wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Co warto kupić?

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Napęd anno domini 2020
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukas Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6905 (98%)
Postów: 1114
Wiek: 38

Częstochowa [Tysiąclecie]

Post Nie 08 Mar 20, 14:45:23     Napęd anno domini 2020 Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Hej,

mamy 2020 rok, a ja wygrzebuję się z kilkuletniego snu zimowego i przyznam szczerze, że wiele się zmieniło w kwestii sprzętowej Wink

Poza standardem kół z 26 na 29 cali, brak v-ek na rzecz tarczówek i innych zmian, najtrudniejszą dla mnie do ogarnięcia jest kwestia napędu.

Co sądzicie o jednoblatowych korbach na przodzie i 12 zębatkach z tyłu? Ktoś jeździ na takiej konfiguracji albo podobnej?

1 x 12, 1 x 11, 2 x 10... itd jak się tutaj połapać? Wink czy 12 zębów z tyłu to już odpowiednia ilość na asfalty? będzie się dało dorównać np. na Orbicie pozostałym? Wink


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Sebiq Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5936 (84%)
Postów: 690

Częstochowa - Ostatni Groszek

Post Nie 08 Mar 20, 16:20:11     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Lukas napisał:
mamy 2020 rok, a ja wygrzebuję się z kilkuletniego snu zimowego [...]

Nie wierzę... Laughing Wink

Ja bym nie wchodził w napędy "1 na ...". Może poza wykorzystaniem w wyścigach (?) nie zauważam w tym nic więcej, jak tylko marketingowy trend i pewną "modę". Przyznam uczciwie, że nie używałem takich napędów i nie odczuwam potrzeby, a zatem praktycznego doświadczenia nie mam.

Polecam luknąć na filmy od Szajbajka (ułożone chronologicznie):
Napędy 1x11 i 1x12 mają wiele zalet i wiele WAD w porównaniu do 2x10 i 2x11. Test: https://youtu.be/SmWvxXRlwWs
4 największe problemy napędów 1x10, 1x11, 1x12 w rowerach MTB, Gravelach i przełajówkach: https://youtu.be/jDk0Ly4gT6w
Jaki naprawdę jest Sram XX1 Eagle? 1x12 w teście jakości i praktyczności: https://youtu.be/eedd8oqJOXg


"Każdy, kto wykaże zdecydowaną inicjatywę,
może wyrwać się z kieratu codzienności."
Andrzej Zawada, himalaista (1928-2000)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Reklama
STi Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6860 (97%)
Postów: 606
Wiek: 43


Post Nie 08 Mar 20, 19:19:04     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Jeśli się nie ścigasz w napęd 1x absolutnie bym się nie pchał. Na asfalcie się zakręcisz na śmierć a na dłuższych podjazdach może Ci być brak "lżejszego" przełożenia (chyba że z tyłu będzie patelnia ponad 50T) Już napęd 2x nie jest tak uniwersalny jak napędy 3x ze starszych górali. Jeżdżę na dwu rzędowej korbie ponad dwa lata i do tej pory czasem mi brakuje dużej tarczy z poprzedniego górala i denerwują duże przeskoki pomiędzy zębatkami w kasecie (korba 36x26T, kaseta 11-42T). Na napędzie 1x jeździłem co prawda tylko na jakichś testach rowerów, jednak nie przypadł mi do gustu. To raczej do specyficznych rozwiązań a nie do zwykłej jazdy.


"Jeżeli zamkniesz prawdę, pogrzebiesz ją głęboko, ona rozkwitnie, osiągnie potężną moc, która w momencie eksplozji zniszczy wszystko, co stanie na jej drodze."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora      
Mr. Dry Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6138 (87%)
Postów: 875
Wiek: 45

Częstochowa

Post Nie 08 Mar 20, 21:00:37     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

https://ritzelrechner.de
Fajna stronka, która pozwoli ci zorientować się co tracisz (lub nie) wchodząc w 1x. Taki napęd to rewalka na wyścigach, na których masz sponsora. Pominę kwestie szybszego zużycia bo tu bywa różnie ale przy tej samej ilości nabitych kilometrów 2/3x10 jest jednak tańsze. Pozostaje problem nogi, jak nie masz jej wyrobionej to lipa na całej linii.
STi napisał:
i denerwują duże przeskoki pomiędzy zębatkami w kasecie (korba 36x26T, kaseta 11-42T)

Trochę nie rozumiem. W starszych napędach przeskoki były przecież podobne. Różnica między 8b (11-32) a 10b to zwykłe dołożenie dwóch koronek 36 i 42.


Nieważne gdzie jest pies pogrzebany, jeśli masz siłę kopać znajdziesz zwłoki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
rafik1000 Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4247 (60%)
Postów: 169
Wiek: 53

Raków

Post Nie 08 Mar 20, 21:29:40     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Ja jeżdżę na 2x11 i w pełni mi wystarcza. Daje radę na płaskim i w górach też wyrabia. Bartek dobrze napisał że na 1x musisz mieć sponsora lub dużo kasy. 2x też jest w miarę drogi w utrzymaniu ale jednak trochę kasy zostaje w kieszeni. Kilku znajomych szybko wróciło do 2 więc wg. mnie lepiej iść w tym kierunku.


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora      
STi Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6860 (97%)
Postów: 606
Wiek: 43


Post Nie 08 Mar 20, 21:36:32     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Z przeskokami nie było podobnie. Koronki najczęściej używane na asfalcie czyli najmniejsze stary XT CS-M770 11-12-14, nowy XT CS-M8000 11-13-15. Właśnie ten przeskok między 11 a 13 zębów w nowej kasecie czasami działa mi na nerwy bo na żadnym nie jest wygodnie. Z pozostałymi przełożeniami wszystko mi pasuje. Jednak to subiektywne odczucia i nie temat na takie rozważania.


"Jeżeli zamkniesz prawdę, pogrzebiesz ją głęboko, ona rozkwitnie, osiągnie potężną moc, która w momencie eksplozji zniszczy wszystko, co stanie na jej drodze."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora      
Mr. Dry Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6138 (87%)
Postów: 875
Wiek: 45

Częstochowa

Post Wto 10 Mar 20, 15:27:09     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

No chyba że tak, nawet nie wiedziałem, że coś jest nie teges na małych koronkach. Z wpisów na różnych forach ludziom (i mnie) najbardziej przeszkadza przeskok z 15 na 18. Ja za to czekam aż w końcu ktoś ogarnie, że skoro różnica 10 zębów na korbie w napędach MTB 2xX jest super rozwiązaniem to i w szosach pojawi się ponownie. Ten przeskok 16t w kompaktach czasem jest więcej niż dobijający.


Nieważne gdzie jest pies pogrzebany, jeśli masz siłę kopać znajdziesz zwłoki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Mr. Dry Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6138 (87%)
Postów: 875
Wiek: 45

Częstochowa

Post Czw 11 Cze 20, 9:54:19     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Mały odkop ale co tam. Na początku maja Shimano zaprezentowało nowe Deore 1x12
https://mtb-xc.pl/2020/05/07/nowe-shimano-deore-m6100-1x12/
Będzie taniej i co równie ważne lepiej pod względem przełożeń bo najmniejsza koronka to 10. Największa zaś 51 no bo trzeba na papierze pokazać, że jest większa rozpiętość niż u konkurencji, choć w sumie mogli pójść śladem chińczyków i dać od razu 52. Ciekawe kiedy inżyniery z państwa środka wypuszczą 10-52? Kasety są nowym w standardzie bębenka microspline, o którym gdzie nie gdzie można wyczytać że jest dużo lepszym rozwiązaniem od SRAMowskiego. W każdym razie zapowiada się na to, że nie tylko moje biadolenie nad ceną takich komponentów i ich użytecznością może przejść do lamusa.
I jeszcze jedno. Napisy Deore na częściach są w super barwach. Ostatnio taka moda na "more 80' than 80'" Smile.


Nieważne gdzie jest pies pogrzebany, jeśli masz siłę kopać znajdziesz zwłoki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Co warto kupić? Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional


Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy