Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Napęd "8" czy "9" ? |
Zdecydowanie "9" ! |
|
50% |
[ 5 ] |
Zdecydowanie "8" ! |
|
50% |
[ 5 ] |
|
Wszystkich Głosów : 10 |
|
Autor |
Wiadomość |
XeLiBrI
Status: Offline
Dni: 6779 (96%)
Postów: 334
:] Częstochowa - Kambodrza :]
|
|
Powrót do góry |
|
fr33
Status: Offline
Dni: 7025 (99%)
Postów: 933
Wiek: 42
Częstochowa
|
Pon 15 Maj 06, 14:20:22 |
|
|
8 a 9 to kwestia roznicy w ilosci zebow na wiencach.
na najmniejszej jest i tak 11 zebow niezaleznie od tego czy to jest 8 czy 9..
jesli zmieniasz juz naped to jak masz kase to kup sobie 9 ..
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
Mushu123
Status: Offline
Dni: 6600 (93%)
Postów: 308
Wiek: 38
Czestochowa - Wyczerpy
|
Pon 15 Maj 06, 14:25:12 |
|
|
Ja osobiscie jeżdże na 8 -emce, ale jak będziesz chciał zmienić na 9 to chyba jeszcze manetki trzeba by zmienić .A jak czytałem i zauważyłem u mojego kolegi to różnica polega na wiekszej możliwości doboru przełożenia dla siebie na podjazdach, a na prostej 9 mozesz uzyskać o jakies max.10k/h wiekszą prędkość od 8 -emki
POZDROWKA |
|
Powrót do góry |
|
XeLiBrI
Status: Offline
Dni: 6779 (96%)
Postów: 334
:] Częstochowa - Kambodrza :]
|
Pon 15 Maj 06, 14:30:35 |
|
|
Mushu123 napisał: | manetki trzeba by zmienić Question |
właśnie wiem....
manetki ewentualnie może jakieś lx`y, ale nie dual controle
a co do tych komponentów to co o nich myślicie ?
warto inwestować w wyższej klasy osprzęt ( XTR) ?
http://budzik.fotolog.pl/ |
|
Powrót do góry |
|
fr33
Status: Offline
Dni: 7025 (99%)
Postów: 933
Wiek: 42
Częstochowa
|
Pon 15 Maj 06, 14:31:33 |
|
|
Mushu123 napisał: | ...a na prostej 9 mozesz uzyskać o jakies max.10k/h wiekszą prędkość od 8 -emki
POZDROWKA |
jak to.. ? ..
za "moich czasow" to czy 8 czy 9 to najmniejsza zebatka byla 11..
cos sie w tym temacie zmienilo ??
jesli jest ta sama ilosc zebow to nie ma mozliwosci wykrecenia wiekszej predkosci ..
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org |
|
Powrót do góry |
|
XeLiBrI
Status: Offline
Dni: 6779 (96%)
Postów: 334
:] Częstochowa - Kambodrza :]
|
Pon 15 Maj 06, 14:41:59 |
|
|
Cytat: | za "moich czasow" to czy 8 czy 9 to najmniejsza zebatka byla 11.. |
Chyba faktycznie masz racje.....
Czyli z tego wynika, że "9" pomaga tylko na podjazdach.....?
Jeżeli tak to raczej zainwestuje w "8".....
Arek, Ty masz wmiare dobry rowerek i masz "8" z tego co ostatnio widziałęm, mógłbyś się wypowiedzieć w tym temaciku ?
http://budzik.fotolog.pl/ |
|
Powrót do góry |
|
blabla
Status: Offline
Dni: 6689 (94%)
Postów: 686
cz-wa błeszno/grosz
|
Pon 15 Maj 06, 14:47:18 |
|
|
fr 33 zazwyczaj jest to 11 czasem sie zdażała w poszczególnych kasetach shimano 12 co nie zmienia faktu , że kolega mushu 123 ma ciekawą teorie na temat uzyskiwania większych prędkości
........blaaaaaaaaaaaaaaaa....... |
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 6999 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Pon 15 Maj 06, 14:52:16 |
|
|
A czy nie ma różnicy w blacie przypadkiem?
Prekursorem jest piter więc czekam na jego wykładnie.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
fr33
Status: Offline
Dni: 7025 (99%)
Postów: 933
Wiek: 42
Częstochowa
|
Pon 15 Maj 06, 14:57:27 |
|
|
XeLiBrI napisał: |
Czyli z tego wynika, że "9" pomaga tylko na podjazdach.....?
... |
na podjazdach moze i pomaga bo jest plynniejszy skok przelozen ..
niech sie wypowiedza Ci co maja 9
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org |
|
Powrót do góry |
|
Mushu123
Status: Offline
Dni: 6600 (93%)
Postów: 308
Wiek: 38
Czestochowa - Wyczerpy
|
Pon 15 Maj 06, 15:07:56 |
|
|
fr33 napisał: | ...a na prostej 9 mozesz uzyskać o jakies max.10k/h wiekszą prędkość od 8 -emki Cool
POZDROWKA Mr. Green |
Tu bardziej mialem na myśli prywatne pojedynki z kolega .Bo czasem ja juz nózkami przebieram jak Struś Pedziwiatr, a kolega ma jeszcze niewielki zapas(Przepraszam za niejasność )..ogólnie różnica pracy całego osprzetu jest widoczna i efektowniejsza od 8.."fr33"nie zaprzeczam co do ilości zębatek czasy sie nie zmieniły .A co do komponentów to chyba w XTR nie ma senu sie ładować i przepłacać, kiedy to już różnica nie jest zauważalna w wielkim stopniu i wpływ na to ma raczej zastosowanie panceży i linek. Takie moje zdanie i taką decyzje ja bym podjął |
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6669 (94%)
Postów: 490
|
Pon 15 Maj 06, 21:44:23 |
|
|
.....nie będę cytował dosłownie artykułów z gazet fachowych bo mi się nie chce szukać, ale w miarę wiernie je odtworzę:
1) ludzi rajcują napisy na osprzęcie i producenci to wiedzą!!! można złożyć wyczynówkę do jazdy turystycznej, tylko po co!!! lx wystarczy!
widzisz Xeli.. tutaj myślę, że tą kasę co chcesz ładować w xtr mogłeś przeznaczyć na lepszy amor! ale już za późno! po co lekki xtr jak amor waży ponad 2,1 kg!!!!!
2) mnogość biegów jest sprawą indywidualną, niektórym wystarczyłaby 6 tylko takich kaset już nie robią! 9 jest nowsza i w tym kierunku będzie szedł rozwój techniki rowerowej. ja 9 mam w zimówce, a we flagowym 8! różnicy nie widziałem, dla mnie i tak jest dużo możliwości w 8! są już 10 ale po co, ponoć nie są wcale mniej wytrzymałe od 8 bo idąc tym tropem moglibyśmy stwierdzić, że najmocniejszy jest łańcuch od krowy!!! trzeba by pytać wyczynowców, można iść do mbk i pogadać!
3)11 i tak jest najmniejsza w kasecie, więc prędkość zależy od blatu!!!
jeśli rajcuje kogoś prędkość to są szosówki, ale idąc tropem turystyki można założyć odpowiednik np. deore, lx, xt o 48 z. w blacie i cieńsze gumki.
ja obecnie śmigam na 8, ale mam manety lx na 9 w zapasie i nie będzie problemem zmienić, bo ponoć coraz trudniej dostać kasetę na 8! z tych lepszych oczywiście!!! |
|
Powrót do góry |
|
piter
Status: Offline
Dni: 6915 (98%)
Postów: 1426
Wiek: 50
częstochowa-raków
|
Pon 15 Maj 06, 21:50:14 |
|
|
jeżeli chodzi o prędkość , to różnica wynika z ilości ząbków w dużej tarczy z przodu , tu przodują "makrokesze" , ja z tyłu mam "8" a z przodu na dużym blacie -44 , ale w xt są chyba jeszcze dostępne blaty 46 albo 48....no chyba , że naprawdę zależy ci na popierdzialaniu - to zainwestuj w szosówkę
|
|
Powrót do góry |
|
XeLiBrI
Status: Offline
Dni: 6779 (96%)
Postów: 334
:] Częstochowa - Kambodrza :]
|
Wto 16 Maj 06, 7:18:14 |
|
|
Z waszych wypowiedzi widze, że raczej "8" wystarczy.....
