wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Przegląd pare pytań
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrek_s Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 5762 (81%)
Postów: 2

Częstochowa

Post Czw 10 Lip 08, 14:53:00     Przegląd pare pytań Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Witam.
Mam zamiar oddać rower do przeglądu. Ostatnio z rowerka zaczęły dobiegać niepokojące odgłosy i wolę żeby obejrzał go fachowiec. Podczas pedałowania z korby? suportu? dochodzi jakieś trzeszczenie, zgrzytanie i jest lekki luz trudno mi powiedzieć co jest luźne raczej coś w suporcie. Co może być uszkodzone jaki może być koszt wymiany tego, może da się to naprawić bez wymieniania części? Kolejna rzecz to podczas kręcenia do tyłu z tylnej piasty dochodzi dźwięk jakby był w niej piasek czy wystarczy tylko ją wyczyścić i przesmarować (co obejmuje standardowy przegląd) czy muszę się w tym przypadku liczyć też z wymianą i dodatkowymi kosztami? W rowerku mam amortyzator SR Suntour M7600, który stracił swoją dawną miękkość i skuteczność, czy jest sposób żeby ją odzyskał oczywiście bez wymiany całości. Rower to Giant Boulder Shock, ma już 8 lat nigdy nie widział serwisanta po za mną ;p przebieg jakieś między 6000 -8000 km co może jeszcze być do wymiany przy tym przebiegu? Linki i łańcuch są raczej w dobrym stanie. Rowerka używam rekreacyjnie, trasy asfaltowe lub lekki teren, nigdy nie był bardzo katowany.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6971 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49


Post Czw 10 Lip 08, 15:18:11     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

1. Jeśli luz faktycznie jest na suporcie a Ty masz suport w formie pakietu (mówiąc najprościej cały element raczej nie rozbieralny dla zwykłego zjadacza chleba, a nie spotykany w dawnych rowerach system oś - kulki - miski suportu i różnego rodzaju nakrętki + kontry) to pakiet będzie raczej do wymiany - tego z reguły się nie naprawia. Skoro to rower z przed 8 lat to będzie to pakiet na oś w przekroju kwadratu. Koszt takich pakietów nie jest duży - za około 20 zł kupisz już całkiem dobry. Gdybyś kupował go sam musisz znać długość osi, która jest w ścisłej relacji z posiadaną korbą.
2. Piasta najprawdopodobniej zabrudzona. Powinno wystarczyć jej rozebranie i wyczyszczenie.
3. Nie znam tego typu amortyzatora, ale jeśli ma w sobie system elastomer - sprężyna to ten pierwszy już raczej nie odzyska swoich właściwości sprężystych. Jest to tworzywo, które z wiekiem traci wiele ze swych właściwości amortyzujących. Raczej wymiana elastomerów a przy okazji czyszczenie amora.
4. Jeśli rower ma przebieg 6 - 8 tysięcy to mimo że tego nie odczuwasz łańcuch jest już zużyty (czytaj: rozciągnięty). Jeśli nie ruszysz żadnego z elementów napędu (korby - łańcuch - wielotryb/kaseta) to możesz spokojnie jeździć dalej aż do momentu gdy wszystko będzie już tak wytarte że zacznie przeskakiwać. Wymiana któregokolwiek z elementów napędu będzie się wiązała z koniecznością wymiany innych. Nowa część nie będzie pracować z pozostałymi częściami napędu
Chyba tyle...


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional


Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy