonania. wygląda na dobrze uszczelnioną. płynnie się kręci i ładnie terkocze
standardowe łożyska, wszystkie części dostępne u dystrybutora
a gdyby ktoś potrzebował LXa |
|
Powrót do góry |
|
Sebiq
Status: Offline
Dni: 6112 (85%)
Postów: 691
Częstochowa - Ostatni Groszek
|
Czw 05 Maj 11, 14:32:07 |
|
|
Przyszła pora na nowe tylne kółko... Stare zajeździłem na maxa, żeby nie było żal wysłać je na śmietnik. Piasta "z odzysku" mimo, że kręciła się bardzo fajnie, okazała się jednak być wredna - kołnierz ciął szprychy... Wiele nerwów i zachodu mnie kosztowała współpraca z tym kołem. Ale, było, minęło... zezłomowane!
Nowe koło to spory krok naprzód, bo pożegnałem już definitywnie wielotryby. Kółko zostało złożone na piaście Novatec NT-802 (2 łożyska maszynowe, bębenek stalowy).
Obręcz - wybór padł na polecaną Alexrims DH-19, oczywiście oczkowaną. Udało mi się ściągnąć ją z jednego sklepu internetowego (poza tym klapa; dystrybutor raczkuje w dystrybucji, a w Cz-wie była tylko u Kocota, ale nieoczkowana).
Szprychy sztuk 36. Miały być DT Swiss Champion... ale zaplatający z racji ich deficytu dał CnSpoke, model jakiś wyższy + nyple Sapim'a.
Zaplecenie tym razem powierzyłem Marcinowi G. Wszystko w miłej atmosferze. I gwarancja z jego strony, że z kołem i szprychami nic złego nie będzie się działo. Cóż mogę powiedzieć... pojeździmy - zobaczymy.
Waga kółka to 1266 gr.
____________________
Edycja: 07-09-2011.
Po przejechaniu 5822 km, z czego ok. 3000 km z sakwami, kółko spisuje się bez zarzutu!
Polecam zaplatającego oraz w/w komponenty.
"Każdy, kto wykaże zdecydowaną inicjatywę,
może wyrwać się z kieratu codzienności."
Andrzej Zawada, himalaista (1928-2000) |
|
Powrót do góry |
|
|