Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafax
Status: Offline
Dni: 5227 (74%)
Postów: 2
|
Sro 12 Maj 10, 21:10:35 Naprawrower.net - Naprawa roweru |
|
|
Witam,
Chciałbym przedstawić forum dotyczące naprawy roweru. Jeżeli nie wiesz jak naprawić zepsuty podzespół w rowerze, napisz a odpowiemy. Forum prężnie rozwija. Mam nadzieje ,że Wy mi w tym pomożecie.
Adres: http://www.naprawrower.net |
|
Powrót do góry |
|
Vieri
Status: Offline
Dni: 5403 (76%)
Postów: 131
Wiek: 33
Częstochowa - Wyczerpy
|
Czw 13 Maj 10, 12:11:29 |
|
|
Czemu forum? Zrobić portal, dodatkowo ilustrowany to by było coś! |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
rafax
Status: Offline
Dni: 5227 (74%)
Postów: 2
|
Czw 13 Maj 10, 14:40:12 |
|
|
Wszystko z czasem. Forum jest głównie dla ludzi którzy maja problem z rowerem i wystarczy że napiszą i odpowiemy |
|
Powrót do góry |
|
Gaber (usunięty)
|
Czw 13 Maj 10, 14:42:06 |
|
|
Vieri napisał: | Czemu forum? Zrobić portal, dodatkowo ilustrowany to by było coś! |
i na co portal skoro na naszym rowerowym jest odpowiedni dział "Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu" który można rozbudować o nowe błyskotliwe rozwiązania dotyczące napraw rowerowych "Zrób to sam" czy jakoś tak |
|
Powrót do góry |
|
cameleon1982
Status: Offline
Dni: 2931 (41%)
Postów: 10
Wiek: 42
częstochowa-rakow
|
Nie 08 Maj 16, 7:59:40 co jest nie tak |
|
|
panowie posiadam hamulce shimano deore xt model br 775 tarcza 160 mm klocki stan ok tarcza również nowy olej odpowietrzone i nadal są to zwalniacze a nie hamulce co może być nie tak moja waga okolo67kg proszę o pomoc
życie jest proste dokonujesz wyboru i nie patrzysz wstecz |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 6998 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Wto 10 Maj 16, 17:24:43 |
|
|
To niezgłębiona tajemnica Shimano. Przeklinam dzień w którym zrezygnowałem z v-ek na rzecz tarcz. Mam Shimano XTR BR-M975 zaciski, XTR BR-M985 klamki i nie mogę o tych hamulcach powiedzieć ani jednego dobrego słowa. Jestem kompletnie bezradny a próbowałem już wszystkiego (kilka modeli tarcz, klocków, kilka serwisów). Nie jestem zadowolony z siły hamowania tego czegoś.
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
Mr. Dry
Status: Offline
Dni: 6187 (87%)
Postów: 877
Wiek: 45
Częstochowa
|
Wto 10 Maj 16, 19:10:25 |
|
|
Mam podobnie z Sh M596. Moje hamują bo hamują ale komplet takich samych u kolegi na oryginalnych klockach to była żyleta. Wsadziłem inne klocki i jest tak samo. Na mini "fałkach" miałem mocniejszy docisk.
Nieważne gdzie jest pies pogrzebany, jeśli masz siłę kopać znajdziesz zwłoki... |
|
Powrót do góry |
|
Krzys6
Status: Offline
Dni: 4512 (64%)
Postów: 42
Wiek: 63
Częstochowa Trzech Wieszczy
|
Wto 10 Maj 16, 21:27:41 |
|
|
A może pomoże płyn hamulcowy o wyższej temperaturze wrzenia tak jak to często jest w przypadku samochodów. |
|
Powrót do góry |
|
cameleon1982
Status: Offline
Dni: 2931 (41%)
Postów: 10
Wiek: 42
częstochowa-rakow
|
Czw 12 Maj 16, 5:20:57 |
|
|
dziękuje za cenna rade przetestuje inny olej i spróbuje wsadzić tarcze 203mm
życie jest proste dokonujesz wyboru i nie patrzysz wstecz |
|
Powrót do góry |
|
sebaxgh
Status: Offline
Dni: 4652 (66%)
Postów: 20
Wiek: 30
Częstochowa - Raków
|
Pią 13 Maj 16, 15:14:21 |
|
|
Nie sądzę aby aby wymiana oleju coś dała jeśli teraz są dobrze odpowietrzone, zmiana tarczy może trochę pomoże, ale 203mm może już źle wpływać na amortyzator jeśli nie jest z wyższej półki. Mam M596 (słabszy model od Twoich) waga podobna i przy tarczy 180mm nigdy nie potrzebowałem drugiego palca nawet przy awaryjnym hamowaniu, zawsze 1 postawie na kole. Klocki metaliczne i tarcza RT66.
Ludzie chwalą klocki EBC i tarcze XT, więc może warto pomyśleć o takim zestawie.
Póki co możesz przetrzeć klocki drobnym papierem ściernym i dobrze odtłuścić tarczę benzyną ekstrakcyjną i od nowa je dotrzeć. W drugim rowerze mam Hayesy Ryde i po takim zabiegu siła hamowania znacznie wzrosła, gdzie na początku nie mogłem w ogóle stanąć na przednim kole. |
|
Powrót do góry |
|
cameleon1982
Status: Offline
Dni: 2931 (41%)
Postów: 10
Wiek: 42
częstochowa-rakow
|
Nie 15 Maj 16, 6:06:18 |
|
|
---------- 06:05 15.05.2016 ----------
mam tarcze xt 160mm ale z tego co pomiatam klocki żywiczne co do stawania na przednim kole to już jest sfera marzeń bo narazie wyhamowac nie można i użycie 1 palca tez odpada aby zahamować to raczej cala ręka
---------- 06:06 ----------
a może rozważyć kupno kompletu z grupy avid elixir?
życie jest proste dokonujesz wyboru i nie patrzysz wstecz |
|
Powrót do góry |
|
Krzys6
Status: Offline
Dni: 4512 (64%)
Postów: 42
Wiek: 63
Częstochowa Trzech Wieszczy
|
|
Powrót do góry |
|
sebaxgh
Status: Offline
Dni: 4652 (66%)
Postów: 20
Wiek: 30
Częstochowa - Raków
|
|
Powrót do góry |
|
Krzys6
Status: Offline
Dni: 4512 (64%)
Postów: 42
Wiek: 63
Częstochowa Trzech Wieszczy
|
Nie 15 Maj 16, 23:35:00 |
|
|
i jeszcze ważny temat dotyczący hamowania wyczynowych, pamiętajcie tak w przypadku samochodu czy jakiegokolwiek innego pojazdu wyczynowego- sportowego, aby hamowanie było skuteczne hamulce muszą być rozgrzane, nie można liczyć na skuteczne hamowanie kiedy używamy sportowego hamulca (xtr) raz na parę kilometrów, bo wtedy o wiele skuteczniejsze są zwykłe hamulce hydrauliczne.Wystarczy popytać tych którzy faktycznie jeżdżą wyczynowo. |
|
Powrót do góry |
|
STi
Status: Offline
Dni: 6909 (97%)
Postów: 606
Wiek: 43
|
Pon 16 Maj 16, 9:00:31 |
|
|
Krzyśku to o czym piszesz zależy głównie od klocków. Im twardsze tym wyższej temperatury potrzebują za to są bardziej odporne na przegrzanie. Niestety jak to zwykle nie ma nic za darmo i rzeczy uniwersalnych. W zamian takie klocki słabo działają gdy są zimne, mocniej maltretują tarczę a do tego działają bardziej 0-1. Tak jak napisałeś, do zwykłej jazdy nie ma co pchać moim zdaniem zbyt twardych klocków bo zwyczajnie nie wykorzystamy ich zalet. Nie wiem zatem czy jest sens kupować metliczne klocki do turystycznej jazdy, półmetaliki to moim zdaniem max.
Stwierdzam to na podstawie sportów motorowych a nie roweru gdyż sam jeszcze tarczówek nie posiadam. Zasada działania jednak identyczna, więc powinno się to przekładać.
"Jeżeli zamkniesz prawdę, pogrzebiesz ją głęboko, ona rozkwitnie, osiągnie potężną moc, która w momencie eksplozji zniszczy wszystko, co stanie na jej drodze." |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 6998 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Pon 16 Maj 16, 12:39:02 |
|
|
Krzysiu "wyczynowość" xtr i xt polega tylko na ich odchudzeniu w stosunku do niższych modeli. Technicznie wszystkie hydrauliki Shimano są praktycznie takie same. We wszystkich modelach jest ten sam olej mineralny. Klocki które ja mam stosuje się zarówno w xtr jak i w xt, slx i deore z tą różnicą, że materiał ścierny jest przytwierdzony do płytek z innego metalu. W xtr jest to tytan.
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
cameleon1982
Status: Offline
Dni: 2931 (41%)
Postów: 10
Wiek: 42
częstochowa-rakow
|
Wto 17 Maj 16, 20:12:01 |
|
|
panowie kupiłem tarcze 180 nowe klocki półmetaliczne ebc nowy olej chyba lepszy bo za 50 zl za 50 ml zrobię przetestuje i się okaże
życie jest proste dokonujesz wyboru i nie patrzysz wstecz |
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7009 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Sro 18 Maj 16, 8:40:52 |
|
|
Moje xtr mają też ciekawą własciwość: tył i przód ta sama konfiguracja (tarcze, klocki, wszystko było odpowietrzane itd) tył hamuje bajkowo przód przez pierwsze parę km jak hebel, potem wszystko zaczyna działać jak należy ale raz później a raz wcześniej osiągam ten stan. Jedyna różnica to długość 'linki'.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
cameleon1982
Status: Offline
Dni: 2931 (41%)
Postów: 10
Wiek: 42
częstochowa-rakow
|
Pon 23 Maj 16, 5:17:07 |
|
|
panowie wszystkim dziękuje za rady po założeniu gratów mogę powiedzieć mam hamulce bez wysiłku podnosi mnie na kolo
życie jest proste dokonujesz wyboru i nie patrzysz wstecz |
|
Powrót do góry |
|
|