wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Przegląd roweru - samemu czy do serwisu?
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sikor Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3580 (71%)
Postów: 128
Wiek: 43

Częstochowa - Lisiniec

Post Pon 08 Lut 10, 14:17:36     Przegląd roweru - samemu czy do serwisu? Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Do tej pory zawsze babrałem się ze starym rowerem sam i uważam że rower chodził jak złoto. Obecnie mam trochę lepszy sprzęcik i część rzeczy jest dla mnie nowością. Mówię tu a amorku (Reba), mocowaniu widelca itp. Tak przy okazji nadchodzącej małymi kroczkami wiosny zastanwiam się czy jest sens dawac rower do serwisu na przegląd czy pobawić się samemu.
- Amorek - sam nie wiem co się z nim powinno robić ponad ponad to co robię sam czyli: czyszczenie goleni co jakiś czas, smarowanie brunoxem i pompowanie komór powietrznych. Co ile ew. wymiana oleju?
- W ogóle nie mam pojęcia jak wygląda po nowemu mocowanie widelca do ramy i co się z tym robi
- regulacja przerzutek, hamulców, bieżące docentrwanie kół - to robię sam.
- Suport - bezobsługowa kaseta - można by sprawdzić czy nie nie luzów w mocowaniu
- Piasty - dobre pytanie co ile rozbierać do smarowania i czy w ogóle się za to brać i czy serwis też to ruszy?
- Pancerze... No właśnie czyścić to czy dać sobie spokój a moze wymienić co jakiś czas? Gdzieć w połowie roku podczas deszczowgo i piaszczystego wypadu zaczęła mi nieprecyzyjnie pracować tylna przerzutka LX. W zasadzie pomógł po wycieczce szlauf z wodą skierowany mocnym strumieniem na bebechy przerzutki.

Ile sobie liczą u nas za przegląd wiosenny? Rower kupowałem u Rafała więc pewnie bym poszedł do niego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Lisu



Status: Offline
Dni: 5014 (99%)
Postów: 144
Wiek: 30

Czestochowa-Zawodzie

Post Pon 08 Lut 10, 15:05:41     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Czyszczenie pancerzy? A co to? Pancerze się wymienia na nowe.Nie są to drogie rzeczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Reklama
Lukas Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4918 (97%)
Postów: 1102
Wiek: 33

Częstochowa [Tysiąclecie]

Post Pon 08 Lut 10, 18:26:44     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

1. amortyzator - jeśli jest na gwarancji to tylko serwis - po okresie gwarancyjnym można samemu zacząć grzebać (są w internecie instrukcje), ale jeśli są do wymiany uszczelki, a nie mamy pojęcia "z czym je jeść" to ja bym oddał amora do serwisu (koszta 60-100zł)

2. "mocowanie widelca" - hmm chodzi Ci o system a-head czy o stery? Nie ma się co bać Wink System a-head jest prosty jak budowa cepa, a ze sterami też można sobie poradzić - trzeba tylko składać w kolejności odwrotnej do demontażu. Zawsze warto przed tym poczytać trochę na necie - jest mnóstwo poradników.

3. i niech tak zostanie Wink

4. klucz do kaset, bacik i można spokojnie samemu wszystko zrobić - warto przeczyścić syfa pomiędzy kasetą a bębenkiem. Suport - jak masz Hollowtecha II potrzebujesz tylko dwóch kluczy i serwis przebiega bezproblemowo - gorzej z wymianą łożysk - tzn. regeneracją starych misek, bo wymiana na nowe jest b. łatwa

5. do piast można zaglądać 1-2 w sezonie (zależy czy jeździmy zimą czy nie) - przeczyścić, przesmarować i sprawdzić stan bieżni oraz kulek - jeśli dbasz o rower to na tym koniec. Jeśli jednak były pewne zaniedbania to być może któreś części trzeba będzie wymienić, ale też nie jest to wielka filozofia - największa nerwica jest przy kontrowaniu konusów jeśli nie mamy maszynówek Wink

6. pancerze do wymiany bez dwóch zdań - razem z linkami - zależy oczywiście od Twojego przebiegu i terenu po jakim jeździłeś, ale nie jest to duży wydatek, a przerzutki i hamulce warto mieć pod najlepszą kontrolą

Samodzielny serwis daje więcej satysfakcji, czegoś się człowiek uczy i przy okazji oszczędza trochę grosza. Za pierwszym razem oczywiście jest spory wydatek: klucze.. ale to się szybko zwraca. Radzę tak: spróbuj samemu, a z tym czym sobie nie poradzisz idź do serwisu bądź pytaj na forum Wink

Powodzenia.


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Sikor Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3580 (71%)
Postów: 128
Wiek: 43

Częstochowa - Lisiniec

Post Pon 08 Lut 10, 21:47:36     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Tylko pytanie co jaki czas "grzebać" w amorku, np co tyle a tyle km czy dopiero jak się coś dzieje. To samo dot. oleju. Pewnie w instrukcji coś pisze ale najbardziej by zależało na uwagach praktyków. Stary rower nie miał amorka więc to trochę dla mnie jednak nowość. Do tej pory rower zrobił ok 3500km. Na zeszłą wiosnę był na pierwszym darmowym po zakupie przeglądzie.

Stery oczywiście ahead - zabrakło mi trochę słownictwa. Też pytanie co ile je rozkręcać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Lukas Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4918 (97%)
Postów: 1102
Wiek: 33

Częstochowa [Tysiąclecie]

Post Pon 08 Lut 10, 22:57:33     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Generalnie jest wszystko napisane w instrukcji obsługi Rock Shoxa - ale jak sam wiesz - mocno w niej przesadzają - pewnie po to żeby mieć święty spokój z ew. naprawami gwarancyjnymi no i żeby nabijać kasę serwisom..

