Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siwy
Status: Offline
Dni: 7075 (99%) Poj. silnika: 600
Postów: 1676
Częstochowa Raków
|
Sob 12 Lut 05, 15:40:17 [kierownica] - Jaka kierownica :?: |
|
|
mam takie zasadnicze pytanko. Jaka? tzn. lepsza do takich jazd typu "normal" będzie wygięta czy prosta ? aktualnie posiadam prostą ale mam okazję zakupić taką fajną wygiętą, fikuśną... Czekam na opinie Masowej Braci
Pozdrawiam.
P.S jeszcze napiszcie z jakiego materiału najlepsza...
Odblaski ratuja życie.
Umieszczanie w stopce tresci reklamowych (adresow internetowych, danych kontaktowych firmy, etc.) o charakterze komercyjnym jest usluga platna (100zl netto/m-c +23%VAT). |
|
Powrót do góry |
|
wizar
Status: Offline
Dni: 7116 (100%)
Postów: 587
Wiek: 43
częstochowa - kawodrza dolna
|
Sob 12 Lut 05, 16:19:52 |
|
|
najlepsza, najsztywniejsza, i najdłuższa
a tak naprwawdę to na każdej sie jexdxi inaczej i teoretycznie kazda jest do innego typu jazdy: prosta to to jest takiejo cross country, a krecona (wygieta) niby do zjazdów ale wlasnie dlatego powstal taki typ jak xc i ja jestem doskonalym przykladem bo jexdxe c-c a mam fajna wygieta kierowniczke i dosc szeroką
co prawda powiem tak na pewno lepiej sie podjezdza na prostej z rogami ale za to lepiej sie zjexdxa na kreconej a ze jak lubie i to i to wiec jestem pokrecony ale bez rogów....
no a cóż najlepsza najlzejsza i tyle
w p o s z u k i w a n i u k o n d y c j i !!! |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
Siwy
Status: Offline
Dni: 7075 (99%) Poj. silnika: 600
Postów: 1676
Częstochowa Raków
|
Sob 12 Lut 05, 16:40:12 |
|
|
aktualnie sztywną mam, długą w miarę, a jak z wagą to nie wiem bo nigdy nie sprawdzałem... oczywiście mam z rogami (zoom) nie jeździ mi się z nią źle ale ostatnio u wszystkich widzę wygięte dlatego pytam...
Odblaski ratuja życie.
Umieszczanie w stopce tresci reklamowych (adresow internetowych, danych kontaktowych firmy, etc.) o charakterze komercyjnym jest usluga platna (100zl netto/m-c +23%VAT). |
|
Powrót do góry |
|
dziki000
Status: Offline
Dni: 7055 (99%)
Postów: 41
czestochowa - dzbów
|
Sob 12 Lut 05, 20:04:57 |
|
|
To jest jakas moda na te giete kierownice. Podstawowa sprawa te kiery sa giete bo po pierwsze o kilka centymetrow wyzej masz punkt podparcia rak. Co to daje. Ano sylwetka jest bardziej wyprostowana przez co trudniej przeleciec nad kierownica. Na zjazdy jest to dobre bo mozna po bardziej stromych sciezkach jezdzic. Po drugie taka kierownica przez to ze jest wygieta to trudniej ja zlamac czyli lepiej przenosi obciazenia. Dlaczego tak jest. Ano dlatego że jak kierownica jest prosta to najwieksze naprezenia odkladaja sie w przekroju mocowania w mostku, a jak jest gięta to czesc naprezen odklada sie na tych 'kolankach' przez co naprezenia w przekroju mocowania sa mniejsze i trudniej ja zlamac. Ale jest tez minus, bardziej wyprostowana sylwetka zawodnika pogarsza parametry na podjazdach dlatego ze wowczas przednie kolo ma tendencje do odrywania sie od nawierzchni, tak jakbys chcal na tylnim kole jechac.
Podsumowujac:
- do Cross Country -> kiera prosta (podgladalem olimpijczykow)
- do zastosowan gdzie zjazd przewaza -> kiera gieta
Albo po prostu stawiasz na hardcorowy wyglad to wtedy _> kiera gięta .
Pozdro.
Paweł - http://www.greenprogs.friko.pl |
|
Powrót do góry |
|
wizar
Status: Offline
Dni: 7116 (100%)
Postów: 587
Wiek: 43
częstochowa - kawodrza dolna
|
Sob 12 Lut 05, 20:19:52 |
|
|
no i ja tak wlasnie napisałem bez podejscia od strony naukowej choc przyznaje ci racje....co do naprezeń
ale jak ktoś chce poszalec zjazdy wjazdy to gieta niezastąpiona
w p o s z u k i w a n i u k o n d y c j i !!! |
|
Powrót do góry |
|
dziki000
Status: Offline
Dni: 7055 (99%)
Postów: 41
czestochowa - dzbów
|
Sob 12 Lut 05, 21:38:00 |
|
|
Nie wiem ja tam jezdze XC na prostej z rogami nie narzekam i tak kumple na zjazdach mnie nie moga dognac .
ps. A ty wizar jestes moze mechanikiem co studiowales bo ja jestem elektryk .
Pozdro.
Paweł - http://www.greenprogs.friko.pl |
|
Powrót do góry |
|
wizar
Status: Offline
Dni: 7116 (100%)
Postów: 587
Wiek: 43
częstochowa - kawodrza dolna
|
Sob 12 Lut 05, 21:46:15 |
|
|
ja jestem dyplomowanym budowlańcem więc z naprezeniami mam do czynienia na porzadku dziennym
w p o s z u k i w a n i u k o n d y c j i !!! |
|
Powrót do góry |
|
MonteRochee
Status: Offline
Przebieg: 7114 (100%)
Kondycha: 1726
Kawodrza Dolna
|
Sob 12 Lut 05, 21:46:40 |
|
|
Gięta kiera to dla mnie podstawa, oduczyłem się jeździć na prostej i czuje się lepiej na takiej kierownicy szerszej.
Uważam, że do xc gięta jest oczywiście jak najbardziej na miejscu lecz nie do takiego klasycznego.
Oczywiście na prostej jest łatwiej podjerzdżać, ale w zawodach nikt nie startuje z nas chyba , a zresztą jak bym miał to robić to i tak z giętą.
Gięta kierownica fajnie się sprawdza w długich dystansach, wyprawach po górach i na technicznych zjazdach.
Niektórzy uważają, że do prostej kiery podstawą są rogi i w sumie mają racje bo dłoniom też należy sie zmiana pozycji i odpoczynku.
Dla mnie prosta nie bardzo się sprawdza mimo wszystko topornie bym się czuł i jestem zwolennikiem "wyginanych" kierownic jak również gripshiftów.
Kto co lubi, może ktoś wynajdzie nowy styl jazdy
Lekkim enduro bym nie pogardził a agressiv xc to jest to.
Mnie proste kierownice i mostki ustawione na minusowym kącie przypominają wyścigowe, zawodowe rowery górskie na krótkie oesy.
...wole maratony i wyprawy:)
...pozdrowienia dla wszystkich rowerowych teoretyków...ja jak Speedy jeszcze żyję... |
|
Powrót do góry |
|
dziki000
Status: Offline
Dni: 7055 (99%)
Postów: 41
czestochowa - dzbów
|
Sob 12 Lut 05, 21:55:17 |
|
|
No rzecz jasna ze Grip'y to podstawa nie wyobrazam sobie siegania do dzwigienek zmiany biegow jak pedze po sokolich albo bystrzanowicach na zlamanie karku . Ostatnio swoje gripy zmodernizowalem tzn. skrocilem te gumy do chwytania kierownicy i przesunalem gripy w strone rogow. Teraz mam dlonie non stop na gripach, to jest bardzo dobre i na zjazdach i na podjazdach wystarczy niewielki ruch w gore lub dol i mam zmieniony bieg. Wczesniej musialem przesuwac dlon na gripa i to sie konczylo zazwyczaj utraceniem stabilnego toru jazdy. Polecam wszystkim taki zabieg nic nie kosztuje a roznica jest kolosalna.
ps. W sumie to sie nie ma co licytowac o te kierownice kazdy jezdzi na tym co lubi.
Pozdro.
Paweł - http://www.greenprogs.friko.pl |
|
Powrót do góry |
|
MonteRochee
Status: Offline
Przebieg: 7114 (100%)
Kondycha: 1726
Kawodrza Dolna
|
|
Powrót do góry |
|
Siwy
Status: Offline
Dni: 7075 (99%) Poj. silnika: 600
Postów: 1676
Częstochowa Raków
|
Sob 12 Lut 05, 22:00:58 |
|
|
dziki000 napisał: | kazdy jezdzi na tym co lubi |
też prawda... ale ja nigdy nie miałem przyjemności jeździć na biku ( chodzi o jakieś dłuższe dystanse) z wygiętą kierownicą dlatego założyłem ten topic...
a co do gripów to ja też wole...
Odblaski ratuja życie.
Umieszczanie w stopce tresci reklamowych (adresow internetowych, danych kontaktowych firmy, etc.) o charakterze komercyjnym jest usluga platna (100zl netto/m-c +23%VAT). |
|
Powrót do góry |
|
wizar
Status: Offline
Dni: 7116 (100%)
Postów: 587
Wiek: 43
częstochowa - kawodrza dolna
|
Nie 13 Lut 05, 0:23:21 |
|
|
MonteRochee napisał: |
Mnie proste kierownice i mostki ustawione na minusowym kącie przypominają wyścigowe, zawodowe rowery górskie na krótkie oesy.
...wole maratony i wyprawy:) |
co do tych mostków to bym sie nie zgodził ale ja chyba to ewenementem jestem
bo wlasnie mam mosteczek zrobiony na minus ale w sposób zaj... prosty
po prostu odrócony jest do góry kołami różnica w jexdxie niesamowita a zreszta jak ze mna pojedziecie to sami zobaczycie mała rzecz a cieszy.
w p o s z u k i w a n i u k o n d y c j i !!! |
|
Powrót do góry |
|
MonteRochee
Status: Offline
Przebieg: 7114 (100%)
Kondycha: 1726
Kawodrza Dolna
|
Nie 13 Lut 05, 0:58:27 |
|
|
Miałem kiedyś na minusowym ustawiony taki stary mostek, który był dłuższy ale źle sie czułem tak jakoś na nim jeździć i też był odwrócony dogóry kółkami, więc teraz mam 90mm Octagona i jest super jak dla mnie
...pozdrowienia dla wszystkich rowerowych teoretyków...ja jak Speedy jeszcze żyję... |
|
Powrót do góry |
|
dziki000
Status: Offline
Dni: 7055 (99%)
Postów: 41
czestochowa - dzbów
|
Nie 13 Lut 05, 10:50:24 |
|
|
Musze sie pochwalic ze ja zastosowalem taki sam chyt jak wizar, tez odwrocilem mostek do gory nogami. Zostalo tak do dzisiaj bo bardzo dobrze mi sie jezdzi. Mimo ze mostek jest odworcony to ujemnego nachylenia nie ma jest natomiast kilka stopni na plus od poziomu.
Moj mostek to AMOEBA 103mm, sprawia wrazenie wytrzymalego. Nie jest to co prawda CNC, tylko spawane aluminium.
Pozdro.
Paweł - http://www.greenprogs.friko.pl |
|
Powrót do góry |
|
fr33
Status: Offline
Dni: 7050 (99%)
Postów: 933
Wiek: 42
Częstochowa
|
Pią 04 Mar 05, 23:57:34 |
|
|
tzw. "reverse" jest zajebiaszcze na roznego rodzaju asfalty:).. tez kiedys jezdzilem z odwruconym mostkiem i powiem ze jezdzilo sie super...
teraz jezdze normalnie ale..... moze kiedys znowu zmienie ... |
|
Powrót do góry |
|
Siwy
Status: Offline
Dni: 7075 (99%) Poj. silnika: 600
Postów: 1676
Częstochowa Raków
|
Sob 05 Mar 05, 10:32:51 |
|
|
niesety mam ramę 1' calową i nie mogę założyć a-headów...
pozostaje wymienić ramę albo jeździć na klasycznych...
Odblaski ratuja życie.
Umieszczanie w stopce tresci reklamowych (adresow internetowych, danych kontaktowych firmy, etc.) o charakterze komercyjnym jest usluga platna (100zl netto/m-c +23%VAT). |
|
Powrót do góry |
|
fr33
Status: Offline
Dni: 7050 (99%)
Postów: 933
Wiek: 42
Częstochowa
|
Sob 05 Mar 05, 11:57:46 |
|
|
uuu rama pod 1 cal to jest juz przerzytek na maxa... .nic sie z tym zrobic nie da ... szybko zmieniaj |
|
Powrót do góry |
|
Siwy
Status: Offline
Dni: 7075 (99%) Poj. silnika: 600
Postów: 1676
Częstochowa Raków
|
Sob 05 Mar 05, 12:00:16 |
|
|
wiem że przerzytek staram się jak mogę ale nie mam funduszy... przynajmniej narazie
Odblaski ratuja życie.
Umieszczanie w stopce tresci reklamowych (adresow internetowych, danych kontaktowych firmy, etc.) o charakterze komercyjnym jest usluga platna (100zl netto/m-c +23%VAT). |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7052 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Sro 18 Sty 06, 17:26:34 |
|
|
No i w końcu jaką kierę lepiej wybrać, kto z Was jeszcze ma giętą i mi poleci taką albo prostą
© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved
|
|
Powrót do góry |
|
XeLiBrI
Status: Offline
Dni: 6803 (96%)
Postów: 334
:] Częstochowa - Kambodrza :]
|
Sro 18 Sty 06, 18:25:26 |
|
|
ja miałem kiedyś giętą kiere tak jak MonteRoche...
( w Giant`cie jest od początku gięta....)
ale teraz mam prostą kiere z rogami i taką polecam, szczerze mówiąc to mogłaby być troche dłuższa niż ja mam ( 570 mm. )
prosta kiera i rogi- to je to
pozdro
http://budzik.fotolog.pl/ |
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7023 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Czw 19 Sty 06, 8:15:21 |
|
|
XeLiBrI napisał: | ale teraz mam prostą kiere z rogami i taką polecam,
prosta kiera i rogi- to je to
pozdro |
Dlaczego tak sądzisz? Może jakieś uzasadnienie?
Info jakie znalazłem nan necie na ten temat:
''(...)Generalnie prosta kierownica i rogi umożliwiają przyjęcie bardziej wyciągniętej i efektywniejszej pozycji na podjazdach. Coraz częściej obecnie występujące szerokie, gięte kierownice lepiej sprawdzają się na zjazdach i podczas jazdy, nazwijmy to - freeride`owej , a także podczas zwykłych, rekreacyjnych przejażdżek. Są bowiem znacznie wygodniejsze i ergonomiczne.''
"Gięta kierownica to też podobno większa kontrola nad rowerem - tak argumentują jej zwolennicy."
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7012 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Czw 19 Sty 06, 11:08:43 |
|
|
Być może... Ja już też zaznałem i jednego i drugiego modelu. Nie odczuwałem jakiegoś dyskomfortu przy giętej czy prostej. Dla mnie nie było większej różnicy poza niezaprzeczalnie wygodniejszą sylwetką przy kierownicy giętej. Aczkolwiek przy prostej kierze na dłuższych, prostych odcinkach i tak zazwyczaj zmieniam pozycję chwytając za koniec rogów. Gięta kiera ze względu na to, że zazwyczaj jest szersza niż prosta napewno powoduje zwiększenie stabilności przy szybkich, technicznych skrętach czy innych elementach. U mnie kolejność wyglądała następująco: prosta, gięta i znów prosta. Ostatnia zmiana podyktowana była domniemanym zużyciem i wagą tego elementu. Miałem giętą kilka sezonów i zacząłem się obawiać o jej niezawodność - taka sama złamała się na zjeździe pod moim kolegą, a przy okazji okazało się, że prosta jest lżejsza o 20 dkg...
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
Wojtek
Status: Offline
Dni: 6913 (97%)
Postów: 136
|
Czw 19 Sty 06, 16:06:57 |
|
|
Ja mam giętą z rogami i b.dobrze mi sie jeździ. Wcześniej jeździłem na prostej z rogami i taka większa różnica (jak dla mnie ) jest przy zjazdach na korzyść gietej. Choć z tego co sie orientuję moja kiera ma stosunkowo małe wygięcie (bontranger crowbar) w porównaniu do innych. Tak więc do każdej można się przyzwyczaić i np jeżdżenie na giętej musi być uciążliwe i na odwrót
lubisz dziwnych ludzi ?? to klauna se namaluj. |
|
Powrót do góry |
|
MonteRochee
Status: Offline
Przebieg: 7114 (100%)
Kondycha: 1726
Kawodrza Dolna
|
Czw 19 Sty 06, 21:23:19 |
|
|
Mam giętą amoebe race proven, i nie mam zamiaru wymieniać kierownicy na prostą z rogami Ewentualnie na jeszcze szerszą giętą
Xelibri pisze, że ma za wąską. Przecież szerszych prostych kierownic to nie ma
Jeśli chcesz szerszą to tylko gięta.
Zresztą do giętej na siłę można przykręcić rogi jak pisał mój poprzednik, ale dla mnie i tak to nie pasi
Dla mnie szeroka gięta kiera jest, pojęciem uniwersalnego cieszenia się z jazdy
Dla innych kwestią gustu, stylu...
...pozdrowienia dla wszystkich rowerowych teoretyków...ja jak Speedy jeszcze żyję... |
|
Powrót do góry |
|
Wojtek
Status: Offline
Dni: 6913 (97%)
Postów: 136
|
Czw 19 Sty 06, 22:33:12 |
|
|
ja to w sumie odkąd pamietam jeździłem na rowerze z rogami ciężko mi sie było przyzwyczaić do samej giętej i brakowalo mi na podjazdach tego "innego" chwytu uważam, że nie jest to tragiczny pomysł
lubisz dziwnych ludzi ?? to klauna se namaluj. |
|
Powrót do góry |
|
|