Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bikerx
Status: Offline
Dni: 6693 (94%)
Postów: 490
|
Pon 22 Maj 06, 19:03:46 |
|
|
krysiekk napisał: | Jeżdże po asfalcie, |
w takim razie wystarczą 1.75 semi slick, napompuj 4 atm i będzie luz!
poczytaj wcześniejsze posty od początku tematu znajdziesz wiele odpowiedzi, też już się wyżej wypacałem!
fr33 napisał: | max 70zl. Moze jakas semi? |
kupiłem niedawno na drogowców maxxis wormdrive 1.90 semi, chociaż na bokach ma niezłe ząbki, można obejrzeć, jeszcze mają, jest spoko!!! |
|
Powrót do góry |
|
fr33
Status: Offline
Dni: 7050 (99%)
Postów: 933
Wiek: 42
Częstochowa
|
Pon 22 Maj 06, 20:45:41 |
|
|
bikerx napisał: |
kupiłem niedawno na drogowców maxxis wormdrive 1.90 semi, chociaż na bokach ma niezłe ząbki, można obejrzeć, jeszcze mają, jest spoko!!! |
dzieki wielkie.. pojade tam w czwartek i moze je kupie
musze zobaczyc bierznik bo fotki nie oddaja jego ksztaltu..
mozesz napisac jak sie na nich jezdzi? sprawdzaja sie w terenie? szybkie sa?
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
krysiekk
Status: Offline
Dni: 6609 (93%)
Postów: 101
Wiek: 32
Częstochowa Raków
|
Pon 22 Maj 06, 21:38:25 |
|
|
bikerx napisał: | w takim razie wystarczą 1.75 semi slick, napompuj 4 atm i będzie luz! |
Dzięki Bikerx, teraz wiem czego szukać, popytam jeszcze na Drogowców i w innych punktach.
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6693 (94%)
Postów: 490
|
Pon 22 Maj 06, 21:41:35 |
|
|
opory toczenia mają niewielkie, jechałem kiedyś z arkiem i powiedział że prawie ich nie słychać, możesz potwierdzić informację, to tyle jeśli chodzi o asfalt....
.......w terenie spisują się też spoko, klocki po bokach mają naprawdę pokaźne i przez to nieźle się zabierają, dla precyzji, ja jeżdżę głównie po bitych szlakach, szutrach ,leśne ścieżki, trochę kurzu, za piachem nie przepadam, ale na takich odcinkach jakie jeździłem po piachu też jakoś szły!.......i kosztują 35 zł szt, na przód wziąłem sobie Vredestain Scarab za 70 zł, ale ta jest prawie łysa, też możesz luknąć, mnie odpowiada, ale tylko na przód, jako napędowa byłaby cienka!!! |
|
Powrót do góry |
|
heg
Status: Offline
Dni: 6590 (93%)
Postów: 86
Wiek: 36
Poraj
|
Wto 30 Maj 06, 22:47:11 |
|
|
Od pewnego czasu myslałem nad wymianą oponki i dzis starą(kelly's shark) rozwaliłem na chodniku (rozerwała się na boku) co mnie zmusza do kupienia sobie czegos nowego. Tak mnie ciekawi czy ktos jeździ na cieńkiej cos koło 1,8 lub mniejszej z ambitnym protektorem i jak się na tym buja?
Ja lubie wieksze odległości to bym chcial coś cięnkiego, ale kocham w deszczowa pogode iśc do lasu się pobrudzić to by się przydał jakiś protektor.
Myslałem tez o 2 kompletach opon, ale to odpada, bo to za drogie by było i nie chciało by mi się zmieniać zawsze przed wyprawą. |
|
Powrót do góry |
|
wizar
Status: Offline
Dni: 7116 (100%)
Postów: 587
Wiek: 43
częstochowa - kawodrza dolna
|
Sro 31 Maj 06, 22:23:01 |
|
|
poszukaj na forum tam gdzies opisuje swoje oponki maja dokladnie to o co ci chodzi tioga houng dawg 1,5" oraz tioga red phoenix 1,8" tej pierwszej jush nigdzie nie dostaniesz a szkoda a co do drugiej to fajnie sie jexdxi lecz sa nieco drogie
w p o s z u k i w a n i u k o n d y c j i !!! |
|
Powrót do góry |
|
heg
Status: Offline
Dni: 6590 (93%)
Postów: 86
Wiek: 36
Poraj
|
Sro 31 Maj 06, 23:58:42 |
|
|
Tanie to nie jest chyba sie zdecyduje na Larsena TT bikerx pisał ze takie miał, a cena taka akurat też. Tylko czy jest sens pakowania się w opone kevlarowa, ona cos daje więcej od drucianej, przócz tego ze sobije ją zwine?
smaruje łańcuch |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7052 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Czw 01 Cze 06, 9:17:37 |
|
|
heg napisał: | ona cos daje więcej od drucianej, przócz tego ze sobije ją zwine?
|
waga ale o wadze o mamy osobny TEMACIK
© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved
|
|
Powrót do góry |
|
fr33
Status: Offline
Dni: 7050 (99%)
Postów: 933
Wiek: 42
Częstochowa
|
Czw 01 Cze 06, 9:57:29 |
|
|
---------- 09:55 01.06.2006 ----------
waga to jedno
kevlar jest bardziej wytrzymały tylko trzeba patrzec na gęstość splotu. jak jest zadki to moze sie czesto guma przebijac ..
---------- 09:57 ----------
moj michelin jest kewlarowy i jeszcze nigdy sie nie przebił.. conti z tylu (druciak) juz nie raz ...
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org |
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6693 (94%)
Postów: 490
|
Czw 01 Cze 06, 10:52:41 |
|
|
na gęstość splotu należy patrzeć przy każdej, kevlar jest lżejszy, z wytrzymałością powinno być lepiej, ale praktycznie może byc różnie, na allegro są kevlary maxxisa po niższych cenach niż sklepowe, mnie tam nigdy nie pociągał kewlar, a na trasie już nie pamiętam kiedy gumę złapałem przy zwykłym druciaku. |
|
Powrót do góry |
|
wizar
Status: Offline
Dni: 7116 (100%)
Postów: 587
Wiek: 43
częstochowa - kawodrza dolna
|
Czw 01 Cze 06, 19:08:57 |
|
|
a widzicie to moze zalezec od stylu jazdy czy guma sie przebija czy tesh nie. ja jexdxe jush ladnych pare lat od jakiegos czasu na powyzszch gumkach i nie przebijalem ich prawie nigdy. ash do czasu w tym roku przebilem je chyba ze 4 razy i glownie z wlasnej winy. ale oczywiscie gestosc splotu ma na to wplyw. ale i tesh cisnienie powietrza detka jej rozmiar biexnik gumy oraz teren
w p o s z u k i w a n i u k o n d y c j i !!! |
|
Powrót do góry |
|
heg
Status: Offline
Dni: 6590 (93%)
Postów: 86
Wiek: 36
Poraj
|
Pią 02 Cze 06, 23:38:50 |
|
|
jednak się zdecydowąłem na maxxisa wormdrive, nawet fajne na trasie, a w terenie znośnie
odnośnie tego co wizar pisął to sądze ze ma racje
ja zawsze jak dziurawięlm to tylnie, czyli wiadomo duża prękośc za wysoki krawęrznik i bęc, przód łatwo podnieśc i amorek tez pomaga, a oponki takie same obydwie.
smaruje łańcuch |
|
Powrót do góry |
|
dukenstein
Status: Offline
Dni: 6759 (95%)
Postów: 45
Wiek: 38
Częstochowa-Lisiniec
|
Sob 03 Cze 06, 9:47:28 |
|
|
Ja zazwyczaj decyduję się na nowe opony jak spadnę pierwsze śniegi I w ten sposób kupiłem na zimę kendy knarly 2.1 .. całą zimę wytrzymały bez problemu (no może raz mu zeszło powietrze na przodzie ale to jakoś przez wentyl ..) i jeżdziłem na nich w zasadzie do tej pory. Opór dawały jak jasna cholera tymbardziej, że nie nabijałem ich mocno .. dopiero teraz mam porównanie. To raczej opony na ciężki teren. Jadąc po asfalcie ok 30km/h bzyczały jak rój szerszeni
Teraz mam na przodzie oponkę 2.1 z bierznikiem jak kenda kollosal (tyle, że cst), a z tyłu Continental Gravity 2.3 i czuję się jak na kolażówce (Continental mimo, że jest szeroki to wydaje się dawać mniejszy opór od tego cst - sądzę po dzwięku).
g=9,81 m/s^2 ... bullshit!
http://czestochowaforum.pl |
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6693 (94%)
Postów: 490
|
Sob 03 Cze 06, 14:47:03 |
|
|
heg napisał: | jak dziurawięlm to tylnie, czyli wiadomo duża prękośc za wysoki krawęrznik i bęc, przód łatwo podnieśc i amorek tez pomaga, |
skoro o oponkach temat to oprócz opisywania samego wyglądu zauważam, że niektórzy forumowicze nie czytają wskazówek z boku gumek, albo myślą, że jest ten opis przesadzony..........
