Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grachu22
Status: Offline
Dni: 4874 (67%)
Postów: 1
|
Sro 18 Maj 11, 15:25:46 |
|
|
Spoko ten plan, podoba mi sie. |
|
Powrót do góry |
|
Damian27
Status: Offline
Dni: 4876 (67%)
Postów: 57
Wiek: 36
Częstochowa - Tysiąclecie
|
Sro 25 Maj 11, 9:40:53 |
|
|
a i jeszcze kilka drobnych uwag:
Żywopłot na drodze rowerowej przy ul. Obr. Westeplatte przydałoby się przyciąć - zazwyczaj takie prace wiosną robiła firma ogrodznicza - a teraz ani widu ani słychu o nic - nigdzie ich nie widziałem
I most na al. Pokoju - czemu jest tam zakaz wjazdu dla rowerów? chodnik zaraz za mostem się kończy i .... albo się trzeba wracać albo na ulicę nie zgodnie z przepisami ... dołem też nie za bardzo bo przed nami dworzec raków ... |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
Tomas_1982
Status: Offline
Dni: 5211 (72%)
Postów: 442
Wiek: 42
Częstochowa - Błeszno Stare
|
Sro 25 Maj 11, 13:09:18 |
|
|
Damian27 napisał: | a i jeszcze kilka drobnych uwag:
... I most na al. Pokoju - czemu jest tam zakaz wjazdu dla rowerów? chodnik zaraz za mostem się kończy i .... albo się trzeba wracać albo na ulicę nie zgodnie z przepisami ... dołem też nie za bardzo bo przed nami dworzec raków ... |
Jadąc od estakady aleją pokoju po ścieżce rowerowej nie wjeżdżasz na most tylko zjeżdżasz prawą stroną po ścieżce na dół pod wiadukt następnie masz tam pasy wymalowane na jezdni gdzie ścieżka prowadzi cię do tunelu pod torami; są tam zjazdy i podjazdy więc o schodzeniu z roweru nie ma mowy, za tunelem dalej jedziesz koło sądów i znów wyjeżdżasz na aleję pokoju w kierunku na kucelin .. nie musisz więc jechać po wiadukcie a właściwie nawet przyjemniej się przelatuje dołem opisaną trasą (moja opinia)
Kontakt: 502 606 949 |
|
Powrót do góry |
|
Andrzej
Status: Offline
Dni: 7074 (98%)
Postów: 594
Wiek: 34
Częstochowa - Raków Zachód
|
Sro 25 Maj 11, 14:24:52 |
|
|
Tomas_1982 napisał: | ścieżka prowadzi cię do tunelu pod torami; są tam zjazdy i podjazdy więc o schodzeniu z roweru nie ma mowy |
Zjazdy i podjazdy ale nie dla rowerów, ścieżka rowerowa kończy się przed wjazdem pod dworzec.
http://luda.eu/ fotografia na zamówienie |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 7081 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 39
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Sro 25 Maj 11, 17:12:41 |
|
|
Andrzej napisał: | Tomas_1982 napisał: | ścieżka prowadzi cię do tunelu pod torami; są tam zjazdy i podjazdy więc o schodzeniu z roweru nie ma mowy |
Zjazdy i podjazdy ale nie dla rowerów, ścieżka rowerowa kończy się przed wjazdem pod dworzec. |
Dokładnie. Tak sama sytuacja jest w przejściu pod torami MPK między Promenadą a parkingiem M1. Co gorsza, regulują to przepisy odgórne, a nie same znaki.
|
|
Powrót do góry |
|
Damian27
Status: Offline
Dni: 4876 (67%)
Postów: 57
Wiek: 36
Częstochowa - Tysiąclecie
|
Czw 09 Cze 11, 14:36:01 |
|
|
Przydałoby się jeszcze jedna rzecz.
Na przejeździe rowerowym przez DK1 pod estakadą jest sygranlizator dla pieszych i rowerzystów jednocześnie. Tylko problem polega na tym że jest ustawiony pod takim kątem, że stojąc na drodze rowerowej prawie nic nie widać, zwłaszcza popołudniu, gdy mocno świeci słońce.
Konkretnie chodzi mi o sygnalizator po południowej stronie skrzyżowania, jadąc w stronę Huty pierwszy przejazd.
Wg mnie najlepszym rozwiązanie byłoby założenie drugiego (tylko dla rowerzystów) na tym samym słupku, lub ewentualnie przekręcenie istniejącego trochę w prawo. |
|
Powrót do góry |
|
kruk
Status: Offline
Dni: 5139 (71%)
Postów: 153
Częstochowa
|
Sob 18 Lut 12, 18:18:37 |
|
|
---------- 18:14 18.02.2012 ----------
Damianie:
http://rower.czest.pl/viewtopic.php?p=36678#36678
też tamtędy jeżdżę po kilka razy w tygodniu i drażniło mnie, że trzeba sie domyślać jaki jest sygnał po zachowaniu pieszych...
---------- 18:18 ----------
ps:
na wiadukcie na al. Pokoju po interwencji Śląskiej Inicjatywy Rowerowej znaki zakazu jazdy dla rowerzystów zostały zdjęte.
Kamil A. Rajczyk
Śląska Inicjatywa Rowerowa
Kamil A. Rajczyk |
|
Powrót do góry |
|
endecja_czwa
Status: Offline
Dni: 5470 (76%)
Postów: 373
Wiek: 47
|
|
Powrót do góry |
|
kruk
Status: Offline
Dni: 5139 (71%)
Postów: 153
Częstochowa
|
Wto 24 Kwi 12, 22:36:43 |
|
|
pomyśl raczej jak musiało ich to boleć by poprawiać "całkiem dobry znak"?
a poważnie mówiąc trzeba im wytknąć błędy w ustawieniu oraz zmusić do załatania wyrwy w kostce...
Kamil A. Rajczyk
Śląska Inicjatywa Rowerowa
Kamil A. Rajczyk |
|
Powrót do góry |
|
kemotd
Status: Offline
Dni: 4531 (63%)
Postów: 3
|
Sro 25 Kwi 12, 22:10:00 |
|
|
Witam wszystkich. ja dziś sie dośc mocno roztrzaskałem z drugim rowerzystą który mnie zahaczył na odcinku od skrzyżowania ul. Bór do ronda na 3 maja. kto wymyślił zamontowanie barierek tak daleko od torów ???!! zostało tak mało miejsca ze 2 rowery sie tam ledwo mijają. pisałem do GW ale mnie zlali, dziś zadzowniłem po wypadku do straży miejskiej i powiedzieli ze zgłosża do MZD.
|
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7125 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 50
|
Sro 25 Kwi 12, 22:18:08 |
|
|
kemotd napisał: | zostało tak mało miejsca ze 2 rowery sie tam ledwo mijają |
Bo to nie jest strona wiaduktu, która ma być przeznaczona do ruchu rowerowego. Docelowo po remoncie będzie tam tylko chodnik. Droga rowerowa będzie usytuowana po drugiej stronie. Na czas remontu warunkowo został dopuszczony ruch rowerowy po tej stronie wiaduktu gdzie znajdują się tory. Trudno - mamy do wyboru: albo mega ostrożność w tamtym miejscu albo całkowity zakaz jazdy po wiadukcie na czas remontu.
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
Sebiq
Status: Offline
Dni: 6112 (85%)
Postów: 691
Częstochowa - Ostatni Groszek
|
Sro 25 Kwi 12, 22:21:27 |
|
|
...co nie zmienia faktu, że nawet dla ruchu pieszego zamontowanie tych barierek jest poronionym pomysłem. Spaceruje się tam jak w kojcu.
O ile dobrze pamiętam, tramwaje jeżdżą po torach... więc jakakolwiek interakcja między pieszym a tramwajem może zajść wyłącznie z winy pieszego. A w sumie tramwaje jeżdżą stosunkowo rzadko... w porównaniu z ruchem samochodowym. Po drugiej stronie nie ma barierek (no, chyba, że będą?), jest wąsko i istnieje jakieś ryzyko, że pieszego bądź rowerzystę trzepnie auto. Uciekać nie ma gdzie...
Gratuluję pomysłowości MZDiT i czekam na następne kurioza.
"Każdy, kto wykaże zdecydowaną inicjatywę,
może wyrwać się z kieratu codzienności."
Andrzej Zawada, himalaista (1928-2000)
Ostatnio zmieniony przez Sebiq dnia Sro 25 Kwi 12, 22:29:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
Krzys6
Status: Offline
Dni: 4639 (64%)
Postów: 42
Wiek: 64
Częstochowa Trzech Wieszczy
|
Sro 25 Kwi 12, 22:29:16 |
|
|
Podobnie jest na wiadukcie MonteCasino nie dość , że wąsko to nawierzchnia jest jak po wybuchu , a dodatkowo piesi podczs deszczu mają darmowy prysznic spod kół przejeżdżających pojazdów. |
|
Powrót do góry |
|
kemotd
Status: Offline
Dni: 4531 (63%)
Postów: 3
|
Sro 25 Kwi 12, 22:29:41 |
|
|
Sebiq napisał: | ...co nie zmienia faktu, że nawet dla ruchu pieszego zamontowanie tych barierek jest poronionym pomysłem. Spaceruje się tam jak w kojcu. Gratuluję pomysłowości MZTiD i czekam na następne kurioza. |
dokładnie , po cholere tak daleko od torów, tramwaje nie "bujają się" tak bardzo.
czyli jak zamkną ten odcinek dla rowerów to którędy mam jeżdzić przez ten czas ? przecież to newralgiczna droga ?
ja tamtędy jeżdze codziennie do pracy, jechałem ostrożnie ale ktoś inny nie. gdybym jechał szybko to na pewno bym teraz nie pisał tego postu
nie zostawie tak tego , nie mam zamiaru być kaleką przez bezmysłność tych ludzi.
barierka powinna byc bardziej z drugiej strony gdzie można runąć ze sporej wysokości
przy tej przebudowie nie pomyślano zupełnie o nas !! po obydwu stronach jest bardzo wąsko. Zróbmy coś , to droga bardzo ważna ! |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7125 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 50
|
Czw 26 Kwi 12, 6:41:16 |
|
|
kemotd napisał: | pisałem do GW ale mnie zlali |
Może dlatego, że temat był już poruszany przez czytelnika: http://czestochowa.gazeta.pl/czestochowa/1,48725,11506365,List__Przeciez_tramwaj_az_tak_sie_nie_kolysze.html
Ten chodnik to faktycznie miejsce niebezpieczne. Nie ma jednak szans na jego poszerzenie - z jednej strony tego chodnika torowisko z drugiej teren PKP. Dlatego - co pisałem wcześniej - rowery są tam tylko "na razie" (na czas remontu wiaduktu).
kemotd napisał: | czyli jak zamkną ten odcinek dla rowerów to którędy mam jeździć przez ten czas ? przecież to newralgiczna droga |
Nie zamkną. Właśnie po to ruch rowerów stroną z barierką został dopuszczony. Po remoncie będzie się odbywał drugą stroną wiaduktu.
Co do drugiej strony wiaduktu: nie wiem jakiej szerokości będzie droga rowerowa po zakończeniu remontu. Mam nadzieję, że szersza niż dotychczasowy ciąg pieszo - rowerowy. Natomiast wiem, że natura ludzka jest taka, że zawsze będzie coś źle. Będą barierki - "można zaczepić", nie będzie barierek - "można zostać wepchniętym na tory/ulicę"...
Rozumiem Twoje wzburzenie wynikające z udziału w kolizji. Ale wypadki się zdarzają i będą zdarzać niezależnie od ilości zastosowanych rozwiązań. Debili powodujących wypadki, szalejących na chodnikach, drogach rowerowych czy jezdniach nie brakuje. Staram się natomiast spojrzeć na problem obiektywnie z punktu widzenia realnych możliwości istniejących tam rozwiązań. Dla mnie oczywistym jest dopuszczenie na wiadukcie ruchu rowerów po szerokich, dwupasmowych jezdniach...
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
piter
Status: Offline
Dni: 7053 (98%)
Postów: 1426
Wiek: 50
częstochowa-raków
|
Czw 26 Kwi 12, 11:48:28 |
|
|
Dokładnie,tam będzie tylko chodnik-dlatego jest dla nas za wąsko (1,5m).Po drugiej stronie będzie droga rowerową(2m) najprawdopodobniej oddzielona od jezdni barierami,więc pozostaje tylko ostrożność przy wymijaniu innych rowerzystów jak i pieszych.
|
|
Powrót do góry |
|
kruk
Status: Offline
Dni: 5139 (71%)
Postów: 153
Częstochowa
|
Czw 26 Kwi 12, 23:31:46 |
|
|
kemotd - szczere współczucie z powodu kolizji. mam nadzieję, że sie nie uszkodziliście.
wszystko co Arek pisze mogę potwierdzić. jeszcze jesienią pewna urzędniczka twierdziła, że w ogóle przejazdu dla rowerów na wiadukcie nie będzie w obecnym etapie robót - rowerzyści będą musieli sie poświęcić
jednak MZD korzystając z długiej jesieni naprawiło wyrwy po stronie wschodniej wiaduktu i położyło tam asfalt w ekspresowym tempie z przeznaczeniem tej strony na tymczasowy ciąg pieszo-rowerowy.
wcześniej słyszałem, że skrajnia dla tramwajów jest 75 cm od toru, ale te nowe składy są szersze i to pod ich wymiar te płoty są tak daleko wysunięte (i stąd też przebudowy przystanków tramwajowych). w teorii do końca wakacji ma to być skończone, może nawet wcześniej. ale w trakcie robót zachodnią stronę wiaduktu troche popsuto na podjazdach (studzienki, bramownice i zapadliska) a do tego będą jeszcze wymieniać słupy oświetleniowe, więc trudno powiedzieć w jakim stanie będzie strona przeznaczona dla rowerów ani w jaki sposób zapobiegną chodzeniu pieszych po drodze dla rowerów.
Kamil A. Rajczyk
Śląska Inicjatywa Rowerowa
Kamil A. Rajczyk |
|
Powrót do góry |
|
kruk
Status: Offline
Dni: 5139 (71%)
Postów: 153
Częstochowa
|
Sob 28 Kwi 12, 1:20:19 |
|
|
dzisiejsze wieści z MZDiT w sprawie wiaduktu:
1. inżynier Lewandowski obiecał ustawienie znaków drogowych (c-13+c-16) na tymczasowym przejeździe przez wiadukt.
2. dzisiaj nic w MZD nie było wiadomo o jakiejkolwiek kolizji rowerzystów w tym miejscu...
3. prawdopodobnie już w lipcu wiadukt wróci do pełnej używalności - koniec prac remontowych. znów informacja od M. Lewandowskiego.
4. do tej pory nie wiadomo o tym jaka będzie organizacja ruchu po remoncie. p. Lewandowski optuje za obustronnym ruchem pieszo-rowerowym. natomiast według rozporządzeń minimalna szerokość drogi dla pieszych i rowerów to 3 metry + skrajnia.
pozdrawiam
k.
Kamil A. Rajczyk
Śląska Inicjatywa Rowerowa
Kamil A. Rajczyk |
|
Powrót do góry |
|
kemotd
Status: Offline
Dni: 4531 (63%)
Postów: 3
|
Sro 02 Maj 12, 0:30:35 |
|
|
czytalem teraz te wszystkie komentarze pod listem w GW /notabene moim/i ręce opadaja jak ludzie mało rozumieją. chodzi o bezpieczeństwo kazdego. co mnie intersesuje ze to czasowe rozwiązanie ? jeśli nawet czasowe to powinno być bezpieczne, niech puszczą ruch jezdnią bo to chyba bardziej bezpieczne. nie wierze ze potem ludzie beda chodzić tylko jedną stroną, nie w naszym kraju. argumenty ze takie są wymogi odległości barierki od torów są bez sensu. a przepisy dotyczace ścieżek rowerowych ? zamiast wykonać coś porzadnie jak zwykle wydano nasza kasę na fuszerke. te barierki bardziej by sie przydały zeby nikt nie spadł z drugiej strony. kolizji jeszcze nie zgłąszałem, ale bedzi dramat jak ktoś przywali w pieszego lub wozek dzieciecy. ciekawe kto wtedy za to odpowie ? |
|
Powrót do góry |
|
kouczan
Status: Offline
Dni: 5287 (73%)
Postów: 24
Częstochowa - Tysiąclecie
|
Sro 02 Maj 12, 11:11:51 |
|
|
arektacana napisał: | Co do drugiej strony wiaduktu: nie wiem jakiej szerokości będzie droga rowerowa po zakończeniu remontu. Mam nadzieję, że szersza niż dotychczasowy ciąg pieszo - rowerowy. Natomiast wiem, że natura ludzka jest taka, że zawsze będzie coś źle. Będą barierki - "można zaczepić", nie będzie barierek - "można zostać wepchniętym na tory/ulicę"... |
Może to trochę rozjaśni:
http://tinypic.com/r/15re5vo/6
Rzeczywiście po tej stronie wiaduktu projektowana jest jedynie ścieżka rowerowa, ale co z tego jak na dojazdach jest zwykły chodnik. |
|
Powrót do góry |
|
kombryg
Status: Offline
Dni: 5286 (73%)
Postów: 79
Wiek: 52
Częstochowa-Północ
|
Sro 02 Maj 12, 23:20:35 |
|
|
Czy ten rysunek przedstawia projekt zachodniej strony wiaduktu po przebudowie? Jeśli tak to widzę, że projektant nie zapomniał o wymaganej skrajni dla samochodów, o szerokości 0,5 m od krawędzi jezdni, natomiast miał w głębokim poważaniu, że ścieżka rowerowa zgodnie z przepisami powinna także mieć skrajnię w postaci wolnej przestrzeni o szerokości 0,2 m po obu jej stronach. Zachowano tylko minimalną szerokość dwukierunkowej drogi dla rowerów wynoszącą 2,0 m. Smutne i typowe. Podjazdy na wiadukt pozostaną bez zmian i dalej będą bardzo niebezpieczne.
Do kemotd: Bardzo fajnie że chciało ci się nagłośnić i ruszyć ten tamat. Jakiekolwiek rozwiązanie teraz powstanie to będzie ono na długie lata, więc warto walczyć. Myślę, że większy skutek mogłoby odnieść gdybyś zwrócił na to uwagę bezpośrednio temu kto jest odpowiedzialny za tę przebudowę, czyli MZDiT.
Są różne inne możliwości, na przykład zniesienie zakazu jazdy rowerem po jezdni na wiadukcie, albo wyznaczenie pasów dla rowerów. Zwracaliśmy się jako ŚIR o zezwolenie rowerzystom na jazdę po jezdni na zasadach ogólnych (dla całej Alei Niepodległości), warto byłoby gdyby wpłynęły podobne wnioski od innych rowerzystów.
Pamiętać trzeba przy tym, że pismo z dziesięcioma podpisami to dla urzędu tylko jeden wniosek i jedna sprawa. Natomiast dziesięć pism o podobnej treści, podpisanych każde przez inną osobę to dziesięć wniosków do załatwienia i dziesięć różnych spraw.
Ostatnio zmieniony przez kombryg dnia Czw 03 Maj 12, 23:14:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
nemoo
Status: Offline
Dni: 4647 (64%)
Postów: 62
Wiek: 47
Częstochowa Tysiąclecie
|
Czw 03 Maj 12, 0:52:50 |
|
|
apropo szerokości i tak będzie za wąsko...drogowcy postawili konstrukcje na kamery na środku przyszłej ścieżki rowerowej..(jeśli dobrze widziałem)
|
|
Powrót do góry |
|
kruk
Status: Offline
Dni: 5139 (71%)
Postów: 153
Częstochowa
|
Czw 10 Maj 12, 21:18:28 |
|
|
zgadza się z tą konstrukcją bramownicy. pan Kanafa twierdzi, że tak już zostanie, ale jeszcze nie zostało to odebrane więc można sie skarżyć na łamanie przepisów do nadzoru budowlanego...
Kamil A. Rajczyk
Śląska Inicjatywa Rowerowa
Kamil A. Rajczyk |
|
Powrót do góry |
|
markon
Status: Offline
Dni: 5188 (72%)
Postów: 452
Wiek: 50
Raków-Zachód
|
Wto 15 Maj 12, 15:12:38 |
|
|
W miarę, jak coraz więcej jeżdżę po mieście na rowerze, coraz częściej zadaję sobie pytanie, czy walcząc o ścieżki rowerowe, sami sobie nie "strzelamy w kolano"?
Pomijając jakość nawierzchni, bo gdyby tylko o to chodziło, to w imię bezpieczeństwa użytkowników drogi jechałbym tą kostką brukową. Z czasem dochodzę do wniosku, że najprostszym, najtańszym i dla nas najkorzystniejszym rozwiązaniem byłaby biała ciągła linia na jezdni metr od krawężnika wydzielająca miejsce do jazdy dla rowerów. Nawierzchnia byłaby asfaltowa, jechałoby się w jednym poziomie, bez krawężników, schodów, słupków, znaków drogowych i koszy na śmieci. Piesi mają opór przed wchodzeniem na jezdnię, więc pewnie nie byłoby też konieczności lawirowania między pieszymi. Obiekty poruszające się po jezdni, kierowcy z bólem, ale jednak traktują jako pojazdy. Tak więc nie stanowiłoby problemu przejechanie skrzyżowania z zachowaniem ogólnych zasad pierwszeństwa. Gdy jedziemy ścieżką wydzieloną z chodnika, trzeba uważać na wszystko wokół, a do tego praktycznie zawsze wyhamować do zera, by przekroczyć tą niebezpieczną granicę chodnik/jezdnia.
Obecne przepisy pozwalają umknąć na chodnik, gdy sytuacja tego wymaga - np. jazda z dzieckiem, czy w fatalnych warunkach drogowych... Natomiast, gdy tylko jest taka możliwość, wolę jechać jezdnią.
Usuwanie ruchu rowerowego z jezdni zaczęło się i pewnie jest już nie do powstrzymania. Miasto inwestuje i będzie kontynuowało przyjętą strategię, gdzie tylko się da unikając problemu ze zbyt wnikliwym rozpatrywaniem uwag i zastrzeżeń. A moja opinia może przyda się komuś, kto będzie planował tworzenie infrastruktury rowerowej w jakiejś gminie nie uszczęśliwionej jeszcze ścieżkami .
Bo mnie na uśmiech zawsze stać
|
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 7081 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 39
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Wto 15 Maj 12, 15:31:33 |
|
|
Słuszna uwaga Markon
Dlatego może mówmy, że domagamy się wyznaczania nowych dróg w mieście - będzie bezpieczniej dla samej idei
Świetnym przykładem tego są Aleje - nie wkopano ani jednego szpadla, a powstał dość znaczący dla ruchu rowerowego ciąg komunikacyjny.
|
|
Powrót do góry |
|
|