Mi nawet "8" lepiej pasuje, bo narazie nie musiałbym kupować manetek
( póki co alivio spisują się wmiare dobrze ).
A co do kasety, to jaką byście polecili.....myśle może nad tym LX`em faktycznie...
http://budzik.fotolog.pl/ |
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6669 (94%)
Postów: 490
|
Wto 16 Maj 06, 10:13:52 |
|
|
bikerx napisał: | lx wystarczy! |
chyba, że znajdziesz coś tańszego o tej masie!!!? |
|
Powrót do góry |
|
blabla
Status: Offline
Dni: 6689 (94%)
Postów: 686
cz-wa błeszno/grosz
|
Wto 16 Maj 06, 10:17:38 |
|
|
ja też jestem zwolennikiem 8 z tyłu a to z prostej przyczyny w rowerze najczęsciej zużywa się napęd, a łańcuch i kaseta na 8 jest zazwyczaj tańsza od 9, a co do kasety i lańcucha to polecam srama, bo ta firma w przciwieństwie do shimano nie narzuca bikerom swoich wizji rozwoju i produkuje także na 8 przełożeń osprzęt wyższej klasy. To tylko moje spostrzeżenie i każdy może miec inne zdanie na ten temat ale chyba i shimano to zauważyło, że nie warto na siłe promować swoich nowych rozwiazań czego najlepszym przykładem jest tegoroczna kolekcja gdzie dostępne są nie tylko manetki dc ale i tradycyjne
........blaaaaaaaaaaaaaaaa....... |
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6669 (94%)
Postów: 490
|
Wto 16 Maj 06, 10:32:41 |
|
|
...shimano robi mocniejsze kasety! ...........ponoć sprawdzone?... |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 6987 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Wto 16 Maj 06, 12:33:38 |
|
|
Jeżdżę na "8". I pewnie będę jeździł dalej bo ta ilość przełożeń w zupełności mi wystarczy. Ilość przełożeń to extra chwyt marketingowy producentów osprzętu - "bo ja mam 27 przełożeń a ty masz tylko 24"... No i co z tego jak sporo z tych przełożeń się dubluje? Ja w zasadzie jeżdżę cały czas na 4-5 biegach. Reszty nie używam. Widać to było po moim zimowym wielotrybie, który widzieliście jak wyglądał a największe zębatki miał praktycznie nówki. Ale... juz w tym roku ciężko mi było kupić dobry łańcuch i kasetę 5.0... Producenci delikatnie zaczynają ograniczać ilość tych komponentów na rzecz "9" - interes przecież musi się kręcić - kupisz kasetę "9", to i łańcuch i manetki. Kupując nowy napęd kup "9" bo myślę, że za trzy lata ciężko będzie znaleźć coś dobrego na "8". A co do XTR`a - ja mam tylną przerzutkę i nie widzę żadnej różnicy w kulturze pracy w porównaniu do mojego poprzedniego LX`a. jak masz kasę to kupuj ale nie spodziewaj się jakichś super rewelacji w sensie polepszonej pracy.
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
XeLiBrI
Status: Offline
Dni: 6779 (96%)
Postów: 334
:] Częstochowa - Kambodrza :]
|
Wto 16 Maj 06, 14:11:02 |
|
|
arektacana napisał: | jak masz kasę to kupuj ale nie spodziewaj się jakichś super rewelacji w sensie polepszonej pracy. |
dzieki, właśnie o to mi chodziło
bo nie chodziło mi przecież o te gramy.....znowu nie przesadzajmy
czyli jak będę wymieniał to najprawdopodbniej wybór padnie na napęd lx/xt
łańcuch i kaseta: LX
przeżutki: Xt na tył, i na przód mam dylemat.....LX czy XT ? w sumie nie dużo większa różnica cenowa....
jeżeli zaoszczędze na napędzie to wtedy pomyślimy o mostku i sztycy
Pozdr
http://budzik.fotolog.pl/ |
|
Powrót do góry |
|
Adam
Status: Offline
Dni: 6564 (93%)
Postów: 3
Wiek: 39
Częstochowa - Północ
|
Wto 16 Maj 06, 21:50:57 |
|
|
I w takich wlasnie chwilach sie zastanawiam gdzie konczy sie ta granica pomiedzy inwestowaniem w jakosc i komfort jazdy a walka o gramy badz spojrzenia innych bikerow?
Z punktu widzenia typowego niedzielnego amatora jury
Pytam bo porownania nie mam, jezdze na LX'ach i jest mi w zupelnosci dobrze.
Choc to moje pytanie i tak nawiazuje do kazdego komponentu .. nei tylko przerzutek czy kasety . Ostatnio piszac na usenecie o wymianie calego napedu (bo mi sie zwyczajnie zluzyl) zostalem dosc stanowczo oddalony od wizji nowej korby LX skoro jak napisali Alivio w zupelnosci spelni moje oczekiwania (ot, taki przyklad). |
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6669 (94%)
Postów: 490
|
Sro 17 Maj 06, 9:59:12 |
|
|
Adam napisał: | Z punktu widzenia typowego niedzielnego amatora jury |
to mieli rację
niektórzy pomykają na alivio nie mało i nie tylko po jurze i wystarcza, ponadto podejrzewam, że blaty nie zużyją się tak szybko jak w lx (cena korby alivio = cenie blatu 44z. lx), więc jeżdżac mało nie ma się co w koszty ładować.
a co do innych komponentów jest podobnie, różnica między kalloyem a ritcheyem 50g chyba nie robi różnicy, żeby było śmiesznie w tych samych zakładach to robią na taiwanie.......
........ja mam te lepsze, ale tak sobie myślę, że trochę tańsze też by się sprawdziły więc sądzę, że rower w tej wersji co mam pozostanie najlepszy bo na przyszłość nie ma co się rzucać kasą dla nazwy |
|
Powrót do góry |
|
pumbus
Status: Offline
Dni: 6568 (93%)
Postów: 86
Wiek: 40
Czewa - Jasna Góra
|
Sro 17 Maj 06, 21:53:34 |
|
|
wydaje mi się, że 8-ka jest trwalsza - mam na myśli łańcuch, który przy 8-ce jest zdajsie grubszy, masywniejszy więc i trwalszy
a to wszysto rzutuje na trwałość całrgo napędu
swoją drogą też niedługo wymieniam napęd - zostaję przy 8-ce, szkoda zbędnej kasy na nowego gripa |
|
Powrót do góry |
|
wizar
Status: Offline
Dni: 7091 (100%)
Postów: 587
Wiek: 43
częstochowa - kawodrza dolna
|
Sro 17 Maj 06, 21:56:41 |
|
|
ja sie tesh nie puszczam osemki dla mnie bomba... do tego sram 5,0 i pc 58 i nic mi wiecej nie potrzeba procz sil. najlepsze ze tak jak arek wykorzystuje tylko 3 góra 4 najmniejsze koronki
w p o s z u k i w a n i u k o n d y c j i !!! |
|
Powrót do góry |
|
Marcin
Status: Offline
Dni: 6927 (98%)
Postów: 831
Wiek: 33
Cz-wa centrum
|
|
Powrót do góry |
|
fr33
Status: Offline
Dni: 7025 (99%)
Postów: 933
Wiek: 42
Częstochowa
|
Czw 18 Maj 06, 18:42:23 |
|
|
jezdze na kasecie sram 5.0, do tego mam przezutke 7.0 i klamkogripy 3.0 .. jezdzi sie super
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org |
|
Powrót do góry |
|
|