|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ChuckNorris
Status: Offline
Dni: 6250 (88%)
Postów: 32
|
Nie 15 Kwi 07, 3:26:21 |
|
|
ktoś napisał: | To by była profanacja dla większości riderów gdyby SXtraila na 29 zrobili. To Slopestylowo/Freeride'owa ramka która kąty ma pod 26. Nie chce myslec co by się z geometrią stało i jej piękną pracą oraz jazdą którą wszyscy tak chwalą wykorzystując ją do Slopa i FR. |
Otóż katy i długości troszkę by się zmieniły. Na wiekszych kołach lepiej by ise jeźdizło w FR bo odczucie jest takie że ma się około 2,5 cm wiecej zawieszenia poprzez owe koła. Byłaby to podobna rama do duzych kół, a rama pod 26" dalej by była produkowana. Przypominam- niby dlaczego koła 26" mają być pozycją wyjściową? Przecież nikt nigdy nie przeprowadził testów jak duże powinno być optymalne koło. Poprostu w latach siedemdziesiatych w USA było duzo cruiserów z grubymi oponami i to one właśnie zainteresowały producentów, którzy zaczeli pod te opony produkować koła. Gsyby wtedy pomyslano i by pod 622mm produkowano grubsze opony dziś wszytscy standartowo bysmy na 29" smigali i nikt by się o nic nie pytał, a jakbyś zobaczył kółeczka 559- 26" to byś mówił że są dziecięce.
Pamiętajcie o tym ,że[/b]
czyt. Lejs majn tłeny najn |
|
Powrót do góry |
|
ktoś
Status: Offline
Dni: 6271 (88%)
Postów: 68
|
Nie 15 Kwi 07, 10:09:43 |
|
|
Jeżeli tak jak mówisz że wyjściowe koła byłyby rozmiaru 29" cali i 26" byłyby dziecinne to to samo wychodzi aby mówić na koła 24 cale w dobie 26'. Otóż nie do końca masz racje że do FR byłyby lepsze. Wiesz o ile wyżej masz zawieszony suport w takiej ramie poprzez 3"? Im wyżej korba tym mniej stabilny rower. Wiem to z doświadczenia zmieniając koła 24 na 26 i odwrotnie szukając optymalnych w jednej ramie zaznaczę. Dlaczego ramy typu Specialized Demo mają tak nisko support? Nie zastanawiało Cię skoro o ich rowerach teraz mowa? To nie jest przypadkiem jak mogłoby się wydawać po Twojej wypowiedzi że cruisery był jedynym powodem stosowanie 26. Zawieszenie też trzeba byłoby przeprojektowywać na nową gdyż inna siła działałaby na damper przy więkzym kole. W FR gdzie masz dużo Nortshore'ów (drabinek) ciasnych i wysoko zawieszonych koła te byłyby zbyt mało żwawe i ciężej nimi manwerować poprzez wyższy środek suportu. Ale dopiero po jakichś testach tych kół w ciężkich zastosowaniach się wypowiem. Wyjdzie w praniu.
Wasz "ulubieniec" powraca. |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
ChuckNorris
Status: Offline
Dni: 6250 (88%)
Postów: 32
|
Nie 15 Kwi 07, 13:25:09 |
|
|
---------- 11:50 15.04.2007 ----------
ktoś napisał: |
Otóż nie do końca masz racje że do FR byłyby lepsze. Wiesz o ile wyżej masz zawieszony suport w takiej ramie poprzez 3"? Im wyżej korba tym mniej stabilny rower. |
i sam sobie odpowiedziałeś
Cytat: |
Wiem to z doświadczenia zmieniając koła 24 na 26 i odwrotnie szukając optymalnych w jednej ramie zaznaczę. | Ramy pod 29" maja na tej samej wysokosci korbowód czy jak wolisz support co 26"
Cytat: |
To nie jest przypadkiem jak mogłoby się wydawać po Twojej wypowiedzi że cruisery był jedynym powodem stosowanie 26. | Przjerzyj moje posty podałem link do historii 29".
Cytat: | Zawieszenie też trzeba byłoby przeprojektowywać na nową gdyż inna siła działałaby na damper przy więkzym kole. | Dokładnie i to właśnie się robi.
Cytat: | W FR gdzie masz dużo Nortshore'ów (drabinek) ciasnych i wysoko zawieszonych koła te byłyby zbyt mało żwawe i ciężej nimi manwerować poprzez wyższy środek suportu. | odpowiedź dwa cytaty wyzej.
Cytat: | Ale dopiero po jakichś testach tych kół w ciężkich zastosowaniach się wypowiem. Wyjdzie w praniu. | Zacznij od Spidera 29" i Evolve Ellsworth zadzwoń do Crazy Crank w Zakopanem i umów się na testy.
---------- 13:25 ----------
Nowe zdjęcia
Nowy Niner do XC maratonów full z Mavicami Crossmaxami i Hutchinson Tubeless
Gray fisher HI-FI 29"
Bianchi
Możliwość duzych kół zasię
Zawody na 29" zasię
Nowe opony
David Turner Sultan
Mavic CrossMax + Hutchinton tubeless 29"
Spójrzcie na ten wywiad
http://web.archive.org/web/20021218120344/http://www.dirtragmag.com/articles/article.php?ID=46&category=features
Oto wywiady z ludźmi budujacymi 29" zobaczcie ich porównania do 26", wszka uwaga kilka wad z 29" juz zostało naprawionych np. lzejszamasa rotujaca w Mavicach Crossmaxach 29" tubeless około 1700 gr na parę i najważniejsze wyższe kołnierze czyli poprawiona wytryzmałość koła czyli tak samo mocne co 26" !
After extensive product testing on Vicious Cycles' 29" Motivator mountain bike (see p. zz), I decided that I wanted to know more. I wanted to know what was up with this whole 29" mountain bike thang. Time to round up the known 29" perpetrators and get their stories. Here's the lineup: Wes Williams of Crested Butte Bikes-the first guy to make a "big wheeled" mountain bike, and a strong crusader for the 29" movement. Mark Slate of WTB-without WTB1s 29x2.1" Nanoraptor mountain tire, the 29" mountain bike movement might never have gotten off the ground. Carl Schlemowitz of Vicious Cycles-he's been cranking out 29" mountain bike frames from his digs in beautiful New Paltz, New York. Butch Boucher of Moots-yes, Moots has tossed their hat into the 29" ring. Ross Shafer-the founder of Salsa Cycles is not in the 29" bike business, but he's a sharp guy, so he qualifies as an impartial expert.
And just to complete the cycle, I had a conversation I with Gary Fisher. WTB built Gary a custom 29 incher that he has been riding, and even racing, around the world (jet setter that the is). During our brief phone conversation, what struck me was the enthusiasm that Gary had for the 29" mountain bike movement. If any guy in the industry has a right to be jaded, it would be Gary Fisher. But no, he was gushing like a newbie about how he loves to ride his 29 incher, how he hopes the movement catches on and the exciting new design challenges that 29" mountain bikes create.
In fact, before I started talking to the 29" experts, I had summed up the ride of the 29" Motivator in one word: fun. Upon completing the interviews, I realized that each and every one of the 29" experts that I'd contacted had one thing in common-incredible enthusiasm for big wheeled mountain bikes. They were all into it because it was fun. This 29" mountain bike movement is not some corporate-hatched-freeride sell-more-bikes ploy, in my humble opinion. The 29" mountain bike represents a valid questioning of the legitimacy of the 26" wheeled de-facto standard. The people building and riding 29" mountain bikes are on a quest for more fun. My advice is to check out a 29 incher for yourself. I1m happy that I did-it was fun. -Karl Rosengarth
Wes Williams of Willets Cycles
DR: What motivated you to start making 29" wheeled mountain bikes?
WW: Well when I started making them they weren't called that. It's only been a 29" wheel for one year. Before that it was a 28" wheel. They're both 700c rims. I thought the 26" wheel was mundane, it was boring to me. I wanted something more challenging so I went to a drop bar, rigid forked, 700c bike and made it for the biggest tire I could. That was in 1989. The tire was a 45c Specialized touring tire. It was like an expedition touring bike that I rode offroad. It was strictly my offroad bike for four and a half yearsS'till 1993.
At that point in time, I acquired a Bruce Gordon Rock 'n Road titanium hybrid with a shock. So I rode that bike for six years. Even with my Willets brand, I rode the Bruce Gordon because I liked the 28 inch wheels. I never made myself one, but I made them for my customers ever since I started my own business in 1994, under the name "28 Incher."
DR: How long have you been at it, and how many have you made? WW: Well, under the Willets brand, I've probably made 60 of these bikes that are 700c rims that fit that tire [WTB Nanoraptor]. I do them strictly. I don't make 26" wheeled bikes anymore-you're wasting your money.
DR: What are the advantages of 29" versus 26" wheels?
WW: OK, a real simple list is: obviously the wheel is bigger so you have more angular momentum, which is more mass at a bigger radius, spinning faster. That's the heart of it, and what that gives you is gyroscopic stability. It gives you twice the tire footprint on the ground. You have more momentum, more stability, more traction. You have a bigger gear on the high end, and the low end is just the tiniest bit harder. It's more fun to ride, it feels better, it rolls faster. It goes over logs and bumps and divots easier. It smoothes out the washboards.
It's more proportionate, believe it or not. It's the original idea. The main thing is that this was the original idea. If you have any pictures of antique bikes and you look back at those old rims, they are the exact same size as what we call a 700c rim. So that rim diameter has been around for 110 years. I'm not doing anything "new," I'm just re-introducing something that was forgotten. I have a fixed gear bike that I've been riding offroad for 18 years and it has larger wheels too.
i to dotyczy was
DR: Are there disadvantages of 29" versus 26" wheels?
WW: The disadvantage is that it's heavier. The main problem with this wheel is that people "perceive" there is a problem. They think "Oh, you can't fit frames around those. Oh, you can't find tires. Oh, you can't find a shock." No, my customers are riding these bikes. I'm delivering these bikes and have been for six years. There are no problems. It's a "perceived" problem by the industry that there are no rims. It's a "perceived" problem that there are no tires. Yeah, there aren't many choices, but what did the whole industry start out with? Nothing! We started with Uniroyal knobbies that were made in the '60s and steel rims and Schwinn frames that were designed for children. So, you gotta start somewhere with the rims and tires and stuff.
I was the guy at the trade show (Interbike) last year in the cowboy outfit running around making a big stink about this, because the industry has it's head up it's ass. They don't see the potential, because they won't try it. Most guys will poo-poo it before they try it. They'll trash it verbally before they try it
DR: Who do you see as potential customers?
WW: I think the potential customers are the more intellectual ones. In other words, smarter people are going to be buying these bikes. Older, smarter people. Because it is a more intelligent concept-it works better. It's the stubborn, dumb guys that won't get it.
DR: What frame geometry is required produce a good-handling 29" mountain bike? WW: Well, they kind of evolved over that last 10 or 12 years that I've been making them. It basically started out as a hybrid touring geometry, with a mountain bike angle and then it's modified for a shock. Today it's basically standard mountain bike geometry, modified for the bigger wheel and a shock. And it depends on who the rider is. I make bikes, per order, so I don't have a generic bike.
DR: What about tires, front suspension, inner tubes-what's available?
WW: WTB is making this 2" wide tire. I definitely guarantee there's gonna be more available soon because the industry is just buzzing with this scuttlebutt. Someone's got to come up with something soon. They can't just let it sit there. And again, these WTB tires (29" Nanoraptor) exist because I ordered them. Not because Gary Fisher ordered them. I1m the one who placed the order. And the same with the White Brothers shock (CX-1). I said, "I want this," and I ordered 25 shocks and I sold them all already.
DR: What's the future of 29" wheeled mountain bikes?
WW: Basically this is the future of mountain bikes. In my opinion, when this tire was created, no matter what I'd done before really was moot. People didn't want to see little tires on the big wheel. As soon as that big tire was made for these big wheels-boom-everyone's lining up. The 26" wheel is a dead thing. I think it's obsolete.
Willets Brand Bike Availability
All the frames that Wes makes under his Willets brand are custom, made to order. His steel frames start at $1000 and titanium alloy frames start at $2500. Rigid chromoly forks go for $300, but he recommends going with a suspension fork. Contact: Willets Brand/Crested Butte Bicycles, PO Box 1106, Crested Butte CO, 81224; 970.349.0130.
Mark Slate of Wilderness Trail Bikes
DR: What motivated you to start making 29" wheeled mountain bikes?
MS: The tire came first. Gary Fisher was leaning on me to do 29" VelociRaptors in March '98. At Eurobike Sept. '98, I showed Gary and Joe Vadeboncouer the new Nano 26" and told them I felt better about using it to make the 29" rather than a pair of (heavy) VelociRaptors. Wes Williams left a "28 Incher" at WTB for all to ride in October '98 and I spent enough time on it to know that the ride was truly different. Wes had been onto the benefits of the big wheel for years. I think it is especially well suited for Crested Butte terrain.
DR: How long have you been at it, and how many have you made?
MS: WTB has only made a few prototypes (frames), starting in late '98.
DR: What are the advantages of 29" versus 26" wheels?
MS: The angle of attack for the tread in driving and braking (more like a conveyor belt, less like a scoop) and the longer contact patch which decreases psi (rolling resistance) are both advantages. Inertia can be an advantage or a detriment depending on where and how you are riding.
Better lateral traction, easier to ride over choppy ground, fast rolling, more forgiving at speed, but takes time to "hardwire" into your consciousness, so be careful at speed in the tight stuff. (It's the INERTIA.)
DR: Are there disadvantages of 29" versus 26" wheels?
MS: Valid negatives that I agree with are as follows: big wheeled bikes accelerate more slowly. (I don't find braking with rim brakes changed.) Steering response is not as nimble. Bigger wheels add weight and size to the bike. There is more air resistance in bigger wheels. The bike frame needs to have more tubing in a bigwheel bike. The bigger wheels are less stiff and strong laterally.
DR: Who do you see as potential customers?
MS: People that want one bike to do everything, people that have a lot of bikes and want to experience something different, people that are tall (but not limited to those folks only-see below).
DR: What frame geometry is required produce a good-handling 29" mountain bike?
MS: The 41.75" wheelbase with the 17.25" chainstay we have chosen makes a bike that steers nimbly and the front tire sticks to the ground well. A 71 degree head tube and 73 degree seat tube angle with a bottom bracket height of 298mm (11.75") are the result of using a 475mm (18.7") fork with 38mm (1.5") offset.
A 41.75" wheelbase with the 17.25" chainstay is pretty extreme, however my 26" rigid that I still ride frequently is exactly that, and I like it a lot. I think that a bike more people would find suitable for more types of terrain would be better at: 42.25" wheelbase, 17" chainstay, 72 degree head tube, 73 degree seat tube, BB 11.875", with a 475mm (18.7") fork with a 45mm (1.75") offset. (Dropping to a 2" travel fork would create a 73/74, BB 11.562" which would be more to my liking for a "be anywhere, do anything" bike with 29" tires.)
DR: What's the future of 29" wheeled mountain bikes?
MS: That depends on journalistic content and frequency, bike companies, the economy, fork makers, racing venues and rules, and proper categorization. I believe that the 29" wheel mountain bike can be outfitted to do more types of riding better than any embodiment of a 26" wheel mountain bike. Road racing tires would drop the BB height into the ideal zone (29" > 27" = 11.75" > 10.75" BB height), a good 3" travel fork, perhaps a soft tail ...
In short, the 29" mountain bike is a bike worth having. Don't prejudge it and don't assume that it is for tall people only. Bob Poor's wife is 5'3" and she says she'll never ride 26" again. WTB will continue to experiment with the larger diameter wheel, both front and rear as well as front only. We believe that the 29" tire size mountain bike is here to stay.
Carl Schlemowitz of Vicious Cycles
DR: What motivated you to start making 29" wheeled mountain bikes?
CS: It sounded like a really fun bike to ride. Riding a bicycle is a fun experience. I want to instill this basic feeling in all of my products, and I feel that is my main contribution to the industry.
DR: How long have you been at it, and how many have you made?
CS: I made my first 29" wheel mountain bike around the first of September 1999 (two weeks before the Vegas trade show). I've made 17 total to date, including the world's first 29" wheel tandem (the Jeepster).
DR: What are the advantages of 29" versus 26" wheels?
CS: Let me start by saying that on the Motivator's maiden mud voyage I rode it to a decisive victory at the 1999 Pedro's festival's epic mud bog challenge. (Since press time Dirt Rag has gotten word that Carl is now a two time winner of the Pedro's mud bog pulling off another win this past August.)
Of course there are also a lot of other handling advantages such as: higher overall speeds and rolling momentum, very stable handling at high speeds (due to both bigger wheel base and also wheel size, i.e., more knobs touch the ground through turns), there is a larger contact patch with the ground so traction is not a problem. Big smile!!! Also the advantage which may be appreciated most of all is the increased rollover ability, which smoothes out bumps and other obstacles. Bigger wheels means a higher gear ratio, which also adds to speed.
DR: Are there disadvantages of 29" versus 26" wheels?
CS: Definitely the acceleration is sluggish. But once you get going you are flying, which lets you crash at higher speeds. You crash less often but when you go over the bars, you go down hard. Also, there is the potential of the wheels being weaker, which has not been a problem for me personally.
DR: Who do you see as potential customers?
CS: First of all, people who want a fun ride. This bike can put the biggest smile on your face since you owned a bike with coaster brakes and a banana seat! Secondly, it makes a great weekend warrior bike. The increased speeds that this bike is capable of allow you to ride only on the weekend but still keep up with your friends who ride all week!! And lastly, I would say this is a great type of bike for a "jaded" mountain biker who has lost their all-terrain enthusiasm and needs a new thrill.
Oh yeah, did I mention that this is the everywhere bike? Take it through life with you-from a fun time in the mountains (on the big tires), to zipping along on fire roads and the occasional trail (with 45mm wide tires), to a safe commute to work in foul or snowy weather (with cross tires), to that fully loaded (it's got rear rack eyelets) and yet totally comfortable stable touring epic trip (with road tires).
DR: What frame geometry is required to produce a good-handling 29" mountain bike?
CS: Other than the longer chainstays and longer wheelbase, the geometry is identical to that of a conventional mountain bike. This is because a 29" wheel bike is borrowing the great ride qualities of 26" mountain bikes and adding herbs and spices to zest it up a bit.
DR: What about tires, front suspension, inner tubes-what's available?
CS: There are a lot of tire options available. Of course the WTB Nanoraptors 29x2.1" (52mm) wide (note that the WTB tires also use special WTB inner tubes). Nokian and Panaracer both have 45mm wide tires, Ritchey and Kenda make 38mm wide tires, and there are of course dozens of options as far as thinner cross and road tires.
DR: What's the future of 29" wheeled mountain bikes?
CS: I really regard 29" wheel mountain bikes as a stand-alone type of bike, not as a replacement for a mountain bike. I really think that both bikes (26" & 29") have enough excellent qualities that they can't really be classified together.
Butch Boucher of Moots
DR: What motivated you to start making 29" wheeled mountain bikes?
BB: The motivation to build these big wheeled bikes came in the form of a visit to Kent (the company) from his good friend Don Cook, the head of the Mountain Bike Hall of Fame in Crested Butte. Don had received a pair of the 29" WTB tires and wanted us to build a frame around them, which Kent and Moots did.
DR: How long have you been at it, and how many have you made?
BB: This all happened early last summer. That is how long we have been at it. The number we have built is only a couple, with another 10 or so ready to be built in the next couple of weeks. The reason we have not done more is that we spent a long time working on the White Brothers fork with Dan White and didn't see them until May.
DR: What are the advantages of 29" versus 26" wheels?
BB: Advantages of the larger wheel is mostly the way they roll over things. If you go into a hole, it takes a bigger hole to upset the speed and feel because of the longer footprint. On rolling terrain they maintain their speed very well and on dirt road descents you will never run out of gears because of the increased gear inches.
DR: Are there disadvantages of 29" versus 26" wheels?
BB: Disadvantages are the lack of selection of tires, forks and frames. Also the wheels are heavier than 26", weaker than 26", and the frames are best for larger riders because of toe overlap on smaller frames because of the tire's large diameter. Also, the chainstay length has to be fairly long to make room for the huge diameter tire.
DR: Who do you see as potential customers?
BB: Who is our potential customer is hard to answer because it could replace someone's mountain bike or cross bike. Depending on the bar set up it can go both ways. For the most part I think people looking for something different in a riding experience will be our customer.
DR: What frame geometry is required to produce a good-handling 29" mountain bike?
BB: Because of the long fork, which changes the trail compared to a 26" mountain bike, and the large contact patch of the front tire, a steeper head angle comes in handy to make the bike steer better. This works out to around 72 degrees on frames large enough not to have severe toe overlap. Keep in mind that the actual geometry depends on the size of the frame and top tube length.
DR: What about tires, front suspension, inner tubes-what's available?
BB: If you want to run the big tires (29") there is only the WTB and the WTB tubes. Both are very good but they are heavy. The old Manitou forks that were available, of which we have a couple, had very little travel and old technology. The White Brothers forks are very nice. Dan White spent a considerable amount of energy dialing this fork in. The finished product is sweet but expensive.
DR: What's the future of 29" wheeled mountain bikes?
BB: The future really lies with the big companies in order to create a wider variety of parts available. There are so many hurdles to overcome with the smaller frames, I don't see this being a huge mass appeal product. Maybe shops will have a "Big and Tall" section of the store.
DR: What's the scoop on the Moots 29" bike.
BB: Because these are custom frames only, everything varies. The standover suffers because of the fork length and with the YBB we keep the top tube as high as possible. We build the smaller frames with a strut between the top tube and the seat tube. Generally the seat angle is steeper than on a mountain bike in order to improve the front center dimension because of the large tire.
Model Name: Mooto-X YBB
Material: Titanium alloy
Frame size: Custom
Standover height: High (because they are custom they vary, and because of the long fork length they are high).
Head angle: 71 - 72 degrees depending on size ( steeper than the same size mtb)
Seat angle: 73 - 74 degrees (steeper than same size mtb)
Top tube length (effective): similar to but slightly longer than mountain frames.
Chainstay length: as short as possible (Because of the huge tire and the 7/8" diameter stays the length is 17.5").
BB height: custom ( approx. 11.75")
Wheelbase: again custom (approx. 42.5")
Price: $2699.
Contact: Moots Cycles, PO Box 774651, Steamboat Springs, CO 80477; 970.879.1676; www.moots.com.
Ross Shafer
DR: There are a handful of frame builders making 29 inch mountain bikes (that utilize WTB's 29 inch Nanoraptor tires mounted to 700c rims). So, what's up with that? Are 29 inchers a passing fad or are they here to stay?
RS: Back when I worked at the Bicycle Trip in Santa Cruz, we had a great old DBS shop bike. "Deebers" as we called her (it had a ladies frame) had great big fat tires and large diameter wheels (I think we called 'em 28" back then). Riding Deebers around town on errands was always a blast. Once you got those big wheels spinning, they wanted to keep spinning, making Deebers a joy to ride. A lot of stability was provided by those big wheels. And the rollover capability of such a large radius wheel allowed us to plow through and over the roughest road conditions with ease. Many an armload of badly needed beverages were successfully negotiated over Santa Cruz1s beat up streets on Deebers.
Bikes using wheels this size are generally very easy and enjoyable to ride. Stable, smooth rolling and easy to ride! No wonder so many zillions of transportation bikes throughout the world have utilized wheels more or less this size for so long.
Yeah, yeah, so what about the question. Big wheels for serious offroading, passing fad or what? Let1s look at the facts. That smooth stable ride these wheels give comes at a price. Just look at them as flywheels, the bigger they are the more effort it takes to get 'em rolling. It takes more braking power to slow 'em down as well (bravo modern brakes!).
So that means if they1re not up to speed (where these wheels really shine), more effort is going to be expended every time the rider tries to accelerate (or decelerate) the bike than would be expended with a smaller wheel. Think of those tough steep climbs when you1re focusing your strength on each pedal stroke. How 'bout a tight twisty singletrack where you1re constantly braking and accelerating. Pretty common conditions in offroad riding.
But all that rollover capability and stability is surely an advantage offroadSright? Well, of course it is. Why do you think suspension has become de rigueur on today1s offroad rigs?
Within the less than hyper speed parameters found in most our offroad riding, properly functioning suspension with a 26" wheel pretty much washes out the rollover advantages of these bigger wheels. Ok, if you1re riding full rigid (RIGHT ON! There1s so many of us nowadays), big hoops can really smooth things out when the going gets rough. Another technical consideration is wheel strength. When comparing larger and smaller diameter wheels with a given rim cross-section and spoke pattern, the smaller wheel will have the highest overall strength and resistance to flat spots and bending. Between today1s suspension and a well-built set of wheels (regardless of size) this consideration is largely just splitting hairs. But the chances of your 26" wheel surviving a big bottomed out hit against a big rock without damage are just plain better than with the bigger wheel.
I think we can compare the popularity of these bikes to that of singlespeeds. They are BIG fun to ride! They offer something different to those who like variation in their cycling. Like singlespeeds, the bulk of these bikes, I think, will be owned by folks who have a stable of bikes from which to choose for whatever type of ride strikes their fancy. Will they take over as the wheel of choice for mountain bikes? I think not...I just don1t see enough distinct advantages. But what do I know?
Pamiętajcie o tym ,że[/b]
czyt. Lejs majn tłeny najn
Ostatnio zmieniony przez ChuckNorris dnia Wto 17 Kwi 07, 1:23:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
mrmarino
Status: Offline
Dni: 6275 (88%)
Postów: 52
|
Wto 17 Kwi 07, 15:34:33 |
|
|
art:
NBA superstar LeBron James purchases stake in Cannondale
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech/2007/news/03-28
i rower:
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=/photos/2007/tech/news/03-28/LeBronsBike
co jak co ale ten gosciu podejrzewam bedzie niezlym testerem wytrzymalosci kol ... wytrzymalsci wertykalnych, bocznych, skosnych i pewnie paru innych mam nadzieje ... no moze nie bedzie robil 180 ale zobaczymy
"cyclist who regularly puts in "20 to 40-mile rides" (32-65km) .... his usual training. At 2.03m and 118kg (6' 8" and 260lbs)"
bedziemy ogladac nba zeby zobaczyc czy sie chlopczykowi nic nie stalo na rowerku
podstawowe zasady higieny sa takie, ze jak sie wchodzi to sie puka |
|
Powrót do góry |
|
ChuckNorris
Status: Offline
Dni: 6250 (88%)
Postów: 32
|
|
Powrót do góry |
|
mrmarino
Status: Offline
Dni: 6275 (88%)
Postów: 52
|
Czw 19 Kwi 07, 8:44:31 |
|
|
Cytat: | I wygrana przez kobietę na 29" |
nie widze na tym obrazku za bardzo wygranej ... meczy sie ktos w blocie i tyle ... nawet nie wiem kto to jest
art.:
26" vs. 29"… the fight continues (February 13, 2007)
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech/2007/news/02-14
... mizernie mi idzie tlumaczenie tego, czy moglbys, chuck strescic o co tam chodzi ?? no jesli to nie jest problem i masz na tyle czasu ... z gory dzieki
podstawowe zasady higieny sa takie, ze jak sie wchodzi to sie puka |
|
Powrót do góry |
|
ChuckNorris
Status: Offline
Dni: 6250 (88%)
Postów: 32
|
Nie 29 Kwi 07, 13:05:32 |
|
|
Witam szczegółowy artykkuł zbiorczynapisałem tutaj 29CALI.FORKA.INFO Jeżeli macie li jakieś wątpliwości związane z tymi rowerami to prosze piszcei pytanie od pauz a ja postaram się wypytać specjalizstów od nich i dam odpowiedzi. Również napiszcie swój styl jazdy na rowerze wagę, itp. a ja dobiorę wam przykładowo 29era.
Amortyzatory, a konkretnie offsety.
Znając już specyfikę 29erów, by nie dochodziło do tarcia opony o but w 29 calowych amorkach stosuje się dłuższy offset zamiast 38 to do 53mm by oddalić koło o te milimetry i zwiększyć zwrotność roweru. Im większy offset tym koło będzie miało mniejszy kontakt z podłożem (wszak wciąż większy niż przy 26”) i zwiększy to sterowność roweru. Amortyzatory Foxa 29|” mają chyba około 51 mm offsetu.
Kiedy używać takiego offsetu?
- Wtedy, kiedy ocieramy oponą o but przy odpowiednio dobranej ramie lub/i
- Kiedy kąt nachylenia główki ramy jest większy niż 73 stopnie . Przy zbyt małym np. 70 stopni cudów to nie zdziała bo taki 29er już jest krową od samego projektu.
A jeszcze przejście z 26 na 29" bezbolesne, a jakże podniecające
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=286556
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=292262
Oficjalna inauguracja Specialized Stump 29" HT
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=290672
Full suspension będzie na wrzesień.
a oto moja wielka miłość
http://velocitramp.blogspot.com/2007_03_11_archive.html
polecam jeszcze parę akcji na 29”
http://www.ridemonkey.com/forums/showthread.php?t=158647
I przykłady jak ludzie sprzedają te wszystkie Santa Cruzy i inne cacka by przesiąść się na 29ery. 26 poprostu jest gorszym rozwiązaniem.
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=286556
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=292262
Bardzo mi się podoba ten komentarz
Some personal insights: 29er wheel does not fully engage braking bumps (these little buggers are mostly made by 26” wheels) amazing coincidence 26er wheel fits into them perfectly. 29er wheel skims over tops. On a medium steep down hill ( like a logging road ) 29er rolls much faster than 26er. 29er much easier to ride on rocky, rutted, rooty, nasty trails. Much faster on smooth trails. Supper faster coasting. Looks better parked.
If it wasn’t such a battle of “who’s right” and “who’s wrong” And if you could get any bike and/or part in 29er flavor I think 29er wins in most areas. People complain about quickness and handling in tight turns of 29ers. In any slow speed / technical situation, I think rider skill is far more important than equipment. Put a good rider on a junk bike and he will out ride a loser on a 7k super bike everyday. Another complaint I don’t get is wheel base? If you want to go fast, longer is better right? My goal is to ride “faster”. So if I need to slow my “fast bike” down to go around a corner I bet I will be going “faster” as soon when I manage to get those huge wheels turning again. BTW this only counts on hairpin turns because everything short of 90 degrees I can rail faster on the “long wheel base” “ huge wheel” 29er. Acceleration? What are they talking about? Two or three hard pumps? Again does rider conditioning have anything to do with pushing the pedals harder?
Ok three fat guys, one on a 26er, one on a 69er, one on a 29er. In the end the 29er guy will win because he will coast home faster. The 69er guy will be second. Third guy will spew facts and figures the rest of the week as to why 69er and 29er suck.
Rada dla startujących na 29erach Inaczej kwintesencja 29erów
Tak jak w powyższym cytacie 29er traci jedynie (naprawdę nie wiele) w skrętach w sotsunku do 26era czyt. tłenty syksera powyżej 90 stopni, a przy wyliczonemu rozpędzaniu 13 J na 5 tys KJ tracimy. Zwykle to są dwa mocniejsze obroty i już uzyskujemy prędkość, którą, z kolei łatwiej jest utrzymać. Owszem ktoś może rzec, iż jak powielimy to 13 j przy rozpędzaniu np. 10 tys razy to powstanie spora suma straty energii w stosunku do 26era.
Przy takim twierdzeniu należy, zważyć na fakt, iż na mniejsze koło, z kolei, wydatkujemy więcej energii, by podtrzymać ową prędkość i na opory toczenia. Łatwo to sobie wyobrazić na maratonie czy XC gdy nagle startujemy i przeszkody – kamienie, błoto i inne nierówności wyżej uderzają o koło i przez to je spowalniają- koło się od nich bardziej odbija niż przejeżdża, musimy dołożyć więcej energii by mniejsze koło 26” mogło się wyspindrać na ową przeszkodę.
Przy większym kole przeszkody uderzają niżej w koło, przez to mniej je spowalniając i w rezultacie mniej potrzebujemy energii włożyć by pokonać tą samą przeszkodę co na 26”, 24” czy 20”. Ać sceptycy policzą również tą zaoszczędzoną energię przy np. 100 km kamienistej trasy na korzyść 29era.
A teraz eksperyment- sprawdźmy to jadąc i uderzając z prędkością np. 30 km/h o krawężnik o wysokości 25 cm. Rzeknijmy tor przeszkód krawężniki 25 cm potem równo, ale piaszczyście i błotniście 2m i znów krawężnik i tak dalej. Po 4 krawężnikach pod górę 4 w dół- pierwszy 25 cm potem 2 metry płasko i dalsze 3 po 25 cm z 2 metrami odstępu pomiędzy nimi. Po serii 4 w dół zasię 4 w górę z odstępem 2 metrów. Powiedzmy powielamy wzór i robimy taki tor o długości 1 km i więcej.
Jakie koło najlepiej to pokona z taką sama amortyzacją 16, 20, 24 ,26 czy 29”? Na którym zaoszczędzimy najwięcej energii? Na którym najłatwiej utrzymamy prędkość?
Warto taką rzecz zaobserwować przesiadając się na 24” i po jakimś czasie wrócić do standardu 26”, a potem spróbowac na 29”. Jakie wrażenia?
Z http://www.rowerowanie.pl/forum/viewthread.php?forum_id=44&thread_id=76&pid=5192#post_5192
Cytat: | cozzMique napisał/a:
Otoz GF skonstruowal wachacz w taki sposob, ze da sie go skrocic, wymaga to jedynie zamontowania go na drugiej osi. Otrzymujemy rower:
- zblizony geometria do 'standardu' ;P 26",
- rownie zwrotny,
- z wiekszym katem nachylenia glowki,
- a stopa niezmiennie daleko nam bedzie do przedniego kola!! |
Mógłbyś rozwinąć ten wątek nie bardzo rozumiem, ale domyslam się że chodzi ci o amortyzator Fox 29" z dłuższym offsetem 51mm, zamiast 38mm, robionego dla GF dla rowerów HI-FI 29" z geometria Genessis II, gdzie włąsnie zwrotność bierze się z tego offsetu. Niemniej odradzam zakup HI-FI 29" w oryginalnej konfiguracji, gdyż zastowowane tam są koła Bontrage ze 28 szprychami dla mniejszej wagi, a waga jeźdźca przekraczająca 65 kg w ostrzejszych warunkach może zrobić jajo z takich kół. Poza tym Fox lubi nie trzymać powietrza i oleju.
Przeto rozwizanie offsetu najlepiej działa z HI-FI 29", wszak zamiast Foxa zamówiłbym amortyzator White Brothers Magic 80- 100mm BIKESTUFF.PL informacje na
http://www.whitebrotherscycling.com/
Cytat: | Mysle, ze skoro mi przyszlo to do glowy dopiero po przetrawieniu informacji i mozliwej, ciaglej obserwacji mojego towarzysza wypraw rowerowych, tym trudniej przyjdzie taka obserwacja sceptykom, tak 29", jak i samego GF. |
A ja dumam byś udał się do Zakopanego i przetestował
http://www.intense-pl.com/pl/aWRfcm93ZXJ8MQ==/rowery.html
Jak dotąd jedna z najzwinniejszych 29-ątek tak samo jak Stumpjumper 29" Speca i Stumpjumper FSR 29". Jak zapewno zauważyłes opinia na wielu forach poświeconych 29", gardzi się GF za niska zwrtoność w porównaniu do innych 29erów.
Cytat: | Nie upieram sie, ze GF jest naj, w ktorakolwiek ze stron ale warto, by wszyscy, chociaz ta czesc, ktora zabiera na roznych forach glos i modeluje w ten sposob opinie tych, ktorzy jedynie powtarzaja przeczytane madrosci, sprobowali obu ustawien geometrii i wyrobili sobie zdanie, na podstawie calkiem rzeczowej i prostej obserwacji... |
Amen. W 100% się z tobą zgadzam, to co niektórzy wypisuja o 29erach to przechodzi ludzkie pojęcie. Liczą jakieś przyspieszenia, wymyslają problemy, dumają i uwijają się by udowodnić, ze 622mm + gruba opona nie moga iść w parze. A wszystko zależy od geometrii, ja tez mogę zrobić rowerek na 24" i 26" kompletnie niezwrotny z powodu geometrii, a nie kół, a krytycy 29erów uważaja, że to koła są przyczyną słabej, bądź co bądź, zwrotności.
Jestem wielkim zwolennikiem 29, wszak Gareego Fishera szanuję za wprowadzenie terenowych krosów, a jego rowery w stosunku do 26" wyrobiły opinię wśród wszystkich że to właśnie koła 622mm z opona terenową są niezwrotne. Ludzie mylą MTB z trekkingiem i szosą i pryzpisuja wady rowerów krosowych w terenie właśnie 29-ątkom, a to jest bzdura.
Wszystkich zachęcam do przeczytania tego http://www.mtbr.com/oneonone/oneonone_tires29.html Stosowne porównanie 26 vs 29 przez praktyków wszelkie negatywne wypowiedzi pochadzą od ludzi , co nigdy nie widzieli 29era na oczy tudzież mieli bardzo mały kontakt z onym.
Cytat: | Pozdrowienia i... do pracy rodacy, bo to pora wybywac w tym kierunku wszak!!
cozzMique | A mógłbyś li zaprosić inszych 29 calowców tutaj? Gaworzenie staloby się o wiele bardziej interesujące. A zmieniłoby to polskie zacofanie w kwestii rowerowej. To co słysze w sklepach o 29" to poprostu ręce nie mają siły nizej upaść i takie rzeczy szerzą w sklepach ludzie , którzy rzkeomo powinni sięznać na rowerach, a o 29" słyszeli jedynie z bajek. Pytam zatem czemu 29" mają się nie sprzedawać, skopro rowery krosowe się sprzedają? a róznica jest jedynie w grubości opony 29er to 622mm + 2.0"/2,1 cala opona a kros to 62mm + 1,3-1,7" i do obu założymy obie opony więc w czym problem? W wyglądzie nie ma róznicy, jedynie w zwrotności i wadze - 29er tłeny najner jest lżejszy. od 8700gr do 14000gr. te lepsze full są od 10 kg do 12,5 kg
Moze to ta nazwa 29" odstrasza.
Moja rada nie pytajcie się o opinie o 29" w sklepach, bo wiecie co usłyszycie, pytajcie się raczej łacno kiedy będą 29ery w jakims sklepie w ofercie.
Pamiętajcie o tym ,że[/b]
czyt. Lejs majn tłeny najn
Ostatnio zmieniony przez ChuckNorris dnia Wto 01 Maj 07, 13:09:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
ChuckNorris
Status: Offline
Dni: 6250 (88%)
Postów: 32
|
|
Powrót do góry |
|
ktoś
Status: Offline
Dni: 6271 (88%)
Postów: 68
|
Pią 11 Maj 07, 19:52:09 |
|
|
Jeju a czemu ma nie być zwrotne? Na pewno jest mniej niż 24 i 26 i tego nie zaprzeczysz. Z resztą te "skoki" jakoś ani rozmiarowo ani technicznie wybitne nie są.
Wasz "ulubieniec" powraca. |
|
Powrót do góry |
|
ChuckNorris
Status: Offline
Dni: 6250 (88%)
Postów: 32
|
Nie 13 Maj 07, 20:00:05 |
|
|
ktoś napisał: | Jeju a czemu ma nie być zwrotne? | Bo tak powszechnie ludize uważają
Cytat: | Na pewno jest mniej niż 24 i 26 i tego nie zaprzeczysz. | Tak zwortne jak 26" gdzie jest pies pogrzebany otóz offset amorka jest 51mm a nie jak w 26" 38mm Np. fox 29" http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=296559
Wyobraź sobie kółko od wózka sklepowego tak w uproszeczneiu dziła offset, jest to temat rzeka.
Pamiętajcie o tym ,że[/b]
czyt. Lejs majn tłeny najn |
|
Powrót do góry |
|
ktoś
Status: Offline
Dni: 6271 (88%)
Postów: 68
|
|
Powrót do góry |
|
ChuckNorris
Status: Offline
Dni: 6250 (88%)
Postów: 32
|
Pon 18 Cze 07, 23:14:52 |
|
|
Nowe wątki i zdjęcia warto przeczytać słownik w łapę i czytamy.
Minute 29”
Specialized 29”
Rock Shox Dart
Nowości, które wyjdą z 29erów.
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=293613
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=306701 9,72 kg
Niner Air
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=306670 rama GF'a 1,23 kg
Rip 9 złożenie
DT Swiss 29” forks http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=307740
Wheel Stiffnes http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=190125
Co do rozmiarów kół to prosze bardzo
http://www.mtnbikeriders.com/2007/02/13/bigger-than-a-29er/ 36 claowy góral http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=269746 by ujrzec zdjecia należy sie zalogować.
To further contemplate 29er please take your time to read following threads:
MTBR.COM/29ER search for FAQ thread
26 vs comparisons http://web.archive.org/web/20021218120344/http://www.dirtragmag.com/articles/article.php?ID=46&category=features and
http://www.mtbr.com/oneonone/oneonone_tires29.html
Specialized http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=290672
Light Bikes 29 http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=283204
Tire thread http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=272752
Great rims & wheels thread http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=282220
Spider vsSultan some suspension and handling issues
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=261986
Downhill on 29 inches
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=262886
More Cannondale 29ers ? http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=273959
T has 3 29" prototypes, readiness due for 2008
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=277873
Long travel 29 forks http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=264544
29 inched Santa Cruz http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=271278
Behemoth test http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=107647
Fork and solidity thread http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=282262 + WB 135mm dual Crown
Spider sort of review http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=251942
5.5 29" http://forums.mtbr.com/showthread.php?p=2647844
full suspension shootout http://www.mtbr.com/spotlight/29er/
Those are quite good to get the idea of bigger wheels and their capabilities
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=286555
Here we are asking Santa Cruz to join 29" movement, give us some hope
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=271278
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=293613 Pipeline thread
German A fork
http://forums.mtbr.com/showthread.php?p=2850683#poststop
Lenz Lunchbox successor of Behemoth
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=295832
Riding Stoke on each page there are several videos to watch from tests
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=297224
Marin 29ers new
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=308625
Read about fork offsets
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=296815
Mavic 29er
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=288252
Niner Jet 9, need to be logged in
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=288267
G2 angle http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=307863
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=303856 6" 26er vs 4" 29er
Why not 32er
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=292933
Gary Fisher for 2008 with Hi-Fi 29ers
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=286989
29er as a race bike
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=288419
New Astrix 29er
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=225428
Read weakly for 29 inched news http://twentynineinches.com/
Moderowany przez szczepana: | nie wiem, czy zdążyłeś zauważyć, ale Twoja "pasja" Nas nie do końca pociąga, ładujesz tony linków na forum, a śmiem twierdzić, że nikt tego nie ogląda. Odpuść sobie |
Pamiętajcie o tym ,że[/b]
czyt. Lejs majn tłeny najn |
|
Powrót do góry |
|
ChuckNorris
Status: Offline
Dni: 6250 (88%)
Postów: 32
|
Sro 19 Wrz 07, 16:46:12 |
|
|
Polecam poczytać wszystko zajmie to sporo czasu, wszak dokształcicie sięco nie miara
Wielki na 26" parodia tutaj jedynie 29er pasuje albo 36er
Wielki na 26" http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9702b00202d43788.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74e089dcb1689d56.html
W 29 calowym świecie robi się gorąco. Coraz więcej firm zaczyna produkować 29ery. W roku 2009 nadejdzie miażdżąca i decydująca fala, która zmusi największych przeciwników 29-atek do zmiany poglądów.
Nowosci ze świata to:
Amorki Rockshox dart na tych Specializedach, RST - tanie amorki, Fox. Czekamy jedynnie ma Marzocchiego.
Fox with 51mm offset on Fisher bikes and aftermarket via Fisher exclusively for 2008
Fox with "regular" offset via normal channels and for brands such as Trek
Manitou 80-100-120, QR and TA, various internals. Long and normal offset. Whew.
Reba 51mm offset forks, at least being made for Fisher team riders.
Long travel Reba seen on MikeC's bike
White Brothers 150mm fork and adjustable travel lenght forks for next year - check with them for details
Rowery Yeti full, Chumba, nasz Kross, specialized. Nowy Haro Full All Mountain
Fisher Carbon hardtail, Genesis2 geometry
Fisher new alu hardtail design, 3rd generation 29" frames.
Fisher new FS design.
DiamondBack hardtail(s?)
Specialized Stumpjumper hardtail & Full suspension
Redline Mono-9 1x9 steel geared rigid
New On-One Inbred
Niner Jet9 short travel FS
Intense 5.5, FS
LenzSport LunchBox - ten rowerek z filmików gdzie gość skakał. 1 link z tego postu. A tu opis samego roweru http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=295832 zdjęcia na 1 stronie.
Motobecane OUTCAST 29 (I just saw on ebay today)
Ibex Section 29 (mid-June delivery)
Kona FS
VooDoo Canzo 29 FS
Fisher hi-fi 29er
Marin 29ers - ciekawe dla mnie i dla Dziczka, jako że oboje posiadamy wersje 26" HT
Z opon wiecej Panaracerów i Michelin, Cintinental wiele opon, Hutchinson
Bontrager Tubeless Ready : Dry X (also XR, AcX?)
Hutchinson Python UST bead, tubeless ready
Maxxis Crossmark
Specialized The Captain
Koła wiecej Maviców, Sun Rims dla FR ponad 2 kg za zestaw, Bontrager
Velocity's rim is the "Blunt" 28mm wide in silver, black, or custom powder coated colors.
Wszytsko co potrzebne każdemu rowerzyście w MTB już właśnie jest testowane. Pytanie tylko czy jetses gotów zagrać w 29 calową grę. Jest to bilet w jedną stronę. Trakcja, stabilność, nie wiele większa waga, nowa geometria i od 100mm fulach w standardzie oś 20mm poprawi sztywność podobnie jak wyższe kołnierze i szersze piasty dla AM, sprawią, iż najbardziej kochany przez was obecny rowerek 26" wyląduje głęboko w piwnicy albo an allegro/e-bayu/komisie. Za to miejsce koło, nad ewentulanie w łożku zajmie wasz nowy 29 calowy pupil. (Dziewczyny pamiętajcie duży może więcej ) Kolejna poprawką w historii MTB jest powiększenie kół.
Zasię 29ery okazały się lepsze w terenie i na maratonach.
Nowe wygrane na 29erach
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=337833
Nowe 29ery
http://happymtb.org/2007/09/04/eurobike-2007-del-4-29er-special/
Eurobike 2007 29ery stają się normalnymi rowerami górskimi.
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=335796
Jeżeli zdjęcia nie będą dostępne to należy się zalogować. Miłej lektury
W terenie im większe koła tym lepiej; patrz traktor, samochód terenowy czy spychacz tudzież koparka.
Continental 29er
http://twentynineinches.com/2007/09/14/sneak-peek-continentals-new-29er-tire/
Najlżejszym fulem 29erem jest....
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=339252
1250 gram rama GF'a
http://twentynineinches.com/2007/07/26/2008-gary-fisher-superfly-first-look/
Testy Stumpjumpera FSR 29er i małe porównanie do GF HI-FI 29er
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=339319
Zasię jak to ludzie sprzedaja 26" i wyggrywają na 29". Warto poczytać bo dotyczy także i was.
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=339712
Jak to ludzie są zachwyceni po przesiadce na wielkie koła
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=339679
Pamiętajcie o tym ,że[/b]
czyt. Lejs majn tłeny najn |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 6998 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Sro 19 Wrz 07, 17:32:03 |
|
|
Tak, tak panie czak... I kogo to obchodzi??? Ja jestem malutki i lubię małe zgrabne, rowerki a nie przerośnięte kobyły. Jakbym chciał 29`era to bym se kupił waganta albo innego jubilata... Ale nie chcę bo WOLĘ 26`ERA
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
ChuckNorris
Status: Offline
Dni: 6250 (88%)
Postów: 32
|
|
Powrót do góry |
|
mrmarino
Status: Offline
Dni: 6275 (88%)
Postów: 52
|
Pon 26 Lis 07, 16:23:40 |
|
|
kupiles w koncu ten rower ?? czy tylko tak bedziesz przeklejal i przeklejal w nieskonczonosc ?? ... sory ale to juz nudne
podstawowe zasady higieny sa takie, ze jak sie wchodzi to sie puka |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7038 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Pon 26 Lis 07, 17:04:49 |
|
|
Lepiej nie podnoś tematu, bo znowu zostaniesz zasypany linkami w stu pięćdziesięciu językach, z toną zdjęć prosto z e-bay'a i oczywiście z przesłaniem, że Chuck wie lepiej co jest dla Nas dobre. A jak już Nas przekona i my kupimy to i on kupi bo jako przedstawiciel handlowy zarobi i na swoją kobyłę, a tu figa ...
Panie Strażnik Teksasu Daj pan spokój z tymi reklamami
Skończ pan z tymi swoimi stopami bo to kulawa jednostka tak jak 29 calowe koła w góralu. a jak coś piszesz to to po POLSKU bo to polskie forum i taki też język obowiązujący a "twoje" wywody w językach obcych są nie na miejscu ....
© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved
|
|
Powrót do góry |
|
ChuckNorris
Status: Offline
Dni: 6250 (88%)
Postów: 32
|
|
Powrót do góry |
|
damzac
Status: Offline
Dni: 7094 (100%)
Postów: 562
Wiek: 40
Myszków DWA KOŁA I PASJA
|
|
Powrót do góry |
|
ChuckNorris
Status: Offline
Dni: 6250 (88%)
Postów: 32
|
|
Powrót do góry |
|
misiekzm
Status: Offline
Dni: 5840 (82%)
Postów: 1
Wiek: 41
|
Wto 20 Maj 08, 23:04:51 |
|
|
Witam!
Jeżdżę na rowerze z kołami 622 od dwóch lat. Ważę 130kg i dopiero ostatnio musiałem poprawiać trochę tylne bo dostało lekkiego bicia. Jeżdżę po różnych drogach. Więc jeśli chodzi o wytrzymałość to bym się nie martwił. Uważam, że jest tylko kwestia przyzwyczajenia. Rower taki jest bardziej uniwersalny. Można nim śmigać po drogach utwardzonych. |
|
Powrót do góry |
|
ChuckNorris
Status: Offline
Dni: 6250 (88%)
Postów: 32
|
Czw 31 Lip 08, 21:56:15 |
|
|
Stało się coś niebywałego firma BIKECHIP.PL została przedstawicielem
NINERBIKES.COM na Polskę.
Napiszcie do bikechip.pl maila z prośbą o cennik wraz ze zdjęciami. Ceny bardzo przystępne.
Video prezentacja
http://content.mtbr.com/TRD_14_319crx.aspx
Pamiętajcie o tym ,że[/b]
czyt. Lejs majn tłeny najn |
|
Powrót do góry |
|
magnum
Status: Offline
Dni: 6406 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46
1/2night
|
Czw 31 Lip 08, 22:13:46 |
|
|
ja pierdziele...czak noris - ale zawzięty jesteś...
"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków" |
|
Powrót do góry |
|
ChuckNorris
Status: Offline
Dni: 6250 (88%)
Postów: 32
|
|
Powrót do góry |
|
magnum
Status: Offline
Dni: 6406 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46
1/2night
|
Czw 20 Lis 08, 19:39:12 |
|
|
mam pytanie do chucka, może już gdzieś wcześniej było, na czym jeździsz?? znaczy na jakich kołach? bo wydaje mi się, że chuck - bez obrazy, ale jesteś jak małe dziecko, które podnieca się samochodami Ferrari, a ma w domu tylko kilka naklejek i może jeden plakat takiego wozu. Więc, czy chuck jeździ na 29erach??
"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków" |
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy
|
|
|
|