Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fludi (usunięty)
|
Pon 28 Kwi 08, 20:53:52 [Opony] - Opony |
|
|
Potrzebuję jakieś dobre opony, z myślą głównie o terenie sucho mokrym, ale też żeby się dobrze sprawowała na szosie. No i też żeby nie była jakoś droga, tak myślę o kwocie około 60zł za oponę. |
|
Powrót do góry |
|
magnum
Status: Offline
Dni: 6533 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46
1/2night
|
Pon 28 Kwi 08, 22:23:02 |
|
|
Takie rzeczy to tylko w Era...
"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków" |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7137 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Wto 29 Kwi 08, 6:59:02 |
|
|
No chyba że sam zrobi
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
Fludi (usunięty)
|
Wto 29 Kwi 08, 8:09:46 |
|
|
Wielkie dzięki za pomoc... |
|
Powrót do góry |
|
blabla
Status: Offline
Dni: 6826 (94%)
Postów: 686
cz-wa błeszno/grosz
|
Wto 29 Kwi 08, 8:50:18 |
|
|
Fludi napisał: | Wielkie dzięki za pomoc... |
nie ma sie co denerwować z oponami jest taki problem, że ciężko jest komuś coś polecać bo kazdy ma inne preferencje i jeden ci powie , że te najlepsze , a drugi , że inne , a osobna kwestia są twoje wymagania co do opony, nie mozna miec wszstkiego jak coś się dobrze spisuje na szosie to na pewno w mokrym terenie sie nie sprawdzi i na odwrót, dochodzi jeszcze sprawa terenu bo to też rozległy temat inne opony zalozysz na wypad w góry gdzie masz zatrzęsienie kamienistych, ewentualnie gliniastych tras, a inne na polne dróżki i lekki szuterek. okreś rodzaj terenu w którym najcześciej bedziesz sie poruszał, bo moze sie okazać , że chłopaki poleca ci oponki z fajnym bieżnikiem super sprawdzające się na podjazdach, ewentualnie piachach , których na jurze nie brakuje, a tobie bardziej potrzebne będa semi slicki bo w 90 % poruszasz sie po asfaltach lub polnych ściezkach
........blaaaaaaaaaaaaaaaa....... |
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7137 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Wto 29 Kwi 08, 8:53:59 |
|
|
Nie irytuj się ale popatrz co napisałeś: teren sucho mokry asfalt i 60 zł, to wszystko się wzajemnie wyklucza bo przykładowo jak na asfalt to powiedzmy slicki albo semi slicki ale na mokry teren to już lipa itd... musisz sie zdecydować gdzie więcej jeździsz i co preferujesz dlatego nie ma przesady w tym co napisał magnum, a jakbyś zrobił takie uniwersalne oponki to byłbyś bogaty .
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
magnum
Status: Offline
Dni: 6533 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46
1/2night
|
Wto 29 Kwi 08, 15:15:29 |
|
|
popieram przedmówcę, sam mam w domu 4 komplety różnych opon, i żadna nie jest uniwersalna, a każda z nich jest idealna w specyficznym terenie
"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków" |
|
Powrót do góry |
|
Fludi (usunięty)
|
Wto 29 Kwi 08, 16:02:02 |
|
|
Slicki to odpadają. Chodzi mi o opony, których na asfalcie będę raczej używał jako dojazd do miejsca właściwej trasy... U mnie właściwą trasą są okolice Częstochowy: Olsztyn, Mstów, itd. Czyli droga typu trochę piachu, trochę trawy, trochę kamienia, czasem trochę wody
Jak dzisiaj wskoczyłem do 2 rowerowych to w jednym mi polecali oponki schwelbe bodajże albert za 55zł, a w drugim jakieś tiogi za 70zł. |
|
Powrót do góry |
|
damzac
Status: Offline
Dni: 7221 (100%)
Postów: 562
Wiek: 40
Myszków DWA KOŁA I PASJA
|
|
Powrót do góry |
|
Fludi (usunięty)
|
Wto 29 Kwi 08, 17:35:51 |
|
|
Czyli jak wybiorę alberty to nie powinienem się na nich zawieść? Jak szybko się one mniej więcej zużywają? |
|
Powrót do góry |
|
damzac
Status: Offline
Dni: 7221 (100%)
Postów: 562
Wiek: 40
Myszków DWA KOŁA I PASJA
|
Wto 29 Kwi 08, 18:23:13 |
|
|
mmmmm.... fludi poczytaj troche na google lub podam blizej forumrowerowe.org bo tu u nas chyba watku na ich temat nie bylo, czy spotykałem ludzi na jakis zawodach czy czytalem prase wyroby shwalbe sa bardzo chwalone... wiec jezeli tylko opona nie bedzie zlezana powinno sie byc zadowolonym - dodam tylko ze obecnie samemu zastanawiam sie nad pewnym modelelm schwalbe... choc to moje zastanawianie jest bardziej w kwestii zebrania srodkow bo juz bym je mial:
http://zabiegani.czest.pl |
|
Powrót do góry |
|
Fludi (usunięty)
|
Wto 29 Kwi 08, 21:27:16 |
|
|
Poczytałem No i myślę, że zakupię albo alberty albo smart samy, jeszcze zobaczę co powiedzą w rowerowym, które by były lepsze dla mnie |
|
Powrót do góry |
|
damzac
Status: Offline
Dni: 7221 (100%)
Postów: 562
Wiek: 40
Myszków DWA KOŁA I PASJA
|
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 6040 (84%)
Postów: 732
|
Sro 30 Kwi 08, 10:17:19 |
|
|
w rowerowym polecą Ci takie jakie akurat maja:)
z Schwalbe miałem bardzo ciekawe przejścia... w moim skinny jimy'm rozlazła się drutówka... po może 15 km???
chyba jakaś wadliwa była bo druga sztuka poza małym biciem w pionie działa bez zarzutu:)
ogólnie marka b. często chwalona i polecana a od siebie polecę pytona Hutchinsona:)
no i Conti Explorer, bardzo miła opona:)
w tym roku w cze-wie jest spory wybór Kend sam zamierzam przetestować któryś tam model za 55pln bo na codzień trochę mi szkoda FlyWeight'ów, skądinąd b. uniwersalnych opon:) |
|
Powrót do góry |
|
Fludi (usunięty)
|
Nie 11 Maj 08, 1:00:11 |
|
|
No i kupiłem pierwsze jazdy mam za sobą little albert kosztował mnie 50zł za sztukę, a spisuje się świetnie w terenie przyczepność znakomita, bardzo fajny efekt na dróżkach żwirowych, wszystkie kamyczki przy dużej prędkości wylatują gdzieś hen za nas Na asfalcie natomiast delikatnie się na nim rozkładają i przylepiają do niego, a my słyszymy charakterystyczny odgłos obracającego sie koła.
Polecam te oponki |
|
Powrót do góry |
|
damzac
Status: Offline
Dni: 7221 (100%)
Postów: 562
Wiek: 40
Myszków DWA KOŁA I PASJA
|
Pon 14 Lip 08, 20:12:32 |
|
|
drodzy forumowicze mieliscie kiedys doczynienia którą z tych dwóch opon SCHWALBE NOBBY NIC lub HUTCHINSON BULLDOG?
interesuje mnie ich zywotnosc, opory toczenia, i jak sprawuja sie w roznych warunkach pogodowych?
http://zabiegani.czest.pl |
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 6040 (84%)
Postów: 732
|
Pon 14 Lip 08, 21:29:54 |
|
|
NN zbierają dobre opinie użytkowników light-bike.com ale nic od siebie napisać nie mogę
a o Hutchinsonie nic mi nie wiadomo. znam kilka osób które jeżdżą na oponach tej marki ale trochę innych-Pythonach/pytchonach AirLight i te akurat są ( ponoć ) super na suche warunki, ale jak jest z Bulldogami to nic mi nie wiadomo:) |
|
Powrót do góry |
|
damzac
Status: Offline
Dni: 7221 (100%)
Postów: 562
Wiek: 40
Myszków DWA KOŁA I PASJA
|
Pon 14 Lip 08, 22:45:29 |
|
|
marsman napisał: | trochę innych-Pythonach/pytchonach AirLight |
o tych tez myslalem ale tak jak napisales producent przeznacza je do bardziej specjalistycznych zadan czyli niby wylacznie na suche warunki... a jakbys mogl zapytaj czy testowali je na mokrych blotnistych trasach gorskich, totalnie sie niep ojedzie jakzaskocza cie warunki lub nagle zmieni sie trasa a z suchej na blotnista czy daja rade?
http://zabiegani.czest.pl |
|
Powrót do góry |
|
vandal
Status: Offline
Dni: 5920 (82%)
Postów: 4
|
Wto 15 Lip 08, 12:19:15 |
|
|
---------- 12:18 15.07.2008 ----------
mam pytanie,które koło(opona)najlepsza by była do jazdy nie tylko miejskiej,ale także jazdy"terenowej":Kellys Softline 700x38C ReflectiveLine,czy:Schwinn Pilot 700Cx40<czy też całe koło:Piasta przednia KT-A15F schwarz 36Lo,Piasta tylnia AL"AZER" 8/9 KAS.36L EM135,Obręcze Rodi "Freeway",Szprychy Nirosta 2mm,Opony Stone Trax?Chodzi mi o wytrzymałość,dostosowanie do różnych warunków pogodowych i drogowych(różne rodzaje nawierzchni)i wielkość koła(28').Z góry dzięki za odpowiedzi!
---------- 12:19 ----------
ps.jestem nowy w kwestji rowerów,więc dzięki za wyrozumiałość. |
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7137 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Wto 15 Lip 08, 14:37:49 |
|
|
Sądzę że prawie każdy semi slick będzie ok ale jeśli jednak sporo terenu by było to terenówka ale z nieagresywnym bieżnikiem.
Zresztą te dobory opon jak dla mnie są dość przereklamowane, jeśli nie jeździsz na wyścigach/maratonach na czołowych miejscach to ja nie widzę specjalnej różnicy w jeździe na poszczególnych modelach no chyba że jakaś wyjątkowa kicha się trafi, różnica wg mnie jest właśnie głównie w podziale na bieżnik czyli slick, semi slick, terenówka i byle dobrej/znanej firmy.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 6040 (84%)
Postów: 732
|
Wto 15 Lip 08, 21:06:18 |
|
|
damzac napisał: | a jakbys mogl zapytaj czy testowali je na mokrych blotnistych trasach gorskich |
kiedyś kolega jechał na nich jakiś błotnisty maraton i wg Jego opinii nie nadają się do tego-w momencie zalepiają się błotem:)
z opinii innych wynika że dobrym wyborem może być NN, choć ( tu z własnego doświadczenia ) polecić mogę Kende Karme, jako opona uniwersalna bardzo mi odpowiada. niedawno w bB była prezentowana i również zebrała dobre opinie ( zwłaszcza w kategorii cena/jakość ). czyli jak ze wszystkim nie poznasz póki nie kupisz:) |
|
Powrót do góry |
|
damzac
Status: Offline
Dni: 7221 (100%)
Postów: 562
Wiek: 40
Myszków DWA KOŁA I PASJA
|
Wto 15 Lip 08, 21:26:04 |
|
|
marsman napisał: | czyli jak ze wszystkim nie poznasz póki nie kupisz:) |
tak racja, dzieki wielkie za info...
http://zabiegani.czest.pl |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7165 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 38
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Sro 16 Lip 08, 13:41:28 |
|
|
Ja od pewnego czasu smigam na NN ale niestety jeszcze za ktotko na szersze opinie, nie jezdzilem nach jeszcze w wybitnie mokrych warunkach, ale ogolnie jestem z nich nardzo zadowolnony. Bardzo dobrze trzymaja sie na safalcie, choc to nie ich krolestwo, w terenie tez bajka, szczegolnie na piachu, ale to tez zasluga rozmiaru bo mam 2,1. Ogolnie juz moge je polecic bo wstepne wrazenia mam bardzo dobre, szczegolnie, ze poprzednio jezdzilem na kiepskich oponach.
© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved
|
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 6040 (84%)
Postów: 732
|
Czw 17 Lip 08, 14:58:28 |
|
|
szczepan napisał: | nie jezdzilem nach jeszcze w wybitnie mokrych warunkach |
podobno ( wg MR i opinii na l-b ) w mokrych warunkach nie są zbyt pewne...
czeba by to sprawdzić bo nie wyglądają na takie co by w błocie nie działały???
edit...
sorrki za pomyłkę-opinia o niesprawdzaniu się w błocie dotyczyła Racing Ralpha. opinie o obu modelach wrzuciłem do jednego wora podpisanego Nobby NIC...
a tu proszę-opinia EDGARA ( forum l-b ):
"ja tu a mogę już spokojnie polecić Phytony, dokładnie Tubless Ready, ciśnienie około 2Bar z przodu i 2,5 tył . Przejechałe na nich 2 różne wyścigi, kilka treningów. Ps. Nie stwierdzono braków techniki u zawodnika.
...
Podsumowanie:
Phyton jest bardziej wszechstronny, wytrzymały i przyczepny na większości powierzchni, lepszy w góry gdzie na jednej trasie możemy spotkać więcej niespodzianek niż na płaskich wyścigach. RR jest szybszy lżejszy, i nadaje się raczej na trasy mazowieckie lub nizinne lepiej jeździ po asfalcie ale w piasku lepiej jeździ cięższy Phyton. RR ma raczej delikatny bok w przeciwieństwie do Phytona więc może być bardziej podatna na uszkodzenie "
opinia dbx'a na temat NN:
"Ja na swoich NN 2008 zrobiłem ok 500km i widać,że trochę je "ruszyło". Klocki są z miękkiej gumy bo niektóre są w części pozrywane a 3 wyrwało całkowicie. Po 5000 km będą to raczej slick'i co nie zmienia faktu, że bardzo dobrze jeździ się na nich w każdych warunkach. " |
|
Powrót do góry |
|
Mushu123
Status: Offline
Dni: 6738 (93%)
Postów: 308
Wiek: 39
Czestochowa - Wyczerpy
|
Pią 18 Lip 08, 0:13:30 |
|
|
A ja jeżdżę na Larsenach TT Kev. i kurcza co jak co są super !!
Tylko jak ktoś sporo waży to może szybko je zgładzić
Są wąskie więc w błocie dają sobie dobrze radę o czym się przekonałem na ostatnim wyścigu
Poza tym ważą niewiele ponad 400gram więc lekko się toczą a specyficzny bieżnik nie sprawia znacznych oporów |
|
Powrót do góry |
|
|