..........chodzi mi o pompowanie, przy prawidłowym nabiciu ok. 4,5 atm jakim cudem (bo chyba nie inaczej) można dobić tylne koło chyba że chodzi o wygodę dla tyłeczka, to są fulle (chociaż lepsze jasne pełne ) lub amortyzowane sztyce podsiodełkowe
dukenstein napisał: | sądzę po dzwięku |
dzwięk może być złudną wskazówką, np. guma może być różnej twardości, kształt protektora i już są inne szumy, opór toczny można zmierzyć sprawdzając obie gumy na kole napędowym, namacalnie czujemy na której się szybciej przyspiesza, a różnice bywają czasami kolosalne |
|
Powrót do góry |
|
heg
Status: Offline
Dni: 6590 (93%)
Postów: 86
Wiek: 36
Poraj
|
Sob 03 Cze 06, 15:28:49 |
|
|
bikerx napisał: | prawidłowym nabiciu ok. 4,5 |
nabijam właśnie do takich wartości, ale i tak uderzenia o krawęrznik powoduje wzrost cisnienia w oponie co moze ja uszkodzić
dlatego teraz staram sie po wjechaniu przodem wcisnąć przedni chamulec żeby choć troche osłabic uderzenie
smaruje łańcuch |
|
Powrót do góry |
|
pumbus
Status: Offline
Dni: 6593 (93%)
Postów: 86
Wiek: 40
Czewa - Jasna Góra
|
Sob 03 Cze 06, 16:08:06 |
|
|
też czasami zaciskam przedni hamulec, nie po to, żeby zahamować, tylko by podnieść tylne koło na wysokość 10 - 20cm, to w zupełności wystarcza a to, że rower zwalnia jest efektem dla mnie nieporządanym
jednak jeśli Ci prędkość tylko na to pozwala powinienneś się nauczyć wskawać na krawężnić oboma kołami, raz czy dwa razy włapież z tego powodu snake'a a puźniej nie będzie problemu
jest też trzecia metoda jaką stosuje, gdy tylko koło napotyka krawężnik momentalnie miękną mi kolana na ułamek sekundy, tylnie koło jest aż wybijane do góry
jedne z moich ulubionych opon to GT600 - opona dębicy za 20zł, diamenty ma niczego sobie i ma bardzo niskie opory toczenia producent podaje na nich szerokość 1.95/2.0
na przód staram się dawać coś o lepszym bieżniku lub coś szerszego niż mam z tyłu |
|
Powrót do góry |
|
heg
Status: Offline
Dni: 6590 (93%)
Postów: 86
Wiek: 36
Poraj
|
Sob 03 Cze 06, 18:03:21 |
|
|
też stosowałem twój(trzeci) sposób, jednak nie daje wystarczająco pewnosci ze koło wytrzyma, za to mocne i którkie wciśnięcie hamulca sprawia ze nie trace dużo predkości, a czuje że to jest lepsze dla gumeczki
nawet nie zły pomysł z wskakiwanie 2 kołami, ale nie zawsze jest tyle czasu żeby się przygotować do wyskoku, a zawsze trzeba się upewnić czy droga wolna i mozna bezpiecznie jechac dalej
ja teraz szukam czegos na przód, żeby dobrze trzymało na szybkich terenowych zakretach, ale to na przyszłosć
tego maxxisa wormdrive co mam na tyle bym sie bał mieć na przodzie, bo na kamieniach jest bardzo niestabilny
smaruje łańcuch |
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6693 (94%)
Postów: 490
|
Sob 03 Cze 06, 20:47:20 |
|
|
heg napisał: | ale i tak uderzenia o krawęrznik powoduje wzrost cisnienia w oponie co moze ja uszkodzić |
coś nie bardzo mi się widzi, sprawdziłeś to czy polemizujesz (mogła być pechowa sztuka gumki), producent wie co pisze i robi to nie na podstawie, bo tak mi się podoba, tylko konkretnych badań i obliczeń (ja kilka razy mało co z roweru nie wyskoczyłem, a oponie nic się nie stało po uderzeniu (może wy jesteście z tych podskakiwaczy )
co do wskakiwania na niskie przeszkody to można stosować, ale równolegle do podłoża, dziwne jest jakieś odciążanie i przeciążanie niektórych części bika najlepiej przelecieć nad przeszkodą
heg napisał: | tego maxxisa wormdrive co mam na tyle bym sie bał mieć na przodzie, bo na kamieniach jest bardzo niestabilny |
u mnie jest na tyle, na przodzie jest gumka prawie całkiem łysa 1,9 i jeszcze mnie przez kierę nie wywaliło, tak że chodzi o sposób i technikę jazdy, preferowaną nawierzchnię, szybkość najazdu i wiele innych czynników. Nie można powiedzieć, że ta się nie nadaje i już (trzeba uargumentować), a inny użytkownik i tak może mieć inne spostrzeżenia |
|
Powrót do góry |
|
heg
Status: Offline
Dni: 6590 (93%)
Postów: 86
Wiek: 36
Poraj
|
Sob 03 Cze 06, 21:49:49 |
|
|
---------- 21:45 03.06.2006 ----------
bikerx napisał: | coś nie bardzo mi się widzi, sprawdziłeś to czy polemizujesz (mogła być pechowa sztuka gumki), producent wie co pisze i robi to nie na podstawie, bo tak mi się podoba, tylko konkretnych badań i obliczeń (ja kilka razy mało co z roweru nie wyskoczyłem, a oponie nic się nie stało po uderzeniu (może wy jesteście z tych podskakiwaczy )
co do wskakiwania na niskie przeszkody to można stosować, ale równolegle do podłoża, dziwne jest jakieś odciążanie i przeciążanie niektórych części bika najlepiej przelecieć nad przeszkodą |
znaczy tak wnioskuje czemu mi poszła opona, bo była nabite tyle ile pisąło a mi poszła, podskakiwaczem nie jestem
bikerx napisał: | u mnie jest na tyle, na przodzie jest gumka prawie całkiem łysa 1,9 i jeszcze mnie przez kierę nie wywaliło, tak że chodzi o sposób i technikę jazdy, preferowaną nawierzchnię, szybkość najazdu i wiele innych czynników. Nie można powiedzieć, że ta się nie nadaje i już (trzeba uargumentować), a inny użytkownik i tak może mieć inne spostrzeżenia |
pisąłem ze na kamieniach jest niestabilna i polaega to na tym ze się ślizga, a ja nie lubie jak na przednia opona zaczyna wariowac, po porstu lubie wiedzięc że mam pełna konkrole nad rowerem
a argument był (niestabilna) i tyle, choć mało jezdze w terenie lubie się czuc pewnie w kazdych warunkach
---------- 21:49 ----------
tego maxxisa wormdrive na asfalt to moge serio polecic, na asfalcie po prostu miodzio, a w terenie jako napedowa bo potrafi wpadac w poslizgi
smaruje łańcuch |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7012 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Pon 12 Cze 06, 15:50:13 |
|
|
Co do tytułowego pytania: "jakie oponki...", to proponuję te:
http://www.bikefoto.pl/foto_big/15602.jpg
Ze szczególnym uwzględnieniem kwestii wagi i oporów toczenia
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
krysiekk
Status: Offline
Dni: 6609 (93%)
Postów: 101
Wiek: 32
Częstochowa Raków
|
Pią 30 Cze 06, 10:54:04 |
|
|
Ja bym się chciał zapytać czy do tych cieńkim opon w rowerach trekkingowych na koła 28 są opony z grubszym bieżnikiem niż z tym standardowym? Bo mam rower od 2 tygodni i 2 razy mi się opona przebiła. |
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6693 (94%)
Postów: 490
|
Pią 30 Cze 06, 20:16:03 |
|
|
a co ma grubość bierznika do przebijalności bierznik cię od niczego nie uchroni ja jeżdzę na cienkich gumkach i nigdy mi nie je***ło
jasne że są i co z tego jak flegmatycznie je nabijesz to i tak będą dziury łapać
ja jęździłem na wszystkich mozliwych rozmiarach i nie udało mi się w trasie niczego je***ć napompować odpowiednio i chasac |
|
Powrót do góry |
|
heg
Status: Offline
Dni: 6590 (93%)
Postów: 86
Wiek: 36
Poraj
|
Pią 30 Cze 06, 21:20:57 |
|
|
przebijalnośc żalerzy od splotu , tego z czego ta gomka wykonana...
generalnie sadze ze cena 40 zł na oponke to minimum, w końcu chodzi o to czy dojedziemy do domu...
raz ze wstydem musiałem dzwonić po ojca bo rozerwałem opone...
smaruje łańcuch |
|
Powrót do góry |
|
krysiekk
Status: Offline
Dni: 6609 (93%)
Postów: 101
Wiek: 32
Częstochowa Raków
|
Pią 30 Cze 06, 22:00:05 |
|
|
A mógłby mi ktoś napisać jakie najlepiej kupić i co najważniejsze jak napompować, bo ja niestety nie wiem jak |
|
Powrót do góry |
|
heg
Status: Offline
Dni: 6590 (93%)
Postów: 86
Wiek: 36
Poraj
|
Pią 30 Cze 06, 22:52:34 |
|
|
ja mam stary radzieski manometr i kompresor z lodówki..
idź na garibladiego za filcharmonia taki sklep jest...
tam pogadaj, ze chcesz cos dobrego i zastanów się gdzie jeździesz bo czegoś takiego jak uniwersalna opona nie ma...
smaruje łańcuch |
|
Powrót do góry |
|
|