Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gaber (usunięty)
|
|
Powrót do góry |
|
KsRydzyk
Status: Offline
Dni: 6055 (85%)
Postów: 203
Wiek: 33
Energetyków
|
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
Gaber (usunięty)
|
|
Powrót do góry |
|
KsRydzyk
Status: Offline
Dni: 6055 (85%)
Postów: 203
Wiek: 33
Energetyków
|
|
Powrót do góry |
|
Gaber (usunięty)
|
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7026 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Pią 14 Mar 08, 15:25:17 |
|
|
Ja pierwsze słyszę o takim przypadku, zęby wewnątrz wolnobiegu są jedyną częścią, która pozwala na odkręcenie całości od piasty. Niestety z samego wolnobiegu nic już nie będzie i musisz spisać go na straty. żeby się pozbyć całości z piasty najpierw musisz pozbyć się ruchomej części (ta, która obraca sie w kierunku odkręcania całości) po zdemontowaniu koronek trzeba złapać (np żabką) i odkręcić. Cały problem pojawia się w rozłożeniu wolnobiegu. Jest on wykonany z hartowanej stali i pociąć go będzie ciężko. Na wszelki wypadek polecam zgłosić się do serwisu, bo skoro całość jest ruchoma musiała zostać złożona, a skoro została złożona to powinna się dać rozłożyć.
© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved
|
|
Powrót do góry |
|
KsRydzyk
Status: Offline
Dni: 6055 (85%)
Postów: 203
Wiek: 33
Energetyków
|
|
Powrót do góry |
|
Gaber (usunięty)
|
Nie 16 Mar 08, 10:42:54 |
|
|
W tym przypadku jedyna koncepcja to serwis |
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 6997 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Nie 16 Mar 08, 11:10:32 |
|
|
Nie wiem czy w tym przypadku zadziała ale przy odkręcaniu innych rzeczy czasem się udaje: blokujesz gruby śrubokręt o wystająca cześć i delikatnie pukasz młotkiem (można delikatnie przesmarować wystającą część gwintu), jeśli nie było za mocno skręcone może pójść.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
Gaber (usunięty)
|
Czw 20 Mar 08, 0:02:52 |
|
|
Podzięki za dobre intencje.
Za pomocą dłuższego klucza udało się wykręcić wolnobieg i dostać do piasty.
Foty uszkodzonego wielotrybu.
Widok z przodu.
Widok z tyłu.
Poza widocznym ubytkiem całość jest sprawna ,więc posłuży jeszcze 1 sezon. |
|
Powrót do góry |
|
KsRydzyk
Status: Offline
Dni: 6055 (85%)
Postów: 203
Wiek: 33
Energetyków
|
Czw 20 Mar 08, 0:10:39 |
|
|
tylko tyle sie ukruszylo ja mam dlooogi klucz ;/ gdybym wiedzial ze tylko tyle poszlo to zaprosil bym do siebie ;/ mowilem zrob foty
P.S. zainwestuj w kasete, róznica jest ogromna, sam sie przezucilem od poczatku tego roku
http://img177.imageshack.us/img177/4101/rydzolaz8.jpg
http://img54.imageshack.us/img54/8152/ksrydzykja2.jpg |
|
Powrót do góry |
|
Gaber (usunięty)
|
Nie 23 Mar 08, 2:37:30 |
|
|
Spox ,nie trzeba
Polak (sam) potrafi... |
|
Powrót do góry |
|
scooby
Status: Offline
Dni: 5653 (80%)
Postów: 9
|
Wto 11 Lis 08, 18:29:16 |
|
|
A ja tez mam z tym problem, w starym rowerze jakieś 5lat temu odkręcałem bez problemu za pomocą młotka teraz mam klucz i zapomniałem jak to sie robi...
w która strone do cholery ta kręcę? w ta stronę co zegarynka?(tz muszę zablokować aby sie nie kręciła i krecic kluczem?)
czy w ta stronę co sie rower napędza mam kręcić? |
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 5901 (83%)
Postów: 732
|
Wto 11 Lis 08, 20:19:10 |
|
|
kluczem płaskim moze byc ciężko. lepiej wkręcić ten klucz z wielowpustem w imadło i kręć kołem a w którą strone?? chyba odwrotnie do ruchu wskazówek zegara ale dawno nie mialem do czynienia |
|
Powrót do góry |
|
KsRydzyk
Status: Offline
Dni: 6055 (85%)
Postów: 203
Wiek: 33
Energetyków
|
Wto 11 Lis 08, 21:23:22 |
|
|
tak pedałujesz, i wolnobieg się "blokuje" dzięki czemu możesz jechać, to dokręcasz kasetę czyli kręcisz kluczem w ta stronę, co wonobieg "grzechocze"
http://img177.imageshack.us/img177/4101/rydzolaz8.jpg
http://img54.imageshack.us/img54/8152/ksrydzykja2.jpg |
|
Powrót do góry |
|
scooby
Status: Offline
Dni: 5653 (80%)
Postów: 9
|
Wto 11 Lis 08, 22:56:48 |
|
|
tz ze muszę zablokować zębatki i dopiero wtedy kręcić w ta stronę co zębatki sie kręcą? ok jutro sprobuje. ale bez imadła chyba sie nie obejdzie... |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6941 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
|
Powrót do góry |
|
scooby
Status: Offline
Dni: 5653 (80%)
Postów: 9
|
Sro 12 Lis 08, 14:57:50 |
|
|
obejrzałem film wiem co i jak wiec super pomoc.
ale powstały kolejne pytania, jaka jest wkoncu ta różnica miedzy kaseta a wolno biegiem? wolnobieg jest w calosci? a kaseta to tylko zębatki a mechanim znajduje sie przy kole?
ale wolnobieg przecież tez można rozkręcić i pozostaną mi tylko zębatki,
zawiłe troszke.
ide rozkrecac.
A problem mam taki ze jak jade i przestane pedałować to tylna zebatka nadal sie potrafi kręcić tz gdzieś o pol obrotu.... jak mam nogi w powietrzu to pedały sie kreca a jak 3 mam pedały to łańcuch mi sie luzuje bo tyna zebatka sie obkreca o pól obrotu. |
|
Powrót do góry |
|
KsRydzyk
Status: Offline
Dni: 6055 (85%)
Postów: 203
Wiek: 33
Energetyków
|
Sro 12 Lis 08, 17:13:39 |
|
|
Cytat: | ale powstały kolejne pytania, jaka jest wkoncu ta różnica miedzy kaseta a wolno biegiem? wolnobieg jest w calosci? a kaseta to tylko zębatki a mechanim znajduje sie przy kole?
ale wolnobieg przecież tez można rozkręcić i pozostaną mi tylko zębatki, |
Tu masz racje wolnobieg można co prawda rozkręcić, ale ja osobiście żadnego nie rozkręcałem, bo wnętrze jest podobno skomplikowane
http://img177.imageshack.us/img177/4101/rydzolaz8.jpg
http://img54.imageshack.us/img54/8152/ksrydzykja2.jpg |
|
Powrót do góry |
|
scooby
Status: Offline
Dni: 5653 (80%)
Postów: 9
|
Sro 12 Lis 08, 18:47:44 |
|
|
---------- 17:28 12.11.2008 ----------
ja w starym rowerze rozkręcałem. dużo kulek łożyskowych , malutkie kulki co prawda za każdym razem sie wysypywały, i 2 małe blaszki które dają tyrkotanie zegarynce.
a teraz to nie mogę gówna rozkręcić w nowym rowerze!!! nigdy nie oddawałem roweru do serwisu zawsze wszystko sam robiłem rozkręcałem cały, malowałem ramę i skręcałem bez problemu.
a teraz to wszystko takie problematyczne robią;/
w specyfikacji roweru mam napisane tak
kaseta SRAM PG-850, 11-32
---------- 18:47 ----------
jutro oddaje to koło do serwisu,, najpierw sie zapytam ile chcą, a później niech sie meczą z tym bo tak zapieczone ze nie mogę odkręcić.... |
|
Powrót do góry |
|
KsRydzyk
Status: Offline
Dni: 6055 (85%)
Postów: 203
Wiek: 33
Energetyków
|
Sro 12 Lis 08, 23:05:05 |
|
|
ja zawsze owijam kasetę w grubą warstwę szmatki, i przytrzymuje zębatki przez tę szmatkę, wtedy mi się nie wbijają zębatki w rękę, czasami jak sam mam za mocno dokręcone, to pomaga mi brat, on kreci a ja trzymam, lub na odwrót spróbuj tak mnie zawsze zdaje to egzamin
http://img177.imageshack.us/img177/4101/rydzolaz8.jpg
http://img54.imageshack.us/img54/8152/ksrydzykja2.jpg |
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 6997 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Czw 13 Lis 08, 8:18:13 |
|
|
No to jeśli to kaseta to trzeba użyć bacika i klucza do kaset do odkręcenia i żadnego problemu nie ma.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
scooby
Status: Offline
Dni: 5653 (80%)
Postów: 9
|
Czw 13 Lis 08, 20:34:48 |
|
|
---------- 17:35 13.11.2008 ----------
http://allegro.pl/item476330531_park_tool_fr_5_klucz_do_kasety_nypel.html
odkręcam takim, ale sily nie mam do przytrzymania zębatki a bata tez nie mam oraz brata,
ale spoko dziś będzie rozkręcone;p
---------- 17:40 ----------
http://allegro.pl/item470317056_kaseta_sram_pg_850_11_32t_8_rzedowa_okazja.html
kasetę mam taka a piasty wolał bym nowej nie kupować bo to już troszkę pokosztuje... i ta robota ;/
---------- 20:34 ----------
pojechałem do sklepu rowerowego koles chwycił bata szarpał szarpał(latwo nie było) ale w koncu pusciło
-5zł sie należy powiedział
później powiedział ze nie ma klucza 12 imbusa a specjalnie kupowac do mojego koła nie będzie (byłem w serwisie rowerowym:|)
ale najprawdopodobniej będzie to orzech(cos ze srodka) ale nie wiem jaki orzech i on tez nie potrafił sie określić jak to wygląda i ile kosztuje)
za odpowietrzenie hampla chciał 50zł boshe...
a za robotę tej kasety 50zł plus części....
ten serwis omijać będę z daleka... |
|
Powrót do góry |
|
blabla
Status: Offline
Dni: 6687 (94%)
Postów: 686
cz-wa błeszno/grosz
|
Pią 14 Lis 08, 9:29:57 |
|
|
no to jeszcze napisz co to za serwis w którym brakuje kluczy, bo inni też by go pewnie chcieli ominąć z daleka
........blaaaaaaaaaaaaaaaa....... |
|
Powrót do góry |
|
scooby
Status: Offline
Dni: 5653 (80%)
Postów: 9
|
Pią 14 Lis 08, 19:58:31 |
|
|
byłem w 3 serwisach!!!
ogolnie w pierwszym powiedział mi 50zł czesc 50zł naprawa.
w drugim serwisie 43zł czesc i ze moge to samemu odkręcić ...
w 3...
w 3 tak jak i w dwuch poprzednich nie maja imbusa!!
ponoć nietypowy 12nastka
2 serwis do skiteam naprawdę fachowo i tanio obsługują i znają sie na rzeczy!
a potrzebuje teraz odkręcić bębenek i wkręcić nowy bo stary jest już zajechany... |
|
Powrót do góry |
|
|