Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czarny_mario
Status: Offline
Dni: 4629 (65%)
Postów: 53
Wiek: 50
Częstochowa 1000
|
Pon 23 Kwi 12, 14:14:05 [hamulce] Pancerz dzielony czy cały? |
|
|
Przymierzam się do wymiany linek i pancerzy hamulcowych (V-break) i tak się zastanawiam, czy coś zyskam/stracę, gdy całą linkę do tylnego hamulca umieszczę w pancerzu, bez dzielenia go i przeciągania linki przez przelotki w ramie?
Ktoś z Was tak zrobił? Albo znacie kogoś takiego? Ciekaw jestem efektów. |
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7009 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Pon 23 Kwi 12, 14:42:09 |
|
|
Zyskasz na szczelności, przybędzie na wadze, poza tym nic się dzieje.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6953 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Pon 23 Kwi 12, 15:15:10 |
|
|
Możesz sobie porysować ramę w wielu miejscach, gdzie pancerz będzie się ocierał o lakier. Najlepiej jest co sezon wymieniać linki z pancerzami. Ciężko w ciągu jednego sezonu zapchać pancerze, ale może nie doceniam Twoich możliwości
|
|
Powrót do góry |
|
Piksel
Status: Offline
Dni: 4719 (66%)
Postów: 263
Podjasnogórska
|
Pon 23 Kwi 12, 15:21:08 |
|
|
Lukas, mało widziałeś.Pancerze można zapchać w ciągu dosłownie paru godzin.Sam byłem tego przykładem na maratonie we Wrocławiu. |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6953 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Pon 23 Kwi 12, 16:39:29 |
|
|
Piksel napisał: | Lukas, mało widziałeś.Pancerze można zapchać w ciągu dosłownie paru godzin.Sam byłem tego przykładem na maratonie we Wrocławiu. |
Jesteś więc pierwszą osobą, którą znam i której udało się zapchać pancerze w ciągu paru godzin Skoro we Wrocławiu Ci się udało to w parę godzin to wystartuj w Krakowie - w Lasku Wolskim zapchanie powinno nastąpić po kilku minutach porównując trasę do Wrocławia O klockach to słyszałem, że można zetrzeć na jednym wyjeździe, o pancerzach jeszcze nie. Kwestia jakiej klasy to były pancerze, jak je miałeś uszczelnione i obrobione oraz czy po maratonie wymagały wymiany czy tylko wyczyszczenia. Ale masz rację, pewnie mało widziałem
Wracając do tematu i oceniając sytuację rzetelnie oraz obiektywnie - zdecydowana większość rowerzystów nie potrzebuje pancerza na całej długości, ale co kto lubi. Co więcej, nikt nikomu nie może tego zabronić ;-D
|
|
Powrót do góry |
|
Piksel
Status: Offline
Dni: 4719 (66%)
Postów: 263
Podjasnogórska
|
Pon 23 Kwi 12, 19:37:09 |
|
|
Lukas widziałeś zdjęcia z trasy oraz pogodę jaka była tydzień temu we Wrocławiu?
Te parę godzin było z pewnością najbardziej błotne, jakie spędziłem na rowerze.Następnego dnia nie dało się ruszyć manetek i mimo dokładnego czyszczenia i smarowania pancerze były do wymiany.
Edycja: Sorry za pomyłkę chodzi o pancerze hamulcowe, tu masz rację, bo pancerz hamulcowy jest z znacznie trudniej zapchać niż przerzutowy.W przypadku hamulcy zapychają się fajki. |
|
Powrót do góry |
|
elziomallo
Status: Offline
Dni: 5443 (77%)
Postów: 196
Śródmieście/Wrocław
|
Pon 23 Kwi 12, 20:43:04 |
|
|
U mnie też fajki poległy, z przerzutek poległ końcowy odcinek niby Gore Ride
on, ale nie był uszczelniony w ogóle ;/ Przez niego straciłem szybko z połowę biegów
Co do pancerza całego to mam wrażenie, że na pełnym hamulec bardziej miękko chodzi, ale to może wrażenie tylko.
rower |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 6998 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Pon 23 Kwi 12, 20:58:22 |
|
|
Z własnego doświadczenia: miałem w poisonie taki zestaw przelotek, że zmuszony byłem poprowadzić jeden pancerz w całości. Lepiej sprawdzał się przerzutkowy. Ze względu na oplot pancerza (przerzutkowy wzdłużny, hamulcowy spiralny) hamulcowy pracuje liniowo - na dużej długości pancerz przy hamowaniu się ściska. Nie jest to najlepsze rozwiązanie.
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
czarny_mario
Status: Offline
Dni: 4629 (65%)
Postów: 53
Wiek: 50
Częstochowa 1000
|
Wto 24 Kwi 12, 9:59:14 |
|
|
Dzięki za odpowiedzi.
Odpuszczam sobie zatem modyfikacje, zresztą gdyby to rozwiązanie było lepsze (niedzielony pancerz), to pewnie producenci rowerów by je stosowali. |
|
Powrót do góry |
|
Raffal
Status: Offline
Dni: 4366 (61%)
Postów: 3
Wiek: 48
Tysiąclecie
|
Sob 02 Cze 12, 21:50:28 |
|
|
niektórzy producenci przygotowują ramy pod prowadzenie pancerzy w całości |
|
Powrót do góry |
|
|