..a jak to wygląda w praktyce? Z tego co się dowiadywałem w serwisie i na forach to jest tak jak piszesz - dopóki się nic nie dzieje to nie trzeba nic robić. Warto jednak np. przed każdym sezonem wymienić olej i przeczyścić amora w środku. Uszczelki - wymieniać dopiero gdy się dzieje coś niepokojącego (np. komory nie trzymają ciśnienia).

Stery - to zależy - oczywiście koniecznie raz w sezonie trzeba rozebrać, przeczyścić i przesmarować - dla świętego spokoju. Ale takich akcji może być w sezonie więcej - zależy jak i gdzie jeździsz. Ja np. musiałem swoje rozkręcać w czerwcu po maratonie w Krakowie, bo błoto miałem po prostu wszędzie i stery strasznie zgrzytały. Trzeba też co jakiś czas sprawdzać dokręcenie sterów - złapać za górną krawędź główki ramy i górną rurę widelca, zacisnąć przedni hamulec i pobujać rower w tył i przód kilka razy - jeśli się wyczuje luz pomiędzy główką ramy a rurą sterową widelca - tzn że trzeba dokręcić stery. I to samo z dolną częścią główki ramy i dolną rurą sterową (a właściwie to już korona widelca) - warto tam tez sprawdzić luz - bo wtedy może to oznaczać, że stery w dolnej misce są zajechane na śmierć i trzeba je wymienić.


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Mushu123 Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4575 (90%)
Postów: 308
Wiek: 33

Czestochowa - Wyczerpy

Post Sob 13 Lut 10, 23:13:02     Reba Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Kiedys w Rebie WC nie tyle co wymienialem a uzupelnialem olej Smile
Banalna sprawa...samo rozkrecenie i przeczyszczenie reby to odkrecic imbusem chyba 5 jedna srobke i kluczem 10 nakretke przy drugiej goleni i juz golenie dolne masz zdjete Smile
Olej do tlumika to golen z blokada Smile
Wystarczy znalesc manuala do konkretnego modelu zeby wiedziec ile oleju wlac...gestszy do tlumika chyba szedl czyli 15W a do komor 5 chyba...nawet nie wiem czy nie zostalo mi sie gdzies oleju...a ogolnie kolo kategry jest sklep z motorami i tam maja oleje do amorow Smile 40zl za dwa mnie chyba wynioslo...

P.S sorki za pisownie ale mam chwilowo Ang. windowsa nie ogarnalem go jeszcze do konca:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Mushu123 Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4575 (90%)
Postów: 308
Wiek: 33

Czestochowa - Wyczerpy

Post Czw 18 Lut 10, 19:22:23     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Skoro już o amorach piszemy Smile ...
Pochwale się, że dziś z sukcesem wymieniłem sobie w tłumiku w moim sidzie olej Smile
Chodził już mało płynnie i blokada nie blokowała "na skałę".
Mam jakiś inny tłumik niż w Rebie o której wspominałem ale zabig się okazał może i łatwiejszy bo oleju się leje poprostu do pełna a nie odmierza określoną ilośćSmile
Praca się znacznie poprawiła no i blokada.... Laughing to co mnie cieszy najbardziej totalny kamień !! Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
damzac Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5058 (100%)
Postów: 562
Wiek: 35

Myszków DWA KOŁA I PASJA

Post Sob 10 Maj 14, 23:08:31     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

hej,
dawno tu nie zagladalem, potrzebuje Waszej porady, z racji tego ze niemam czasu ani checi na serwisowanie roweru, prosze Was o polecenie jakiegos dobrego serwisu w Cz-wie, standardowy przeglad roweru, linki pancerzez klocki smarowanie piast, gdzie przyloza sie do tego dobrze?




http://zabiegani.czest.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora      
arusb Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 2481 (49%)
Postów: 157
Wiek: 49

Częstochowa-Tysiąclecie

Post Nie 11 Maj 14, 0:22:17     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Bikemania na Wolności.


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
voit Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 2586 (51%)
Postów: 465
Wiek: 45

Częstochowa 1000-lecie

Post Nie 11 Maj 14, 8:55:04     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

arusb napisał:
Bikemania na Wolności.


Też mam dobre zdanie.


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4962 (98%)
Postów: 3276
Wiek: 44


Post Nie 11 Maj 14, 10:07:23     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Dobry i niedrogi serwis. Adam jest dokładny, żeby nie powiedzieć wręcz pedantyczny. Dopieszcza rowery nieprawdopodobnie.


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
damzac Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5058 (100%)
Postów: 562
Wiek: 35

Myszków DWA KOŁA I PASJA

Post Wto 13 Maj 14, 22:44:41     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

dzieki za pomoc:) zapewne skorzystam




http://zabiegani.czest.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora      
zbyszko61 Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 3435 (68%)
Postów: 198
Wiek: 56

Częstochowa-Raków

Post Sro 14 Maj 14, 23:24:28     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Umów się wcześniej kolego bo na Wolności kolejka jest dość długa. Na Sobieskiego u Młodego także możesz spodziewać się usługi na dobrym poziomie a kolejka jest trochę krótsza. Polecam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
damzac Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5058 (100%)
Postów: 562
Wiek: 35

Myszków DWA KOŁA I PASJA

Post Sob 07 Cze 14, 16:18:28     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

macie jakies linki stron tych sklepow? wolnosci i sobieskiego mieszkam za cz-wa zadzwonilbym sie umowic, bylbym wdzieczny... pzdr




http://zabiegani.czest.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora      
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional

Hosting: strony internetowe gre.pl
Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy