wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Co warto kupić?

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Rower wyprawowy - składamy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6960 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Sro 01 Lip 15, 10:47:57     Rower wyprawowy - składamy Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Jak to w życiu, każdy oczekuje nieco czegoś innego ale może uda nam się złożyć fajny sprzęt wyprawowy biorąc pod uwagę doświadczenia forumowiczów na bazie roweru górskiego mtb. Waga powinna oscylować w granicach 12 kg (ograniczenia wagi bagażu w samolocie). Rower powinien również cechować się w miarę prostą konstrukcją, łatwą do napraw jakie mogą wystąpić, jednocześnie biorąc pod uwagę, że naprawy musimy dokonać we własnym zakresie bez serwisu i sklepu.

Zaczynamy od ramy:
Moje wymagania - rama roweru górskiego, lekka, na hamulce v-break, przedni amortyzator. Z mojego doświadczenia wynika że dobrze jest mieć większe koło niż 26'' np. 27,5'' lub 29''. Podawajcie swoje ideały - priorytet: stosunek wagi do wytrzymałości, na koło 27,5'' lub 29'' (29 cali będę cenił wyżej); potem cena (na razie odrzucam ramy trekingowe nie wiem czemu ale są z reguły cięższe od górskich).


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
Mr. Dry Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6138 (87%)
Postów: 875
Wiek: 45

Częstochowa

Post Czw 02 Lip 15, 13:22:17     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Czytając teksty o różnych wyprawach doszedłem do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem jest rama stalowa. Jak coś pęknie to pospawają w każdym zakamarku świata jeśli tylko mają choćby prostą spawarkę. Jeszcze rama na średnią i dużą kichę pod fałki - to to już chyba pod zamówienie. Tyle jeśli chodzi o stal. Z amelinum pod fałki to znam ino B1 Axigon. Niestety wadą tej ramy jest brak przelotek na bagażnik ale to można obejść.
http://www.team29er.pl/testy/109-krotki-test-be-one-axigon
http://allegro.pl/rama-b1-axigon-29-i5469360810.html
http://www.bikeforum.pl/topic/23433-10816g-be-one-axigon-29/ - przykładowy zestaw.
Amor z piwotami i to dostępny
http://allegro.pl/spinner-29-aeris-300-air-100mm-1-7kg-xc-mtb-am-i5491800208.html
Jest jeszcze np. RST Blaze ale to prawie kilo więcej więc z odpada.


Nieważne gdzie jest pies pogrzebany, jeśli masz siłę kopać znajdziesz zwłoki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Reklama
voit Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4573 (65%)
Postów: 465
Wiek: 50

Częstochowa 1000-lecie

Post Czw 02 Lip 15, 15:42:23     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Z tym spawaniem byle gdzie i byle czym to raczej mit. Ramy "stalowe" to specjalistyczne stopy i do naprawy uszkodzenia bez fachowca i odpowiedniego sprzętu się nie obejdzie.

Polecam tematy o sprzecie wyprawowym na

http://www.podrozerowerowe.info/index.php

Jest to forum ludzi jeżdżących w bardzo różne zakątki świata i mających spore doświadczenie.

Zgadzam się, że powinien to być rower możliwie solidny i prosty w naprawie bez skomplikowanego osprzętu i nowinek technicznych.

Z tą wagą ram trekingowych bez przesady.
Oto jedna z najpopularniejszych ram wyprawowych zbierająca bardzo dobre opinie Accent Nordkapp 1,85kg

http://velo.pl/czesci/ramy/accent/nordkapp


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6960 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Pią 03 Lip 15, 19:52:22     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Rama nie powiem, nawet ciekawa a w szczególności ciekawi mnie mocowanie hamulca wewnątrz trójkąta. Ale to jednak prawie dwa kilo może znajdziemy coś do 1,5 kg?


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6960 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Pon 13 Lip 15, 19:09:13     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

A jak z amorem, jest jakiś fajny do tej ramy accenta? Czy raczej sztywny widelec?


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
voit Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4573 (65%)
Postów: 465
Wiek: 50

Częstochowa 1000-lecie

Post Pon 13 Lip 15, 21:18:39     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Ja, z racji tego że użytkuję rower turystyczny w 80% na asfalcie a reszta to szutry i raczej łatwe szlaki, założyłem sztywniaka. Jest to aluminiowy widelec Force o wadze 800g

http://www.force-components.pl/index.php?p2695,kod-14618-force-treking-28-widelec-1-1-8-ahead-alu

Mój rower
http://www.bikestats.pl/rowery/Author-Reflex_12765_10766.html

Tu jest na cienkich oponach. Na wyjazdy z bagażem wrzucam coś z wkładka antyprzebiciową o szerokości 38-42 żeby się nie bać różnej nawierzchni.
Bardzo często rowery wyprawowe są to nietypowe, indywidualne "składaki"


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
jurczyk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6387 (91%)
Postów: 1207

Częstochowa Śródmieście

Post Wto 14 Lip 15, 17:53:34     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Składając w 2009 roku rower "wyprawowy" na ramie Accent Shanon /waga ramy rozm 18"-1850g/ uznałem ,że najważniejsze są mocne koła gdyż podczas wyjazdu muszą sprostać ciężarowi roweru, rowerzysty i bagażu. Amortyzatory uznałem za zbędne ze względu na wagę i możliwość trudnej do usunięcia awarii .Przed wyprawą zakładam koła 28"Mavic A319 ze szprychami DT Champion. Jeździłem też na ACE 19 i było ok. opony dobieram w zależności od rejonu do którego się udaję. Na rosyjskie i ukraińskie drogi zakładałem Schwalbe Dureme szer 35 a w tym roku jechałem po Ukrainie /Karpaty Wschodnie /na Continental Contact szer 32. Na europejskie drogi zakładałem Continental Ultra gatorskin /przód szer. 25 tył szer. 28 / W/w opony to drutówki.
Schwalbe i Continentali Contct ani razu nie przebiłem , były katowane po dziurawych asfaltach , kamienistych drogach i było ok. Przy wyjeździe w trudny teren ważny jest mocny bagażnik. Nakrętki w bagażniku i jego mocowaniu skontrowałem a miejsca wrażliwe na drgania wzmocniłem stalowym drutem. Przed każdym długim wyjazdem wymieniam cały napęd.
Oczywiście przegląd i ewentualna wymiana pozostałych elementów...Niska waga roweru i bagażu jest bardzo ważna. Zabieram tylko ubranka kolarskie , polary "setki". Są lekkie łatwe do prania ,nie wymagają prasowania. "Bawełny" nie zabieram. Od deszczu spodnie "nylonowe" i kurtka z kapturem. Spodnie można nabyć w "lumpeksie" .Odzież kupuję w oczojebnych kolorach aby byś lepiej widocznym na drodze. Co roku moje bagaże mieszczą się w tylnych sakwach /sakwy+ namiot w worze Crosso ok 14kg. Moja waga "przed" to 84 kg +rower ok 14 i bagaże ok 15 kg razem ok 113 kg i tyle muszą wytrzymać obręcze i opony.Sądzę,że sprzęt dobrałem dobry bo przez 11 lat poza wymianą przebitych dętek nie miałem żadnych awarii. Wagę "całości" można regulować wagą rowerzysty...W tym roku po 15 dniach wyprawy przyjechałem lżejszy o 5 kg. Fotki "składaka" http://foto.onet.pl/7fkoy,gkcxcbbc70k7,gi946
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu    
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6960 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Wto 14 Lip 15, 20:43:13     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Dzięki Jurczyk za konkretne wskazówki. Rama accenta Nordkapp jest pod amorek, byłby problem z geometrią gdyby zastosować widelec sztywny. Czy z shanonem nie ma tego problemu? I tak patrzę, jeszcze są v-breaki? Nie chciałbym z rowerem wyjść poza 10-11 kg czy resztę osprzętu jakoś dobierałeś pod kątem wagi?


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
jurczyk Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6387 (91%)
Postów: 1207

Częstochowa Śródmieście

Post Wto 14 Lip 15, 22:32:40     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

---------- 22:23 14.07.2015 ----------

Bardziej stawiałem na wytrzymałość i wygodę. Bagażnik bardzo lekki ale wytrzymały /firma ?/,chwyty ergonomiczne , przykręcane ważą sporo,siodełko włoskie K2 waga 508g cena 25zł ...Oświetlenie, uchwyt na bidon i inne drobiazgi zwiększają niestety wagę całości. Sakwy Crosso zakupiłem 10 lat temu...haki,zamki, zapięcia są nadal sprawne, są lekkie ale przemakające.
Ubrania ,śpiwór wkładam do toreb plastikowych /łatwiej coś w sakwie znaleźć /do sakw wkładam podwójne worki plastikowe a na sakwy podczas dużego deszczu zakładam mocowane na gumy pokrowce. Sądzę ,że zmniejszenie wagi roweru będzie trudne.Zapasowe części narzędzia sporo ważą.Kuchenka, kartusz gazu, garnuszek, łyżka... Duże rezerwy tkwią w ilości i wadze zabieranego bagażu. No i jeszcze jedzenie i picie...I tak na lekkim rowerku musimy przewozić sporo niezbędnego ale niestety ważącego sporo sprzętu.

---------- 22:32 ----------

Znalazłem jeszcze parę fotek załadowanego roweru...
http://foto.onet.pl/7fkoy,ugjtk4gsgztg,sl9dz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu    
magnum Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6357 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46

1/2night

Post Czw 16 Lip 15, 21:07:36     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Tak czytam outsider Twoje założenia co do wagi, "Nie chciałbym z rowerem wyjść poza 10-11 kg" i wydaje mi się, że przy składaniu takiego roweru, takie założenie jest może nie błędne, ale wg mnie mało wykonalne. To tak jak byś chciał zbudować walec drogowy ale żeby nie ważył więcej niż 2 tony. Wg mnie realna waga wytrzymałego zestawu z pełnym osprzętem (oświetlenia, błotniki, bagażniki) to tak jak Jurczyk napisał 13-14 kg. Ale może się mylę. Idea


"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
michaill Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6485 (92%)
Postów: 561
Wiek: 113

Częstochowa - Śródmieście

Post Czw 16 Lip 15, 21:45:58     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

magnum napisał:
. Wg mnie realna waga wytrzymałego zestawu z pełnym osprzętem (oświetlenia, błotniki, bagażniki)

Toż to kilka gramów!
Oświetlenie- nałapać świetlików
Błotniki- dwa kawałki butelek pet
Bagażnik- balon z helem i napakować rzeczy do środka. Opory powietrza większe ale waga ważna Smile


WSPÓŁCZEŚNI RYCERZE JEŻDŻĄ NA ROWERZE

ON BIKE TILL DEATH
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6949 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49


Post Pią 17 Lip 15, 9:54:30     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

magnum napisał:
wydaje mi się, że przy składaniu takiego roweru, takie założenie jest może nie błędne, ale wg mnie mało wykonalne.

Powiem więcej - nierealne. Nie jest łatwo zejść do granicy 10 kg składając "wyścigowy" rower na większym kole a co dopiero z wyposażeniem wycieczkowym.
Poza tym nie wiem w jakich kwotach się obracamy ale to tanie nie będzie. Żeby zmieścić się w wadze w grę wchodzą topowe komponenty...


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Sebiq Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5936 (84%)
Postów: 690

Częstochowa - Ostatni Groszek

Post Pią 17 Lip 15, 11:25:18     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Arek, Ty miałeś poisona na v-breaki, ważącego poniżej 10 kg.

Bierzemy taki rower, dopinamy lampki (oczywiście silikonowe - waga ważna), licznik, bidon - et voila!
Błotniki? Po co, niektórzy sakwiarze nie używają i żyją.
Bagażniki? Eeeee, lepiej przyczepkę np. extrawheller zamontować.

Można? Można.
O cenie nic nie było mowy.

Cool


"Każdy, kto wykaże zdecydowaną inicjatywę,
może wyrwać się z kieratu codzienności."
Andrzej Zawada, himalaista (1928-2000)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
siwuch Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3974 (56%)
Postów: 253
Wiek: 61

zawiercie

Post Pią 17 Lip 15, 11:27:29     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

mój trekking wyścigowo- wyprawowo-terenowo- szosowy z przednim i tylnym bagażnikiem i torebka pod ramę waży ok. 16 kg, oponki mam 28x 1.25 cala i rama jest aluminiowa, waga 10-11 kg to chyba tylko na karbonie byłaby do zrobienia


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora      
markon Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5012 (71%)
Postów: 452
Wiek: 50

Raków-Zachód

Post Pią 17 Lip 15, 13:35:18     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Mój rower zaczyna się toczyć dobrze dopiero, gdy poczuje wyładowane sakwy Wink. Gdyby ważył 10 kg, to musiałbym brać 15 kg dodatkowego balastu Very Happy


Bo mnie na uśmiech zawsze stać Very Happy

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora      
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6949 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49


Post Pią 17 Lip 15, 13:59:47     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Sebiq napisał:
Arek, Ty miałeś poisona na v-breaki, ważącego poniżej 10 kg.

Sebuś co my tu porównujemy... Poison był złożony na kołach 26 cali. 27,5 cala lub 29 cali to strata na wadze w zakresie obręczy, szprych, dętek, opon, widelca, ramy... Poison miał założonego SID`a o wadze 1250 gram, aluminiowe śrubki, opony po 360 gram które na bank nie przetrwały by warunków choćby w Gruzji itp.


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6960 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Pią 17 Lip 15, 14:48:03     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Czy waga 10-11 nierealna? Moja przełajówka waży niecałe 11 kg (trzeba dodać jeszcze wagę bagażnika) i obecnie traktuję ją na razie również jako rower wyprawowy. Przeszkadza mi tylko brak 'młynka' po górach i problem z mocowaniem bagażnika, a są jeszcze możliwości do zbicia wagi: np tylne koło i parę komponentów standardowych w tym rowerze. 12 kg też będzie ok Wink. Chodzi o to żebyśmy razem się zastanowili czy znajdziemy takie komponenty żeby stworzyć coś fajniejszego niż standardy a mając wyśrubowane założenia człowiek zaczyna myśleć. Większość osób myśli: tego nie da się zrobić aż przychodzi taki co o tym nie wie i to robi Twisted Evil


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6949 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49


Post Pią 17 Lip 15, 15:03:13     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Piotrek skoro piszesz 10 - 11 kg to ja myślę 10. Później piszesz, że 12 też będzie ok. No 2 kg to spora różnica Wink
Zresztą ja się nie wypowiadam, bo na wyprawach się nie znam. Ale z tego co tu chłopaki (Jurczyk, Siwuch, Markon, Voit) piszą, to tego typu rower to 13 - 15 kg. Ale już milczę Smile


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
voit Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4573 (65%)
Postów: 465
Wiek: 50

Częstochowa 1000-lecie

Post Pią 17 Lip 15, 19:35:49     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

arektacana napisał:
Piotrek skoro piszesz 10 - 11 kg to ja myślę 10. Później piszesz, że 12 też będzie ok. No 2 kg to spora różnica Wink
Zresztą ja się nie wypowiadam, bo na wyprawach się nie znam. Ale z tego co tu chłopaki (Jurczyk, Siwuch, Markon, Voit) piszą, to tego typu rower to 13 - 15 kg. Ale już milczę Smile


Raz piszesz ze potrzebujesz roweru górskiego z amorem, potem jako przyklad podajesz wagę roweru przełajowego.

Akurat wszyscy wymienieni używamy dość podobnych rowerów na kołach 28, i można je określić cross/trekking.
To są dosyć uniwersalne konstrukcje które można modyfikować zależnie od potrzeb. Szersze bądź węższe opony, sztywny albo amortyzowany widelec itp.
Dla mnie waga jest ważna ale nie dominująca, na wyprawie ma być przede wszystkim wygodnie, bezpiecznie w miarę bezawaryjnie co oznacza kompromis wytrzymałość/waga
I nie ma bata taki rower będzie ważył jak Arek napisał 13-15 kg.

Najprościej

Wyprawy trudne z większa ilością terenu - góral 29/27,5 z amorem i możliwością montażu bagażnika

Wyprawy ze wskazaniem na asfalt, czasem teren - cross/trekking

Wyprawy tylko asfaltowe - szosa/przełaj tylko geometria bardzie turystyczna niż wyścigowa i rama umożliwiająca montaż bagażnika




Ale jeżeli zależy ci na wadze, a o kosztach nie wspominamy to może szosa/przelaj/karbonowy góral + bikepacking.
Oczywiście taka formę bagażu można stosować w każdym rowerze, a odpadają bagażniki i przyczepki.



Mnie też szyje się taka torba pod siodło Very Happy

Teraz to bardzo modny kierunek, może być stosowany w każdym rowerze, wewnętrzne trójkąty szyje się na miarę. Minusem są dość wysokie ceny, i ograniczona ilość bagażu.

Przykładowa firma z pl
http://bikepack.pl/pl/

Nikt gotowej recepty Ci nie poda, widziałem juz takie "pokraki" turystyczne że niewiadomo jak na tym jechać, a właściciel był zachwycony

Może tu coś Cię zainspiruje
Rowery na wyprawie

http://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=11550.0


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6960 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Pon 20 Lip 15, 21:16:12     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj przerzuciłem trochę ram na allegro i jest podstawowy problem, lekkie ramy niestety nie mają mocowań pod bagażnik, fajna ramka waga ~1400 g.:
http://allegro.pl/rama-koba-29-big-racetool-50cm1420g-lemonbike-i5291060147.html
Oczywiście spory wybór ram carbonowych ale te chyba nie wchodzą w grę ze względu na ewentualne uszkodzenia na lotnisku.
Jak będę miał czas może jeszcze coś wyszperam.


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
voit Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4573 (65%)
Postów: 465
Wiek: 50

Częstochowa 1000-lecie

Post Pon 20 Lip 15, 22:33:56     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

outsider napisał:
Dzisiaj przerzuciłem trochę ram na allegro i jest podstawowy problem, lekkie ramy niestety nie mają mocowań pod bagażnik...


... ciekawe dlaczego?

Może nie są przewidziane do taszczenia sakw Rolling Eyes


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6960 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Wto 21 Lip 15, 12:16:32     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Oczywiście bo to ramy raczej wyczynowe, ciekawi mnie tylko czy problem jest w wytrzymałości ramy czy tylko tym że producentom nie chce się zaprojektować dodatkowej dziury. Na ostatniej wyprawie, właśnie na ramie wyczynowej widziałem zamontowany bagażnik przez dodatkowe obejmy a na dole do szybkozamykacza. Właściciel też przejechał góry i takie rozwiązanie wytrzymało spokojnie. Czy ktoś ma jakąś pewną informacje że rama wyczynowa mtb czy przełajowa nie nadaje się pod sakwy ze względu na wytrzymałość? Czy raczej wszyscy przyjmują że trzeba kupić ciężką ramę wyprawową i nie ryzykują?


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
magnum Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6357 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46

1/2night

Post Wto 21 Lip 15, 20:51:39     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

proponuję zamknąć ten temat bo i tak z niego nic nie wyniknie Idea


"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6960 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Wto 21 Lip 15, 22:22:26     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Po przejrzeniu paru stron zgadzam się z grubsza z podziałem rowerów wyprawowych wg Voit'a ale nie jestem przekonany co do tego że lekki rower to głównie na asfalt. Raczej uzależniłbym to od wagi zestawu biker+bagaż:
1. Zestaw w miarę lekki do 100 kg - prawdopodobnie bazą może być rower przełajowy, raczej na sztywnym widelcu i tu można powalczyć o te 10-11 kg
2. Dla cięższych zestawów i ambitnych wypraw faktycznie ciężko zejść poniżej 13-14kg.
3. Można spróbować zbudować rower wyprawowy na bazie lekkiego roweru wyczynowego MTB ale jest kłopot z mocowaniem bagażnika, jest możliwość zejścia do wagi podobnej jak p.1 tyle że to sporo kosztuje.

Ponieważ niektórym przeszkadza ta dyskusja proponuję adminom skasować ten temat, niech ludzie śpią spokojnie.


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
voit Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4573 (65%)
Postów: 465
Wiek: 50

Częstochowa 1000-lecie

Post Sro 22 Lip 15, 0:09:17     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

outsider napisał:
Oczywiście bo to ramy raczej wyczynowe, ciekawi mnie tylko czy problem jest w wytrzymałości ramy czy tylko tym że producentom nie chce się zaprojektować dodatkowej dziury. Na ostatniej wyprawie, właśnie na ramie wyczynowej widziałem zamontowany bagażnik przez dodatkowe obejmy a na dole do szybkozamykacza. Właściciel też przejechał góry i takie rozwiązanie wytrzymało spokojnie. Czy ktoś ma jakąś pewną informacje że rama wyczynowa mtb czy przełajowa nie nadaje się pod sakwy ze względu na wytrzymałość? Czy raczej wszyscy przyjmują że trzeba kupić ciężką ramę wyprawową i nie ryzykują?

Z tymi obejmami, adapterami to też tak nie do końca loozik.
Mogą kiepsko spełniać swoje zadanie ( jakieś luzy, slabe trzymanie,itp.), cos moze nie pasować, mają ograniczenia jeśli chodzi nośność (ok 15 kg gdzie zwykły bagażnik ok 25kg) i ostatnia kwestia - też coś ważą. I z ultra lekkiej ramy alu bez mocowania jakies 1500 g robi sie 1700+ i juz dupy nie urywa.


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Co warto kupić? Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional


Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy