Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
garyfisherka
Status: Offline
Dni: 5196 (73%)
Postów: 4
|
Wto 02 Mar 10, 15:57:55 [napęd] do wymiany całosć czy może część? |
|
|
Witam,od jakiegoś czasu temu, szczególnie po roztopach, słychać pojedynczy trzask w okolicy korby i dodatkowo czasem łańcuch blokuje się na kasecie i nie chce się przesunąć po kółkach od przerzutki. Nie jest to jednak regularne, czasem po przejechaniu 20 km w ogóle trzask się nie pojawi. Dzieje się to głównie po silniejszym nacisku na pedały - przy ruszaniu ze świateł, czy jeździe po górę. Myślałam, że to może suport, ale poza tym jak pojechałam do serwisu to usłyszałam, że w ogóle powinnam juz wymienić cały napęd. Chciałam się poradzić czy mój napęd już jest całkiem na wykończeniu ? (goście w serwisach mówią wiele byle tylko zarobić więc wole się poradzić was). Poniżej wrzucam zdjęcia
http://img9.yfrog.com/i/img0579zt.jpg/
http://yfrog.com/0bimg0582kj
http://yfrog.com/efimg0588vj
http://yfrog.com/0limg0575aij
http://yfrog.com/0himg0584fnj |
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7016 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
garyfisherka
Status: Offline
Dni: 5196 (73%)
Postów: 4
|
Wto 02 Mar 10, 16:42:41 |
|
|
ale patrząc na zdjęcia to w ogóle opłaca sie bawić w to smarowanie i ustawianie przerzutki ? czy lepiej jednak to wymienić już wszystko. Wtedy suport już też bym zmieniała |
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7016 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Wto 02 Mar 10, 16:45:34 |
|
|
To zależy od stanu kieszeni , czynności które wymieniłem mają sens pod warunkiem że zrobi Ci to ktoś znajomy, bo obawiam się że szukanie przyczyny w serwisie może kosztować niewiele mniej od wymiany. Gdyby to był mój rower to wywaliłbym wszystko i kupił mniej więcej serię LX (jeśli dałoby sie ją włożyc do tego rowerka) .
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
garyfisherka
Status: Offline
Dni: 5196 (73%)
Postów: 4
|
Wto 02 Mar 10, 17:01:17 |
|
|
no właśnie nie mam nikogo kto mógłby mi to zrobić... i właśnie boję sie, że taniej mi wyjdzie wymiana. |
|
Powrót do góry |
|
jeziu
Status: Offline
Dni: 5289 (74%)
Postów: 251
|
Wto 02 Mar 10, 17:23:58 |
|
|
zgadzam się z OUTSIDER'em - warto zerknąć dokładniej na napędzik - ostatnio to zrobiłem ze swoim i niestety po rozkręceniu kasety okazało się ,że jest do wymiany (wyłamany jeden ząb ). Co mnie zadziwiło bo napęd ma przejechane jakieś 2400 km - widocznie dla osprzętu firmy SRAM to sporo. |
|
Powrót do góry |
|
Jacek
Status: Offline
Dni: 6895 (97%)
Postów: 499
Poczesna
|
Wto 02 Mar 10, 19:02:00 |
|
|
Na pierwszym zdjęciu wyraźnie widać że 3 zębatka kasety licząc od dołu jest solidnie zjechana. Kaseta do wymiany bez dwóch zdań.
|
|
Powrót do góry |
|
garyfisherka
Status: Offline
Dni: 5196 (73%)
Postów: 4
|
Wto 02 Mar 10, 19:17:38 |
|
|
byłam właśnie w takim jednym serwisie. Gość mnie trochę zdziwił. Powiedział że kaseta jest trochę zjechana, łańcuch też troche, ale korba jest ok. Mówi, że on by tego w ogóle nie zmieniał i żebym się nauczyła jeździć. Co przez to rozumiał, ano to, że należy przy każdym zatrzymaniu redukować biegi na 1 tarcze z przodu i trzy pierwsze z tyłu... Czy wy tak robicie ? Ja ruszam z tarczy środkowej z przodu. Próbowałam wracać tak jak on mówił ale to jest jakaś paranoja... to mi zabija chęć jazdy ;/ |
|
Powrót do góry |
|
Jacek
Status: Offline
Dni: 6895 (97%)
Postów: 499
Poczesna
|
Wto 02 Mar 10, 23:13:59 |
|
|
Ten gość to chyba jakiś oryginał . A wytłumaczył to jakoś ?
|
|
Powrót do góry |
|
jeziu
Status: Offline
Dni: 5289 (74%)
Postów: 251
|
Sro 03 Mar 10, 10:59:31 |
|
|
garyfisherka napisał: | należy przy każdym zatrzymaniu redukować biegi na 1 tarcze z przodu i trzy pierwsze z tyłu... |
- chyba gościu rusza pod Giewont;). A w którym serwisie pracuje taki "cudowny" doradca?
KTO SIĘ NIE DZIARA, TEN FUJARA
|
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7016 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Sro 03 Mar 10, 14:02:38 |
|
|
No nie, jemu chyba chodzi o blat, z domysłu: zdaje się że chce byś unikała przekrosu łańcucha czyli blat z przodu - największa tarcza (7,8 ) z tyłu to faktycznie może powodować blokowanie łańcucha i strzelanie. Ale jeśli jeździsz z przodu na średniej to raczej nie ten problem, dla pewności zobacz na jakich biegach jeździsz standardowo bo może się okazać że uwaga jest celna oczywiście z wyjątkiem tych zmian biegów za każdym razem.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 5920 (83%)
Postów: 732
|
Sro 03 Mar 10, 18:11:11 |
|
|
przez analogie do skrzyni biegów w samochodzie-startujemy od biegu najniższego, później zmieniamy na wyższe. to by miało sens chociaż dla mnie to bez sensu w rowerze "jedynka" to bieg z którego ruszamy a to już jak kto lubi/na ile ma siły.
ale podziel się z nami informacją który to serwis? muszę podjechać bo ciekaw jestem co mi gość odpowie jak mu powiem że zmieniając biegi pod obciążeniem coś mi czasem chrobocze
w ogóle to Garyfisherko źłe zadałaś pytanie. nie-co z tym zrobić? ale kto mi to zrobi? |
|
Powrót do góry |
|
Mushu123
Status: Offline
Dni: 6617 (93%)
Postów: 308
Wiek: 38
Czestochowa - Wyczerpy
|
Sro 03 Mar 10, 18:21:05 |
|
|
Napęd nie wygląda źle...
Środkowy blat korby już zjechany, w kasecie standardowo 3 i 4 zębatka licząc od najmniejszej. Ale póki nie przeskakuje to po co zmieniać. Zmieniając na nowy łańcuch przy tym stanie zębów nie ma raczej szans żeby napęd zagrał.
Jak jeździsz w taką pogodę jak aktualna to możesz w week podjechać to może coś zdziałam z tym napędem, może wystarczy wyregulować. Pomijając czyszczenia ale jak coś nie ma problemu pomogę.
pozdro |
|
Powrót do góry |
|
|