wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
[Rowery górskie 622mm- 29 cali] Wyższość większych kół. Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ktoś



Status: Offline
Dni: 6221 (88%)
Postów: 68


Post Pon 09 Kwi 07, 19:05:37     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Już tłumaczę:
Dirt- koła 24 stosowane by rower był zwrotniejszy, żwawszy w powietrzu i krótszy co pozwala lepiej nim manewrować.

Street- koła 24 lepsza zwrotność, żwawość, mniejsze przeciążenia, wygodniejsze przy użyciu singlespeeda ze względu na łatwość w rozpędzeniu

Freeride- koło 24 żadko spotukane gdyż mają mniejszy kontakt z podłożem i zmeniają geometrię ramy, słabsza trakcja, często do zmiany geometrii by rower łatwiej było wyrywać(nie zdarza się by był zestaw 2x24 tylko 26/24)

DH- tu także 24 rzadko ze względu na wytracanie prędkosci, słabszy kontakt z powierzchnią czyli zmniejszony rozstaw kół, na błocie lub piachu będą się bardziej kopać niż 26, dorozpędzania rzadko gdyż trasy są z góry na dół gdzie wydajniejsze są 26

4x- Tu już najmniej spotykany wariant z kołem 24 cale. Powód- słabsze trzymanie w bandach którymi jest naszpikowany tor do 4x, mało stabilne w "muldach".

Tak to po krótce wygląda. Zgoda małę koło, mniejsze ramię=mniejsze siły boczne działające na koło. Ale powtarzam znów mamy piasty długości 150mm przygotowane specjalnie dla zwiększenia sztyności, często na oś 20mm dodatkowo. Daje nam to ogromną sztywność wachacza bądź tylnego trójkąta w wypadku ram sztywnych z hakami pod oś średnicy 20mm. Mamy teraz tak mocne i lekkie części że obręcz 24 wcale nie jest ani sztywniejsza do czego starasz się mnie przekonać ani też lżejsza bo sam sprawdź zestam np piasta ChrisKing 150/20mm, jakaś leciutka obręcz i opona oraz szprychy. Wytrzymałość duża a waga minimalna. Więc po co koniecznie pchać 24 które w Twoim mniemaniu jest na tyle mocne żeby być lepsze od 26 a przy okazji będąc mniejsze.


Wasz "ulubieniec" powraca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
ChuckNorris Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6201 (88%)
Postów: 32


Post Wto 10 Kwi 07, 0:07:54     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

ktoś napisał:
Intryguje mnie jedno. Skoro koło 29 jest takie cool to jak rozwiazana jest sprawa amortyzatora. Kolo 29 na dluzszych szprychach jest mniej stabilne a dochodza do tego dluzsze lagi amortyzatora i bardzo wysoko wysuniety buster. Jest on mniej sztywny bo nie widzialem tam osi sztywnej (20mm). Amortyzator jest bardziej wiotki i podatny na boczne giecie. Przy goleniach 30mm to duza roznica a o systemie USD nie mowie ktory w ogole bustera nie posiada.

Odrazu spostrzegam ludzi którzy nigdy nie jeździli na29", nic z powyższych się nie dzieje tutaj masz oskę 5.5 29" Intense
http://www.intensecycles.com/new07/w_news[07]/5529r/5529r.html
Ten amorek to White Brothers http://www.whitebrotherscycling.com/product-bw.php?specs=fluid29130 w ewrsji 130mm 1980 gr. i w wersji dual Crown 135mm waga jeszcze nie znana Mozliwości tego sztucca tutaj
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=282262 ze zdjęciami. Testuje go człowowy działacz w 29erach Mike Curiac również buduje koła 622mm pod FR LACEMINE29.COM
znacznie lepszy od marzocchi, foxa i Rock shox nie wierzysz pojeździj na nim. Importer w podkowie leśnej pod Pruszkowem.
Cytat:
To jak dla mnie chybiony pomysł
to przesiądź sie na 24" wtedy te negatywne efekty jeszcze bardziej zmaleją. Skoro tyle jest tych problemów z duzym kołem to czmeu ekipa GF i Ninerbikes.com wygrywa w USA XC maratony i wyscigi na 29"?

Cytat:
powiem tak:
jesli wezmiemy najlzejszy na swiecie material i zrobimy z niego obrecz na 26 i 29 ... to niestety 29 musi byc ciezsze ... (to samo tyczy sie opon co gorsze)

A ja rzeknę tak:
Najlżejszy rower 29" do wyścigów HT z 80mm amorkiem ważył około 8700 gr. pasuje? Był to chyba Cannondale Caffeine 29" jakosprzerobiony, ale nie daję głowy.

Klik- ten ma 9,09 kg


a tu Ventana full 11,14 kg



Jeżli weżmiemynajlzejszy materiał i zrobimy cały rower( nie bede sie rozdrabniał na poszczególne części) to 29 od 26 superlekkie bedzie cieższe od 400 do 1300 gr. A jeżeli sadzisz że ta waga tak przeszkadza to czemu masz cieższe od zwykłch V-braków hamulce traczowe? Jak je wprowadzano też mówiono przecież są cieższe nie chcę ich. albo wcześniej "amortyzatory są cieższe od zwykłych widelców po co one nam? czyż nie mozemy jeździć na sztywniakach?" Ot 29" jest kolejnym takim cięższym elementem i lepszym rozwiązaniem dla XC- na Zachodzie i USA już o tym wiedzą. Ciekawe kiedy, a raczej czy w Polsce sięo tym dowiedzą.
Waga jest doskonale rekompensowana poprzez trakcję, przyczepność, przetaczanie się po wiekszych przeszkodach i możliwośc wchodzenia w zakręty z wiekszą prędkością, skuteczniejszym hamowanie przed np. nagłym zmianem toru jazdy.
Czy podczas podjazdu odczuwasz coś takiego że przednie koło wyrywa ci z rąk kierownicę? A przy 29" kole ono trzyma sie trasy niczym przybite- nie myszkuje.
Jak byłem mały miałem rowerek 20" a ojcec wtedy jechał na pierwszym rowerze górskim 26" Highway mój wazył chyba powołę tego co ojca ale jak wjechaliśmy na piach jasie zakopałem a ojciec przejechał, ja zatrzymałem sie na krawężniku a ojciec wjechał i ja na ubitym terenie jechałem max15-20 i ciagle musiałem dokręcać a ojciec mało wkładał energi w podtrzymanie 30 km/h
Cytat:
lekkie kola jest latwiej rozpedzic ... kolarstwo gorskie chyba na tym polega ze sie bez przerwy zwalnia i rozpedza rowerek ... nalezy policzyc sume obciazen, np 100 przyspieszen i koszt energii potrzebnej do wykonania tego.

Polecam przeczytac mój pierwszy post
Policzmy energie calego ukladu kolka + reszta roweru + rowerzysta:
Ek = 1/2 * M * v^2. Zakladajac, ze M = 100 kg, v = 10 m/s, otrzymujemy
5000 J. Dodajac dwa kola:

E1 = 5000 + 2 * 50.2 = 5100.4 J dla 26" i
E2 = 5005 + 2 * 54.65 = 5114.3 J dla 29".

Roznica wynosi 13.9 J na obu kolach. Nie sadze, by bylo to odczuwalne
przy ponad 5 kJ potrzebnych do rozpedzenia calego roweru.
Co wiecej,
taka roznica obowiazuje tylko przy przyspieszaniu _w_prozni_ po
_plaskiej_ nawierzchni od 0 do 10 m/s. Dodanie powietrza i nawet
lekkiego nachylenia skutecznie oslabia mozliwosci wyczucia, i tak juz
dosc subtelnej roznicy.


Trafne spostrzeżenie, ale dotyczy poruszania się po równej nawierzchni. w maratona masz nie równy teren z przeszkodami- koło 622mm + opona czyli 29" jest mniej zaafektowana wybojami, kamienniami, zatem mniej tracisz energi na rozpędzanie i podtrzymywaniu owej prędkości.
Koło 559mm + opona = 26" bedzie sie odbijac bardziej od przeszkód niz je pokonywać a ty musiz włozyć z kolei wiecej siły by to małe kółko sie wyspindrało na ową przeszkodę i rozpędziło sie np. pod górę. Ponawiam rowerek do XC na 24" będzie lżejszy od 26" ale pomoze ci zrozumiec że mały kamień zatrzyma cię. Patrz moje pierwsze posty - o skali dla osoby ponad 180 cm koło 622mm bedzie lepsze. Dla osoby ponizej 165cm 559mm będzie odpowiedniejsze.

mrmarino napisał:
pozostaje zrobic nam to co producenci lekow z lekami ... zaczekamy (oni ok 50lat) z 5 lat zobaczymy jak to inni przetestuja ... tu chyba za duzo jest parametrow do sprawdzenia ...

To doskonale bo pierwsze prototypy Gary Fisher miał w 1999 a mamy 2007 ile to już lat? Podpowiem 8
A testów masz w sroc i trochę.. na http://www.mtbr.com/29er/
pogdaj z tymi Xc zadodnikami i zapytaj sie ich czmeu nie wrócicie do 26" rzecież są lepsze? Padnie pierwsza odpowiedź i pytanie zarazem czy czytałeś FAQ http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=18514 a potem czy jeźdizęls kiedykolwiek na EllsworthEvolve, Intense Spiderze 29" i 5.5 29" Sultanie Davida Turnera, Orbei 29" X racerze Titusa, ninerze, Lenzu Behemoth i Leviathan albo Haro, a może na prototypie Specialized, Treka i mnóstwa innych. GF modele 29" są kiepskie ze względu na geometrię a nie samą wielkość kół za długa górna rura + krótki wspornik kiery.

ps. gdzie mozna dwie 29" potestostować za darmo juz pisałem. W Polsce nigdy nie będa dostepne rowery na szeroka skalę, które ksoztuja powyżej 5 tys. zł, no chyba że zrobimy reforme gospoidarczą i kazdy zamiast średniej krajowej będzie dostawał średnią francuską albo niemiecką. wtedy każdego będzie stac na taką 29" jako 2,3 lub 10 rower obok szosowych downhillowych, krosowych czy trójkołowych, narazie na takie cos moga sobie pozwolić amerykanie i cywilizowana europa.

ps.2 jak udzielam się na forach francuskich, niemieckich czy amerykańskich to wszyscy traktuja 29" jako zwykły rower górski, a w Polsce czuję się jakbych opowiadał o np. internecie tudzież lotach w kosmos w erze, kiedy uwarzano, że ziemia jest płaska tudzież obecnie o teleportacji czy lotach na inne galaktyki czy antymaterii. BTW kiedyś sądzono że cokolwiek zyjącego w kosmosie nie przeżyje, cóż wysłano małpe i chyba psa i miały się dobrze. Polska to jedna wielka pustynia rowerowa, ci którzy szukają czegoś wiecej niż podstawowe części to wiedzą o co chodzi.

Fajny Spider 29" Intense do XC klik by powiększyć

albo ten Lenz Behemoth

behemoth z WB 135mm

Asylum 29"

WB 135 dalej



Pamiętajcie o tym ,że[/b]
czyt. Lejs majn tłeny najn


Ostatnio zmieniony przez ChuckNorris dnia Wto 10 Kwi 07, 19:26:04, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Reklama
blabla Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6650 (94%)
Postów: 686

cz-wa błeszno/grosz

Post Wto 10 Kwi 07, 8:59:16     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

No to sie wątek rozkręcił,a teraz moje trzy grosze:

ktoś napisał:
Ale powtarzam znów mamy piasty długości 150mm przygotowane specjalnie dla zwiększenia sztyności, często na oś 20mm dodatkowo. Daje nam to ogromną sztywność wachacza bądź tylnego trójkąta

piszesz, piszesz kolego a nie rozmumiesz co piszesz, przeczytaj jeszcze raz wolno i dokładnie to co napisałeś i odpowiedz sobie na sztywność czego wpływa piasta 150 i oska 20mm, na sztywność całego układu - czyli całego tylniego trójkata , w przednim kole sztywna oska tez nie wpływa tylko na wytrzymałośc koła ale na sztywność amortyzatora, więc przestań pierdzielić bzdury , że długośc szprych nie ma znaczenia na sztywności vertykalną koła ( nie licząc oczywiście zaplotu - ale piszemy tu w pewnych uproszczeniach) słyszałeś o takim zjamwisku jak wyboczenie ??? pewnie nie bo mechanika techniczna to nie wszystko i nie podniecaj się na PKM bo ośmieszasz ten skąd inąd ciekawy i trudny przedmiot twoimi lipnymi teoriami, a i wytrzymałość nie równa się sztywności coś może byc baaardzo wytrzymałe ale i bardzo wiodkie, to tak w skrócie
a teraz do kolegi fana 29 cali -> jak dla mnie jestes czystym teoretykiem, nawte watpie, że posiadasz taki rowerek - wklejasz tyle fotek i odnośników więc może pomożesz mi uwierzyć i uzyskać podstawy do jakiejś dyskusj z tobą wklejając zdjęcie swojego wypasionego 29" roweru na przykład na tle pomnika Mickiewicza na rynku skoro jestes z Krakowa.


........blaaaaaaaaaaaaaaaa.......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
mrmarino



Status: Offline
Dni: 6226 (88%)
Postów: 52


Post Wto 10 Kwi 07, 12:25:38     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

kurde staram sie byc obiektywny, a ty dalej swoje ... atak
to ze trekkingi maja wieksze kola to wiadomo od dawna i ze lzej i szybciej sie na nich pomyka, to tez nie tajemnica ... ale chyba to troche inny sposob jazdy

"Jeżli weżmiemynajlzejszy materiał i zrobimy cały rower( nie bede sie rozdrabniał na poszczególne części) to 29 od 26 superlekkie bedzie cieższe od 400 do 1300 gr."
akurat mi chodzi o ciezar kol a nie calego roweru ...
(tarczowek nie uzywam i nie bede, a sa twardziele-zwyciezcy jezdzacy na sztywnym widelcu - ale to nie ma nic do rzeczy, tak tylko napisalem ... Wink )

ponawiam pytanie:
czy prawidlowo jest rozpatrywac srodek ciezkosci wzgledem piast kol ?

jesli masz akurat pod pazurkiem link do jakiegos maratonu lub wyscigu gdzie widac ze gosciu smigal na 29 i zaluzmy wygral lub byl wysoko w kwalifikacji ... byloby git (tylko prosze 2-3 linki a nie 48 ) ... jesli sa od 1999 roku to juz przetestowane i czas na sukcesy

szukalem (niezbyt dokladnie) w roznych sklepach zachodnich rowerow i caly czas wiekszosc stanowi 26 i po kilka modeli 29 ... na niektorych stronach z linkow, podanych przez ciebie, wyglada to tak ze juz inne rowery nie istnieja tylko 29" ...

srednio interesuje sie sprzetem, ale chyba duzo osob sie zgodzi ze bedziemy uzywali czesci i rowerow, latwodostepnych, zblizonych wygldaem, rozmiarami i materialami (w miare mozliwosci finansowych) do rowerow najlepszych sportowcow w danej dziedzinie ...
jesli oni zaczna jezdzic na czyms takim, to chinczycy uruchomia produkcje i trafi to rowniez do nas Smile ... to proste ... nie bede sie tym podniecal bo mi trakcja pojdzie i sztywnosc twardosci


podstawowe zasady higieny sa takie, ze jak sie wchodzi to sie puka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
ktoś



Status: Offline
Dni: 6221 (88%)
Postów: 68


Post Wto 10 Kwi 07, 15:44:48     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Dobrze panie "blabla" ja osmieszam, wiesz co niech bedzie szkoda czasu na odpisywanie komus jak Ty, przeciez teoretykow nie brakuje po co odpisywac kazdemu jak Ty. Twój nick mówi sam za siebie co do sensu pana wypowiedzi. Twierdze ze szprycha, szprysze nie rowna i dlatego moze nie byc roznicy w jej dlugosci bo nie rozpatrujemy tu szprych człowieku tych samych firm i tych samych modeli( spoko że nie zaplot widac za tepi niektórzy wedlug Ciebie ze trzeba upraszczac). Co do pana, panie strażnik Teksasu mam 2 rower na kołach 24" ( NS Metropolis) wiec po co mam sie przesiadać, doskonale znam jego zalety jak i wady. Powtórze, nie twierdze ze kola 29 sa be, ale na Boga wszystko jest dobre w scisle okreslonym zastosowaniu. Znasz pan powiedzenie ze "jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego"?. Nie mozna tu mowic o krolowaniu jednego rozmiaru nad innym w kazdych warunkach. Nie ma srednicy idealnej do wszystkiego. W USA koła 26 sa dla dzieci. Pewnie poszukaj pan sobie co robi JOSH BENDER na kołach 26 jak pan taki obeznany w riderach z USA. Przeciez walnąć 4 razy dropa (ok 6 piętro w naszych wieżowchach) to dziecinada bo ma koła 26. Gdyby miał 29 byłby pro?. Nie.


Wasz "ulubieniec" powraca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
ChuckNorris Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6201 (88%)
Postów: 32


Post Wto 10 Kwi 07, 18:13:04     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

blabla napisał:

a teraz do kolegi fana 29 cali -> jak dla mnie jestes czystym teoretykiem, nawte watpie, że posiadasz taki rowerek
Zgadza się nie posiadam jeszcze takiego rowerku ze względów finansowych, nie jestem narazie ani teoretykiem ani praktykiem, gdyz jedynie tłumacze (dopisuje jedynie wodolejstwo by przyjemniej sie czytało Wink ) opinie i przeglądy przez zawodników amerykańskich, francuskich i niemieckich..
Cytat:

wklejasz tyle fotek i odnośników więc może pomożesz mi uwierzyć i uzyskać podstawy do jakiejś dyskusj z tobą wklejając zdjęcie swojego wypasionego 29" roweru na przykład na tle pomnika Mickiewicza na rynku skoro jestes z Krakowa.
Zdjęcie będzie z Zakopanego gdzie mozna potestować Spider 29" i Ellsworth Evolve. Do miesiąca czasu się tam wybieram.
mrmarino napisał:

kurde staram sie byc obiektywny, a ty dalej swoje ... atak
Troszkę w złym tonie moze wyszło gdyż pisze coś takiego po raz n-ty
Cytat:
to ze trekkingi maja wieksze kola to wiadomo od dawna i ze lzej i szybciej sie na nich pomyka, to tez nie tajemnica ... ale chyba to troche inny sposob jazdy

dokładnie dlatego nie porównujemy tutaj trekkingów do MTB 29" czy to 26" 29er od trekkinga różni się wyważeniem, katami i geometria ramy, waga (29" jest znacznie lżejsze) materiałami, zwrotnością.
mrmarino napisał:
"Jeżli weżmiemynajlzejszy materiał i zrobimy cały rower( nie bede sie rozdrabniał na poszczególne części) to 29 od 26 superlekkie bedzie cieższe od 400 do 1300 gr."
akurat mi chodzi o ciezar kol a nie calego roweru ...
(tarczowek nie uzywam i nie bede, a sa twardziele-zwyciezcy jezdzacy na sztywnym widelcu - ale to nie ma nic do rzeczy, tak tylko napisalem ... )
Cieżar kół Bontrager produkucje w tej samej wadze 29" co 26" - poprostu nie stosuje tej technologii lekkości w 26" - dlaczego ? nie wiem. Generalnie mamy 2 obręcze 559 i 622m policz sobie matematycznie o ile procent będzie cięższe koło, to samo z opona etką nie koniecznie wiele 29" jest TUBELESS. Jak znajdę konkretne porównania rowerzystów to nie omieszkam zapodać linka.
Cytat:
ponawiam pytanie:
czy prawidlowo jest rozpatrywac srodek ciezkosci wzgledem piast kol ?

Tak, gdyż one są stabilizatorem, wysokość rowerzysty się nic lub nie wiele zmienia w 26 i 29" miejsce na korbowód jest na tej samej wysokości poczytaj FAQ z mtbr.com/29er . Dla porównania weź samochód terenowy który bedzie miał koła tej samej wielkości co TIR rozpedź oba pojazdy do np. 180 km/h i wprowadź w zakręt jak myslisz który się przewróci- odnośnieśrodka cieżkości bardziej W niż NA rowerze.
Cytat:
jesli masz akurat pod pazurkiem link do jakiegos maratonu lub wyscigu gdzie widac ze gosciu smigal na 29 i zaluzmy wygral lub byl wysoko w kwalifikacji ... byloby git (tylko prosze 2-3 linki a nie 48 ) ... jesli sa od 1999 roku to juz przetestowane i czas na sukcesy
Z największą przyjemnością daj chwilkę na odkopanie linków 3 powinny ise uzbierać. Linki w kilka p[ostów niżej
Cytat:
szukalem (niezbyt dokladnie) w roznych sklepach zachodnich rowerow i caly czas wiekszosc stanowi 26 i po kilka modeli 29 ... na niektorych stronach z linkow, podanych przez ciebie, wyglada to tak ze juz inne rowery nie istnieja tylko 29"
Fakt, europejskie firmy takie jak Lapierre, KTM, Corratec poza ta która wyprodukowała Nishiki- 29" calowca, jeszcze nie podjęły sie produkcji takich rowerów, wszak np. Corratec i KTM maja duza kolekcję Krosów. Od krosa do 29era nie daleka droga potrzeba zmienić troszkę geometrię, rozszerzyć tylny trójką by wcisnać oponę przynajmniej 2,2 " a najlepiej max. 2,4- to jeżeli mówimy o terenie.
Cytat:
srednio interesuje sie sprzetem, ale chyba duzo osob sie zgodzi ze bedziemy uzywali czesci i rowerow, latwodostepnych, zblizonych wygldaem, rozmiarami i materialami (w miare mozliwosci finansowych) do rowerow najlepszych sportowcow w danej dziedzinie ...
Zgadza się i coraz wiecej owych najlepszych zaczyna sie przekonywać do 29"
Cytat:
jesli oni zaczna jezdzic na czyms takim, to chinczycy uruchomia produkcje i trafi to rowniez do nas ... to proste ... nie bede sie tym podniecal bo mi trakcja pojdzie i sztywnosc twardosci
Oby tylko chińczycy tego nie produkowali, bo przkeonasz się co to znaczy rower 29" ważący np. 18 kg zupelknie nie zwrotny itp. i wtedy juz napewno wszyscy będą mysleli, że wszytskie takie są.
Cytat:
Co do pana, panie strażnik Teksasu mam 2 rower na kołach 24" ( NS Metropolis) wiec po co mam sie przesiadać, doskonale znam jego zalety jak i wady.
Czyli potrafisz sobie wyobrazić co mozna zyskać mając rower 29" w XC.
Cytat:
Powtórze, nie twierdze ze kola 29 sa be, ale na Boga wszystko jest dobre w scisle okreslonym zastosowaniu. Znasz pan powiedzenie ze "jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego"?. Nie mozna tu mowic o krolowaniu jednego rozmiaru nad innym w kazdych warunkach. Nie ma srednicy idealnej do wszystkiego.

Zgadza się jak juz parę osób pisało do Dirtu, trików lepiej uzywać 24" 29" są lepsze od 26" w XC, ALL Mountain i FR/DH - oczywiście jeżeli zastosujemy odpowiednie piasty, kołnierze, szprychy, opony amortyzatory. Poprostu skala, powiększamy nie tylko sąmą obręcz ale wszelkie elementy koła
Cytat:
W USA koła 26 sa dla dzieci.
to złośliwe powiedzenie rowerzystów 29" na 26" kiddy wheels Very Happy
Cytat:
Pewnie poszukaj pan sobie co robi JOSH BENDER na kołach 26 jak pan taki obeznany w riderach z USA
a ty zerknij co robi Lance - zawodnik zp ierwszej 5ątki FR/ DH na Lenz Behemoth trza być zarejestrowanym by ujrzec zdjęcia, wszak zapodam je tutaj na forum. http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=107647
Zdjęcia Lance'a podczas testów Behemoth 2 lata temu.














i inne teżz behemoth i nie tylko

behemoth z WB 135mm

Asylum 29"

WB 135 dalej

5.5 29" Moje cudo

White Brothers + Panaracer Rampage 29x2,35

Behemoth w Akcji













Cytat:
Przeciez walnąć 4 razy dropa (ok 6 piętro w naszych wieżowchach) to dziecinada bo ma koła 26. Gdyby miał 29 byłby pro?. Nie.
Tak, skoro Lance robi to samo na 130mm skoku amorka i ramy co na swojej 26-óstce z 203 mm skoku to chyba daje do myślenia.
Napis "Bigger is Better"


Pamiętajcie o tym ,że[/b]
czyt. Lejs majn tłeny najn


Ostatnio zmieniony przez ChuckNorris dnia Sro 11 Kwi 07, 19:57:32, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
blabla Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6650 (94%)
Postów: 686

cz-wa błeszno/grosz

Post Wto 10 Kwi 07, 21:00:35     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

ktoś napisał:
przeciez teoretykow nie brakuje po co odpisywac kazdemu jak Ty

no to tak pokrótce chłopczyku, wyskoczyłeś z pseudo naukowymi stwierdzeniami typu
"Z reszta dluzsza szprycha pleciona na wiecej krzyzy wcale nie musi byc bardziej podatna na giecie niz ta krotsza. Teraz tez Cię powala moja wypowiedz na ów temat? Odpowiem bardzo chętnie. A co do obliczania tak obliczałem. Mam taki profil i przedmioty Typu PKM( podstawa konstrukcji maszyn) Mechanika techniczna, czy Maszynoznawstwo gdzie w każdym z nich obliczamy materiały na zginanie, ścinanie, skręcanie i wszystko co potrzebne także tu też mam wiedzę nie małą"
a teraz piszesz:
"Twierdze ze szprycha, szprysze nie rowna i dlatego moze nie byc roznicy w jej dlugosci bo nie rozpatrujemy tu szprych człowieku tych samych firm i tych samych modeli"
więc się zdecyduj o co ci chodzi i postaw jasno założenia(wnioskuje, że wiesz co to takiego), a później bardzo chętnie obejrzę twój dowód w postaci obliczeń na poprawnośc wystnutych przez ciebie wniosków, odnośnie braku wpływy wielkości obręczy,(a co za tym idzie długości szprych) na sztywność układu jakim jest koło (dla jasności :obręcz+szprychy+piasta), bo jak narazie to wydaj mi się , że jest wręcz odwrotnie od tego co napisałeś "tu też mam wiedzę nie małą" i na tym kończę dyskusję z tobą w tym temacie bo niestety nie mam podstaw aby twierdzić, że możesz się wykazać jakąkolwiek wiedzą przydatną w dyskusji na ten ciekawy temat, i jedna rada na przszłość nie popisuj się kierunkiem studiów na które uczęszczasz bo to o niczym nie świadczy, liczy się wiedza i doświadczenie, a to niestety zdobywa się wraz z praktyką także jeszcze daleka droga przed tobą

ChuckNorris napisał:
Zdjęcie będzie z Zakopanego gdzie mozna potestować Spider 29" i Ellsworth Evolve. Do miesiąca czasu się tam wybieram.

no i super jak już pojeździsz to chetnie poczytam co masz ciekawego do przekazania, bo jak na razie jakoś mnie to nie przekonuje , oczywiście trafiają do mnie argumenty zarówno za jak i przeciw, ale jest to jak na razie bełkot czasopism w których jak ogólnie wiadomo chwali się to za co ktoś więcej zapłaci - także czekam na relację i wrażenia osobiste z jazdy rowerkami na 29" kołach


........blaaaaaaaaaaaaaaaa.......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
ChuckNorris Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6201 (88%)
Postów: 32


Post Wto 10 Kwi 07, 21:33:47     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Cytat:
bełkot czasopism w których jak ogólnie wiadomo chwali się to za co ktoś więcej zapłaci - także czekam na relację i wrażenia osobiste z jazdy rowerkami na 29" kołach
Nic co napisałem nie pochodzi z żadnego czasopisma! Cała wiedzę zaczerpnałem z podanego już źródła. Są to opinie ludzi, którzy na takich rowerach jeżdżą
@BlaBla Nie czekaj tylko sam poczytaj, popytaj. Niechaj nie ja będę dla ciebie wyznacznikiem, autorytetem, warunkiem dalszego zainteresowania w kwestii 29" wszytskie potrzebne przeglady testy porównania znajdziesz w języku angielskim na MTR.COM/29ER .
Tam jest mnóstwo zawodowych zawodników, których zyciem jest rower. Ponadto uczciwie zarabiają normalne pięniądze (nie jałmużne jak w Polsce , co ledwie na jezdzenie i czynsz wystarczają) i posiadają po 3 -5 takich maszynek od XC aż po lekki FR, jeździli na wielu, przerabiali amortyzatory DH 26" na FR 29" i sa w tym wzgledzie znacznie bardziej obyci niż ja. Ja będę mieć jeden taki rower i z żadnym innym 29" go nie porównam. Tam niektórzy mają po kilka rowerów i np. szafę opon (było takie zdjęcie na forum). Ich wrażenia będa znacznie dokładniejsze niż moje po jednym dniu przejażdżek. Jeżeli nie dowierzasz w te zalety 29" to znajdziesz tam wątek coś w stylu "Convince me for 29er" i tam wszystkiego sie dowiesz, także porównań ci tam dostatek, testów amorków. Generlanie wszystkiego.
Dorzucę pare fotek na osłodę
Łacno żdziebko inszych zdjęć:
Kona 29"








Jazda całodzienna

Rawka z opona Bontrafer

Tutaj o tym jak bardzo kiddy wheel wymięka, czyżby rowerek dziecinny?

To koło 29" i 26"

i zadkami


Kolarka maleje






Titus


Zawody 29


Rama Lenz Behemoth

White Brothers 130mm + koła

Zdjęcie mówi samo za siebie 29" moze byćdo skoków i dirtu Smile

Skoki na sztywniaku



Na wycieczkę


Cacuszko Niner Rip 120mm skoku










Na wycieczkę


Spider 29" na czarno- wygląda groźnie

Dla nie dowiarków 4 calowe opony



Pamiętajcie o tym ,że[/b]
czyt. Lejs majn tłeny najn


Ostatnio zmieniony przez ChuckNorris dnia Wto 10 Kwi 07, 21:40:11, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
ktoś



Status: Offline
Dni: 6221 (88%)
Postów: 68


Post Wto 10 Kwi 07, 21:40:11     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

No tak czego się mozna bylo spodziewac po "inteligencie". Otóż twierdzę że szprychy dluzsze, acz plecione na wiecej krzyzy(np 5) beda mocniejsze od pare mm krótszych ale plecionych do max 3 krzyży. Zrozumiałeś? Dalej. Nie mozna oceniac szprych na podstawie ich długości jako podstawy do twierdzenia o ich sztynosci gdyz sa szprychy ciensze(cieniowane) i grubsze. Zwykła nierdzewka a jej długościowy odpowiednik np DT Champion to dwie różne bajki. Mozna tez dać koło z ta sama długością szprych lecz z piastą i obręczą na 48 otwrów jak i 36 i 32. Tyle do pana bełkota aka blabla.

Panie Texas ranger aka Chuck Norris. "Bigger is better" <-- jakiś kompleks pan masz że tak z tymi kołami jak maniak dalej?. Pokaż mi tego Lance bo nie znam nikogo prócz McDermott'a (mr. frontflip) o tym imieniu bawiącego się w xtr FR bądź Chucking. 130mm skoku ramy i amortyzatora? Na tyle metrów. Spoko gdzie takie bajki? Bender miał Karpiela Armageddona 300mm( lub 330 ) skoku oraz Rise II BigFoot 310mm. Na pewno ok 300 w każdym.

Mówisz pan potestujesz? I co mamy pana relacje uznać za obiektywną po wypowiedziach tu? Nie sądzę.

P.S. "Zdjęcie mówi samo za siebie 29" moze byćdo skoków i dirtu Smile "
Skoki na hopach to dirt. To synonimy.


Wasz "ulubieniec" powraca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
ChuckNorris Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6201 (88%)
Postów: 32


Post Wto 10 Kwi 07, 22:01:31     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

ktoś napisał:
Texas ranger aka Chuck Norris. "Bigger is better" <-- jakiś kompleks pan masz że tak z tymi kołami jak maniak dalej?
Staram sie podawać informacje jako suche fakty. Nie ma mowy o maniactwie, a raczej o pasji, jak głębokiej czas pokaże.
Cytat:
Pokaż mi tego Lance bo nie znam nikogo prócz McDermott'a (mr. frontflip) o tym imieniu bawiącego się w xtr FR bądź Chucking. 130mm skoku ramy i amortyzatora? Na tyle metrów. Spoko gdzie takie bajki?

Lance'a masz w linku (chyba 3 razy podawałem) i na zdjęciach mój 3 post od tego licząc w górę.
Cytat:

Bender miał Karpiela Armageddona 300mm( lub 330 ) skoku oraz Rise II BigFoot 310mm. Na pewno ok 300 w każdym.

Cóz największe amorki do dh to 203mm potem są amortyzatory do Motocrossu i jest np. Marzocchi 300mm waży ponad 10 kg. Poza tym ja nie pisałem że Lance zrobi to z 130mm skoku, tylko że zorbi to lepiej na identycznym rowerku z większymi kołami (oczywiście te koła 622mm musza być odpowiednio mocniejsze recz jasna)
Cytat:

Mówisz pan potestujesz? I co mamy pana relacje uznać za obiektywną po wypowiedziach tu? Nie sądzę.
CZytaj wszytskie posty, pisałem kogo trza pytać o relacje i obiektywizm. Moje wypowiedzi są jedynie trzeźwym oszacowaniem wielu ywpowiedzi i opisaniem zapytań, wrażeń itp. Nic nie napisałem, co już wcześniej nie zostało napisane.


Pamiętajcie o tym ,że[/b]
czyt. Lejs majn tłeny najn


Ostatnio zmieniony przez ChuckNorris dnia Wto 10 Kwi 07, 22:05:11, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
ChuckNorris Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6201 (88%)
Postów: 32


Post Wto 10 Kwi 07, 23:08:40     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Proponuję przeczytać to http://www.mtbr.com/oneonone/oneonone_tires29.html
Ot przypadkowo znalazłem ko;ejne opinie o Spider 29" http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=286555 wystarczy znać angielski gość sprzedaje wszystko co związane z 26" i słusznie.


Pamiętajcie o tym ,że[/b]
czyt. Lejs majn tłeny najn


Ostatnio zmieniony przez ChuckNorris dnia Wto 10 Kwi 07, 23:42:17, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
ktoś



Status: Offline
Dni: 6221 (88%)
Postów: 68


Post Wto 10 Kwi 07, 23:16:38     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Zaciekawiło mnie to teraz na serio. Ale czy warto zabijać się o 1 cal? Przecież są trekkingówki o kołach 28". Czy ten "aż" lub tylko jeden cal robi tak wielką rożnicę? Nie mówiąc o całej manufakturze i podzespołach które trzeba na nowo konstruować z myślą o tym 1 calu? dlaczego nie 30"? Mamy 28 a teraz 29. Co zmieni nam ten 1 cal? Na tyle by nie zaokrąglić już do 30?


Wasz "ulubieniec" powraca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
ChuckNorris Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6201 (88%)
Postów: 32


Post Sro 11 Kwi 07, 22:51:15     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

---------- 23:41 10.04.2007 ----------

@ ktoś tutaj masz FAQ z mtbr.com/29er
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=18514 przeczytaj uwaznie całośc, ale zwróc uwagę na datę pytań i odpowiedzi. W 2004 nie było tyle opon ,amorków i rowerów co teraz w wersji 29" Czy chcecie zeby zarzucić tutaj mnóstwo linków do testów i opinii? weźcie słowniki i czytajcie.
Ktoś@ na twe pytanie odpowiedam, iż warto
nastepny link http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=283957
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=285869
Gary fisher HI-FI 29" http://twentynineinches.com/2007/04/10/29er-sneak-peak-from-fisher/

Uwaga o to wygrana na 29erze
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=283411
http://www.cyclingnews.com/mtbphotos.php?id=/photos/2007/mar07/NORBA_1_07/NORBA_1_071/JD_phxnorba07001
http://www.velonews.com/race/mtn/articles/11964.0.html
i inne wspaniałe pozycje:
Jeez, I posted this same info yesterday afternoon and nobody even replied...

-Travis Brown was 7th, I think. He was reportedly on a 29er.
-Brian Fuentes (team Waltworks!) was 18th. He said the 29er/Actiontec fork combo performed brilliantly, though he didn't feel he rode well and hopes for better results in the SuperD and XC.
-Nat Ross was somewhere in the top 30.
-Yuki Saito (Japanese pro) was also in the top 30 on his new Waltworks 29er.
Teraz już wierzycie ?

i jeszcze jedno- tutaj jest demonstracja http://www.fisherbikes.com/fisher101/index.asp wybierzcie 29” Wheels i dumając obejrzyjcie. Owy misio jest przesłodki, na tych dziecięcych kółeczkach.


Pamiętajcie o tym ,że[/b]
czyt. Lejs majn tłeny najn
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
mrmarino



Status: Offline
Dni: 6226 (88%)
Postów: 52


Post Czw 12 Kwi 07, 12:58:16     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

ChuckNorris napisał:

Uwaga o to wygrana na 29erze
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=283411
http://www.cyclingnews.com/mtbphotos.php?id=/photos/2007/mar07/NORBA_1_07/NORBA_1_071/JD_phxnorba07001
http://www.velonews.com/race/mtn/articles/11964.0.html
i inne wspaniałe pozycje:
Jeez, I posted this same info yesterday afternoon and nobody even replied...
-Travis Brown was 7th, I think. He was reportedly on a 29er.
-Brian Fuentes (team Waltworks!) was 18th. He said the 29er/Actiontec fork combo performed brilliantly, though he didn't feel he rode well and hopes for better results in the SuperD and XC.
-Nat Ross was somewhere in the top 30.
-Yuki Saito (Japanese pro) was also in the top 30 on his new Waltworks 29er.

jak na tyle lat testow nie jest to jakies powalenie przeciwnikow ... jakgdyby jeden jest Horgan-Kobelski ktory sobie wygral na otwarcie sezonu ... jesli dobrze zrozumialem ... troszke tez chyba przesadzasz z tym ze takie rowerki to noramlka i standart, przeciez trabia ze wygral i ze na 29er ... jesli by to byla normalka to napisali by tylko ze wygral ... nie jestem zwolennikiem teorii spiskowej, ale poczatek sezonu jest dobry na promocje nowosci bo mozna z ta forma troche pokombinowac i faktycznie reszte zostawic w tyle ... zalezy kto w co mierzy Wink ... zobaczymy jak sobie chlopaki poradza dalej ... ja tam czekam

na tej stronie:
http://www.cyclingnews.com/mtb.php?id=news/2007/apr07/apr06mtbnews
w podtytule "Kabush showed his Pan Am form" jest tam opisane na czym smigal ... (chodzilo mi bardziej o takie oficjalne informacje prasowe niz przeklejki z innego forum) no i naped tez ma lekko nowszy ... taki lekki kosmos, zobaczymy jak w blocie bedzie

ChuckNorris napisał:
[color=green][size=9]
i jeszcze jedno- tutaj jest demonstracja http://www.fisherbikes.com/fisher101/index.asp wybierzcie 29” Wheels i dumając obejrzyjcie. Owy misio jest przesłodki, na tych dziecięcych kółeczkach.

ten filmik niewiele wnosi do sprawy ... rownie dobrze mozna narysowac zyrafe na kolach 58 rozjezdzajaca ciorajacego sie po glebie kolarza 29 ... poziom przypomina drukowanie podobizn husajna na papierze toaletowym .... poza tym oni zupelnie nie potrafia jechac ... jeden sie przewraca drugi jedzie ... co jest ??!! Smile

lepszy jest ten chlopek na rowerku ktory ma pod soba suwak ... i kola ktore powiekszaja sie i zmienia sie ksztalt ramy ... tu ewidentnie widac ze chodzi o rozmiar kol a nie o wzrost (wiec pisanie o 180 cm troche dziwne jest) poza tym srodek ciezkosci pozostaje w tym samym miejscu co przy kolach 26 ... ja to bede wzgledem gleby dalej rozpatrywal

moje zdanie sie nie zmienia ... czekam dalej ... i kupuje kolo przednie nowiutkie 26" Wink

a moze sie orientujesz czy rewolucja zaczyna sie rowniez u kolarzy szosowych ?? jesli kola sie lepiej tocza ... jesli ogolnie sie lepiej jedzie i szybciej czy to sie szoszonow nie tyczy ??


podstawowe zasady higieny sa takie, ze jak sie wchodzi to sie puka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
ktoś



Status: Offline
Dni: 6221 (88%)
Postów: 68


Post Czw 12 Kwi 07, 17:51:26     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Chcuk z jakiej pierwszej 5iątki jest ten Lance? DH? FR? YYY Dh jest klasyfikacja mistrzostw świata UCI a FR sam w sobie nie ma klasyfikacji więc na jakiej podstawie mówisz tak o chłopie o którym większość nawet obeznanych ze światową i nie tylko eilitą nigdy nie słyszało. Poleciał na kołach 29" i 130mm spoko. Z tego co widziałem są ludzie którzy polecieli by to na szwtynej ramie bo spadek nie tak duży a głównie w przód ale pewnie koła 29" są lepsze. Tu masz klasyfikacje DH na 2006:

http://www.uci.ch/ucinet/uci.asp?page=rankings&discipline=mtb&ryear=2007&ridercategory=me&l=eng


W 50 go nawet nie ma więc słabe masz argumenty


Wasz "ulubieniec" powraca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Linkin_Dark Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6466 (92%)
Postów: 103

Częstochowa - Północ "D"

Post Czw 12 Kwi 07, 18:31:50     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

ChuckNorris napisał:
Cytat:

Bender miał Karpiela Armageddona 300mm( lub 330 ) skoku oraz Rise II BigFoot 310mm. Na pewno ok 300 w każdym.

Cóz największe amorki do dh to 203mm potem są amortyzatory do Motocrossu i jest np. Marzocchi 300mm waży ponad 10 kg.


Hmm, czy aby MArzocchi Super Monster nie ma 300mm skoku i JEST do DH?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
ktoś



Status: Offline
Dni: 6221 (88%)
Postów: 68


Post Czw 12 Kwi 07, 18:36:12     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Czy do DH to nie wiem bo ciężki i dużo skoku, ale na bank jest rowerowy nie crossowy co usiłuje nam powiedzieć błędnie Chuck a waga nie wynosi 10kg tyle nawet Avy nie waży.


Wasz "ulubieniec" powraca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
ChuckNorris Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6201 (88%)
Postów: 32


Post Czw 12 Kwi 07, 21:55:16     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

mrmarino napisał:

jak na tyle lat testow nie jest to jakies powalenie przeciwnikow
Zgadza- dość długo zwlekano z wprowadzeniem górali na rawce 622mm, gdyży wiele producentów myslało jak wy wszyscy. Cieżkie i niezwrotne muszą być te rowery. Napewno się nie sprawdzą i kto będzie na nich jeździł, a tak w ogóle to wiadomo, że nikt ich nie kupi.

Cytat:
troszke tez chyba przesadzasz z tym ze takie rowerki to noramlka i standart, przeciez trabia ze wygral i ze na 29er ... jesli by to byla normalka to napisali by tylko ze wygral ...
A ty napewno byś odrazu zgadł ni z gruchy ni z pietruchy że napewno wygrał na 29?
Przecież powszechnie słyszę od ludzi że 29" się nie nadają do MTB trekking to max. Skąd byś wiedział, ze to 29"? na pierwszy rzut oka na zdjęciu nie widać róznicy w rozmiarze. Kiedys w podobnej dyskusji jeden zaciekły przeciwnik 622mm w MTB napisał wraz ze zdjeciem Paragona GF z Istebnej i twierdził że sam GF zrezygnował ze startów na 29". Z tobą i wieloma innymi sądzisz, ze byłoby inaczej?
To tak samo jakby ktos wprowadził jakis nowy typ materiału czy geometrii ramy, który po kilku latach by okazywałby się lepszy. Producent ów ramy tezby trąbił, ze wygrana była dzięki jego ramie/materiałowi.
Standart i normalka jest wśród ludzi którzy pojeździli na duzych kołach i znają jego zalety, a to 400g - 1300gr. nie biora pod uwagę gdy zostawiają z tyłu mniejszych kółkowiczów w tyle w piasku i błocie.

Cytat:
nie jestem zwolennikiem teorii spiskowej, ale poczatek sezonu jest dobry na promocje nowosci
29" to nie nowość sama w sobie, a nowość jako narzędzie do zwiększenia osiągóe w maratonach i wyścigach XC. Wink

Cytat:
zobaczymy jak sobie chlopaki poradza dalej
Ja im zycze wszystkiego dobrego, gdyż ich wygrana znaczy w oczach wielu- sprawdzony sprzet, a co za tym idzie, większa sprzedaż, większa produkcja, większe zyski, większy wybór opon, amorków, ram, więcej testów i przeglądów
Cytat:
... ja tam czekam

A można wiedzieć na co?
Cytat:

ten filmik niewiele wnosi do sprawy ... rownie dobrze mozna narysowac zyrafe na kolach 58 rozjezdzajaca ciorajacego sie po glebie kolarza 29 ... poziom przypomina drukowanie podobizn husajna na papierze toaletowym .... poza tym oni zupelnie nie potrafia jechac ... jeden sie przewraca drugi jedzie ... co jest ??!! Smile
To jako rozrywka i łopatologiczne tłumaczenie cech większych kół

Cytat:
lepszy jest ten chlopek na rowerku ktory ma pod soba suwak ... i kola ktore powiekszaja sie i zmienia sie ksztalt ramy ... tu ewidentnie widac ze chodzi o rozmiar kol a nie o wzrost
Chodzi o geometrię Genessis użytą jakby z urzędu wziętą z konstrukcji rowerów 26". Ta geoemetria nie sprawdziła się, gdyż ona przy 622mm kołach sprawia, iż rower jest nadstabilny, wszak niezwrotny i nie skrętny- toporny.
Geometrie rowerów 29" bardzo róznią się między soba np. Ventana do ścigania się XC a np. Lenz Behemoth do FR i oczywiscie te prototypu pod DH. W skrócie w geometri 29erów chodzi o na tyle wysunięcie przedniego koła w przód by nie trzeć butem o oponę przy skrętach Oczywiście trza zachować krótki rozstaw kół przy tym- trudne zadanie dla konstruktorów), a reszta rozwiązań kątów, długości wsporników, szerokości kierownicy należy do tuningowania i dopracowywania, wyważenia i uzyskania doskonałości w konstrukcji.

Cytat:
(wiec pisanie o 180 cm troche dziwne jest)

postaw dwie osoby 165 i 185 cm wzrostu obok koła 26 i 29" które do której osoby będzie bardziej pasowało proporcjonalnie? Albo takiego 210cm chłopa gdzie kołeczko 26" ledwo do łydki mu sięga. A moze pojeździsz poprostu na rowerkach dziecinnych?

Cytat:
poza tym srodek ciezkosci pozostaje w tym samym miejscu co przy kolach 26 ...
Otóż nie przyjrzyj się dokładnie- większe koła mają piasty wyżej w stosunku do mniejszych, a wysokośc mocowania korbowodu pozostaje na tym samym poziomie.
Cytat:
ja to bede wzgledem gleby dalej rozpatrywal
A słyszałeś kiedyś coś co zwie się skalą? np: 2:1 albo 1:500 ?
Podawałem juz przykład z terenowcem i tirem. A teraz troszkę inaczej, masz brata/ siostrę/ ktosia mniejszego niż ty na rowerku górskim koła 20", sądzisz że on/ona malepsza przyczepność i środek ciezkości inny niż ty na 26"? tj. jeżeli taki bobas na 20" wejdzie w zakręt i nie przewróci się to by znaczyło ze ty i twoje 26" ma o wiele wyżej środek ciężkości i napewno nie przejedziesz tego zakrętu. A potem ty wepnij koła 20" do swojej ramy i przjedź ten zakręt indentycznie jak na 26"- gleba murowana ze względu na środek ciężkości- liczymy go do piast.
Podobnnie film King Size o i polokokcie- ludzie krasnoludki. Daj im rower oni tez pojeżdżą w zakrętach międz źdźbłami trawy i tez moga pomysleć "hej środek ciezkości rozpatrujemy w stosunku do gleby, ten wielkolud nie ma prawa zrobić takiego zakrętu bo wyglebi"

Cytat:
moje zdanie sie nie zmienia ... czekam dalej
Na autobus, pociąg czekasz? Na co czekasz? Ja też całe życie na coś czekam. Może poczekamy razem, tylko wciąż nie wiem na co.
Cytat:
... i kupuje kolo przednie nowiutkie 26" Wink
no 622mm koła tam choćbyś się skichał nie wciśniesz Very Happy

Cytat:
a moze sie orientujesz czy rewolucja zaczyna sie rowniez u kolarzy szosowych ?? jesli kola sie lepiej tocza ... jesli ogolnie sie lepiej jedzie i szybciej czy to sie szoszonow nie tyczy ??
Rewolucja u szosowców przeczytaj to jeszcze raz wiesz co piszesz? Oni juz jeżdża na kołach 622mm a rower 29" to nic innego jako koło 622mm + gruba opona czyli razem po zewnętrznej między około 70cm a 80 cm w zależności od opony czyli ponad 29"x 25,4 mm czytałeś juz FAQ na MTBR.com/29er ? Jak ze ślepym o kolorach Laughing

ktoś napisał:
Chcuk z jakiej pierwszej 5iątki jest ten Lance? DH? FR? YYY Dh jest klasyfikacja mistrzostw świata UCI a FR sam w sobie nie ma klasyfikacji więc na jakiej podstawie mówisz tak o chłopie o którym większość nawet obeznanych ze światową i nie tylko eilitą nigdy nie słyszało.

Lance is a world-class FR/DH rider with few peers. If anyone can put this bike to the test, it's Lance.
Cóż za niedopatrzenie. Myślę, że swoje pytanie powinieneś zadać tutaj http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=107647
W przypadku braku publicznej odpowiedzi wyslij mu PM z zapytaniem o jego kompetencje w kwestii testowania ramy Lenz Behemoth i WB 130mm. Ja bym tak zrobił Very Happy

ktoś napisał:
Czy do DH to nie wiem bo ciężki i dużo skoku, ale na bank jest rowerowy nie crossowy co usiłuje nam powiedzieć błędnie Chuck a waga nie wynosi 10kg tyle nawet Avy nie waży.

A co to jest
chyba że oczymś nie wiem, w tym FR/DH się nie specjalizuję Marzocchi 300mm MX sztuciec KLIK


Pamiętajcie o tym ,że[/b]
czyt. Lejs majn tłeny najn


Ostatnio zmieniony przez ChuckNorris dnia Czw 12 Kwi 07, 23:06:00, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
ktoś



Status: Offline
Dni: 6221 (88%)
Postów: 68


Post Czw 12 Kwi 07, 22:58:11     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Przecież panie Norris przedstawiłem panu aktualna klasyfikację Pucharu Świata w DH na sezon 2006. Widzisz go pan tam? Ja nie. FR nie ma klasyfikacji bo to rodzaj dyscypliny która nie ma jednych zwodów wyłaniających ich króla. Jest umowna elita.

To link do Supermonstera (300 mm skoku jako amor stricte rowerowy)

http://www.mtbr.com/reviews/front_shocks_2002/product_83900.shtml

Dalej zaprzeczysz?

Risse Big Foot ( Ok 300mm chyba 310 jak pamiętam też stricte rowerowy)

http://www.mtbr.com/reviews/2003_front_shocks/product_121909.shtml

Jakich jeszcze pan dowodów potrzebuje? Na bank nie ważą 10 kg. Czy oficjalne rezultaty UCI nie przemaiwają do pana że ten Lance to raczej nie światowej klasy wymiatacz i z kołami 29" nie zaszedł do tej choćby 50tki?


Wasz "ulubieniec" powraca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6960 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Pią 13 Kwi 07, 7:17:48     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Zamiast tego wszystkiego, ja tam bym wolał żeby ktoś kupił taki rower i dał pojeździć w terenie, wtedy można podyskutować.


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
mrmarino



Status: Offline
Dni: 6226 (88%)
Postów: 52


Post Pią 13 Kwi 07, 9:31:42     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

outsider napisał:

Zamiast tego wszystkiego, ja tam bym wolał żeby ktoś kupił taki rower i dał pojeździć w terenie, wtedy można podyskutować.


z tego co chuck napisal wszyscy mozemy to zrobic (przetestowac) .... wlasnie tam:

ChuckNorris napisał:

Niemniej jednak w PL jest miejsce gdize testujesz Spider 29" i Evolve 29 "
http://www.intense-pl.com/pl/aWRfcm93ZXJ8MQ==/rowery.html
Zostawiasz dokumenty i jeździsz cały dzień za darmo.



podstawowe zasady higieny sa takie, ze jak sie wchodzi to sie puka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
blabla Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6650 (94%)
Postów: 686

cz-wa błeszno/grosz

Post Pią 13 Kwi 07, 12:38:11     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

heh ciekawy jestem jak to wyglada z tym testowaniem, w majowy łikend zapowiada się, że odwiedze zakopane także zorientuje się w temacie - coś mi sie wydaje że dokumenty to troche za mało, ale moge się mylić


........blaaaaaaaaaaaaaaaa.......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
Linkin_Dark Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6466 (92%)
Postów: 103

Częstochowa - Północ "D"

Post Pią 13 Kwi 07, 13:15:49     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Na pewnym forum jest napisane, że SuperMonster waży nie 10kg jak podaje Chuck, a 7kg...

To tak na marginesie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu Jabber  
ChuckNorris Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6201 (88%)
Postów: 32


Post Pią 13 Kwi 07, 20:36:32     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

blabla napisał:
heh ciekawy jestem jak to wyglada z tym testowaniem, w majowy łikend zapowiada się, że odwiedze zakopane także zorientuje się w temacie - coś mi sie wydaje że dokumenty to troche za mało, ale moge się mylić
W takim razie miłego wypoczynku zycze i proponuje, byś zadzownił i umówił się na testy Spidera 29" i zapytaj o Evolve Ellsworth http://www.ellsworthbikes.com/bikes/evolve/default.aspx może juz jest dostępny. Nie będę się chełpił, ale do tego, iz Elssworth ma swoją bazę w Zakopanem sam sie przycyzniłem pisząc tony maili do Ellsworth'a i prosząc by zrobili bazę w Polsce. Do czegoś się przyczyniłem Very Happy

Cytat:
Na pewnym forum jest napisane, że SuperMonster waży nie 10kg jak podaje Chuck, a 7kg...
Ja podałem link do Motokrosowego amorka. Jak rowerowe są lżejsze to super nie trzeba kombinować z motokrosowym.

ps. Zaraz będziecie mieli zdjecie Stumpjumpera 29" Specialized



Stumpjumper 29"



Pamiętajcie o tym ,że[/b]
czyt. Lejs majn tłeny najn
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
ktoś



Status: Offline
Dni: 6221 (88%)
Postów: 68


Post Pią 13 Kwi 07, 23:13:04     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Oby mi się tylko zdawało. To by była profanacja dla większości riderów gdyby SXtraila na 29 zrobili. To Slopestylowo/Freeride'owa ramka która kąty ma pod 26. Nie chce myslec co by się z geometrią stało i jej piękną pracą oraz jazdą którą wszyscy tak chwalą wykorzystując ją do Slopa i FR.


Wasz "ulubieniec" powraca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional


Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy