Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kornicki
Status: Offline
Dni: 6739 (93%)
Postów: 9
Wiek: 42
Śródmieście
|
Wto 11 Kwi 06, 16:12:07 [Piasty] Problemy i serwisowanie |
|
|
Problem jest taki, żę podczas kręcenia pedałami co chwila coś robi trach i przeskakuje kaseta. Z początku myślałem, że łańcuch wyciągnięty albo zębatki zjechane, ale nie, wszysystko jest bez zarzutu. Na małym obciążnieniu (czyli wolnym przełożeniu) nie przeskakuje, natomiast gdy wrzucam większą zębatkę do pracy zaczyna przeskakiwać.
szczepan napisał: | zacząć trezba od tego czy masz kasetę, czy wolnobieg (nakręcany) Question jesli masz kasetę to masz problem z bębenkiem, jesli natomiast wolnobieg to niestety musisz go wymienić, weolnobiegi są jednak stosunkowo tanie |
Wolnobieg... hm ja raczej lama jestem w tych fachowych nazwach. Jakby ktoś był łaskaw wyjaśnić, to bym się coś nauczył;p
CKM Włókniarz!
a tam admin czy moder... słuchajcie mnie a napewno będziemy pijani.
weno polej! |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7165 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 38
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Wto 11 Kwi 06, 18:35:20 |
|
|
Więc tak:
Kaseta: "zestaw" samych zębatek (często rozbieralne), które nakladane są na specjalny bębenek, który jest częścią piasty.
Wolnobieg: zębatki (tryby) połączone ze sobą na stałe, w środku znajduje się cały mechanizm (ten, dzięki któremu całość pracuje) tj zapadki i łożyska, wolnobiek nakręca się na dedykowny mu gwint na piaście.
Jeśli posiadasz rower stosunkowo nowy i z średniej lub wyższej pólki cenowej to na 99 % masz kasetę, w rowerach tańszych i strarszych najcześciej spotyka się wolnobiegi.
W serwisowaniu rożnica pomiędzy kasetą a wolnobiegiem jest znaczna, sam montarz i demontarz.
Wolnobieg można założyć bez narzędzi, tzn nakręcasz go a już po kilku obrotach korbą zostaje dokręcony do końca, aby odkręcić potrzebny jest specjalny klucz w wielowpustem, którym "łapie się" wewnętrzną cześć wolnobiegu.
Kasetę nakładasz na bębenek a pożniej dokręcasz specjalną nakrętką (w zestawie), tu potrzebny jest klucz (też z wielowpustem ale trochę inny), aby odkręcić potrzebny jest klucz "bacik" (taki z łańcuchem), którym przytrzymuje się kasetę aby się nie obracała, a kluczem z wielowpustem odkręca się nakrętkę podtrzymującą tryby.
© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved
|
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7125 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 50
|
Wto 11 Kwi 06, 18:51:38 |
|
|
W zasadzie to czy masz wolnobieg czy kasetę, to jesli jest to sprawa zapadek, to i tak nic sam nie zrobisz. Jak to wolnobieg, to nikt się nie bawi w jego naprawianie, bo ten komponent kosztuje tyle, że koszty serwisu uszkodzonego wolnobiegu przekraczaję chyba wartość nowego. Jeśli masz kasetę to sprawa przeskakiwania "schowana" jest w bębenku - żeby go rozebrać trzeba mieć klucze, których w życiu nie widziałem do kupienia ani w sklepach ani na allegro. Jeśli bębenek jest uszkodzony, to czeka Cię albo wymiana samego bębenka - można dokupić sam do danego modelu piasty, albo cała piasta - sprawa droższa, bo koszt piasty i montażu koła. Samo zdjęcie trybów nic nie da, bo jak nie masz kluczy o których pisałem, to nie dostaniesz się do środka. Jeśli to nie sprawa napędu, to w zasadzie tylko serwis. Może wystarczyć wyczyszczenie bębenka i zapadek w środku. A tak z innej beki jako ciekawostka, to te zapadki w gwarze rowerowej nazywa się "pieskami"
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
piter
Status: Offline
Dni: 7053 (98%)
Postów: 1426
Wiek: 50
częstochowa-raków
|
Wto 11 Kwi 06, 22:16:16 |
|
|
czyli kolego , krótko mówiąc masz totalnie "wyłechtane" pieski...
|
|
Powrót do góry |
|
MonteRochee
Status: Offline
Przebieg: 7227 (100%)
Kondycha: 1726
Kawodrza Dolna
|
Wto 11 Kwi 06, 23:06:21 |
|
|
arektacana napisał: | Jak to wolnobieg, to nikt się nie bawi w jego naprawianie, bo ten komponent kosztuje tyle, że koszty serwisu uszkodzonego wolnobiegu przekraczaję chyba wartość nowego. |
u nas w sklepie chłopaki naprawiają , ale piastę głównie pod wolnobieg jak już jest, bo przyłażą zryci klienci co nawet koła nie umieją zdjąć, albo...przesmarować łańcucha
...pozdrowienia dla wszystkich rowerowych teoretyków...ja jak Speedy jeszcze żyję... |
|
Powrót do góry |
|
blabla
Status: Offline
Dni: 6826 (94%)
Postów: 686
cz-wa błeszno/grosz
|
Sro 12 Kwi 06, 9:27:10 |
|
|
no a ja dodam tylko tyle, że wymaian samego bębenka tez jest troche nie opłacalna bo nowy kosztuje niewiele mniej niż cała piasta - przynjamniej tak było kiedyś jak się dowiadywałem o koszty bębenka, więc chyba gra nie warta zachodu, lepiej troche zainwstować i kupić już coś nowego, tym bardziej, że jest wiele dobrych cen na allegro
........blaaaaaaaaaaaaaaaa....... |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7165 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 38
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Sro 12 Kwi 06, 13:50:37 |
|
|
blabla napisał: | że wymiana samego bębenka tez jest troche nie opłacalna bo nowy kosztuje niewiele mniej niż cała piasta |
Tak, ale przy wymianie pisty dochodzi przeplecenie koła, a że szprych nie zaplata się dwa razy więc dochodzi koszt nowych szprych, a samo zaplecenie też kosztuje
© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved
|
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7125 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 50
|
Sro 12 Kwi 06, 14:46:15 |
|
|
szczepan napisał: | szprych nie zaplata się dwa razy |
Zaplata, zaplata szczepan. Sam zaplatałem i jak koło nie było wcześniej trachnięte to można zapleść na tych samych. Ewentualnie wymienia się same nyple.
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
Rudy
Status: Offline
Dni: 5894 (82%)
Postów: 1
|
Sob 02 Sie 08, 12:00:30 |
|
|
Sory że odkopuje stary temat ale mam problem.
Mianowicie ślizgają mi się pieski tj. zembatka sie kręci ale koło stoi w miejscu i mam pytanie czy i jak to można naprawić. |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7125 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 50
|
Sob 02 Sie 08, 13:47:06 |
|
|
Przykre, ale raczej bębenek do wymiany... No chyba, że są uszkodzone faktycznie same pieski, to można spróbować gdzieś je skołować i wymienić. Ale czy da się je kupić oddzielnie - nie wiem...
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
jurczyk
Status: Offline
Dni: 6564 (91%)
Postów: 1207
Częstochowa Śródmieście
|
Pią 17 Lip 09, 22:08:07 |
|
|
Czy ktoś z was wymieniał łożyska w piastach Novatec ?
Tylna piasta ma 4 łożyska , czy wszystkie są jednakowe?
Gdzie znajdę rozmiary łożysk do piast Novatec? /piasta NT T062SB ,tył/ |
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 6040 (84%)
Postów: 732
|
Sob 18 Lip 09, 16:31:44 |
|
|
jurczyk napisał: | Gdzie znajdę rozmiary łożysk do piast Novatec? |
raczej będą to standardowe łożyska więc spisujesz oznaczenie ( jakieś 6000zz lub jakoś tak to będzie wyglądać ) i idziesz z nim do sklepu. lub z samym łożyskiem
niestety nic więcej Ci nie podpowiem bo jakoś nie mialem styczności z tymi piastami. |
|
Powrót do góry |
|
endecja_czwa
Status: Offline
Dni: 5470 (76%)
Postów: 373
Wiek: 47
|
Pon 09 Sie 10, 16:10:25 |
|
|
Mam bardzo ważkie zapytanie
Chciałem przesmarować piastę ale po odkręceniu nakrętki od strony kasety nie bardzo dało się zrobić coś więcej Czy wiecie jak dostać się do środka - znudziło mi się latanie do serwisu z każdą pie***łą.
"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy" |
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 6040 (84%)
Postów: 732
|
Pon 09 Sie 10, 18:01:16 |
|
|
może ktoś dopomoże ale napisz jakie masz piasty tak będzie łatwiej
w katalogu widzę że AM 585 ma piasty b.d...
sam poza smarowaniem kulek w shimano nic ze swoimi piastami nie robiłem.
jesli też masz tam kulki a chcesz się do nich dostać to jest to bardzo proste. wystarczą dwa klucze. u mnie 15 do konusa i 17 do kontry. rozkręca się to tak jak piaste przednią.
do bębenka pewni potrzeba jakiś bardziej specjalistyczny klucz. lub młotek+przecinak... |
|
Powrót do góry |
|
|