wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Co ile powinno się smarować lub wymieniać Łańcuch??? Idź do strony 1, 2  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Damo93xx Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4744 (67%)
Postów: 27


Post Sob 23 Kwi 11, 9:34:23     Co ile powinno się smarować lub wymieniać Łańcuch??? Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Witam

Ostatnio czytałem że łancuch trzeba wymieniać co 500km czy to prawda???
Przeciesz 500 km to sie robi w miesiąc.

Co ile trzeba smarować km???
Ja smaruje dwa razy w sezonie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6949 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49


Post Sob 23 Kwi 11, 10:14:28     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ja smaruje dwa razy w sezonie

W sezonie można przejechać 1000 i 15000 km, więc stwierdzenie "w sezonie" niewiele mówi. Nie ma określonego czasu co który należy smarować łańcuch. Wszystko jest uzależnione od warunków i terenu w jakim jeździsz. Na asfaltach z pewnością rzadziej niż w terenie. Tak jak w suchych warunkach rzadziej niż w błocie i wodzie. Generalnie wszystko odbywa się na słuch - gdy już "słyszysz" napęd jest to czas na jego wyczyszczenie i przesmarowanie.
Co do wymiany łańcucha co 500 km to taki wariant stosuje się gdy posiadasz więcej niż jeden łańcuch i chcesz równomiernie zużywać kasetę i blaty korb. Wtedy zmieniasz kolejne swoje łańcuchy co np. 500 km przedłużając tym samym żywotność całego napędu. Gdy masz jeden łańcuch jego żywotność z pewnością osiągnie granicę kilku ładnych tysięcy, aczkolwiek musisz się w takiej sytuacji liczyć z koniecznością wymiany kasety i blatów korb przy konieczności wymiany łańcucha. Rozciągnięty (zużyty) łańcuch po prostu tak wyrobi i dostosuje do swojego rozmiaru wszystkie zębatki, że nie będą one współpracować z nowym łańcuchem - będzie na nich przeskakiwał.


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Reklama
fasol Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5435 (77%)
Postów: 174


Post Sob 23 Kwi 11, 11:29:13     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Istnieje także jeszcze teoretyczny sposób sprawdzania rozciągnięcia (zużycia) łańcucha: Jeśli długość 10ciu ogniw wydłuży się o 1 mm w porównaniu do wymiaru nominalnego to oznaka, że łańcuch jest do wymiany (jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi Wink ) W sprzedaży są także specjalne sprawdziany rozciągnięcia.

Oczywiście, tak jak napisałem na początku, jest to tylko teoria, a jak wiadomo teoria nie zawsze pokrywa się z praktyką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Rooney Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4761 (67%)
Postów: 136
Wiek: 33

Częstochowa - Kawodrza Górna

Post Sob 23 Kwi 11, 14:22:48     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Ja na łańcuchu w szosie zrobiłem już 1200 i zaczyna przeskakiwać więc wymieniam go na nowy.


Ponad wszystko nie ustalaj ograniczających reguł.

Merida Road Race 880, rocznik 2010

Blog o amatorskim kolarstwie szosowym w moim wydaniu.
rooney.bikestats.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6949 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49


Post Sob 23 Kwi 11, 14:39:27     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

To co najmniej dziwne... 1200 km to w zasadzie żaden dystans dla łańcucha zakładając, że nie wymieniło się w międzyczasie żadnego ze składników napędu. W swojej karierze zajechałem już kilkanaście łańcuchów i żaden nie zaczął przeskakiwać wcześniej niż po 7000 km. I to w MTB gdzie wpływ syfu na łańcuch jest nieporównywalnie większy niż na szosie. Proponował bym zdiagnozować czy przeskakiwanie to na pewno wina łańcucha a nie np. przepuszczającego bębenka...


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Rooney Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4761 (67%)
Postów: 136
Wiek: 33

Częstochowa - Kawodrza Górna

Post Sob 23 Kwi 11, 15:41:09     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Czasami mam też tak ,że kręce korbą i nagle miękko przeskoczy jakby nie było żadnego oporu(nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć) więc chyba czeka mnie serwis. Rolling Eyes


Ponad wszystko nie ustalaj ograniczających reguł.

Merida Road Race 880, rocznik 2010

Blog o amatorskim kolarstwie szosowym w moim wydaniu.
rooney.bikestats.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
fasol Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5435 (77%)
Postów: 174


Post Sob 23 Kwi 11, 22:53:57     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Gdzieś na necie wyczytałem, że można przyjąć wymianę łańcucha w MTB co ok. 5000 - 6000 km, a w szosie ok. 15000 - 18000 km.

Rooney sprawdź czy winą przeskakiwania łańcucha przypadkiem nie jest źle wyregulowana tylna przerzutka. Łańcuch może zmieniać chwilowo swoje położenie na sąsiadujący tryb po czym wraca na swoje miejsce, co daje wrażenie przeskakującego łańcucha. Tyle, że przy takiej sytuacji łańcuch będzie pracował głośno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
marsman Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5864 (83%)
Postów: 732


Post Nie 24 Kwi 11, 12:10:35     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Rooney zobacz czy nie masz przypadkiem sztywnego ogniwa.
mialem coś podobnego gdy użyłem spinke jednej firmy z łańcuchem innej. łańcuch nie zginał się w miejscu łączenia tak jak powinien i przeskakiwał.
jeśli nie używasz spinki a łancuch łączyłeś skuwaczem to jeśli znajdziesz to miejsce powyginaj łańcuch na boki. może pomóc Smile
bo chyba nie jest to łańcuch kupiony w markecie za 9pln??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Rooney Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4761 (67%)
Postów: 136
Wiek: 33

Częstochowa - Kawodrza Górna

Post Nie 24 Kwi 11, 12:22:01     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

To jest łańcuch pierwszy jaki działa w tej szosie czyli fabrycznie założony.
O ile się nie mylę to jest to HG-50.


Ponad wszystko nie ustalaj ograniczających reguł.

Merida Road Race 880, rocznik 2010

Blog o amatorskim kolarstwie szosowym w moim wydaniu.
rooney.bikestats.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
marsman Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5864 (83%)
Postów: 732


Post Nie 24 Kwi 11, 12:51:22     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

1200km to troche mało. łańcuch z takim przebiegiem powinien dzialać więc poszukaj przyczyny gdzie indziej.
nie wiem jakie masz pancerze i końcówki ale z kiepskimi tanimi bywają kłopoty. np druty potrafią wychodzić przez co długość pancerza się zmienia. przerzutka się przesówa i tak jak pisze Art łańcuch haczy o zębatke obok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Rooney Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4761 (67%)
Postów: 136
Wiek: 33

Częstochowa - Kawodrza Górna

Post Nie 24 Kwi 11, 13:03:35     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Zajmę się tym jutro i sprawdzę wszystkie warianty , o których mówicie.
Z tego co czytam na forum szosowym to wymiana łańcucha powinna następować po około 1200km żeby nie zajechać kasety.
Ale w przypadku lepszych łańcuchów może to być kilkukrotnie dłuższy dystans.

Mam Meridę Road Race 880-16 z 2010 roku.
Jest to najniższy model tej serii więc szału nie można się spodziewać.
Wszystko na sorze.
Kasete mam taką CS-R6 12-25.

Mimo wszystko w najbliższym czasie trzeba kupić nowy łańcuch.
Zastanawiam się tylko czy znów zaopatrzyć się w HG-50 za około 50 zł czy kupić już lepszy żeby dłużej posłużył.


Ponad wszystko nie ustalaj ograniczających reguł.

Merida Road Race 880, rocznik 2010

Blog o amatorskim kolarstwie szosowym w moim wydaniu.
rooney.bikestats.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
marsman Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5864 (83%)
Postów: 732


Post Nie 24 Kwi 11, 13:16:31     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

kolega na Camie C9 i kasecie 7.0 przejechał ok 12000 zanim zaczeło mu przeskakiwać...
rower używany jako środek transportu więc nie jakoś bardzo intensywnie.
nawet stosując nie tak solidne łańcuchy można przejechać całkiem sporo.

osobiście stosuję kilka łańcuchów na zmienę.
smaruję gdy zacznie szumieć. używam oleju Rohloffa.
a gdyby ktoś potrzebował takowego to użytkownik marcin_hrm miał dużą butlę do rozlania Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Rooney Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4761 (67%)
Postów: 136
Wiek: 33

Częstochowa - Kawodrza Górna

Post Nie 24 Kwi 11, 13:43:10     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Dochodzę do wniosku ,że najlepszym rozwiązaniem przy wymianie łańcucha będzie suwmiarka i zmierzenie o ile się wydłużył.Wtedy będę dokładnie wiedział kiedy założyć nowy.


Ponad wszystko nie ustalaj ograniczających reguł.

Merida Road Race 880, rocznik 2010

Blog o amatorskim kolarstwie szosowym w moim wydaniu.
rooney.bikestats.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Sarqu Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4734 (67%)
Postów: 80
Wiek: 27

Częstochowa-Brzeziny Kolonia

Post Nie 24 Kwi 11, 13:50:43     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Ja mam podobny problem tylko że na największej przerzutce z przodu spada mi łańcuch.Łańcuch jest nowy tak samo jak i zębatki nie wiem co się dzieje ;/


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6949 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49


Post Nie 24 Kwi 11, 14:08:32     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Nie na największej przerzutce tylko na największej zębatce. Przerzutki w rowerze są dwie - przednia i tylna Very Happy Czy łańcuch spada Ci z przedniej zębatki? Jeśli tak to trzeba ją wyregulować. W przedniej przerzutce masz od góry dwie śrubki, które regulują zakres wychylenia przerzutki - jedna w lewo w stronę ramy druga w w prawo w stronę prawego pedała. Najprawdopodobniej śrubka odpowiadająca za ograniczenie wychylenia przerzutki w prawo jest za bardzo wykręcona i prowadnica dzięki temu ma możliwość zbyt dużego wychylenia się poza największą zębatkę korby.


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Sarqu Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4734 (67%)
Postów: 80
Wiek: 27

Częstochowa-Brzeziny Kolonia

Post Nie 24 Kwi 11, 14:13:35     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Dzięki za poprawienie mnie i będę musiał zobaczyć po świętach albo jutro Very Happy


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Rooney Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4761 (67%)
Postów: 136
Wiek: 33

Częstochowa - Kawodrza Górna

Post Pon 25 Kwi 11, 14:46:28     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Już wiem dlaczego słychać to strzelanie.Zdarzyło się 2-3 razy ale jednak.
Zmierzyłem suwmiarką łańcuch i ma 129,9 mm czyli już praktycznie do wymiany.
Jutro zrobię na nim setkę i żegnamy się.

Wniosek: łancuch CN HG-50 jest do dupy ,bo po 1250km jest do śmieci albo mam tak mocne kopyto.
Przychylam się do wniosku pierwszego. Wink


Ponad wszystko nie ustalaj ograniczających reguł.

Merida Road Race 880, rocznik 2010

Blog o amatorskim kolarstwie szosowym w moim wydaniu.
rooney.bikestats.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Damian27 Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4700 (67%)
Postów: 57
Wiek: 36

Częstochowa - Tysiąclecie

Post Wto 19 Lip 11, 9:27:37     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Witam
Ja mam podobny problem z którym się wcześniej jeszcze niespotkałem w swoim rowerze.

Od jakiegoś tygodnia/dwóch łańcuch na tylniej przerzytce zaczął mi przeskakiwać na mniejsze kółko zębate, zazwyczaj wtedy kiedy ruszałem gwałtownie, lub jadąc pod górę. potem doszło jeszcze przeskakiwanie na przednim kole zębatym.

zmierzyłem mniej więcej (dokładnie zmierzę jak dorwę suwmiarkę) i wyszło mi około 131 mm więc chyba zdecydowanie za dużo.

Domyślam się że łąńcuch jest do wymiany i to jak najszybciej, ale nie wiem czy koła zębate są dobre.
Poniżej zamieszczam fotki.






Podczas przekręcania korby aby zrobić zdjęcie łańcuch znawu spadł (raz spada na środkowe koło a raz w drugą stornę)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6949 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49


Post Wto 19 Lip 11, 11:38:14     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Masz dwa problemy w jednym. Po zdjęciach widać, że zębatki swoje już przeszły. Zwłaszcza środkowa w korbie. Z tyłu jeszcze nie tak tragicznie, ale też już widać zużycie. Nowy łańcuch z pewnością będzie przeskakiwał. Co do spadania łańcucha z tylnych zębatek jest to kwestia źle wyregulowanej tylnej przerzutki - regulacja śrubą baryłkową przy przerzutce lub przy manetce. Co do spadania łańcucha z blatów korby to również kwestia regulacji przedniej przerzutki. Z tym, że w tym przypadku chodzi o regulację dwoma śrubeczkami ograniczającymi zakres maksymalnego wychylenia prowadnicy przerzutki w obie strony.
Czeka Cię poważna inwestycja: wymiana napędu - korby (niestety całej, bo z tego co widzę nie masz jej z rozkręcanymi blatami), łańcucha i wolnobiegu/kasety. Te trzy elementy zazwyczaj wymienia się jednocześnie.


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Szympex Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4667 (66%)
Postów: 52
Wiek: 28

Jaskrów

Post Wto 19 Lip 11, 12:02:45     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

W sobotę wymieniałem cały napęd w sklepie na rogu Warszawskiej i Rząsawskiej
Koszt: 240 zł

Na starym napędzie zrobiłem 6000 km Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Rooney Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4761 (67%)
Postów: 136
Wiek: 33

Częstochowa - Kawodrza Górna

Post Wto 19 Lip 11, 12:43:19     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Na starym napędzie zrobiłem 6000 km



Po 6000 tysiącach tak zajechałeś cały napęd ?


Ponad wszystko nie ustalaj ograniczających reguł.

Merida Road Race 880, rocznik 2010

Blog o amatorskim kolarstwie szosowym w moim wydaniu.
rooney.bikestats.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Szympex Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4667 (66%)
Postów: 52
Wiek: 28

Jaskrów

Post Wto 19 Lip 11, 12:47:49     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Może dlatego że to była jakaś najtańsza plastikowa tandeta, chociaż za bardzo się nie znam. Przynajmniej z tym napędem wyjechał z fabryki. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Damian27 Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4700 (67%)
Postów: 57
Wiek: 36

Częstochowa - Tysiąclecie

Post Wto 19 Lip 11, 16:29:37     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Powiem tak: I tak już powoli się przymierzałem do zakupu nowego roweru (za dużo do naprawy), ale ze względu na kasę chciałbym jeszcze ten sezon dokończyć na tym starym.

arektacana - napisałeś że środkowa w korbie zębatka jest nie najlepsza, a jak z tą największą - bo obecnie tylko na niej się napędzam?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Rooney Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4761 (67%)
Postów: 136
Wiek: 33

Częstochowa - Kawodrza Górna

Post Wto 19 Lip 11, 16:51:20     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Najmniej zjechana jest najmniejsza, potem największa i tam mała to już ma wyraźne trójkąty.


Ponad wszystko nie ustalaj ograniczających reguł.

Merida Road Race 880, rocznik 2010

Blog o amatorskim kolarstwie szosowym w moim wydaniu.
rooney.bikestats.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Damian27 Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 4700 (67%)
Postów: 57
Wiek: 36

Częstochowa - Tysiąclecie

Post Nie 07 Sie 11, 9:01:40     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Wyminiłem łańcuch i korbę i można powiedzieć że nic się nie poprawiło :/

Jak długi powinien być łańcuch?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional


Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy