wczytywanie...
Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
[pancerze] - Czyszczenie i smarowanie linek i pancerzy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6981 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Pon 06 Lut 06, 8:05:26     [pancerze] - Czyszczenie i smarowanie linek i pancerzy Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Czy czyścicie pancerze linek w środku czy nie? Jeśli tak to czym najlepiej wyczyścić żeby potem syf nie kleił się do linek? A może lepiej wymienić na nowe (po dwóch sezonach używania), jesli tak to jakie linki i pancerze polecacie.


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
szczepan Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 7010 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37

cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove

Post Pon 06 Lut 06, 11:31:14     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

W magazynie rowerowym w numerze na październik jes ładnie opisana konserwacja i naprawy bike'a. Jeśli chodzi o linki to piszą aby smarować je rzadkim olejem lub spray'em teflonowym. Piszą aby dokonywać tego zabiegu co "średni" przedział czasowy, myślę, że mniejwięcej co 500 - 1000 km


© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved


Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora      
Reklama
Marcin Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6910 (98%)
Postów: 831
Wiek: 33

Cz-wa centrum

Post Pon 06 Lut 06, 12:59:55     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

ja smaruje olejem (lubie eksperymentować więc próbiuje różne) ale i tak zawsze rdzewieje mi od tylnej przerzudki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu    
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6970 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49


Post Pon 06 Lut 06, 13:11:18     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Czasem smaruję linki lekkim olejem, ale to już ostateczność jak mi się linka zaczyna zacierać w pancerzu - to zabieg na krótką metę - później do takiej linki brud się lepiej łapie i cały ten syf idzie do pancerza. Pancerz nie jest drogą inwestycją, więc ja przeważnie kupuję nowy i wymieniam. A stare linki przy zakładaniu do nowego pancerza można przetrzeć drobniutkim papierem ściernym - wypolerowć je.


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6981 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Pon 06 Lut 06, 13:15:57     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Zastanawiałem się czy nie posmarować linek świeczką, jest smarowanie a chyba syf by się nie czepiał jak do oleju.


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
blabla Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6671 (94%)
Postów: 686

cz-wa błeszno/grosz

Post Pon 06 Lut 06, 13:21:16     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Ja co jakiś czas psiknę smarem do łańcucha w sprayu, a jak widzę, że się sypią (pancerze oczywiście) albo coś ciężko chodzi to po prostu wymieniam na nowe, jak masz troche kasy za dużo to może np. takie

Z tą świeczką to ciekawy pomysł


........blaaaaaaaaaaaaaaaa.......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu    
szczepan Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 7010 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37

cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove

Post Pon 06 Lut 06, 13:37:20     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

blabla napisał:
Z tą świeczką to ciekawy pomysł


Nie wiem do jakiego typu smarowideł zaliczyć świeczkę, ale słyszałem, że powinno się unikać, ba nigdy nie wolno smarować linek smarem stałym Exclamation


© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved


Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora      
outsider Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6981 (99%)
Postów: 1704

Raków Zachód

Post Pon 06 Lut 06, 13:50:33     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

szczepan napisał:
nigdy nie wolno smarować linek smarem stałym Exclamation

Chodzi o smary typu towot, wyobraz sobie ten syf z towotem na lince, świeczka daje 'suchy smar' i chyba to wypróbuję i zobaczymy czy działa. Sądzę że może to dać podobny efekt jak teflon choć oczywiście nie tak trwały.


"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora   Tlen    
MonteRochee Mężczyzna



Status: Offline
Przebieg: 7072 (100%)
Kondycha: 1726

Kawodrza Dolna

Post Pon 06 Lut 06, 15:04:51     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Ja wlewam skromne ilości oliwki do maszyn, przeważnie tylko do fajki od v-breaków mniejsze tarcie, i do pancerza od strony manetek puszczę pare kropel. Jeżeli linka czy pancerz jest choć troche uszkodzony odrazu wymieniam, wole czuć się bezpiecznie i bezawaryjnie.
Pancerze wole mieć dobrej klasy i nie za twarde bo szybko pękają nawet przy dopasowywaniu - cięciu.
Linki na powierzchni otwartej nigdy nie smarowałem i nie będe smarował bo po co Shocked jedynie odcinek kilkucentymetrowy przy wlocie do pancerza, wiadomo dlaczego Smile



...pozdrowienia dla wszystkich rowerowych teoretyków...ja jak Speedy jeszcze żyję... Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email   Tlen    
Speedy Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 7074 (100%)
Postów: 957

Raków, Mireckiego

Post Pon 06 Lut 06, 16:10:16     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Zawsze słyszałem, że wszelkie linki i inne ruchome elementy powinno so smarem teflonowym smarować, bo zmniejsza opór tarcia. Inne metody to już chyba w ramach oszczędności. Ja używałem WD40, który właśnie służył do oczyszczania i smarowania (ale głównie do tego pierwszego) - trochę pomagał Wink. Teflonu nigdy w łapach nie miałem.

Ile ile taki smar obecnie kosztuje (i w jakiej ilości sprzedają)?


Tak, jeszcze żyję Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email   Jabber  
Jacek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6860 (97%)
Postów: 499

Poczesna

Post Pon 06 Lut 06, 18:39:34     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Właśnie przywiozłem rower z przeglądu. A co do linek i pancerzy - nie bawiłem się w smarowanie, poprostu je wymieniłem na teflonowe przynajmniej w przerzutkach


Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
bikerx Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6651 (94%)
Postów: 490


Post Wto 07 Lut 06, 12:54:20     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Właściwie jest jakaś różnica czy teflonowa czy zwykła szlifowana stal bo szczerze powiedziawszy nigdy mi się nie zapiekły Question Jak do tej pory wolę również wymienić raz w roku niż smarować Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Jacek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6860 (97%)
Postów: 499

Poczesna

Post Wto 07 Lut 06, 13:01:00     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Nie wiem, czy jest jakaś różnica czy nie między tymi linkami ale za 20 zeta chyba warto


Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
Poisonek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6970 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49


Post Wto 07 Lut 06, 13:11:38     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Ja tam mam z nierdzewki... Ale nie pamiętam za ile kupiłem. Napewno dużo taniej niż 20 zł. Przełożyłem je po sezonie letnim do zimowego bike`a i dalej hulają bez zarzutu. Ale jak miałem ze zwykłej stali, to czasem był kłopot - pokrywał się nalotem po mokrej jeździe i po jakimś czasie trzeba było smarować, bo się panczerz zacierał...


Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
bikerx Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6651 (94%)
Postów: 490


Post Wto 07 Lut 06, 13:20:02     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Cena dotyczy chyba teflonowych Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
Jacek Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6860 (97%)
Postów: 499

Poczesna

Post Wto 07 Lut 06, 13:23:58     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

bikerx napisał:
Cena dotyczy chyba teflonowych


Dokładnie tak - komplet pancerze + teflonowe linki


Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu    
bikerx Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 6651 (94%)
Postów: 490


Post Wto 07 Lut 06, 13:36:23     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Na Ogrodowej widziałem linki stalowe (tylko takie lepsze) po ponad 6 zeta, a na Drogowców po równe 6 zeta teflonowe więc kosmiczny wydatek to nie jest. Można testować Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość      
szczepan Mężczyzna



Status: Offline
Dni: 7010 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37

cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove

Post Wto 07 Lut 06, 14:08:33     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Ja mam linki i pancerze Clark'sa z teflonem za 25 zeta za komplet, oczywiście komplet to hample przód + tył i drugi przerzutka przód + tył, za wszystko wychodzi taniej niż XTR tylko jeden komplecik,


© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved


Powrót do góry
Zobacz profil autora Galeria użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora      
MonteRochee Mężczyzna



Status: Offline
Przebieg: 7072 (100%)
Kondycha: 1726

Kawodrza Dolna

Post Sro 08 Lut 06, 0:00:00     Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Ja mam pancerze XTR (bardzo dobre) od hampli i nierdzewne linki, zaś od przerzutek mam Clarksa - (pancerze dla mnie ciut za twarde).
Teflon to dla mnie zbedna rzecz bo sie szybko wyciera Rolling Eyes i jest to samo, wole czyste linki stainless steel Smile



...pozdrowienia dla wszystkich rowerowych teoretyków...ja jak Speedy jeszcze żyję... Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email   Tlen    
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Częstochowskie Forum Rowerowe - Strona Główna » Warsztat - naprawa i serwisowanie sprzętu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional


Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy